Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2005, 15:41
AngelLena
AngelLena is offline
Ik heb nu last van een keelontsteking, nou erg vervelend allemaal, zit 3 keer per dag aan de antibiotica (peniciline, krijg het nauwelijks weg, word er flink misselijk van), zijn gewone tabletten die je evt kunt oplossen en 2 maal daags aan de pijnstillers. Ik kon m'n mond niet ver openkrijgen, slikken ging nauwelijks tot niet, eten begon ik niet aan, opgezette klieren, geen koorts, geen stem, je kent het wel, is mis.
Nou, medicijnen gekregen tot zover alles goed, maar er gebeuren de afgelopen 2 dagen een paar dingen waar ik mijn vraagtekens bij zet.

1. Ik heb last van een soort... tja... laagje op mijn tong, tandvlees etc is totaal wit, kunt het er zo afhalen met een beetje moeite, lijkt wel een soort overblijfsel van de antibiotica. Het is in ieder geval erg ranzig als je net wat wilt drinken en er laten weer een paar stukjes los... Het lijkt een beetje op een mix tussen tandplak en slijm... Echt heel ranzig.

2. Ik word soms gigantisch misselijk, ik weet dat ik dan naar de wc moet rennen want ik ga over m'n nek. Nou goed, gister eerst 2 keer eigenlijk alleen wat slijm omhoog gehaald en gespuwt, deed geen pijn, moest niet van diep komen, stroomde gewoon naar buiten. Dat 2 keer. Iets later op de dag voelde ik een enorme druk op mijn keel en luchtwegen zetten welke het weer moeilijk maakte om te slikken en ik werd weer misselijk. Dus ik ga weer boven de pot hangen maar dit keer kwam er slijm, maar ook andere rommel en dit keer kwam het wel van diep en kwam zowel via neus als mond naar buiten, kon het niet stoppen. Was een kutgevoel, maar echt pijn deed het ook niet, maar toen het eenmaal klaar was, was wel de druk van m'n keel en luchtwegen af en kon ik veel makkelijker slikken.

Die druk voel ik nu al de hele dag weer, ben vanmorgen even goed misselijk geweest, maar er komt gewoon niets uit en ik verlang er stiekem wel naar want het lucht zo op. Kan ik weer even normaal wat drinken. Daarbij is het straks weer tijd voor mijn antibiotica, met die druk op m'n keel vrees ik dat ik em niet eens weg krijg

Nou weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik van deze dingen moet denken. Iemand?

Laatst gewijzigd op 25-06-2005 om 15:57.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 16:00
Verwijderd
M'n broertje heeft dit vorig jaar 3x gehad.
Laatste keer was het ook zo dat hij z'n mond bijna niet meer open kreeg, niet meer kon eten en het ongeveer benauwd kreeg. Toen is hij doorverwezen naar het ziekenhuis waar ze toen een abces ofzo in z'n keel hebben opengesneden. Toen het eenmaal genezen was hebben ze er meteen z'n amandelen maar uitgehaald (omdat hij zo vaak keelontsteking kreeg).
Sindsdien heeft hij geen keelontsteking meer gehad.
Wil je niet bang maken, maar als het niet overgaat zou ik toch weer even naar de dokter gaan.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 16:23
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 25-06-2005 @ 17:00 :
M'n broertje heeft dit vorig jaar 3x gehad.
Laatste keer was het ook zo dat hij z'n mond bijna niet meer open kreeg, niet meer kon eten en het ongeveer benauwd kreeg. Toen is hij doorverwezen naar het ziekenhuis waar ze toen een abces ofzo in z'n keel hebben opengesneden. Toen het eenmaal genezen was hebben ze er meteen z'n amandelen maar uitgehaald (omdat hij zo vaak keelontsteking kreeg).
Sindsdien heeft hij geen keelontsteking meer gehad.
Wil je niet bang maken, maar als het niet overgaat zou ik toch weer even naar de dokter gaan.
Toen ik bij de dokter kwam was het idd zo dat ik de antibiotica kuur moest hebben en er zou evt een abces achter kunnen zitten, maar de dokter verwachtte dat we er op tijd bij waren.

Nu is het afwachten natuurlijk, ik ben donderdag met de antibiotica begonnen, we zijn nu op zaterdag, maar ik ga maandag sowieso terug voor controle, op een aantal punten gaat het namelijk wel een stuk beter, ik kan mijn mond verder open krijgen, de zwelling van de klieren is al iets verminderd, de pijn is wat verdraagzamer, ik slaap eindelijk weer iets langer dan 1 uur per nacht, maar een aantal punten zijn ook helemaal raar.

Het overgeven van slijm is alleen maar goed werd mij verteld, het moet toch ergens heen, omdat je niet kunt hoesten geef je het over, is prima, daarmee komt vaak ook een deel van de ontsteking naar buiten.

Maar ik word gewoon echt strontmisselijk van de peniciline, ik heb nu net weer een pil weggewerkt (met veel moeite) als ik vanavond tijden mijn laatste dosis voor vandaag niet keihard over m'n nek ga, dan gebeurt het morgen wel. Iets in mij zegt mij dat ik niet over peniciline kan.

Zou op zich niet eens zo vreemd zijn, ik kan namelijk ook niet over orale pijnstillers, die kots ik ook zo weer uit. Daarnaast de druk die op de keel staat, sommige dingen zijn gewoon raar en voor mijn gevoel niet normaal dus ik ga maandag sowieso terug, maar ik moet het weekend zien door te komen zonder al te veel problemen...
Oud 25-06-2005, 16:36
Roos
Roos is offline
Maag en darmklachten komen vaak voor bij antibiotica.
Als je goed de bijsluiter leest, staat daarin hoe je ze het best kunt innemen (voor, tijdens of juist na de maaltijd). Dit kan je misselijkheid verminderen.

Die klachten kunnen natuurlijk ook losstaan van de a.b. maar dat is niet te beoordelen (hopelijk verdwijnen ze, als je klaar bent met je kuur)

Dat wittte laagje op je tong is hinderlijk, maar hier zie ik niet zo snel een oplossing voor, behalve je tong regelmatig poetsen.

Probeer in ieder geval wel je kuur af te maken, anders moet je weer van voor af aan beginnen! En als je de stofnaam opschrijft, kun je misschien voortaan een ander antibioticum krijgen
Oud 25-06-2005, 16:38
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 25-06-2005 @ 16:41 :
Ik heb nu last van een keelontsteking, nou erg vervelend allemaal, zit 3 keer per dag aan de antibiotica (peniciline, krijg het nauwelijks weg, word er flink misselijk van), zijn gewone tabletten die je evt kunt oplossen en 2 maal daags aan de pijnstillers. Ik kon m'n mond niet ver openkrijgen, slikken ging nauwelijks tot niet, eten begon ik niet aan, opgezette klieren, geen koorts, geen stem, je kent het wel, is mis.
Nou, medicijnen gekregen tot zover alles goed, maar er gebeuren de afgelopen 2 dagen een paar dingen waar ik mijn vraagtekens bij zet.

1. Ik heb last van een soort... tja... laagje op mijn tong, tandvlees etc is totaal wit, kunt het er zo afhalen met een beetje moeite, lijkt wel een soort overblijfsel van de antibiotica. Het is in ieder geval erg ranzig als je net wat wilt drinken en er laten weer een paar stukjes los... Het lijkt een beetje op een mix tussen tandplak en slijm... Echt heel ranzig.

2. Ik word soms gigantisch misselijk, ik weet dat ik dan naar de wc moet rennen want ik ga over m'n nek. Nou goed, gister eerst 2 keer eigenlijk alleen wat slijm omhoog gehaald en gespuwt, deed geen pijn, moest niet van diep komen, stroomde gewoon naar buiten. Dat 2 keer. Iets later op de dag voelde ik een enorme druk op mijn keel en luchtwegen zetten welke het weer moeilijk maakte om te slikken en ik werd weer misselijk. Dus ik ga weer boven de pot hangen maar dit keer kwam er slijm, maar ook andere rommel en dit keer kwam het wel van diep en kwam zowel via neus als mond naar buiten, kon het niet stoppen. Was een kutgevoel, maar echt pijn deed het ook niet, maar toen het eenmaal klaar was, was wel de druk van m'n keel en luchtwegen af en kon ik veel makkelijker slikken.

Die druk voel ik nu al de hele dag weer, ben vanmorgen even goed misselijk geweest, maar er komt gewoon niets uit en ik verlang er stiekem wel naar want het lucht zo op. Kan ik weer even normaal wat drinken. Daarbij is het straks weer tijd voor mijn antibiotica, met die druk op m'n keel vrees ik dat ik em niet eens weg krijg

Nou weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik van deze dingen moet denken. Iemand?
als je moeite met slikken hebt of je wil er graag snel vanaf kan je antibiotica ook via een injectie krijgen.
meestal is een voldoende dan
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 16:47
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Roos schreef op 25-06-2005 @ 17:36 :
Maag en darmklachten komen vaak voor bij antibiotica.
Als je goed de bijsluiter leest, staat daarin hoe je ze het best kunt innemen (voor, tijdens of juist na de maaltijd). Dit kan je misselijkheid verminderen.

Ik eet niet dus dat lijkt me geen probleem...

Die klachten kunnen natuurlijk ook losstaan van de a.b. maar dat is niet te beoordelen (hopelijk verdwijnen ze, als je klaar bent met je kuur)

Dat wittte laagje op je tong is hinderlijk, maar hier zie ik niet zo snel een oplossing voor, behalve je tong regelmatig poetsen.

Probeer in ieder geval wel je kuur af te maken, anders moet je weer van voor af aan beginnen! En als je de stofnaam opschrijft, kun je misschien voortaan een ander antibioticum krijgen
ik zit er idd aan te denken om de weekendarts te bellen en te vragen of hij een ander soort anitbiotica voor me heeft (of naja, ik laat bellen, heb zelf geen stem meer) want ik weet niet of ik dit nog 4 dagen trek.
Oud 25-06-2005, 16:47
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
HoloDoc schreef op 25-06-2005 @ 17:38 :
als je moeite met slikken hebt of je wil er graag snel vanaf kan je antibiotica ook via een injectie krijgen.
meestal is een voldoende dan

Oe gimme gimme gimme, ik ben niet bang voor naalden whatsoever, prik mij maar lek, maakt me geen zier uit, als ik deze ellende maar niet meer door hoef te maken...
Oud 25-06-2005, 16:52
Roos
Roos is offline
Je kunt idd best de weekendarts bellen als je het echt niet trekt (dat moet je zelf beslissen).
Probeer in ieder geval wel je medicijnen tot die tijd in te nemen (anders gaan de bacterieen in je keel weer pijlsnel groeien).

En ik denk dat 't wel verstandig is om wat te eten bij je pil. Gewoon een beetje yoghurt ofzo.
(ik heb zelf heel vaak keelontsteking, ik weet hoe rot het is! beterschap!)

Oh ja verder vind ik het altijd lekker om een waterijsje te eten ivm de keelpijn, misschien een tip?
Oud 25-06-2005, 16:57
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 25-06-2005 @ 17:47 :
Oe gimme gimme gimme, ik ben niet bang voor naalden whatsoever, prik mij maar lek, maakt me geen zier uit, als ik deze ellende maar niet meer door hoef te maken...
ff je dok bellen of meteen langs gaan ,
je hebt echte penecilline nu ? of iets als azitromycine ?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 16:58
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Roos schreef op 25-06-2005 @ 17:52 :
Je kunt idd best de weekendarts bellen als je het echt niet trekt (dat moet je zelf beslissen).
Probeer in ieder geval wel je medicijnen tot die tijd in te nemen (anders gaan de bacterieen in je keel weer pijlsnel groeien).

En ik denk dat 't wel verstandig is om wat te eten bij je pil. Gewoon een beetje yoghurt ofzo.
(ik heb zelf heel vaak keelontsteking, ik weet hoe rot het is! beterschap!)

Oh ja verder vind ik het altijd lekker om een waterijsje te eten ivm de keelpijn, misschien een tip?
ik doe mijn best idd

yoghurt is mijn ten sterkste afgeraden. Omdat het slijm al nergens heen kan gaat het zich ophopen en kotst je het uitiendelijk uit (wat ik al een paar keer gedaan heb) yoghurt maakt juist dat het slijm vast gaat zitten. Dus daar begin ik niet aan. Ik mag een half uur na mijn pil pas eten, en 2/3 uur voor mijn pil, meestal probeer ik wat bessola weg te werken oid, ga straks een zacht groentensoepje proberen, vast voedsel wil echt niet.

Waterijs ja, gister 1 gehad, werd 1 grote kliederbende omdat ik m'n mond niet ver genoeg open kon krijgen , maar maandag zou pa wat van die festini perenijsjes meenemen, tot die tijd heb ik hier wat roomijs liggen.
Oud 25-06-2005, 17:00
Verwijderd
Kan dat witte op je tong geen schimmelinfectie zijn?
Dat is toch wel een van de bijwerkingen van antibiotica?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 17:01
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
HoloDoc schreef op 25-06-2005 @ 17:57 :
ff je dok bellen of meteen langs gaan ,
je hebt echte penecilline nu ? of iets als azitromycine ?
Het is weekend schat, dus moet dan naar de weekenddienst... Ik heb nu echte penicilline. Volgens wat luitjes hier is de antibiotica die ik moet hebben niet in injectievorm te krijgen... Ik slik nu 3 maal daags penicilline 500 mg...
Oud 25-06-2005, 17:02
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 25-06-2005 @ 18:00 :
Kan dat witte op je tong geen schimmelinfectie zijn?
Dat is toch wel een van de bijwerkingen van antibiotica?

Kan, maar we zitten momenteel meer te denken aan een vitamine B tekort. Zelfde symptomen en zou logisch zijn, ik heb sinds maandag niets meer gegeten op wat ijs en soep na...
Oud 25-06-2005, 20:53
brynn
brynn is offline
Ik denk niet dat je in een week een vitaminetekort opbouwt waardoor je al klachten als een witte tong zou kunnen hebben. Ik denk dat het waarschijnlijker is dat het gewoon ´aanslag´is van je keelinfectie, in combinatie met het moeilijker slikken, weinig eten etc.

Het is belangrijk dat je genoeg antibiotica binnenkrijgt, en als het slikken van die pillen zoveel problemen oplevert, kan ik me haast niet voorstellen dat de weekendarts je daar geen oplosmiddel/injectie voor wil geven. En daarnaast is er wanneer je een ´gewone´keelinfectie hebt ook een antibioticum te vinden dat wel in die vorm verkrijgbaar is. Gewoon even bellen dus als het morgenochtend nog niet goed gaat.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 20:56
Roos
Roos is offline
Wat heb je voor peniciline?
Oud 25-06-2005, 21:22
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Roos schreef op 25-06-2005 @ 21:56 :
Wat heb je voor peniciline?

Acipen Solutab 500 (fonoxymethylpenicillinekalium, 500gram per tablet 3 keer per dag)

in combinatie met pijnstiller: Diclofenacnatrium 100mg 2 keer per dag

Laatst gewijzigd op 25-06-2005 om 21:29.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 21:28
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
brynn schreef op 25-06-2005 @ 21:53 :
Ik denk niet dat je in een week een vitaminetekort opbouwt waardoor je al klachten als een witte tong zou kunnen hebben. Ik denk dat het waarschijnlijker is dat het gewoon ´aanslag´is van je keelinfectie, in combinatie met het moeilijker slikken, weinig eten etc.

Is ook een punt ja...

Het is belangrijk dat je genoeg antibiotica binnenkrijgt, en als het slikken van die pillen zoveel problemen oplevert, kan ik me haast niet voorstellen dat de weekendarts je daar geen oplosmiddel/injectie voor wil geven. En daarnaast is er wanneer je een ´gewone´keelinfectie hebt ook een antibioticum te vinden dat wel in die vorm verkrijgbaar is. Gewoon even bellen dus als het morgenochtend nog niet goed gaat.
De vraag is even, een oplosmiddel klinkt leuk, de tabletten die ik nu heb kan je ook oplosen maar dan krijg ik ze even goed niet weg want een heel glas drinken doe ik bijna een halve dag over om het weg te krijgen van de slikproblemen, tegen de tijd dat ik dosis 1 weg heb, moet ik dosis 2 alweer nemen, lijkt me ook niet de bedoeling. Dus die injectie spreekt me erg aan, alleen wat ik gehoord heb is dat er voor deze hoeveelheden en soorten antibiotica geen injecties zijn. Maar dat kan lariekoek zijn, weet ik niet.

Momenteel gaat het vrij slecht. Alle slijm is vast gaan zitten achterin mijn keel, gister heb ik het op kunnen braken wat de druk een heel stuk lichter maakte, vandaag is dit niet gelukt dus er staat behoorlijk wat druk op de keel en ook bij de luchtpijp, echt ademhalingsproblemen zou ik niet van durven spreken maar ik voel wel druk op mijn luchtpijp. Ik heb vanavond wat boullion van een groentensoepje weg weten te werken tot het slikken echt te veel pijn ging doen. Met wat rochelen heb ik wat slijm los kunnen krijgen maar nog niet voldoende om alles ermee uit te gooien. Deze nacht ga ik proberen door te komen, als dat lukt is morgenochtend mijn eerste bezoek 1 aan de wc, daarna aan de weekend arts, daarna waarschijnlijk het ziekenhuis. Ligt eraan wat er aan de hand is en hoe we dat gaan oplossen. Maar dit gekloot werkt niet meer, is niet grappig en leuk meer, moet afgelopen zijn. Lig liever 3 dagen aan een infuus dan dit nog een keer meemaken.
Oud 25-06-2005, 21:45
brynn
brynn is offline
Van dit specifieke antibioticum is volgens mij inderdaad geen injectie/infuus vorm. Maar misschien dat de weekendarts dan een ander middel kan voorschrijven. Als jij zo ziek bent, en daardoor ook niet genoeg kan eten en drinken, zal dat je herstel ook niet bevorderen.

En een rietje heb je zeker al geprobeerd? Bij mij helpt het dan om het heeel snel op te zuigen, zonder echt slokjes te nemen en te slikken zeg maar. Door het rietje hoeft je mond niet zo ver open, en als je het echt naar binnen zuigt, is het minder pijnlijk dan heel veel slokjes achter elkaar. Zo zou je ook bouillon etc kunnen drinken (als je genoeg vocht/zouten binnen hebt, voel je je misshcien sowieso wat beter, en spoelt je slijm beter weg)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 22:07
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
brynn schreef op 25-06-2005 @ 22:45 :
Van dit specifieke antibioticum is volgens mij inderdaad geen injectie/infuus vorm. Maar misschien dat de weekendarts dan een ander middel kan voorschrijven. Als jij zo ziek bent, en daardoor ook niet genoeg kan eten en drinken, zal dat je herstel ook niet bevorderen.

En een rietje heb je zeker al geprobeerd? Bij mij helpt het dan om het heeel snel op te zuigen, zonder echt slokjes te nemen en te slikken zeg maar. Door het rietje hoeft je mond niet zo ver open, en als je het echt naar binnen zuigt, is het minder pijnlijk dan heel veel slokjes achter elkaar. Zo zou je ook bouillon etc kunnen drinken (als je genoeg vocht/zouten binnen hebt, voel je je misshcien sowieso wat beter, en spoelt je slijm beter weg)
Nee was ook mijn idee dus eigenlijk wil ik een andere vorm van antibiotica, het wegslikken wil gewoon niet, of ik ga keihard over m'n nek terwijl ik het probeer (wat ik al 1 keer niet meer tegen heb kunnen houden, dan volgen daar meer keren op), of ik krijg het gewoon niet weg en moet het weer uitspugen, dus da's niet goed.

Ik heb wat boullion weg weten te werken idd, maar ik kreeg nou niet het idee dat het slijm daar losser van werd, eerder dat ik nog sneller een droge mond heb en alles nog pijnlijker wordt. Ook wil al het vocht wat via de slokdarm naar binnen gaat, er via de neusholte weer uit ipv naar beneden... Ik word hier echt helemaal kriegel van... Het rietjes idee heb ik niet geprobeerd, maar we hebben dan ook geen rietjes in huis
Oud 25-06-2005, 22:50
Verwijderd
Rietjes kopen
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 23:02
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 25-06-2005 @ 23:50 :
Rietjes kopen
Op zondag Lekker handig
Oud 25-06-2005, 23:58
Verwijderd
ja das waar haha

maar goed , er is vast wel iemand die je kent die rietjes in huis heeft
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 09:56
AngelLena
AngelLena is offline
Oke update, ik kom net bij de weekendarts vandaan, hij heeft mijn keel onderzocht, het was nog flink ontstoken maar hij kon al wel beter en verder kijken dan mijn eigen huisarts kon afgelopen donderdag, er zit geen abces, dat scheelt al een heel stuk. De amandelen waren wel goed dik maar er zat nog ruimte tussen dus hij zag geen noodzaak voor opname. Wat betreft het medicijn, de antibiotica is eigenlijk overbodig. Het is toch een ontsteking die vanzelf moet genezen, antibiotica is slechts ondersteunend. Er zijn idd geen andere vormen van antibiotica te krijgen voor keelontstekingen, dus wat ik niet weg kreeg, dat kreeg ik niet weg en dat mocht niets afdoen voor het herstel. Dus ik heb nu afgesproken dat ik in principe wel doorga met de antibiotica die ik heb, maar in zoverre dat ik niet meer hopeloze moeite ga doen om het binnen te krijgen of te houden, wat ik zo weg krijg is mooi, de rest, laat maar hangen. Dat ik al een week niet gegeten had moest ik me niet druk om maken, zolang ik maar bleef drinken. De uitslag in mijn mond is inderdaad het gevolg van de antibiotica, ook niets om me druk om te maken, ik heb geen koorts of wat dan ook, verkeer verder in goede gezondheid ondanks dat ik momenteel natuurlijk zo slap ben als een vaatdoekje. Dit was simpel een kwestie van tijd.
Heb wat extra pijnstillers meegekregen waarmee ik nog 5 dagen vooruit kan, dan zou het toch wel een heel stuk beter moeten zijn.
Werd het nou weer erger, dan moest ik wel weer naar de huisarts, het risico dat een abces zich alsog gaat ontwikkelen is nog wel aanwezig en dan moet ik alsnog wel naar het ziekenhuis.

Tot zover deze update.
Oud 26-06-2005, 18:50
Roos
Roos is offline
Wat zeg je nou, geen andere antibiotica voor keelontsteking? Lijkt me sterk maar geen zin om het uit te zoeken

Nou beterschap en hopelijk neemt de zwelling snel af. Gelukkig heb je geen koorts
Oud 27-06-2005, 19:42
JJ13
JJ13 is offline
ik heb dat laatst ook gehad, maar dat was omdat ik Pfeiffer had. ik kreeg van de dokter niks tegen de keelontsteking, ik heb n week niet kunnen slikken (ook niet eten) en moest vaker overgeven. er kwam dan alleen maar slijm uit. ook ik had een laag op mn tanden, maar dat kwam van t slijm. ik heb heel veel paracetamol geslikt en carbasalaatcalcium (kan je bij de apotheek krijgen), dit hielp goed en na een week van veel pijn en niet kunnen praten was ik er vanaf.
beterschap!
Oud 27-06-2005, 20:43
Warsocket
Warsocket is offline
kheb pas ook een week peniciline gehad
en da tkan idd gfout vallen maar soep ofzo

ik zou proberen van te voren 1of 2 broodjes te eten
van die witte dus daar kun je stukjes afplukkenen in je mond stoppen

dan wordt je er gelijk een stuk minde rmisselijk van

van de 1e 3 pillen wedt ik nl misselijk
maar nadat ik het met 2 broodje sin naam (de broodjes van te voren)
was ik tottaal niet meer misselijk, ik bedoel ik kon zelf weer een aantal biertjes drinken
Oud 27-06-2005, 23:24
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 27-06-2005 @ 21:43 :
kheb pas ook een week peniciline gehad
en da tkan idd gfout vallen maar soep ofzo

ik zou proberen van te voren 1of 2 broodjes te eten
van die witte dus daar kun je stukjes afplukkenen in je mond stoppen

dan wordt je er gelijk een stuk minde rmisselijk van

van de 1e 3 pillen wedt ik nl misselijk
maar nadat ik het met 2 broodje sin naam (de broodjes van te voren)
was ik tottaal niet meer misselijk, ik bedoel ik kon zelf weer een aantal biertjes drinken
Broodjes kan ik dus niet eten... Ik kan alleen maar vloeibaar voedsel hebben nog. (ja we zijn nog steeds geen steek verder) Slikken gaat moeilijk, is pijnlijk, er staat constant druk op mijn slokdarm en luchtpijp door de gezwollen amandelen, penicilline slaat niet aan en ik kreeg er andere infecties van, ben ik mee gestopt, de pijnstillers werken gelukkig wel een heel eind, maar ook niet tegen de pijn tijdens het slikken.

Ik ben nu wel zo ver dat ik wat soep binnen kan krijgen, en zo af en toe wat ijs. Morgen ga ik appelmoes proberen. Wel merk ik dat mijn mond steeds droger en droger wordt, hoe vel ik ok drink maakt niet uit, wordt alleen maar droger. Vooral als ik net wakker ben zijn mijn lippen totaal uitgedroogd, mijn mond zit vol plakkerig slijm en voelt droog aan alsof ik een mummie ben. Ik doe dan eerst het slijm weg spugen voor zover mogelijk, daarna mijn mond een paar keer flink spoelen met water en dan weer voorzichtig proberen of ik wat water kan slikken. Eerder lukt toch niet want het slijm zit dan in de weg. Dat vind ik wel heel erg vervelend... Iemand nog tips om het slijm te laten verminderen?
Oud 28-06-2005, 11:41
AngelLena
AngelLena is offline
Update, weer bij huisarts geweest:

Ik heb nog nooit zoveel chemicalien in mijn lijf gehad als de afgelopen tijd en komende tijd...

Heb nu weer 4 verpakkingen bij de apotheek weggesleurd. Dokter vond toch dat ik de antibiotica moest hebben ondanks dat de weekend arts had gezegd dat ik het net zo goed kon laten, maar het schiet zo ook niet op dus hup toch maar weer antibiotica erin. Dit keer geen pillen meer, ze snapt nu dat dat niet werkt, ik krijg nu een drankje die eigenlijk voor kinderen bestemd is (ik hoop dat ze de smaak van die troep ook op kinderen afgestemd hebben, niet weer van die gore troep) en het hoeft maar 1 keer per dag, 3 dagen, 12,5 ml en dan moet het over zijn. Daarnaast heb ik nog spul gekregen tegen misselijkheid en een nieuwe lading pijnstillers....
Jongens, ik ben 1 grote chemicalienfabriek nu, ik besta uit medicijnen.

En als't dan nog niet goed is, dan gaan ze bloed aftappen want dan zijn ze bang voor Pfeiffer...(zul je zien, is het Pfeiffer, hadden ze dat niet eerder kunnen onderzoeken, had me een heleboel chemicalienrotzooi gescheeld )
Oud 28-06-2005, 12:24
ekki
ekki is offline
Weten ze wel zeker dat het een bacterie-infectie is en geen virusinfectie inderdaad? Antibiotica is echt troep, het verlaagd je weerstand enorm. Als het een virusinfectie is, heb je er ook nog eens helemaal niets aan.

Nou goed, sterkte in ieder geval, hopelijk gaat het snel iets beter. Dit schiet niet op. Probeer voor zover het kan iig veel te drinken!
Oud 28-06-2005, 16:11
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
ekki schreef op 28-06-2005 @ 13:24 :
Weten ze wel zeker dat het een bacterie-infectie is en geen virusinfectie inderdaad? Antibiotica is echt troep, het verlaagd je weerstand enorm. Als het een virusinfectie is, heb je er ook nog eens helemaal niets aan.

Nou goed, sterkte in ieder geval, hopelijk gaat het snel iets beter. Dit schiet niet op. Probeer voor zover het kan iig veel te drinken!

Nee, dat weten ze bij een keelontsteking nooit zeker, dat is ook de ellene ervan. Alleen zonder antibiotica werd het dus ook niet beterdus dan toch maar weet proberen. Als't een virusinfectie is gaat het vaak gepaard met pfeiffer en dan is er idd niets aan te doen, en als er over 3 dagen geen verbetering is dan vrees ik idd dat ik pfeiffer heb.
Oud 28-06-2005, 16:16
Nuck
Nuck is offline
Het kan zijn dat het witte laagje in je mond gewoon witte bloedcellen zijn die de ontsteking proberen te bestrijden. Bij een keelontsteking heb je vrijwel altijd witte plaques in je mond/keel.
Oud 28-06-2005, 17:24
ekki
ekki is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 28-06-2005 @ 17:11 :
Nee, dat weten ze bij een keelontsteking nooit zeker, dat is ook de ellene ervan. Alleen zonder antibiotica werd het dus ook niet beterdus dan toch maar weet proberen. Als't een virusinfectie is gaat het vaak gepaard met pfeiffer en dan is er idd niets aan te doen, en als er over 3 dagen geen verbetering is dan vrees ik idd dat ik pfeiffer heb.
Als het een virusinfectie is zou het gepaard kunnen gaan met Pfeiffer. Hoeft niet. Er zijn zoveel andere virusinfecties die dit kunnen veroorzaken.

Maar goed, het kan makkelijk, hoor. Waarom laat die man niet gewoon bloedprikken? Met antibiotica moet het al na 3 dagen veel meer verbeteren volgens mij als het een bacteriele infectie was. Nu ben je je afweersysteem alleen maar meer aan het dwars zitten met die rommel...

Wel lastige keuze, maarja.
Oud 28-06-2005, 21:00
Nuck
Nuck is offline
Het kan ook zijn dat de bacterie die de ontsteking veroorzaakt resistent is voor het antibioticum...niet erg waarschijnlijk denk ik, maar het kan wel.
Oud 29-06-2005, 00:26
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
ekki schreef op 28-06-2005 @ 18:24 :
Als het een virusinfectie is zou het gepaard kunnen gaan met Pfeiffer. Hoeft niet. Er zijn zoveel andere virusinfecties die dit kunnen veroorzaken.

Maar goed, het kan makkelijk, hoor. Waarom laat die man niet gewoon bloedprikken? Met antibiotica moet het al na 3 dagen veel meer verbeteren volgens mij als het een bacteriele infectie was. Nu ben je je afweersysteem alleen maar meer aan het dwars zitten met die rommel...

Wel lastige keuze, maarja.

vrouw. Nee ik heb nu een 3 daagse kuur gekregen, vrij agressief spul qua antibiotica als ik het zo lees alleen veel makkelijker weg te werken dan de normale penicilline. Als er over 3 dagen geen duidelijk zichtbaar herstel is, dan gaan we bloedprikken. Ik zou ook zeggen prik mij meteen maar lek, dan weten we het ook direct, maar nee, ze wilde dit eerst proberen.
Oud 29-06-2005, 10:20
ekki
ekki is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 29-06-2005 @ 01:26 :
vrouw.
Is dat positief of negatief? .

Is er al wat verbetering?
Sterkte in ieder geval nog!
Oud 29-06-2005, 14:21
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
ekki schreef op 29-06-2005 @ 11:20 :
Is dat positief of negatief? .

Is er al wat verbetering?
Sterkte in ieder geval nog!

Mja, ik vind het wel positief, de 2 manlijke artsen die ik heb zijn ook goed, maar enorm gehaast en alles moet snel snel snel en ze vergeten de helft van de tijd te vertellen waar ze in godsnaam mee bezig zijn. Heeft die vrouw geen last van, die neemt gewoon de tijd voor je. En ze heeft hele droge humor, dat mag ik ook wel

Het gaat al wel iets beter, drinken gaat stuk makkelijker, alhoewel er soms de helft via de neus weer terug komt, eten gaat nog steeds wel lastig, maar denk dat ik het wel weer eens kan proberen vanavond of morgen, uitdrogingsverschijnselen nemen goed af, ik slaap beter, zwelling wordt al iets minder, ik moet zeggen, ik ben optimistisch. Die troep lijkt goed aan te slaan. Praten lukt overigens nog steeds niet, naja, gaat wel, dat klinkt het alsof ik doof ben en na 10 minuten is mijn energie niveau 0,0 want ik moet veel moeite doen om er geluid uit te krijgen wat verstaanbaar is. Mijn tong is nog wel knalrood van de infectie en flink gevoelig, iets wat ook maar enigzins zuur is brandt als de hel. Maar de infectie zelf is er wel uit, dat scheelt.
Oud 29-06-2005, 16:17
ekki
ekki is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 29-06-2005 @ 15:21 :
Het gaat al wel iets beter, drinken gaat stuk makkelijker, alhoewel er soms de helft via de neus weer terug komt, eten gaat nog steeds wel lastig, maar denk dat ik het wel weer eens kan proberen vanavond of morgen, uitdrogingsverschijnselen nemen goed af, ik slaap beter, zwelling wordt al iets minder, ik moet zeggen, ik ben optimistisch. Die troep lijkt goed aan te slaan. Praten lukt overigens nog steeds niet, naja, gaat wel, dat klinkt het alsof ik doof ben en na 10 minuten is mijn energie niveau 0,0 want ik moet veel moeite doen om er geluid uit te krijgen wat verstaanbaar is. Mijn tong is nog wel knalrood van de infectie en flink gevoelig, iets wat ook maar enigzins zuur is brandt als de hel. Maar de infectie zelf is er wel uit, dat scheelt.
Dat het er via je neus weer uit komt lijkt me echt een rotgevoel .

Maar het zal idd vast beter gaan, als je ook beter slaapt enzo... gewoon niet te veel praten, dat kun je je hele leven nog doen!

Wat beroerd ben je dan een tijdje van zo'n 'simpele' (wel zware) keelontsteking, zeg. Echt naar. Ik heb het ook een keer gehad, was ook niet echt lekker, maar ik was iig niet zo beroerd.
Oud 29-06-2005, 16:19
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
ekki schreef op 28-06-2005 @ 13:24 :

ze geven ook wel eens antibiotica bij een virusinfectie
omdat dankzei het virus vatbaarder bent voor bacterien
en als ze het dan geven dneken ze ook dat er ene aantal bacterien zit te hufteren

dus dan krijg je antibiotica voor de bacterien die vervelend doen zodat je afweersysteem zich beter kan richten op het virus

hoop dat er iets duidelijk is aan mijn wazige uitleg
Oud 29-06-2005, 16:59
ekki
ekki is offline
Het is volgens mij meer dat er een bepaalde bacterie de keelontsteking kan veroorzaken (streptokok ofzo) die ook andere hele vervelende dingen kan veroorzaken. Daarom wachten ze niet af of het bacterieel of viraal is, maar geven ze meteen antibiotica.
Oud 29-06-2005, 23:17
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
ekki schreef op 29-06-2005 @ 17:59 :
Het is volgens mij meer dat er een bepaalde bacterie de keelontsteking kan veroorzaken (streptokok ofzo) die ook andere hele vervelende dingen kan veroorzaken. Daarom wachten ze niet af of het bacterieel of viraal is, maar geven ze meteen antibiotica.
das een 2e rede
maar bij infecties geven ze meestal ook antibiotica omdat daar heel makkelijk bacterien bij komen vervelen (als ze er al niet zitten)
en zo zorg je dat je afweersysteem allen het virus aan hoeft te pakken
Oud 30-06-2005, 09:01
ekki
ekki is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 30-06-2005 @ 00:17 :
das een 2e rede
maar bij infecties geven ze meestal ook antibiotica omdat daar heel makkelijk bacterien bij komen vervelen (als ze er al niet zitten)
en zo zorg je dat je afweersysteem allen het virus aan hoeft te pakken
Beetje jammer dat alle bacterien in je lichaam worden gedood en het super slecht is voor je lichaam (zeker voor je darmen volgens mij).
Oud 30-06-2005, 13:31
AngelLena
AngelLena is offline
Goed nieuws Nieuwe kuur slaat goed aan. Druk is van de keel af, zwelling flink verminderd, heb gister een broodje weg weten te werken bij mijn dagelijkse portie soep, kan een klein beetje praten, klinkt nog steeds als een dove maar gaat steeds beter, ik slaap weer goed, minder pijnstillers nodig, het gaat helemaal goedkomen

Regels voor berichten