Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Topruler |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik heb overmorgen examen van Duitse letterkunde en als ik die tekst moet verklaren, moet ik natuurlijk ook wijzen op de beelden die de auteur evoceert. Dit beeld is er een van en ik wil graag het precieze woord gebruiken. Ik wil het ook gewoon graag weten omdat ik het woord ooit, niet eens zo lang geleden, kende en omdat het mij ontsnapt is. Het offer van Golgotha of het zoenoffer lijken me wel gepaste termen, maar hét woord dat ik in gedachten had, komt er maar niet uit. ![]() Dus suggesties blijven welkom! In ieder geval al bedankt voor jullie reacties!
||
![]() |
Citaat:
Topruler |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom dan een vruchtenboom? In het midden van de Tuin nog wel. Waarom stond die boom er? Voor schaduw? Zijn er dan geen andere alternatieven? Bijvoorbeeld een Rozenbottelstruik Van Goed En Kwaad? Als God wist dat ze er van gingen eten (wat hij deed als hij Almachtig is), waarom maakte hij die boom dan überhaupt? |
![]() |
||
Toch wel aardig knap als dit allemaal verzonnen zou zijn... Als ik dat zou doen zou ik nooit zoiets als dit bedenken, dat bijna niet uit te leggen valt.
Citaat:
||
Citaat:
![]() WAAROM een boom en geen rozenbottelstruik? WAAROM in het midden van de Tuin. WAAROM als Hij al MOEST weten wat ze gingen doen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Enneh in het midden... misschien omdat de keus voor God centraal stond. Dat laatste van jouw vraag is erg moeilijk uit te leggen. Om eerlijk te zijn weet ik daar ook niet echt een antwoord op. Aan de andere kant wist God ook dat Hij zou scheppen en die keuze zou laten stellen... en zo kun je doorgaan. Alles hangt aan elkaar vast. Maar dat is niet echt een antwoord en dat moet ik je ook schuldig blijven. Persoonlijk geef ik zulke zaken over aan God. Hij is volgens mij wijs genoeg en bij Hem kan ik het achterlaten. Zijn liefde en verlossing is voor mij voldoende aanwijzing dat dit niet zomaar een wreed spel was maar dat de mens zelf verantwoordelijk is. Als je daar geen kennis van hebt staar je je blind op zulke zaken.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Jezus, feit of fictie ? leonkorn | 123 | 03-04-2007 18:49 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Driekwart (75%) christelijke studenten is maagd BiL@L | 311 | 04-01-2005 19:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Erfzonde I C U | 2 | 25-11-2004 12:03 | |
Islam, christendom en engelen. JantjePietje | 19 | 01-04-2003 05:03 | |
Seksualiteit |
Wachten met sex tot na het huwelijk JesusLovesYou | 84 | 16-02-2003 09:03 | |
Aan de Christenen! Mujahideen | 56 | 06-03-2002 09:07 |