Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Alleen vraag ik me wel af of extra behandeling van eht onderwerp wel productief zou zijn. Het kan in sommige klassen natuurlijk alleen leiden tot een versterking van afkeergevoelens als het meer wordt besproken. Ontopic: Ik ben het er niet mee eens. Vrijheid van meningsuiting is niet direct de oorzaak van een kloof. Alleen vind ik wel dat vrijheid van meningsuiting vaak verkeerd wordt ingevuld. Het is een heel onhandige term die eigenlijk totaal niet weergeeft wat gewenst is. Vrijheid gaat er niet zozeer om wat mag, maar wat geoorloofd wordt geacht. Aangezien het in veel gevallen niet geoorloofd wordt geacht dat mensen hun mening uiten, omdat meningen heel vaak onprettig zijn tegenover een groep van mensen of een individu is de term "vrijheid van meningsuiting" vrij leeg en zou dus ook niet kunnen worden gebruikt om iets mee te verdedigen of aan te vallen. In de zin van het gebruik van de term "vrijheid van meningsuiting" ben ik het wel eens met de stelling, mensen gebruiken het te vaak als schild om kwetsende ideeen over anderen te propageren. Dit gebeurt dan vooral door mensen die kennelijk weinig na hebben gedacht over de term en over andere dingen in het algemeen ook. Het zijn dus voornamlijk die autochtone mensen die kwetsend willen zijn tegenover allochtonen die deze term gebruiken. De term klinkt mooi, maar eigenlijk moet je als je hem gebruikt er wel enige kanttekeningen bij maken, maar dat gebeurt te weinig. Het zou dus beter gaan tussen autochtonen en allochtonen als het concept "vrijheid van meningsuiting" niet bestond zoals het nu bestaat, maar in een verfijndere vorm door het leven ging. Dit is een erg vage post, dat weet ik, maar ik ben nauw eenmaal niet bepaald geleerd in dit onderwerp en heb er dus wat moeite mee om uit mn woorden te komen. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Stellingen suzana | 2 | 11-05-2008 15:39 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
stellingen gothicje | 1 | 25-06-2007 10:49 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Plan strafbaar stellen Holocaust-ontkenning wint steun Relief | 115 | 19-02-2007 10:47 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Liefde & Relatie |
hoe stel je je op Verwijderd | 22 | 16-08-2002 00:27 | |
Verhalen & Gedichten |
Stel.. gedichtje ove reen gebeurtenis van laatst.. :( Joyce-b | 7 | 07-01-2002 21:46 |