Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2001, 19:28
Marc S
Marc S is offline
Ik vind het wel grappig om het forum als volgt te zien:
http://home.wanadoo.nl/tsd-mas/freebsd.png

Wie gebruikt er nog meer Linux/BSD voor het internet? Ik ben er tot nu toe best tevreden over. Vooral het gebruik van directe TCP/IP zonder winsock maakt iets uit in de performance
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2001, 19:31
dystopia
dystopia is offline
Ja ik use Linux als server, gateway, proxy, workstation, router, etc. en dat allemaal op 1 Duron 800 werkt

Winsock is gebasseerd op de BSD IP stack.

Die smiley van Konqueror is cute Dit is overigens een screenshot van KDE, niet van FreeBSD.
Oud 22-11-2001, 19:44
Marc S
Marc S is offline
Nu, ik ga zo...

Maar dit is vanaf mijn workstation genomen en niet vanaf mijn router... mijn workstation is een dualboot tussen Windows 2000 en FreeBSD
Met citaat reageren
Oud 22-11-2001, 20:22
Th@ Wolf
Th@ Wolf is offline
Uhm het zal wel aan mij liggen maar wat is dat?
Oud 22-11-2001, 20:52
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Th@ Wolf schreef:
Uhm het zal wel aan mij liggen maar wat is dat?
Hij draait FreeBSD (een soort vervanging van Windows, om het simpel te zeggen) met daarop KDE (een grafische 'user interface' van FreeBSD/Linux/andere OS'en[/i]. De browser is Konqueror (staat er ook ).

Conan... zal straks ff een screenshotje maken van hier... maar zit nu in Windows
Met citaat reageren
Oud 22-11-2001, 21:31
Wasp
Wasp is offline
Ik gebruik alleen Linux (Debian) om mijn internetverkeer in het netwerk te regelen, inclusief DHCPd, Proxyserver, portsentry, etc.

Errug handig. Ik hoef er eigenlijk nooit meer naar om te kijken, hij doet z'n werk goed, wel 128 dagen zonder reboot.
Oud 22-11-2001, 21:37
Unexplained
Unexplained is offline
Ik heb begrepen dat FreeBSD voor een desktop niet de meest snelle oplossing is.

Linux met een pre-emptive kernelpatch vliegt daarin tegen
Oud 22-11-2001, 21:47
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Wat voor patch? URL?
Oud 22-11-2001, 22:17
Koen
Koen is offline
Citaat:
Effe een screenshot van FreeBSD
Uh niet om 't een of ander ofzo, maar volgens mij is dit de meest gemaakte fout door Windows newbies?

'Hey, dat FreeBSD ziet er leuk uit, dat ga ik ook proberen'. Dit is toch helemaal geen representatief FreeBSD gebeuren? Dit is gewoon KDE, kan je net zo goed onder Linux draaien. Je kan beter iets laten zien wat FreeBSD echt onderscheid van bijvb Linux.

Niet dat ik daar iets over zeggen kan, keb nog nooit een Unix gebruikt dus weet er weinig/niks vanaf, maar dit zou ik geen 'echt FreeBSD' screenshot noemen
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 08:17
Marc S
Marc S is offline
Okay, jullie mieren*****ers: het is een screenshot van KDE.

Maar het onderliggende systeem dat ik gebruikte was FreeBSD. Onder Linux had er net zo uitgezien... alhoewel; dan had ik wel anti-aliasing gebruikt
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 08:19
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Ik heb begrepen dat FreeBSD voor een desktop niet de meest snelle oplossing is.

Zonder die patch is Linux slomer

Komt door het geheugenbeheer idd. Bij KDE zit je zowiezo nog met een performance probleem, omdat de libraries niet van tevoren in het geheugen worden geladen...

Daar wordt echter aan gewerkt. Er is al een oplossing voor KDE specifiek, maar ze zijn nu bezig GLIBC aan te passen
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 08:22
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Wasp schreef:
Errug handig. Ik hoef er eigenlijk nooit meer naar om te kijken, hij doet z'n werk goed, wel 128 dagen zonder reboot.
Ik hier op mijn werk een Slackware server staan... ook zelf ingericht, dient vooral als firewall en webserver.

8:59am up 116 days, 22:54, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00

Na ja, er gebeurt nog niet zo veel op
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 10:36
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Zonder die patch is Linux slomer

Komt door het geheugenbeheer idd. Bij KDE zit je zowiezo nog met een performance probleem, omdat de libraries niet van tevoren in het geheugen worden geladen...
Vanaf Linux 2.4.10 wordt er een andere VM gebruikt, die er beter mee omgaat.

De patch overigens: http://www.tech9.net/rml/linux/

Zelfs met een load van 20 schijnt je muis nog vloeiend te bewegen over je KDE desktop..
Oud 23-11-2001, 10:56
proycon
proycon is offline
Ik gebruik ook Linux voor whatever... alleen maar Linux...heb een bloedhekel aan Windoze en in Linux kan ik alles doen wat ik wil...
(Mandrake 8.1, kernel 2.4, KDE 2.1.1 in het Esperanto , bash)

screenshots en meer info te vinden op mijn homepage: http://proycon.cjb.net
Oud 23-11-2001, 11:32
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
proycon schreef:
Ik gebruik ook Linux voor whatever... alleen maar Linux...heb een bloedhekel aan Windoze en in Linux kan ik alles doen wat ik wil...
(Mandrake 8.1, kernel 2.4, KDE 2.1.1 in het Esperanto , bash)

screenshots en meer info te vinden op mijn homepage: http://proycon.cjb.net
KDE 2.2.2 is nu trouwens uit

*heeft homepage gezien*

Ghehe, ik begon ooit met PowerBASIC in DOS, toen ik een jaar of 11 was

Daarna ging ik ook over op Visual Basic, toen ik een jaar of 16 was. Op mijn 18e begon ik met Borland C++ Builder onder Windows en had mijn eerste ervaringen met FreeBSD 3.3 (october release)...

Sindsdien heb ik veel met Linux gewerkt thuis. Van alles uitgeprobeerd

Nu ben ik langzamerhand weer aan het overstappen van Linux naar FreeBSD, aangezien geen enkele Linux distro mij goed genoeg is en ik te lui ben om een LFS systeem te maken

Ik moet wel zeggen dat ik qua desktop nog steeds veel Windows 2000 (daarvoor altijd NT, 9x/ME zuigt hard) gebruik. Op mijn werk vanwege AutoCAD en thuis omdat ik het op de desktop nog steeds fijner vind werken.

Maar ik zou nooit Windows gebruiken voor mijn servers

Na ja, daar houdt de gelijkenis wel op. Ik weet zeker dat ik meisjes leuk vind , maar dat moet je zelf weten...

Voor de rest wel een -e site
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 11:35
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Vanaf Linux 2.4.10 wordt er een andere VM gebruikt, die er beter mee omgaat.

De patch overigens: http://www.tech9.net/rml/linux/

Zelfs met een load van 20 schijnt je muis nog vloeiend te bewegen over je KDE desktop..
Dat VM systeem is toch pas vanaf 2.4.14 ofzo geintegreerd? Ik dacht dat ik geruchten hoorde over een fork van Alan Cox, weet het echter ff niet meer zeker

De AC-branch gebruikte in ieder geval een andere VM-implementatie dan de officiele branch.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten