Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2002, 14:44
Hellracer_NL
Hellracer_NL is offline
Welke kan ik het beste pakken?? Asus kaart of de leadteck kaart>? Ik heb ergens gelezen dat de asus kaart best wel tegen valt kwa prestaties. Leadteck moet heel erg goed zijn. (gaat om de tdi 4400) Of maakt het niks uit. (gaat niet om de prijs maar om de kwaliteit van de kaarten) Kan iemand mijn helpen alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2002, 15:34
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Als het je niet om de prijs gaat maar om de kwaliteit, dan zou ik nog even wachten totdat de Matrox Parhelia uit is:

http://www.matrox.com/mga/products/parhelia512/home.cfm

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 16:22
Hellracer_NL
Hellracer_NL is offline
de prijs maakt niet uit over die twee kaarten. Is toch het laatste wat ik video kaart ik ga kopen voor deze pc. want mijn pc kan die kaart toch niet volledig benutten. En gf4 tdi 4400 is een goede kaart kan je nog makkelijk 2 jaar mee vooruit net als mijn geforce 256. Dus alleen tussen die twee merken
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 16:42
The twe@ker
The twe@ker is offline
Ik zou de leadteck nemen. Asus heeft een slechte driver support als het produckt niet meer wordt gemaakt, en er zit een mooiere koeler op.

Kwa overcloken doen de leadtecks het over het algemeen beter.
__________________
[url]http://www.leenoverzicht.net[/url]
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 16:58
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
tdi => turbo Diesel Injection
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 18:49
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
CryptapiX schreef:
tdi => turbo Diesel Injection
En van 'Leadteck' heb ik ook nog nooit gehoord, ik kom nog eens wat tegen hier
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 19:03
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
ik zou gewoon geen videokaart kopen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 20:10
Verwijderd
Heb ik toch liever een videokaart met benzine injectie, die gaan toch langer mee
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 20:32
RenT
RenT is offline
1) t Is Leadtek
2) Asus kopen
__________________
Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 21:18
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Heb zelf leadtek GF4 ti4600 gekocht. Van leadtek omdat ik daar meer positieve dingen hoor/zie/ervaar dan van asus, oa. bij tweakers.net
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 22:20
Six4Eight
Avatar van Six4Eight
Six4Eight is offline
Leadtek, zonder twijfel

Ten 1e clockt die verder over, ten 2e heeft Asus van die ranzige kermis coolers op hun kaartje en niks op het geheugen (wat dus punt 1 veroorzaakt), ten 3e vind ik het gewoon betere kaarten
__________________
biertje
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 22:22
Hellracer_NL
Hellracer_NL is offline
Citaat:
Six4Eight schreef:
Leadtek, zonder twijfel

Ten 1e clockt die verder over, ten 2e heeft Asus van die ranzige kermis coolers op hun kaartje en niks op het geheugen (wat dus punt 1 veroorzaakt), ten 3e vind ik het gewoon betere kaarten
Oke nu weet ik welk merk ik moet kopen. Ga voor de leadteK. Bedankt allemaal
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 23:14
MaakUt
Avatar van MaakUt
MaakUt is offline
vraag wel naar de TDI .. die zijn beter als de TI's ...













j/k
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 10:52
Hellracer_NL
Hellracer_NL is offline
???? Zijn er dan ti's???? Heb ik nog niet gezien alleen de TDI en de MX versie's van de geforce 4
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Hellracer_NL schreef:
???? Zijn er dan ti's???? Heb ik nog niet gezien alleen de TDI en de MX versie's van de geforce 4
Laat eens een site/boekje/etc zien waar jij een TDI hebt gezien
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 14:21
MaakUt
Avatar van MaakUt
MaakUt is offline


dyslexie ofzo heet dat toch? gewoon wat verzinnen als je iets leest...
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 15:19
Verwijderd
Citaat:
The twe@ker schreef:
Ik zou de leadteck nemen. Asus heeft een slechte driver support als het produckt niet meer wordt gemaakt, en er zit een mooiere koeler op.

Kwa overcloken doen de leadtecks het over het algemeen beter.
Euh? Driversupport? Men neme de NVidia Detonators toch gewoon? -- M.a.w. dat vind ik geen issue. Niet met NVidia kaarten, that is.

Dat CD-tje wat bij m'n Hercules 3D Prophet III kwam heb ik nooit in m'n CD-lade gestouwd.

En ach, Asus of Leadtek. Wat zou 't schelen? Misschien iets meer mogelijkheden bij 't overklokken bij de Leadtek inderdaad. Nou, joepie de poepie. Bij mijn beste weten zit er ook geen dramatisch verschil in 't 2D-filter op die kaarten, dus lijkt 't me dat geen van beiden een slechte keus is.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 18:08
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
asus clockt echt wel beter..
een standaard heatsink op je ddr zoals bij leadtek kan gewoon noooit zo goed zijn als losse thermalltake ramsinks hoor..
en wat betreft de fan..

koop je toch gewoon een andere ?
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-06-2002, 19:22
L@CuTu$
Avatar van L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Als het je niet om de prijs gaat maar om de kwaliteit, dan zou ik nog even wachten totdat de Matrox Parhelia uit is:

http://www.matrox.com/mga/products/parhelia512/home.cfm

-Desecrator
Ik stem hier toch in met Desecrator ,

Zeer puike kaart met veel functie's en een goeie snelheid , alleen je komt ff te wachten.

Maar dit is wel zeker MIJN volgende kaart
__________________
Nerds met Borsthaar coden in EV8 ASM || Lid van het Alpha promotie team
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 19:45
Verwijderd
Citaat:
L@CuTu$ schreef:


Ik stem hier toch in met Desecrator ,

Zeer puike kaart met veel functie's en een goeie snelheid , alleen je komt ff te wachten.

Maar dit is wel zeker MIJN volgende kaart
Eerst maar 'ns benchmarks afwachten; bekend probleem met Matrox; mensen lopen elkaar gek te maken over 'hoe snel de nieuwe Maxtrox wel niet zal zijn'.

Buitendat zal die kaart wel iets duurder zijn dan een GF4Ti4200.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 20:43
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Eerst maar 'ns benchmarks afwachten; bekend probleem met Matrox; mensen lopen elkaar gek te maken over 'hoe snel de nieuwe Maxtrox wel niet zal zijn'.


Toen de G400 MAX uit kwam was dat anders toch echt wel de snelste kaart op dat moment. Aan de features is te
zien dat deze kaart gewoon netjes zal presteren. En al haalt deze kaart niet de allerhoogste framerate, dan is dat totaal niet boeinend. Want wat heb je aan 200+ FPS als je monitor maar
met 85 Hz refresht. Ik heb liever iets minder FPS, maar nog steeds speelbaar met topbeeld. Dan de allerhoogste framerate, en dan in moeten leveren op beeld kwaliteit.


Buitendat zal die kaart wel iets duurder zijn dan een GF4Ti4200.

Hellracer_NL geeft zelf aan dat het niet om de prijs gaat. En ja kwaliteit kost nou eenmaal geld. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om mijn monitor met een Geforce kaart aan te sturen. De beeldkwaliteit is dan namelijk om te janken op hoge resoluties.
-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 21:14
MaakUt
Avatar van MaakUt
MaakUt is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:


Ik stem hier toch in met Desecrator ,

Zeer puike kaart met veel functie's en een goeie snelheid , alleen je komt ff te wachten.

Maar dit is wel zeker MIJN volgende kaart
er komt na de zomer toch ook een nieuwe kaart van ATi en die schijnt NU al beter te zijn dan die matrox
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 21:32
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
MaakUt schreef:

er komt na de zomer toch ook een nieuwe kaart van ATi en die schijnt NU al beter te zijn dan die matrox
Die ATI kaart zal inderdaad wel een stuk sneller zijn. Of hij ook de beeldkwaliteit van de Matrox gaat halen betwijfel ik toch ten zeerste. Blijf ik toch bij mijn keus voor de Matrox

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 22:54
Six4Eight
Avatar van Six4Eight
Six4Eight is offline
Citaat:
CryptapiX schreef:
asus clockt echt wel beter..
een standaard heatsink op je ddr zoals bij leadtek kan gewoon noooit zo goed zijn als losse thermalltake ramsinks hoor..
en wat betreft de fan..

koop je toch gewoon een andere ?
Ja zo kan ik het ook.

Haal je heatsinks van de Leadtek kaart af en zet er nieuwe voor in de plaats
__________________
biertje
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 17:51
Hellracer_NL
Hellracer_NL is offline
Citaat:
Hellracer_NL schreef:
???? Zijn er dan ti's???? Heb ik nog niet gezien alleen de TDI en de MX versie's van de geforce 4
Euh voutje voor die tdI
moet ti zijn. Nogmaals sorry hier voor

Edit:
euh vind het een beetje raar de asus 8440 is net zo snel bij de games als de msi gf 4400 ti maar bij 3dmark 2001 se is de asus 8440 bijna 200 punten lager????????? Hoe kan dat is het dan een slechte kaart of kan ie gewoon niet zo goed met 3d mark 2001 se over weg???

Laatst gewijzigd op 12-06-2002 om 17:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2002, 22:13
Verwijderd
Desecrator schreef --

Toen de G400 MAX uit kwam was dat anders toch echt wel de snelste kaart op dat moment. Aan de features is te
zien dat deze kaart gewoon netjes zal presteren. En al haalt deze kaart niet de allerhoogste framerate, dan is dat totaal niet boeinend. Want wat heb je aan 200+ FPS als je monitor maar
met 85 Hz refresht. Ik heb liever iets minder FPS, maar nog steeds speelbaar met topbeeld. Dan de allerhoogste framerate, en dan in moeten leveren op beeld kwaliteit.

--

De G400MAX is toentertijd razendsnel buitenom ingehaald door de concurrentie.

En je koopt een kaart m.i. niet voor even, dus wanneer hij NOU zo snel mogelijk is, heb je er in de toekomst alleen maar profijt van. (Lees: langere levensduur).

Ik heb geen zin in een Matrox-flame hierover, maar lyrisch doen over een kaart waarvan niemand benchmarks gezien heeft is een beetje absurd, i.m.o. Helemaal gezien 't feit dat 't een Matrox is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.