Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2005, 21:40
Captain N
Captain N is offline
Weet iemand toevallig of er ergens een winkel is dat losse pentips verkoopt voor graphire, ik wilde ze op wacomshop.nl bestellen maar dan komt er het dubbele verzend en btw bij :/
Oud 21-06-2005, 21:53
no.26
no.26 is offline
weet het niet zeker hoor, maar volgens mij kun je ze ook kopen bij de appleshop near you! maar nogmaals 100% zeker weet ik dat niet!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 22:03
Captain N
Captain N is offline
De appleshop near me...daar schiet ik nog weinig mee op , wat zijn een beetje bekende apple dealers dan?

En voordat we de standaard google.nl opmerking krijgen, ik zoek iets waar de extra kosten niet boven de kosten van het eigenlijke product uitkomen.
Oud 21-06-2005, 22:12
\/ince
\/ince is offline
hmm, heeft wacom.nl zelf ook zulke dure verzendskosten dan? volgens mij zijn die tips er ook net zo duur.
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 22:34
Captain N
Captain N is offline
Ik heb daar al vaker gekeken, maar die verkopen geen losse pentips voor zover ik weet.
Oud 23-06-2005, 10:22
SuperSanne
SuperSanne is offline
eindelijk! een wacom topic Ik zet meteen mijn probleem maar neer:

Mijn oude tabletje (A6 hoera-merk, begint al te haperen als je er alleen maar naar kijkt ) is een beetje gammel aan het worden, dus ik wil een nieuwe. Ik weet ondertussen dat wacom het beste schijnt te zijn, maar ik twijfel over het model: ik zit te denken aan een graphire3 of een intuos3. Die laatste is beter, maar zo duur . Verder twijfel ik ook over het formaat, zal ik A4 of A5 nemen?

Ik wil 'm vooral gebruiken om digitaal te tekenen in photoshop, painter, oekaki, opencanvas, enz. Volgens de site moet ik dan voor de intuos 3 A4 gaan, maar dat is wel wat prijzig... echter, ik wil dit keer zeker weten een goed tablet en geen miskoop zoals m'n vorige.

Is de graphire een beetje geschikt om te tekenen (precisie, drukniveaus, enz) en is het echt zo rampzalig om met A5 te tekenen? Hmm...*twijfeltwijfeltwijfel*

zijn er hier mensen met ervaring?

P.S. het liefst zou ik natuurlijk zo'n sjieke cintiq hebben waar je direct op het scherm kan tekeken,maar dat gaat toch een ietsiepietsie boven mijn budget
Oud 23-06-2005, 11:12
Captain N
Captain N is offline
Kheb zelf een A6 graphire en gebruik em nu zo'n 2 jaar voor al mn werk.
Ligt het binnen je budget dan zou ik uiteraard voor intuos A4 of A5 gaan, maar welk formaat je ook gebruikt uiteindelijk pas je jezelf er toch op aan.
Klein oppervlak werkt iig niet veel minder fijn.
Oud 23-06-2005, 22:02
\/ince
\/ince is offline
Citaat:
Volgens de site moet ik dan voor de intuos 3 A4 gaan, maar dat is wel wat prijzig...
Laat je vooral niet wijs maken wat de site zegt, dit is gelijk 't duurste tablet, aangezien je 'oekaki' noemt en je een mangachick in je avatar hebt staan ben ik bang dat ik al weet wat voor sites je kijkt..
Waarscheinlijk dezelfde sites die zeggen dat Copics de beste markers zijn (omdat de pro's in de mangascene ze schijnen te gebuiken) en dat je perse al die aparte gare potloden en pennen moet kopen..
Ga gewoon voor jezelf na, ben je er heel serieus mee en weet je dat je hem voor je werk gebruikt of gaat gebruiken, ga voor de intuos 3, als je voor oekaki's en meer doodle like stuff gaat (hier valt ook gewoon uitgewerkt werk onder) ga gewoon voor een a5 graphire, die drukniveau verschillen zal je echt niet merken, graphires zijn gewoon oerdegelijke tablets, ik heb zelf 2 jaar met een a6 graphire 2 gewerkt, en dus uit ervaring weet ik dat ie haast niet te slopen is, helaas was ie dat wel, maar ik nam em ook overal mee.. En zelfs de a6 is meer dan prima om mee te tekenen! lekker snel, op a4 worden je lijnen wat sneller shaky, de afstand die je aflegt is veel groter, en de duurdere tablets reageren ook nog eens supergevoelig op het schudden van je hand, dus hoe groter, hoe sneller je word afgestraft..
Dus of je moet een rijke stinkerd zijn, ga dan voor de intuos, maar als je het verschil toch al nauwlijks weet, niet doen..

Persoonlijk ben ik wel voor de intuos 3 gegaan, de a4, en heb em gekozen als investering voor m'n toekomst, ik weet dat ik het ding dagelijks gebruik, en dagelijks zal blijven gebruiken, verder werk ik op een erg groot scherm en soms op een dual setup, vandaar dat ik voor a4 ben gegaan..
(gelukkig heb ik m'n tablet er al weer uit, dus kan er geen spijt meer van krijgen )
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 13:35
Yurgentje
Yurgentje is offline
k lees altijd veel positieve reacties over wacom...

maar waar gebruiken jullie ze pcies zoal voor? en wat zijn pcies de voordelen met andere tablets?

Kdoe 4 jarige opleiding tot Grafisch Vormgever
Dus dan lijkt me zown ding wel handig...
Oud 26-06-2005, 19:13
Monroe
Monroe is offline
ik negatieve
Oud 26-06-2005, 19:34
Yurgentje
Yurgentje is offline
9 van de 10 x is het toch uiterst positief
Oud 26-06-2005, 21:40
\/ince
\/ince is offline
9 van de 10 keer zou ik nog weinig vinden.. monroe spit je gal.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 23:15
no.26
no.26 is offline
ja idd, ben benieuwd wat er NIET goed is aan een wacom!
ok het is ff wennen als je er voor het eerst mee werkt, maar ik zou echt niet meer zonder kunnen, ik heb hem nu zon 2 jaar, en als ik ergens anders werk achter een computer zonder mijn wacom, dan merk ik echt wat het allemaal toevoegd aan je werk! het is zoveel precieser, en de druk gevoeligheid is toch ook wel erg makkelijk! het vrehoogt je workflow ook gewoon enrom, het gaat allemaal sneller en exacter!

En mijn ervaring met de Aldi versies...........bagger! de drukgevoeligheid werkt of niet of heel slecht, vaak zitten er batterijen in de pen, die dus op kunnen, of er zit een kabeltje van de pen naar het tablet, wat ook niet echt lekker werkt. Of hij staat op muis modus en kan ook niet anders, das helemaal klote!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 14:31
Phie.
Phie. is offline
Ik heb een alditablet, en die is gewoon prima als je er niet al te hoge eisen aan stelt en het makkelijk vind voor erbij. Als je er veel mee werkt absoluut voor een wacom gaan!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 19:55
mimima
mimima is offline
verkopen ze die nog in de aldi en voor hoeveel?

weet iemand hoeveel zo een wacom kost in een apple winkel ongeveer (a5 formaat)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 22:24
LaMazulu
LaMazulu is offline
Aldi tablet is van Medion, ik heb er nog niet echt veel plezier aan beleefd. Volgens mij zijn ze niet meer te koop, of je moet echt goed gaan opletten, misschien is er nog een keer een leegverkoop van het magazijn. Alleen komt dat niet vaak voor.
Oud 30-06-2005, 19:34
SuperSanne
SuperSanne is offline
medion... argh!!!! *denkt aan laptop van vriendin en USB-sticks op het werk en verstopt zich onder bed*

Oud 30-06-2005, 22:45
SuperSanne
SuperSanne is offline
ik twijfel nog steeds... ik ga in elk geval voor de intuos 3, ook omdat ik heus niet alleen maar oekaki (meer als ik me extreem verveel en te lui ben om een fatsoelijk programma op te starten ) doe, maar ook wel het betere werk *doet de photoshop dans*

alleen dat formaat...argh! In mijn huidige situatie is A5 het handigst. Ik doe het nu puur als hobby, en ik heb niet zo héél veel ruimte op mijn bureau. Mijn enige scherm is een gewoon 17 inch gevalletje dus het gigascherm/meerdere monitors excuus gaat voor mij ook niet op.

Aan de andere kant, ik ben wel van plan om later serieus (part-time) illustrator te worden. Misschien dat ik eerst nog probeer om naar de kunstacademie te gaan (of een héleboel cursussen) maar ik ben koppig en als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb, gebeurt het ook

Als pro kan ik natuurlijk beter investeren in een A4, maar ja... hoe lang duurt het voor ik mezelf een pro kan noemen (en laten we nou even aannemen dat het me lukt, ik ben allergisch voor doemdenken )? Als dat maar een paar jaar is kan ik beter alvast investeren in een A4, maar als het echt nog iets van 7-70 jaar gaat duren is mijn "investering" tegen die tijd alweer hopeloos verouderd.

Ik denk dat het toch maar een A5 wordt tenzij iemand hier een beter plan heeft (of een gratis cintiq )
Oud 01-07-2005, 10:27
\/ince
\/ince is offline
Wat denk je precies dat 't verschil is tussen intous 3 en graphire 3, en wat het voor jou zal uitmaken?
Want 't is nogal een verschil in prijs en helemaal als je nooit eerder een wacom (of tablet) hebt gehad, zou ik zeker niet direct voor een intuos gaan, ik heb laatst 2 vrienden geadviseert een tablet te halen, ze raken em nooit meer aan..

Edit: a4 en 17" is hel.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 13:43
SuperSanne
SuperSanne is offline
ik had zoiets van als ik het doe, dan maar meteen goed (het was trouwens een aanbieding dus zoveel extra hoefde ik niet te betalen. ). Verder leken die expresskeys en die scrollstrip me toch wel erg prettig. Ook is het oppervlak een beetje als papier, niet zo spekglad als de graffire (een collega van me op m'n stage heeft er eentje i.p.v. een muis, en ik mocht er vandaag even mee stoeien )

En hij ziet er heel gelikt uit
;

Laatst gewijzigd op 01-07-2005 om 13:46.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 15:11
no.26
no.26 is offline
Citaat:
Wishmaster schreef op 01-07-2005 @ 11:27 :

Edit: a4 en 17" is hel.
ligt eraan wat voor resolutie je hebt lijkt mij zo...toch?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 16:43
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
no.26 schreef op 01-07-2005 @ 16:11 :
nou... de optimale resolutie voor een 17inch monitor is 1024 x 700 en met A4 is dat niet fijn. Je kan de resolutie van je scherm hoger zetten, maar dat is niet aan te raden (gaat vaak "knipperen") en de meeste mensen doen dat ook niet
Oud 01-07-2005, 19:36
\/ince
\/ince is offline
Citaat:
no.26 schreef op 01-07-2005 @ 16:11 :
sure, maar aangezien 't om tft ging..
ugh, op me werk zit ik op een apple cinema 23" scherm, res van 1600 nogwat x nogwat, zo'n breedbeeld verhouding, met een a6 graphiretje ghehe.. té kut, klik overal naast..

Maareh Supersanne: gefeliciteerd met je aankoop dan! be sure to share some results soon!

edit: ging niet om tft lol verkeerd gelezen zie ik nu, maar dan nog, 17" schermen hebben toch sowieso geen uberhoge resoluties? ik vind a4 al mad als ik op een enkele 21" zit met 1600x1200..

Laatst gewijzigd op 01-07-2005 om 19:41.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 21:26
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Wishmaster schreef op 01-07-2005 @ 20:36 :
sure, maar aangezien 't om tft ging..
ugh, op me werk zit ik op een apple cinema 23" scherm, res van 1600 nogwat x nogwat, zo'n breedbeeld verhouding, met een a6 graphiretje ghehe.. té kut, klik overal naast..

Dat lijkt me niet echt ergonomisch werken nee ('voorzichtig...*priegelpriegel*...voorzichtig...*zweetzweet*...ARGH!! !! *vloekvloekvloek*)
Oud 07-07-2005, 17:59
mandi
mandi is offline
ik was nieuwsgierig naar de cintiq.. aangezien er geen prijzen stonden op wacom.nl... en zag later staan dat die dingen drie focking duizend euri zijn O.o

dat ligt toch ietsie pietsie boven mijn budget..

maar goed ik ben sinds vanmiddag in het bezit van een graphire (studio geloof ik?) .. en ik wil nu al met het ding trouwen.. zoveel beter dan dat medion dingetje van de aldi
Oud 12-07-2005, 00:58
Verwijderd
Van wacomshop.nl:

Graphire3 Classic:
Max. pen hoek: n.v.t.
Hoek nauwkeurigheid: n.v.t.

Intuos shizzle:
Max. pen hoek: 60 °
Hoek nauwkeurigheid: 2 °

Ik wil eigenlijk nu eindelijk ook wel een tablet, en ik weet eigenlijk ook wel dat ik voor de Graphire ga.. Maar ik wil toch wel graag weten wat voor verschil het maakt. Weet iemand dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten