Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2005, 18:42
miekmuis
miekmuis is offline
Welke stad biedt de beste HBO-V opleiding? Iemand met goede of slechte ervaringen? Ik heb al begrepen dat Leeuwarden een niet al te goede opleiding biedt en met Groningen heb ik al ervaringen. Hoe zit het met andere steden? Bijvoorbeeld Deventer, Zwolle, Amersfoort? En hoe zit het met stage's daar? Hoevaak, en hoelang?
Oud 08-06-2005, 15:04
bamiPoep
bamiPoep is offline
vriendin van me doet het in ede en volgens haar is dat wel een goeie hogeschool, die volgens haar is beter dan die in utrecht. geeen flauw idee waar ze dat allemaal op basseerd maar oke.
Oud 08-06-2005, 16:50
Verwijderd
Volgens mij is de HBO-V uit Eindhoven het beste uit een keer een test gekomen. Ede mwah weet niet hoe de opleiding opzich is, maar ik heb gehoord dat dat wel erg christelijk is daar.

Ik doe zelf de hbo-v in Nijmegen. Opzich wel oke, al vind ik het soms wat rommelig (en dan met name de organisatie). Ik heb dit wel een keer op school met iemand over gehad, en hij zei dat dat overal wel zo was.

Ik heb het wel naar mijn zin hoor in Nijmegen.
Stages normale voltijd route:
1ste jaar: 4 weken stage (''snuffelstage'')
2de jaar : (15 weken, 65 dagen)
3de jaar: (15 weken, 65 dagen)
4de jaar: (25 weken, 95 dagen)

Ik volg in Nijmegen de versnelde route, dan vallen de 2de en 3de jaarsstage samen. (je mist dan dus 1 stage).
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 19:09
skip
skip is offline
en leiden en amsterdam?

ik zit namelijk te overwegen om de opleiding te gaan doen. in leiden zit de hogeschool om de hoek....amsterdam moet ik met ov....

ben er trouwens ook nog niet uit of ik voltijd of duaal wil gaan doen (heb overigens nog maar recht op 3 jaar stufi, moet huur betalen, telefoon, verzekering, ed).

iemand ervaringen of tips?

~SKIP~
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 14:34
Verwijderd
Ik ben wel eens in Den haag gaan proefstuderen, en vond het daar best leuk. Later hoorde ik van iemand die daar werkt, dat de organisatie een beetje bagger is.

Verder duaal of voltijd... bij ons is het eerste jaar hetzelfde, alleen daarna ben je echt verbonden met een instelling, en heb je langere stages.
Ik heb toen zelf voor de voltijd gekozen omdat ik nog geen zin had om ''echt'' te werken, en verbonden te zijn met iets.
Duaal heeft zeker wel voordelen; meer praktijkkennis, hele opleiding wordt betaald vanuit de instelling...

Je zou eens moeten gaan kijken op een opendag, daar kunnen ze je vast veel vertellen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 20:20
skip
skip is offline
ja, woensdag ga ik naar de open avond in leiden en als het goed is is er donderdag een open avond in amsterdam....

naar de open avond in leiden ga ik sowieso. ik hoop alleen dat het niet te kort is om een goede indruk te krijgen en niet al te veel mooie verkooppraatjes zijn....want zo heb ik 3 jaar geleden een hele slechte keus gemaakt....alles werd opgehemeld en toen ik er zat bleek alles echt ontzettend tegen te vallen. van organisatie tot lesniveau. natuurlijk kan je dat altijd hebben, maar er zullen ook vast wel studenten zijn die je informeren.

~SKIP~
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 21:01
Verwijderd
Op een openavond zijn het altijd wel een beetje verkooppraatjes. En om het dan leuk aan te kleden worden er plantjes gezet, allemaal van dat soort dingen.

Om een goede indruk te krijgen van hoe het normaal is, is het leuk te kijken of er de mogelijkheid is om een keertje een dagje mee te lopen.
Ik heb dit ook gedaan, zo krijg je een beter idee van de sfeer op die school.,
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 20:56
skip
skip is offline
dagje meelopen is nu alleen nog erg moeilijk te regelen.

2 redenen daarvoor: ik kan geen vrij krijgen momenteel en het studiejaar is zo goed als over.

ben naar de open avond geweest en dat sprak me enorm aan. jammergenoeg hadden alle studenten verpleegkunde afgezegd, maar er is me beloofd dat ik in contact zou worden gebracht met een eerste jaars duaal student.

beetje afhankelijk van alles financieel zie ik het wel zitten om het te gaan doen.

~SKIP~
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 21:31
Endomychus
Endomychus is offline
wat is hbo v
Oud 20-06-2005, 12:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Endomychus schreef op 19-06-2005 @ 22:31 :
wat is hbo v
Verpleegkunde (op HBO-niveau dan uiteraard)
Oud 21-06-2005, 18:46
Love my boy!
Love my boy! is offline
Mag je eigenlijk ook stage lopen in het buitenland?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 21:39
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Love my boy! schreef op 21-06-2005 @ 19:46 :
Mag je eigenlijk ook stage lopen in het buitenland?
In Groningen pas in het laatste jaar Ja en het tweede jaar mag je naar Duitsland. Whooptydoo
Oud 27-06-2005, 22:07
pudding met vel
pudding met vel is offline
Ik studeer nu HBO-V in Utrecht en als ik eerlijk ben vind ik er niks aan. De stof is opzich leuk, maar hoe het gepresenteerd wordt staat me niet aan. In Utrecht krijg je les met het probleem gestuurd leren onderwijs en dat is echt het meest hatelijke systeem waar ik ooit mee in aanraking ben gekomen..

Mijn stage dit jaar duurde 10 weken (wat nogal lang was in vergelijking met andere studenten op mijn afdeling die maar 4 weken hoefden). Het was heel leuk, maar het Utrechtse beoordelingssysteem is werkelijk te belachelijk voor woorden. Het is te ingewikkeld om uit te leggen hoe het in zn werk gaat, maar nog ingewikkelder om toe te passen.

Ik zou je aanraden om niet in Utrecht HBO-V te gaan doen, tenzij je van gezeik en gezever houdt. (Ik weet natuurlijk niet hoe het er in andere steden aan toe gaat!)
Oud 01-07-2005, 19:40
Corossi
Corossi is offline
Citaat:
pudding met vel schreef op 27-06-2005 @ 23:07 :
In Utrecht krijg je les met het probleem gestuurd leren onderwijs en dat is echt het meest hatelijke systeem waar ik ooit mee in aanraking ben gekomen..
Wat houdt dat in? Ik zit nog op de havo, maar ik wil op de HvU gaan studeren.
Ik heb gehoord dat de organisatie slecht, dat leraren dubbel worden ingeroosterd zodat je geen college kan krijgen en dat je rooster heel vaak veranderd.
Is dat bij jouw ook zo?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 20:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In Breda werken ze ook met Probleem Gestuurd Onderwijs dus als je dat niets vindt moet je ook niet naar Breda gaan.
Oud 05-07-2005, 21:38
Verwijderd
Volgens mij werken ze op wel meer hbo-v met probleem gestuurd onderwijs.
In nijmegen ook, verder weet ik het van Den Haag, Rotterdam, Leiden, Groningen, Eindhoven en Maastricht.
En dan dus volgens dit topic ook in Utrecht en Breda.

Mwah op veel hbo-v's wordt dus met pgo gewerkt. Maar zo erg is dat nou ook weer niet hoor!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 10:10
pudding met vel
pudding met vel is offline
Citaat:
Corossi schreef op 01-07-2005 @ 20:40 :
Wat houdt dat in? Ik zit nog op de havo, maar ik wil op de HvU gaan studeren.
Ik heb gehoord dat de organisatie slecht, dat leraren dubbel worden ingeroosterd zodat je geen college kan krijgen en dat je rooster heel vaak veranderd.
Is dat bij jouw ook zo?
Ik weet niet welke opleiding je wil gaan doen aan de HvU, en ik weet ook niet hoe het zit qua organisatie bij andere faculteiten, maar ik ben niet laaiend enthousiast over HBO-V in utrecht.. Dat van dat leraren dubbel worden ingeroosterd valt nog wel mee, daar heb ik geen last van gehad.

Maar inderdaad wat je zegt met roosterwijzigingen, die kwamen erg vaak voor. Nu het rooster ook via internet te bekijken is geeft het wel minder problemen omdat je dan gewoon iedere ochtend kan kijken wat er op het programma staat voor die dag. Maar toen we het rooster nog schriftelijk kregen kon je alleen roosterwijzigingen meekrijgen als je naar het prikbord liep.. op de 3e verdieping waar je nooit hoeft te komen

Verder gaat het er allemaal een beetje chaotisch aan toe, maar misschien vatten andere mensen dat heel anders op. Anyway, ik ben van al dat gezeik af, want ik ben lekker ingeloot voor geneeskunde, joehoe!

oh ja bij PGO krijg je een casus en na aanleiding van de problemen/vragen/symptomen die voorkomen in die casus ga je een rits vragen bedenken met je groepje die je thuis moet oplossen. Erg vervelend, met name als jij de enige bent die het werk heeft gedaan en iedereen dus gratis de antwoorden van jou kan overnemen tijdens het nabespreken.
Oud 22-07-2005, 10:24
Balance
Balance is offline
@skip: als je bang bent voor verkooppraatjes, ga dan ook altijd met studenten praten en vraag hen simpelweg naar wat zij het vervelendste/slechtst vinden op hun school en van hun opleiding. Doorgaans zijn zij een stuk eerlijker dan de docenten en je weet dan meteen wat je kan verwachten.
Oud 22-07-2005, 13:42
pyres
pyres is offline
leiden is ook goed

zit je praktisch naast het academisch ziekenhuis
Oud 25-07-2005, 18:18
skip
skip is offline
balance, dank je wel nog voor je reactie.

ik ben door iemand van de hs leiden in contact gebracht met een student en ondertussen heb ik mijn keuze gemaakt.

ik ga in leiden hbo-v doen. eerste jaar voltijd en dan hard solliciteren zodat ik vanaf het 2de jaar duaal kan!!!

~SKIP~
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 00:45
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
pyres schreef op 22-07-2005 @ 14:42 :
leiden is ook goed

leiden is als slechtste uit de test gekomen
Oud 03-08-2005, 21:26
Verwijderd
Citaat:
pyres schreef op 22-07-2005 @ 14:42 :
leiden is ook goed

Maar ja dat maakt niks uit.
Enne dat is in Nijmegen ook .
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 21:09
pyres
pyres is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 03-08-2005 @ 22:26 :
Maar ja dat maakt niks uit.
Enne dat is in Nijmegen ook .
maar leiden is gewoon veul leuker

en die testen dat klopt voor geen kant
volgende keer is er weer een andere stad de slechtste
Oud 17-08-2005, 22:50
xGurlyx
xGurlyx is offline
In Leeuwarden is het niet met PGO.
De opleiding is alleen inderdaad niet aan te raden, schijnt redelijk slecht te zijn.
Trouwens, pgo is toch niet zo erg? Het systeem moet je gewoon een beetje liggen.. En je moet een goede groep hebben zodat je niet zelf je best zit te doen en de rest van je zit te profiteren.
Hmm.. Oke, pgo is eigenlijk meestal niet heel handig. Ik ben meestal degene die van de persoon met de antwoorden gaat profiteren, opzich niet echt eerlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten