Conclusies te koop
Wij hebben voor u 3 mogelijke conclusies:
1. Alles is zinloos
2. Alles heeft zin.
3. Sommige dingen hebben zin, anderen niet.
De eerste twee mogelijkheden zijn aanzienlijk simpeler en besparen de desbetreffende, mits hij of zij zeker is van zijn – of haar – keuze, een hoop gepieker. De derde conclusie daarentegen levert een hoop nieuwe vragen op, die elkaar gedurende het leven in een onstuitbaar tempo zullen opvolgen. Het gaat hier onder mee om vragen als:
Wie ben ik?
Wat zoek ik?
Wat wil, mag en moet ik?
Wat laat ik en doe ik?
Waarom?
Deze vragen en andere zullen de koper zijn – of haar – leven lang blijven achtervolgen. Hier staat tegenover dat onder de mensen die kiezen voor conclusie 3 een aanzienlijk kleiner aantal depressievelingen geteld wordt, dan onder de aanhangers van nummer 1 en dat zij bovendien doorgaans niet zo onuitstaanbaar gevonden worden, als diegenen die model 2 aanschaffen.
Over de Alles-heeft-zin (no. 2) is ook veel positiefs te zeggen. We hebben het hier zowel over onkrenkbare optimisten, als over oude mannetjes, die met een boek onder hun arm door de wereld wandelen, onder het mompelen van ‘het is Gods wil’. Al deze mensen schijnen zich prima te kunnen schikken in wat het lot hun brengt en dat is natuurlijk mooi meegenomen, zeker als je bedenkt dat ze er niet eens bij na hoeven te denken.
Laten wij echter vooral groep 1 niet te kort doen. Immers: wat is er mooier dan in een zachte leunstoel of een stoffige kerker voor je uit te staren en daar telkens jezelf te horen zeggen: ‘het heeft geen zin meer’. Zeer rustgevend en van harte aan te bevelen.
Hierbij zijn wij bovendien verheugd u mede te kunnen delen dat voor pakket 1 een fikse korting geldt, waardoor u nog voordeliger uit bent dan normaal!
Na het bovenstaande uiteen gezet te hebben, zijn wij er vast van overtuigd dat u uw keuze spoedig gemaakt zal hebben. We wensen u alvast veel plezier met uw nieuwe aankoop!
Pakketten bestellen voor anderen is vooralsnog geen optie. Er wordt gewerkt aan een mogelijkheid tot het bestellen van gezinsverpakkingen. Wij hopen deze nieuwe service rond januari 2006 beschikbaar te hebben.
De maximale garantie van de conclusie dient per individu bepaald te worden. Wij vragen hiervoor uw begrip.
|