Ik ben ook net (anderhalve week geleden) verhuisd met mijn kat.
We hadden hem tijdens de verhuizing een paar dagen naar de kennel gebracht, zodat hij niet teveel van streek raakte door de verhuizers. Toen we hem ophaalden hebben we hem in een van de slaapkamers gezet, waar hij altijd al lag te slapen. Daar heeft hij eerst bang zitten kijken, maar hij kroop wel gelijk in zn vertrouwde mand. Later is hij naar een andere slaapkamer gegaan waar hij langzaam op het bed en het bankje durfde, ook al schoot hij bij ieder 'eng' geluid meteen onder de bank. Hij werd ook bang als we hem alleen lieten. Die nacht hebben we alle deuren in huis open gezet, zodat hij op zijn gemak het huis kon verkennen. Dat heeft hij gedaan, en op 4 uur 's nachts besloot hij dat het tijd werd om naar buiten te gaan. HIj heeft toen uren staan miauwen, maar wij hebben hem niet naar buiten gelaten. De volgende ochtend was hij helemaal gewend aan de woonkamer, en daar brengt hij nu meestal de dag door. Dat vindt hij gezellig. Hij was na een paar dagen al aan het huis gewend, daar is hij nu helemaal niet meer bang. Hij wil wel telkens naar buiten, en we laten hem een paar keer per dag aan een tuigje in de tuin lopen zodat hij daaraan wendt en zijn eigen territorium kan afbakenen. Dat tuigje is hij wel aan gewend, maar leuk vindt hij het niet. HIj wil toch wel heel graag de tuin uit en op stap, maar dat laten we hem nog even niet doen. Na een week was hij ook gewend aan de achtertuin, daar loopt hij nu heel vertrouwd rond en hij begint het zelfs te verdedigen tegen andere katten. We laten hem af en toe ook op straat lopen aan een tuigje, maar daar is hij nog wel heel bang. Ook aan de voortuin moet hij nog wennen.
Toch is hij heel snel gewend, wat wel bijzonder is, omdat het een kat is die 7 jaar geleden van zijn eigen huis (niet na een verhuizing) is weggelopen, en daarna een half jaar heeft gezworven voor hij bij ons kwam. Het heeft heel lang geduurd voordat hij bij ons gewend was en wij waren bang dat hij niet zou kunnen wennen in het nieuwe huis, maar dat ging eigenlijk heel goed.
Ik denk dat het belangrijk is dat je kat een vast plekje heeft waar hij veilig kan liggen. Onze kat ligt nu ook altijd op een bepaalde stoel, en daar voelt hij zich fijn. Van daar uit kan hij aan het huis wennen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Succes!