Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2002, 21:02
Summersmile
Summersmile is offline
Hoi allemaal! Dit is mijn 1e keer op dit forum dus ik weet nog niet precies hoe het werkt....maar goed, ik wilde dus wat vragen.
Ik zit zelf in 5 Gymnasium, en heb alleen Latijn. Wilde wel Grieks erbij doen, maar dat mocht niet omdat ik dan teveel studielast zou krijgen Dat vond (en vind) ik wel kut, want bij Grieks heb je als examenschrijver Homerus maar goed, wat ik wilde vragen: is er iemand die en Grieks en Latijn heeft? Hoe heb je dat geregeld (met vrije deel enz)?
Oud 07-06-2002, 21:58
Kali
Kali is offline
erm gewoon? in België is dat een vaste richting, geen keuzes , geen problemen => we zijn prutsland maar qua onderwijs mogen we tochni klagen ze, maybe ni veel keuzes ma wel alles mogelijk zonder probs
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 20:08
xxDomingoxx
xxDomingoxx is offline
Hey...

Ik zit in V5 en heb het profiel CM met Grieks + Latijn allebei...
Even denken.. volgens mij zit Latijn in mn vrije deel en Grieks in mijn profiel ofzo? of Grieks zit bij de vaste vakken...

Best raar dat je het niet allebei mocht kiezen...
Oud 08-06-2002, 20:28
Summersmile
Summersmile is offline
Citaat:
xxDomingoxx schreef:
Hey...

Ik zit in V5 en heb het profiel CM met Grieks + Latijn allebei...
Even denken.. volgens mij zit Latijn in mn vrije deel en Grieks in mijn profiel ofzo? of Grieks zit bij de vaste vakken...

Best raar dat je het niet allebei mocht kiezen...
jemig mina man,ik ben echt jaloers op jou . Ik doe dus ook CM, en doe Latijn in het vrije deel (240 uur vrije deel, 240 uur 'gemeenschappelijk deel' omdat ik 5% meer moest doen dan een atheneumleerling of zo). Hoe heb jij dat dan geregeld dat Grieks in jouw profiel zit? Heb jij dan geen CKV2/3 ofzo? Want op sommige scholen kan dat geloof ik. Op mijn school niet, dus ik kon het echt niet Wat een flutschool zit ik toch op....
Oud 09-06-2002, 14:21
Gothic
Gothic is offline
Ik heb zowiezo N&G... gr en la passen niet in mijn rooster. Dus ik moet deels thuis doen. Bij ons op school is C&M aangepast, dus zonder Du2 en Fr2 zodat daar een extra KT kan. Wij hebben dan wel een zelfstandig gym, waardoor ze het alleen maar leuk vinden als iemand 2 KT neemt. Verder zit ik ruim over mij 1000 uur heen, maar dat vinden ze prima, zolang het niet ten koste gaat van je profielvakken
Oud 09-06-2002, 17:32
Bezoeker22
Ik doe ook N&G met Grieks en Latijn. Ze hebben het zo voor mij ingeroosterd dat ik geen dubbele uren heb. Maar waarschijnlijk is dat volgend jaar niet meer haalbaar omdat ik dan Maatschappijleer en ANW erbij heb en heel vaak wordt dat samen ingeroosterd, maar we zien wel. Ik kan altijd thuis dingen doen als ik wil, we hebben namelijk al een half jaar geen Latijn-lessen mee wegens gebrek aan een leraar en die zelfstudie gaat tot nu toe prima.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 17:34
Bezoeker22
Ik vind het trouwens wel een beetje raar, als je school je 2 klassieke talen aanbiedt, maar vervolgens zegt dat het niet mogelijk is... Dat kunnen ze niet maken, de school zegt een Gymnasium te zijn, maar kunnen vervolgens niet jou die mogelijkheid bieden.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 13:07
Summersmile
Summersmile is offline
Citaat:
Bezoeker22 schreef:
Ik vind het trouwens wel een beetje raar, als je school je 2 klassieke talen aanbiedt, maar vervolgens zegt dat het niet mogelijk is... Dat kunnen ze niet maken, de school zegt een Gymnasium te zijn, maar kunnen vervolgens niet jou die mogelijkheid bieden.
Ja, vertel mij wat ik vind het echt superbalen dat ik geen Grieks kan doen!! Ik vond het zo'n leuk vak in de derde, had er graag mee door gewild, maar neeee...dat kon niet op mijn flutschooltje. Bij ons is het zo dat je in de derde wel Grieks & Latijn krijgt, maar dat je daarna in de vierde maar een klassieke taal kan doen (ik doe dus Latijn). Grieks kan in principe binnen CM ipv Duits2 en Frans2 maar daar doen ze niet aan, omdat daar toch te weinig belangstelling voor zou zijn. Bovendien is Grieks organisatorisch niet mogelijk, qua roosters enz. What the f*ck??
Oud 10-06-2002, 20:52
Leo Nellissen
Leo Nellissen is offline
Citaat:
Summersmile schreef:

Ja, vertel mij wat ik vind het echt superbalen dat ik geen Grieks kan doen!! Ik vond het zo'n leuk vak in de derde, had er graag mee door gewild, maar neeee...dat kon niet op mijn flutschooltje. Bij ons is het zo dat je in de derde wel Grieks & Latijn krijgt, maar dat je daarna in de vierde maar een klassieke taal kan doen (ik doe dus Latijn). Grieks kan in principe binnen CM ipv Duits2 en Frans2 maar daar doen ze niet aan, omdat daar toch te weinig belangstelling voor zou zijn. Bovendien is Grieks organisatorisch niet mogelijk, qua roosters enz. What the f*ck??
Je kunt dus helemaal geen Grieks doen in de bovenbouw???
Welke school is dit?
Oud 11-06-2002, 18:58
Summersmile
Summersmile is offline
Citaat:
Leo Nellissen schreef:

Je kunt dus helemaal geen Grieks doen in de bovenbouw???
Welke school is dit?
Ja, wat een flutschool he maar als je ut echt wil weten: ik zit op het Twents carmel College, locatie Lyceumstraat (hele mond vol...) in Oldenzaal. In mijn klas zitten er maar 6 andere Gymnasiasten (zit in 5gym), in 6gym ook maar 10. Weinig gymnasiale belangstelling dus....
Oud 12-06-2002, 14:38
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Summersmile schreef:
Is er iemand die en Grieks en Latijn heeft? Hoe heb je dat geregeld (met vrije deel enz)?
Jazeker...ik heb N&G + sk2 en wiB2 en dat was inderdaad nogal gekloot met de roosters en eerst gingen ze heel moeilijk doen maar toen heb ik het er uiteindelijk toch doorgekregen...Grieks kreeg ik in P-uren (plannersuren) in plaats van in echte lestijd...zit door dat ik grieks koos nu boven de maximum en ik was trouwens ook de enige die grieks had gekozen en nu ben ik de enige die eindexamen grieks heb gedaan en 1 van de 2 die latijn eindexamen heb gedaan...

En nou maar afwachten of ik geslaagd ben...
Oud 12-06-2002, 17:21
Summersmile
Summersmile is offline
wow, dan had je het zeker wel druk Sithan. Maar dan denk ik wel dat jouw school beter is dan de mijne bij jou kan het tenminste wel. Misschien vinden jullie het een beetje gezeik ofzo dat ik het kut vind dat ik niet beide Klassieke Talen heb, maar ja bij Grieks hebben ze volgend jaar (dan zit ik in 6VWO) Homerus en die is zoooooooooo leuk!!!
Oud 13-06-2002, 16:04
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Summersmile schreef:
wow, dan had je het zeker wel druk Sithan. Maar dan denk ik wel dat jouw school beter is dan de mijne bij jou kan het tenminste wel.
Ach wat heet druk...deed thuis eigenlijk heel weinig...maar we zijn geslaagdd dus jeeeeeeeeeeeeeee...

maar anders moet je het argument ns opgooien dat ze toch gymnasium bieden maar het blijkbaar niet kunnen verschaffen en dat redelijk triest en bedriegelijk is, want dat je niet 3 jaar voor niks zo'n taal hebt lopen doen...

Zij zeggen dat er gymnasium is...dan moeten ze dat ook maar waarmaken...
Reageren

Regels voor berichten