![]() |
||
Citaat:
Nu is het afwachten natuurlijk, ik ben donderdag met de antibiotica begonnen, we zijn nu op zaterdag, maar ik ga maandag sowieso terug voor controle, op een aantal punten gaat het namelijk wel een stuk beter, ik kan mijn mond verder open krijgen, de zwelling van de klieren is al iets verminderd, de pijn is wat verdraagzamer, ik slaap eindelijk weer iets langer dan 1 uur per nacht, maar een aantal punten zijn ook helemaal raar. Het overgeven van slijm is alleen maar goed werd mij verteld, het moet toch ergens heen, omdat je niet kunt hoesten geef je het over, is prima, daarmee komt vaak ook een deel van de ontsteking naar buiten. Maar ik word gewoon echt strontmisselijk van de peniciline, ik heb nu net weer een pil weggewerkt (met veel moeite) als ik vanavond tijden mijn laatste dosis voor vandaag niet keihard over m'n nek ga, dan gebeurt het morgen wel. Iets in mij zegt mij dat ik niet over peniciline kan. Zou op zich niet eens zo vreemd zijn, ik kan namelijk ook niet over orale pijnstillers, die kots ik ook zo weer uit. Daarnaast de druk die op de keel staat, sommige dingen zijn gewoon raar en voor mijn gevoel niet normaal dus ik ga maandag sowieso terug, maar ik moet het weekend zien door te komen zonder al te veel problemen...
||
Citaat:
![]() meestal is een voldoende dan |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Oe gimme gimme gimme, ik ben niet bang voor naalden whatsoever, prik mij maar lek, maakt me geen zier uit, als ik deze ellende maar niet meer door hoef te maken...
||
Citaat:
![]() je hebt echte penecilline nu ? of iets als azitromycine ? |
![]() |
||
Citaat:
yoghurt is mijn ten sterkste afgeraden. Omdat het slijm al nergens heen kan gaat het zich ophopen en kotst je het uitiendelijk uit (wat ik al een paar keer gedaan heb) yoghurt maakt juist dat het slijm vast gaat zitten. Dus daar begin ik niet aan. Ik mag een half uur na mijn pil pas eten, en 2/3 uur voor mijn pil, meestal probeer ik wat bessola weg te werken oid, ga straks een zacht groentensoepje proberen, vast voedsel wil echt niet. Waterijs ja, gister 1 gehad, werd 1 grote kliederbende omdat ik m'n mond niet ver genoeg open kon krijgen ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Kan, maar we zitten momenteel meer te denken aan een vitamine B tekort. Zelfde symptomen en zou logisch zijn, ik heb sinds maandag niets meer gegeten op wat ijs en soep na...
||
Citaat:
Acipen Solutab 500 (fonoxymethylpenicillinekalium, 500gram per tablet 3 keer per dag) in combinatie met pijnstiller: Diclofenacnatrium 100mg 2 keer per dag
Laatst gewijzigd op 25-06-2005 om 21:29. |
![]() |
||
Citaat:
Momenteel gaat het vrij slecht. Alle slijm is vast gaan zitten achterin mijn keel, gister heb ik het op kunnen braken wat de druk een heel stuk lichter maakte, vandaag is dit niet gelukt dus er staat behoorlijk wat druk op de keel en ook bij de luchtpijp, echt ademhalingsproblemen zou ik niet van durven spreken maar ik voel wel druk op mijn luchtpijp. Ik heb vanavond wat boullion van een groentensoepje weg weten te werken tot het slikken echt te veel pijn ging doen. Met wat rochelen heb ik wat slijm los kunnen krijgen maar nog niet voldoende om alles ermee uit te gooien. Deze nacht ga ik proberen door te komen, als dat lukt is morgenochtend mijn eerste bezoek 1 aan de wc, daarna aan de weekend arts, daarna waarschijnlijk het ziekenhuis. Ligt eraan wat er aan de hand is en hoe we dat gaan oplossen. Maar dit gekloot werkt niet meer, is niet grappig en leuk meer, moet afgelopen zijn. Lig liever 3 dagen aan een infuus dan dit nog een keer meemaken.
||
Citaat:
Ik heb wat boullion weg weten te werken idd, maar ik kreeg nou niet het idee dat het slijm daar losser van werd, eerder dat ik nog sneller een droge mond heb en alles nog pijnlijker wordt. Ook wil al het vocht wat via de slokdarm naar binnen gaat, er via de neusholte weer uit ipv naar beneden... Ik word hier echt helemaal kriegel van... Het rietjes idee heb ik niet geprobeerd, maar we hebben dan ook geen rietjes in huis ![]()
||
Citaat:
Ik ben nu wel zo ver dat ik wat soep binnen kan krijgen, en zo af en toe wat ijs. Morgen ga ik appelmoes proberen. Wel merk ik dat mijn mond steeds droger en droger wordt, hoe vel ik ok drink maakt niet uit, wordt alleen maar droger. Vooral als ik net wakker ben zijn mijn lippen totaal uitgedroogd, mijn mond zit vol plakkerig slijm en voelt droog aan alsof ik een mummie ben. Ik doe dan eerst het slijm weg spugen voor zover mogelijk, daarna mijn mond een paar keer flink spoelen met water en dan weer voorzichtig proberen of ik wat water kan slikken. Eerder lukt toch niet want het slijm zit dan in de weg. Dat vind ik wel heel erg vervelend... Iemand nog tips om het slijm te laten verminderen?
||
Citaat:
Nee, dat weten ze bij een keelontsteking nooit zeker, dat is ook de ellene ervan. Alleen zonder antibiotica werd het dus ook niet beterdus dan toch maar weet proberen. Als't een virusinfectie is gaat het vaak gepaard met pfeiffer en dan is er idd niets aan te doen, en als er over 3 dagen geen verbetering is dan vrees ik idd dat ik pfeiffer heb.
||
Citaat:
Maar goed, het kan makkelijk, hoor. Waarom laat die man niet gewoon bloedprikken? Met antibiotica moet het al na 3 dagen veel meer verbeteren volgens mij als het een bacteriele infectie was. Nu ben je je afweersysteem alleen maar meer aan het dwars zitten met die rommel... Wel lastige keuze, maarja.
||
Citaat:
vrouw. Nee ik heb nu een 3 daagse kuur gekregen, vrij agressief spul qua antibiotica als ik het zo lees alleen veel makkelijker weg te werken dan de normale penicilline. Als er over 3 dagen geen duidelijk zichtbaar herstel is, dan gaan we bloedprikken. Ik zou ook zeggen prik mij meteen maar lek, dan weten we het ook direct, maar nee, ze wilde dit eerst proberen.
||
Citaat:
![]() Is er al wat verbetering? Sterkte in ieder geval nog!
||
Citaat:
Mja, ik vind het wel positief, de 2 manlijke artsen die ik heb zijn ook goed, maar enorm gehaast en alles moet snel snel snel en ze vergeten de helft van de tijd te vertellen waar ze in godsnaam mee bezig zijn. Heeft die vrouw geen last van, die neemt gewoon de tijd voor je. En ze heeft hele droge humor, dat mag ik ook wel ![]() Het gaat al wel iets beter, drinken gaat stuk makkelijker, alhoewel er soms de helft via de neus weer terug komt, eten gaat nog steeds wel lastig, maar denk dat ik het wel weer eens kan proberen vanavond of morgen, uitdrogingsverschijnselen nemen goed af, ik slaap beter, zwelling wordt al iets minder, ik moet zeggen, ik ben optimistisch. Die troep lijkt goed aan te slaan. Praten lukt overigens nog steeds niet, naja, gaat wel, dat klinkt het alsof ik doof ben en na 10 minuten is mijn energie niveau 0,0 want ik moet veel moeite doen om er geluid uit te krijgen wat verstaanbaar is. Mijn tong is nog wel knalrood van de infectie en flink gevoelig, iets wat ook maar enigzins zuur is brandt als de hel. Maar de infectie zelf is er wel uit, dat scheelt.
||
Citaat:
![]() Maar het zal idd vast beter gaan, als je ook beter slaapt enzo... gewoon niet te veel praten, dat kun je je hele leven nog doen! Wat beroerd ben je dan een tijdje van zo'n 'simpele' (wel zware) keelontsteking, zeg. Echt naar. Ik heb het ook een keer gehad, was ook niet echt lekker, maar ik was iig niet zo beroerd.
||
Citaat:
omdat dankzei het virus vatbaarder bent voor bacterien en als ze het dan geven dneken ze ook dat er ene aantal bacterien zit te hufteren dus dan krijg je antibiotica voor de bacterien die vervelend doen zodat je afweersysteem zich beter kan richten op het virus hoop dat er iets duidelijk is aan mijn wazige uitleg ![]()
||
Citaat:
maar bij infecties geven ze meestal ook antibiotica omdat daar heel makkelijk bacterien bij komen vervelen (als ze er al niet zitten) en zo zorg je dat je afweersysteem allen het virus aan hoeft te pakken
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
RARA wat heb ik? bagel | 16 | 07-12-2008 02:20 | |
Lichaam & Gezondheid |
Bijwerking antibiotica Verwijderd | 5 | 17-11-2008 18:54 | |
Lichaam & Gezondheid |