Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2005, 15:03
JessieL
JessieL is offline
ff een vraagje:
als je gaatje in je oor laat schieten bij de juwelier, dan wordt het gaatje toch met oorbel zelf gedaan/geschoten toch? waarom hebben mensen het dan over steriel zijn en dat soort dingen. En je mag er toch gewoon vanuit gaan dat een juwelier (een wat duurdere) toch gewoon steriel te werk gaat (anders dan wordt je ook gek van het gepieker lijkt me)
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 15:05
Cookie
Cookie is offline
Die oorbel is toch gewoon schoon? Wat is er dan niet goed aan.
Of begrijp ik je vekeerd.
Ik heb 4 gaatjes (elke kant 2) en heb een paar keer overnieuw laten schieten omdat ze dicht gingen zitten. Ik heb er geen problemen mee gehad.
Oud 12-06-2005, 15:06
Hagel
Hagel is offline
die oorbelletjes komen uit een steriele verpakking en raken ze niet met hun handen aan, alleen met een gedeinfecteerd schietapparaatje. en ze deinfecteren je oor ook.
Oud 12-06-2005, 15:30
JessieL
JessieL is offline
Iemand had het er een keer over dat het allemaal steriel moet gebeuren om geen kans te geven aan infectieziektes zoals hiv.. maar ik dacht dus altijd dat het gaatje niet met een naald werd geschoten, maar met de oorbel zelf (die zoals al gezegd idd gewoon nieuw is en dus schoon). als dat dus het geval is dan is er toch bij gewone oorbel (dus aan oorlel) toch geen kans op infectie
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 15:36
Cookie
Cookie is offline
Als degene die schiet geen sperma of bloed aan zn handen heeft...nee.
Maar wat is het probleem dan nu?
Oud 12-06-2005, 15:40
Qamra
Qamra is offline
Omdat dat pistool onmogelijk te steriliseren is.

Heb ik gehoord..
Oud 12-06-2005, 15:41
JessieL
JessieL is offline
Geen probleem. ik vroeg het me af aangezien iemand dat had gezegd (dat hele steriele gedoe) en ik het een beetje onzin vond daarom dus......

maar goed mijn vraag is beantwoord
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 15:42
Cookie
Cookie is offline
owww owkeej
Oud 12-06-2005, 18:48
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Qamra schreef op 12-06-2005 @ 16:40 :
Omdat dat pistool onmogelijk te steriliseren is.

Heb ik gehoord..
ze zetten er geloof ik een kapje op? of iets dergelijks?
Oud 12-06-2005, 20:16
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Chachacha schreef op 12-06-2005 @ 16:41 :
Geen probleem. ik vroeg het me af aangezien iemand dat had gezegd (dat hele steriele gedoe) en ik het een beetje onzin vond daarom dus......

maar goed mijn vraag is beantwoord
Er zijn ook mensen die het dus gewoon zelf doen (met een naald en een ijsklontje bv ) en dan moet je dus inderdaad wel zorgen dat het heel erg steriel gaat.
Maar bij een gewone juwelier is er niks om je zorgen over te maken lijkt me.
Oud 13-06-2005, 18:03
Qamra
Qamra is offline
Er schiet me ineens wat te binnen; door schieten wordt het gaatje gerafeld en wordt aan flarden geschoten. Met piercen is de beschadiging veel "mooier" en heb je minder kans op infecties.

Maar nogmaals; het fijne weet ik er niet van
Oud 17-06-2005, 14:07
charming_aine
charming_aine is offline
Als je gewoon naar een goede juwelier gaat zit het vast wel goed. Zorg er gewoon voor dat je direct bij de drogist ofzo ff een flesje alcohol koopt, dan kan je het elke dag (minstens 1 x) even schoonmaken, maar dat adviseren ze meestal wel.
Oud 17-06-2005, 15:09
Roos
Roos is offline
Meestal krijg je een flesje Sterilon van de juwelier mee.

Mijn oor is wel eens gaan ontsteken (toen had ik al een jaar gaatjes), ben ik gewoon even terug gegaan naar de juwelier voor een nieuw flesje
Oud 17-06-2005, 15:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Roos schreef op 17-06-2005 @ 16:09 :
Meestal krijg je een flesje Sterilon van de juwelier mee.

Mijn oor is wel eens gaan ontsteken (toen had ik al een jaar gaatjes), ben ik gewoon even terug gegaan naar de juwelier voor een nieuw flesje
Ik kon een flesje Dethol of Sterilon meekrijgen maar omdat ik thuis al had hoefde ik dat niet te hebben. Je kan het ook gewoon in de drogist of apotheek kopen.
Oud 19-06-2005, 15:41
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
hmmmm ....

tjah
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 22:24
sperzieboon1
sperzieboon1 is offline
Ik heb 4 paar gaatjes... dus in ieder oor vier, ik heb geen idee in hoevere het allemaal steriel is gegaan... ik heb ze namelijk niet in een duurdere juwelier laten zetten... maar ik heb er nooit last van gehad.
Oud 19-06-2005, 22:37
Verwijderd
ik had er twee, maar een ervan is gaan ontsteken, en na langdurige sterilon gebruik, heb ik het ringetje eruitgetieft.

Ik had geen zin meer om de hele tijd met dat spul in de weer te gaan, waar ik dan altijd mee over mijn smoel heenknoeide ( erg lekker vlak na het scheren ).

maar met die ander nooit een centje pijn gehad
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 09:13
Verwijderd
Ik heb 15 gaatjes, waarvan 11 zelf gedaan. De eerste 11 heb ik zelf gedaan.De bovenste 4 waren geschoten, en die waren ook even ontstoken, maar als je het gewoon netjes bijhoudt en schoonmaakt, dan kan er weinig misgaan...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 16:12
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Ik heb er 6, elke kant 3.. Ik heb er verschillende opnieuw laten schieten, gewoon omdat ze verkeerd geschoten waren en dus niet op wilden houden met ontsteken En met dat steriel zijn.. Uhm.. Die oorbellen komen idd uit een steriele verpakkeing, als het goed is, en je oor wordt eerst schoongemaakt met sterilon (tenminste, bij mij).. Dat is toch om het ontsteken zoveel mogelijk uit te sluiten?
Oud 25-06-2005, 12:42
wup
wup is offline
heb 11 gaatjes.. en meer dan de helft heb ik gewoon met mijn eigen oorbellen laten schieten. 24 uur in alcohol zetten en ze zijn schoon. juwelier maakte ze dan alsog schoon. scheelde 10 gulden per gat..

en ik leef nog stees nooit last gehad van mijn gaatjes ( ook niet in kraakbeen)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 13:19
Verwijderd
Citaat:
lady-kebiss schreef op 20-06-2005 @ 10:13 :
Ik heb 15 gaatjes, waarvan 11 zelf gedaan. De eerste 11 heb ik zelf gedaan.De bovenste 4 waren geschoten, en die waren ook even ontstoken, maar als je het gewoon netjes bijhoudt en schoonmaakt, dan kan er weinig misgaan...
Jezus, elf keer jezelf doorsteken met een naald, en dan nog goed ook Bikkel. Ik kan mezelf écht geen pijn doen, ik zou continu m'n oor wegtrekken
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 15:03
Roos
Roos is offline
Citaat:
Morgan schreef op 25-06-2005 @ 14:19 :
Jezus, elf keer jezelf doorsteken met een naald, en dan nog goed ook Bikkel. Ik kan mezelf écht geen pijn doen, ik zou continu m'n oor wegtrekken
Ja ik zat vandaag al te schijten toen ik m'n eigen bloedsuiker moest prikken
Oud 26-06-2005, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 25-06-2005 @ 16:03 :
Ja ik zat vandaag al te schijten toen ik m'n eigen bloedsuiker moest prikken
Stuk minder eng als andere mensen dat doen
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 15:58
buffoon
buffoon is offline
Heej,
Het hoeft niet perse meteen een oorbel erin geschoten te worden...
Dat ligt aan de juwelier die het doet...
Maar als het niet steriel is dan zouden ze het zo echt niet mogen doen... dus ga er maar van uit dat alles steriel gebeurd...
Groetjes Sharon
Oud 26-06-2005, 20:17
JessieL
JessieL is offline
Hey Sharon

aangezien na het schieten de oorbel er al meteen inzat, neem ik aan dat het met de oorbel is gebeurd.
En tja zo niet, gewoon ervan uitgaan dat het steriel gebeurd is ja
maar goed bedankt voor reacties

groetjes Chachacha
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten