heey mensen,
Ik heb eigenlijk een probleem, mijn broertje heeft heel erg veel macht in huis. Hij heeft altijd een grote mond, ook tegen mijn ouders, en het vervelende is dat mijn moeder het ook nog pikt, want ze kan niet goed hard optreden, maar dat heeft ze nog nooit gekund, ook niet als ik of mijn broer iets deden wat we niet mochten. Mijn vader pitk het niet van hem, maar di eis niet hele erg vaak thuis, alleen 's avonds.
Maar nu even over mijn broertje, hij wil dus altijd achter de computer, op zich niets mis mee, maar hij loopt altijd te zeuren dat de computer het niet doet en dat hij er 1 voor hemzelf wil hebben en dan moet er altijd weer gezegd worden dat hij dat niet mag en daar wordt ik zo moe van, want hij wil altijd meer meer hebben, terwijl hij al zoveel dingen heeft en dan wordt ik boos op hem, omdat hij nooit eens een keer tevreden is! Vooral tijdens het eten is het erg, en ik loop dus ook regelmatig weg tijdens het eten omdat ik niet naar hem kan luisteren als hij mijn moeder voor alles en nog wat uitscheld en een grote mond tegen haar heeft, als hij mij dan nog een keer uitscheld dan wordt ik alleen maar boos en soms sla ik hem dan, maar dan slaat hij wel terug, maar het nare is dat hij soms niet meer weet wat hij doet en dan kan hij je echt pijn gaan doen, dus meestal geef ik wel op en pas ik me aan. Maar ik kan er echt niet meer tegen, hij hoeft nu altijd maar iest verkeerd te doen en ik ben heel erg boos op hem, vanwege al die andere keren.
Nu is mijn vraag eigenlijk, wie weet er hoe ik hier mee om moet gaan? Hoe ik op mijn broertje moet reageren als hij weer zo reageerd?
Zo word ik in ieder geval gek, hij is al wel vooruit gegaan, maar het is voor een groot gedeelte zijn karakter dat hem tegen zit, en nu ook ngo de puberteit bij, dat is zeker geen goede combinatie.
Ik hoop dat jullie reageren en me vertellen hoe ik het beste kan reageren,
alvast bedankt,
groetjes
a girl like me
|