Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2005, 14:35
Eva*
Eva* is offline
Ik ga binnenkort verhuizen en dus moet mijn kat ook naar een andere woning. Ik zou graag ervaringen van mensen willen lezen die ook hun kat verhuisd hebben; hoe reageerde de kat erop en was hij/zij snel gewend in het nieuwe huis? En geef me tips, als je die hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2005, 14:56
Blaeja
Blaeja is offline
Ik heb zelf geen kat, maar ik lees wel altijd de Hart voor dieren enzo. Daar staat in dat je ze het beste eerst in een kamertje kan zetten met z'n eigen vertrouwde spullen en als ze daaraan gewend zijn dan kunnen ze door het hele huis lopen.
Oud 17-06-2005, 14:58
Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
Eva schreef op 17-06-2005 @ 15:35 :
Ik ga binnenkort verhuizen en dus moet mijn kat ook naar een andere woning. Ik zou graag ervaringen van mensen willen lezen die ook hun kat verhuisd hebben; hoe reageerde de kat erop en was hij/zij snel gewend in het nieuwe huis? En geef me tips, als je die hebt.
Ze zullen even moeten wennen en zijn eerst nogal angstig omdat ze uit hun vertrouwde territorium weg gesleurd zijn. Ze wennen echter vrij snel. Wat Blaeja zegt klopt ook wel trouwens.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 15:11
wizkid
wizkid is offline
Als je in het nieuwe huis woont moet je de kat een aantal weken (volgens mij 3) binnen houden anders loopt hij/zij weer terug naar het oude huis.
Oud 17-06-2005, 16:24
MarijkeB
MarijkeB is offline
Mijn kat (een Pers) rende gelijk naar het bed en kroop er onder, 's avonds er onder uit gehaald en in de eetkamer opgesloten. Zo ging het voor een week en toen uiteindelijk durfde ze door het huis heen zolang wij er waren. na 2 weken werd ze al rustiger en na 8 weken mocht ze voor het eerst mee naar buiten. Alles laten zien al wou ze niet echt naar buiten. We wilden wel zeker weten dat ze ons nieuwe huis snel zou herkenen als ze een keer zou ontsnappen dus hebben we haar express een paar keer mee genomen zodat ze ook buiten leerde kennen. Pas na 6 maanden merkte we dat ze echt helemaal thuis was. Binnenkort komt er een tweede kat (Persische kitten) erbij hopenlijk gaat alles goed

Hopenlijk heb je er wat aan en suc6
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 16:25
MarijkeB
MarijkeB is offline
Citaat:
wizkid schreef op 17-06-2005 @ 16:11 :
Als je in het nieuwe huis woont moet je de kat een aantal weken (volgens mij 3) binnen houden anders loopt hij/zij weer terug naar het oude huis.
NEE 8 weken anders proberen ze naar hun oude territorium terug te keren, zelfs als het kilometers ver weg ligt
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 16:46
AngelLena
AngelLena is offline
Eerste maand/2 maanden binnen houden, anders loopt ie geheid terug naar het oude huis. Verder wennen ze vrij snel, hoeft je niet al te druk te maken
Oud 20-06-2005, 19:50
Eva*
Eva* is offline
Citaat:
MarijkeB schreef op 17-06-2005 @ 17:24 :
...en na 8 weken mocht ze voor het eerst mee naar buiten. Alles laten zien al wou ze niet echt naar buiten. We wilden wel zeker weten dat ze ons nieuwe huis snel zou herkenen als ze een keer zou ontsnappen dus hebben we haar express een paar keer mee genomen zodat ze ook buiten leerde kennen...
Wat bedoel je met 'mee naar buiten nemen?' Wie ging er met haar mee en op wat voor manier?

