Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Toch niet (weer) he? Laaienlichter eerste klas. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ze belde net nog een keer maar deden een beetje vaga want ze snapte het zelf even niet meer.
Als ze het terug willen mag dat, ik wil in ruil alleen een videokaart ![]() Edit: Ze willen het terug of ze bieden korting aan, maar ik ga eens proberen of ik een videokaart eruit kan slepen ![]() Laatst gewijzigd op 12-07-2005 om 13:02. |
![]() |
|
![]() |
jij hebt het besteld en betaald, ik vind niet dat ze het kunnen terugeisen, weten zij veel of jij wist dat de prijs belachelijk was.
zo kunnen ze allemaal wel wat proberen "ja, maar in onze voorwaarden staat ..." zodra ze ontdekken dat ze ergens meer geld voor hadden kunnen ontvangen. edit: + je hebt het reeds een tijd in je bezit, stel je voor dat je het reeds gebruikt hebt, en hebt liggen oc'en ofzo, wat zijn zij der dan nog mee, hadden ze jou dan 1000euro afhandig gemaakt als schadevergoeding? Laatst gewijzigd op 12-07-2005 om 13:42. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ze kunnen het ook niet meer terugeisen want ze hebben het al geleverd
![]() Maar als je even een zinnig rekensommetje gaat maken: Het kost hun 1000,- Ik krijg het voor hoogstens 500,- verkocht (zwart). Dan is er dus 500,- gewoon weg. Maar ze mogen wel enigzins wat moeite er voor doen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet het aanbieden van een artikel tegen een bepaalde prijs in een webshop zien als het aanbod van de verkoper. Zoals je weet komen overeenkomsten tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan. Door het invullen van het form op de website breng je dus een overeenkomst tot stand met die betreffende inhoud. Maar in dit geval wist jij dat het nooit een juiste verklaring, dat het nooit een gewild aanbod kon zijn. Niemand verkoopt dat geheugen voor nog geen tientje. Er is dus duidelijk een verklaring (het aanbod van ~9 euro) die niet overeenstemt met de wil (de werkelijke prijs van ~900 euro) van de verkoper. In die omstandigheden weet je van de dwaling van de verkoper, namelijk zijn dwaling ten aanzien van de prijs. Hij zet dat geheugen te koop in de veronderstelling het aan te bieden voor 900 euro, maar per abuis vermeldt hij 9 euro. Als jij die overeenkomst dan sluit, wetende van de dwaling aan zijn kant, is die overeenkomst vernietigbaar. En aangezien vernietiging terugwerkende kracht heeft, wordt de overeenkomst geacht nooit te hebben bestaan. Jij hebt negen euro onverschuldigd betaald en het geheugen is jou onverschuldigd geleverd. Jij moet het terugsturen en zij moeten jou die negen euro terugbetalen. |
![]() |
|
Wtf, ze hebben het nog geleverd ook voor die prijs
![]() En ja, ik denk wel dat de winkel in zijn recht staat om de overeenkomst terug te draaien. Voor jouw volledige medewerking hebben ze echter vast wel wat over (scheelt tijd en moeite) , zolang je het niet te gek maakt. Een niet al te dure videokaart moet wel lukken, vaak hebben ze wel iets liggen waar ze er toch vrij veel van hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En kunnen wel situaties zijn waarin een beroep op dwaling door de dwalende verkoper niet meer mogelijk is, bijvoorbeeld wanneer de koper al zeer veel moeite heeft gedaan om het product door te verkomen of zijn positie ten nadele heeft gewijzigd. Maar het zal dan om zeer uitzonderlijke omstandigheden moeten gaan (bijv. de koper die een, naar later bleek, eewenoude Romeinse beker kocht terwijl zowel hij als de verkoper dat niet wisten, en de koper in de tussentijd al zeer veel tijd en geld had gestoken in onderzoek waar later uitkwam dat die beker antiek was). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
er moet en manier zijn om die dingen gewoon te houden, het is en blijft hun fout, zij verdienen eraan, dus zij moeten maar goed opletten, zeker met zaken die meer dan 1000euro waard zijn. |
![]() |
|
zeg gewoon dat je goedkoop geheugen zocht en dat je helemaal geen verstand hebt van computers. En dit geheugen voor 9euro leek je natuurlijk wel een prachtige aanbieding, natuurlijk wist je dat het geheugen niet heel erg snel kon zijn, omdat het zo goedkoop was, maar het was een noodoplossing om voorlopig verder te kunnen werken op je pc.
![]()
|
![]() |
|
|