Verder bedankt voor jullie reacties, daar heb ik zeker wat aan.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 21:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb je een kat of meerdere? Als je er meerdere hebt moet je ze namelijk in dezelfde kamer loslaten zodat ze zelf opnieuw het territorium kunnen verdelen. Dat hebben wij fout gedaan bij de verhuizing en daarom ligt mijn kat nu altijd op zolder omdat ze niet in de woonkamer 'mag' van onze kater en dat is echt zielig.
Oud 20-06-2005, 21:16
Eva*
Eva* is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-06-2005 @ 22:05 :
Heb je een kat of meerdere?
Ik heb één kat.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 09:35
Verwijderd
Wij hebben een tijdje voor de kat van m'n zus gezorgd toen zij stage liep in het buitenland (haar eigen huis stond toen 12 km verderop) en haar kat ontsnapte bij ons per ongeluk na 2 dagen al.. Na een uurtje rondlopen in de buurt kwam hij gewoon weer netjes naar ons huis terug, dus toen hebben we hem maar gewoon vrij spel gegeven zeg maar . Is het hele half jaar dat hij bij ons was perfect gegaan (zal wel uitzondering wezen maar het kán dus). 2 dagen nadat hij weer terug bij m'n zus was issie doodgereden .
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 09:38
Flit
Flit is offline
Ik ben ook net (anderhalve week geleden) verhuisd met mijn kat.

We hadden hem tijdens de verhuizing een paar dagen naar de kennel gebracht, zodat hij niet teveel van streek raakte door de verhuizers. Toen we hem ophaalden hebben we hem in een van de slaapkamers gezet, waar hij altijd al lag te slapen. Daar heeft hij eerst bang zitten kijken, maar hij kroop wel gelijk in zn vertrouwde mand. Later is hij naar een andere slaapkamer gegaan waar hij langzaam op het bed en het bankje durfde, ook al schoot hij bij ieder 'eng' geluid meteen onder de bank. Hij werd ook bang als we hem alleen lieten. Die nacht hebben we alle deuren in huis open gezet, zodat hij op zijn gemak het huis kon verkennen. Dat heeft hij gedaan, en op 4 uur 's nachts besloot hij dat het tijd werd om naar buiten te gaan. HIj heeft toen uren staan miauwen, maar wij hebben hem niet naar buiten gelaten. De volgende ochtend was hij helemaal gewend aan de woonkamer, en daar brengt hij nu meestal de dag door. Dat vindt hij gezellig. Hij was na een paar dagen al aan het huis gewend, daar is hij nu helemaal niet meer bang. Hij wil wel telkens naar buiten, en we laten hem een paar keer per dag aan een tuigje in de tuin lopen zodat hij daaraan wendt en zijn eigen territorium kan afbakenen. Dat tuigje is hij wel aan gewend, maar leuk vindt hij het niet. HIj wil toch wel heel graag de tuin uit en op stap, maar dat laten we hem nog even niet doen. Na een week was hij ook gewend aan de achtertuin, daar loopt hij nu heel vertrouwd rond en hij begint het zelfs te verdedigen tegen andere katten. We laten hem af en toe ook op straat lopen aan een tuigje, maar daar is hij nog wel heel bang. Ook aan de voortuin moet hij nog wennen.

Toch is hij heel snel gewend, wat wel bijzonder is, omdat het een kat is die 7 jaar geleden van zijn eigen huis (niet na een verhuizing) is weggelopen, en daarna een half jaar heeft gezworven voor hij bij ons kwam. Het heeft heel lang geduurd voordat hij bij ons gewend was en wij waren bang dat hij niet zou kunnen wennen in het nieuwe huis, maar dat ging eigenlijk heel goed.

Ik denk dat het belangrijk is dat je kat een vast plekje heeft waar hij veilig kan liggen. Onze kat ligt nu ook altijd op een bepaalde stoel, en daar voelt hij zich fijn. Van daar uit kan hij aan het huis wennen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt Succes!
Oud 21-06-2005, 09:46
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Wij verhuisden paar een paar straten verder, en de kat was nergens te bekennen toen het daadwerkelijk zo ver was. We waren bang dat ie afgebleven zou zijn in het oude huis... Maar nog diezelfde dag kwam ie zelf naar het nieuwe huis toe
Echt raar hoe die beesten dat kunnen weten
Oud 21-06-2005, 09:47
wup
wup is offline
als je bang bent dat je kat weg loopt:

even in een tas/kussensloop rond laten draaien en weer uit laten draaien. dan blijkt een kat niet meer weg te lopen. wij zijn niet verhuisd maar hadden een kat die gewoon graag weg liep... sinds we hem hebben rond gedraaid is hij niet meer verder geweest dan een straat verder.

ik heb ook wel eens iets gehoord over boter op zijn pootjes smeren.. maar ik weet dus niet of dat werkt
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 11:37
Maria86
Maria86 is offline
Toen wij gingen verhuizen, heeft onze kater rond de verhuizing een paar dagen bij kennissen gelogeerd, daar ging alles goed (hij ging niet naar buiten) en binnen een dag was hij daar gewend. Toen hij hier kwam, nadat er minder dozen waren, heeft hij eerst het hele huis doorgesnuffelt en is toen beneden op zijn stoel gaan liggen (die was meeverhuist, het kussen was niet gewassen). Hij was dus zo gewend, heel makkelijk.

Poek ging zo'n vijf weken na de verhuizing voor het eerst naar buiten, eerst alleen in de tuin, waarbij wij bij de uitgangen van de tuin stonden en later zijn we met hem over de straat gaan lopen. Hij liep overigens voorop.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 11:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
wup schreef op 21-06-2005 @ 10:47 :
ik heb ook wel eens iets gehoord over boter op zijn pootjes smeren.. maar ik weet dus niet of dat werkt
Het principe hierachter is dat ze dan sporen achterlaten en aan de hand daarvan hun huis terug kunnen vinden.

Wij hebben dat geprobeerd met onze katten maar het effect is dat jij onder de boter zit en niet die kattenpootjes. Probeer een kat maar eens vast te houden en er boter aan te smeren, dan kan je lachen
Oud 22-06-2005, 12:47
Verwijderd
mijn kat heeft 24 uur onder mn bank verstopt gezeten maar daarna was alles eigenlijk prima

ik zou op één kamer beginen, en daar iets vertrouwds neerzetten, zn bak, eten en drinken en dr eerst even bij blijven zitten. en dan telkens een deurtje meer open zetten zeg maar

succes
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 11:07
supernova
supernova is offline
ik en mijn kat [en de rest van de familie] zijn een paar weken terug verhuisd. ze reageerde daar verder niet heel extreem op, we hebben dr de eerste tijd binnen gehouden zodat ze niet wegliep. de eerste paar dagen liep ze wel een beetje verward en jammerend rond, maar dat ging best snel over.

missie geslaagd dus..

en morgen krijgt ze er nog 2 huisgenoten bij... de katten van de nieuwe vrouw van mn papa.. eens zie hoe dat uitpakt oudere katten met nieuwe oudere katten een huisje delen.. gaat nog wel eens mis.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 11:31
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-06-2005 @ 12:44 :
Het principe hierachter is dat ze dan sporen achterlaten en aan de hand daarvan hun huis terug kunnen vinden.

Wij hebben dat geprobeerd met onze katten maar het effect is dat jij onder de boter zit en niet die kattenpootjes. Probeer een kat maar eens vast te houden en er boter aan te smeren, dan kan je lachen
Niet alleen dat ze hun huis terug vinden, doordat ze de boter eraf gaan likken zit hun geur onder aan hun pootjes en als ze dan door het huis zelf lopen ruikt dat ook naar hun eigen geur.
Oud 24-06-2005, 18:10
MarijkeB
MarijkeB is offline
Citaat:
Eva schreef op 20-06-2005 @ 20:50 :
Wat bedoel je met 'mee naar buiten nemen?' Wie ging er met haar mee en op wat voor manier?

Verder bedankt voor jullie reacties, daar heb ik zeker wat aan.
Gewoon mee naar buiten lopen ( al moesten we haar eerst in de tuin zetten voordat ze dat wou) en gewoon achter ze aanlopen zodat je kan ingrijpen als ze ergens van schrikken. Wij hebben haar de eerste paar weken aan een tuigje mee genomen maar niet elke kat vind dat leuk.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 01:37
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 21-06-2005 @ 10:46 :
Wij verhuisden paar een paar straten verder, en de kat was nergens te bekennen toen het daadwerkelijk zo ver was. We waren bang dat ie afgebleven zou zijn in het oude huis... Maar nog diezelfde dag kwam ie zelf naar het nieuwe huis toe
Echt raar hoe die beesten dat kunnen weten
Mensen stinken een uur in de wind voor dieren. En jullie stemmen hoorde hij waarschijnlijk ook al van ver af. Dus ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten