Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2005, 21:12
tom_delonge
tom_delonge is offline
ik ben 17 en mn vriendin 14 (is dat verschil trouwens groot?), we hebbe nu zo'n 4 maanden. In december word ik 18 en dan is zijal een tijdje 15. Ik dacht zo kan dit? Want dan ben ik meerderjarig enzo en zij niet . Misschien klinkt ut stom maar ik weet het eigenlijk niet want dan ben je strafbaar ofzo? Kan je dan geen lichamelijk en sexueel contact ofzo hebben omdat ik dan meerderjarig ben?
Oud 26-06-2005, 21:15
Qimm
Qimm is offline
Geheel officieel is zij minderjarig en is het geheel strafbaar. Maar goed ik ga er vanuit dat allemaal vrijwillig is en dat haar ouders er ook niet mee zitten. Dus niet druk maken (en nee het verschil is niet te groot)
Oud 26-06-2005, 21:16
bindmiddel
bindmiddel is offline
Alleen strafbaar als het met tegenzin gebeurt, heb het destijds ook opgezocht

Laatst gewijzigd op 26-06-2005 om 21:20.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 21:25
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik krijg wat van die leeftijdsverschillen-topics. Kunnen we daar niet óók een sticky voor maken?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 21:35
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-06-2005 @ 21:25 :
Ik krijg wat van die leeftijdsverschillen-topics. Kunnen we daar niet óók een sticky voor maken?
het gaat hier voornalelijk over het feit of het wel mág, niet zozeer over het verschil
Oud 26-06-2005, 21:38
Verwijderd
Heel officieel is het strafbaar, maar wees niet bang, als alles vrijwillig is, hoef je nergens bang voor te zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 22:14
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Qimm schreef op 26-06-2005 @ 22:35 :
het gaat hier voornalelijk over het feit of het wel mág, niet zozeer over het verschil
Da's ook pas 986533 keer gevraagd.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 22:14
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
ik zou vooral maar aardig doen tegen haar papa en mama
Oud 26-06-2005, 22:33
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Eyo die stoeipoes wordt lauw wanneer ze dit hoort.
Ik zeg ze neemt me vaker in de mond dan een lidwoord.
Maar ik ben niet gladjes, eerder harig.
Weet waar ik het over heb want ik ben meerderjarig.

//

mja slechts half ontopic dan, maar elke keer als ik de topictitel lees komt extince in mn hoofd om de hoek zeiken
Oud 26-06-2005, 22:39
Verwijderd
Onder de 12 jaar kunnen ouders aangifte doen en moet politie ook iets doen, boven de 12 hebben ze niets aan aangifte als het meisje het zelf wil.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 22:48
pipimädchen
pipimädchen is offline
Ik heb ze ook liever meerderjarig
Oud 26-06-2005, 23:40
Verwijderd
Citaat:
lady-kebiss schreef op 26-06-2005 @ 23:39 :
Onder de 12 jaar kunnen ouders aangifte doen en moet politie ook iets doen, boven de 12 hebben ze niets aan aangifte als het meisje het zelf wil.
Nee, onder de twaalf kan er altijd vervolgd worden, ook als niemand aangifte doet. Ook al komt het geheel toevallig ter kennis van de politie, dan nog kan er vervolgd worden. Boven de twaalf en onder de zestien is er wel een klacht nodig, maar die kan behalve door het meisje ook door d'r ouders ingediend worden (of de Raad voor de Kinderbescherming, maar dat komt vrijwel niet voor).

Trouwens, je bent nu ook al strafbaar, want je hoeft niet per se meerderjarig te zijn om strafbare feiten te plegen. Iemand van zestien die het met een twaalfjarige doet is net zo strafbaar als iemand van dertig. Het enige verschil zijn de straffen, maar de vervolging is altijd mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 08:49
JJ13
JJ13 is offline
ik ben 20 en mn vriendje is 16. ik kreeg ook wel eens grappen te horen dat hij minderjarig is blablabla, maar eigenlijk kunnen we er wel om lachen
Oud 27-06-2005, 09:12
Yurgentje
Yurgentje is offline
kheb hetzelfde gehad.... k werd 18 en mn vriendin was nog 2 maandjes 15... maar nog steeds geen politieaan de deur gehad...
dus het zal wel goed zijn he..

ze is nu trouwens 16 dus k ben nie meer bang
Oud 27-06-2005, 09:52
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 27-06-2005 @ 00:40 :
Boven de twaalf en onder de zestien is er wel een klacht nodig, maar die kan behalve door het meisje ook door d'r ouders ingediend worden (of de Raad voor de Kinderbescherming, maar dat komt vrijwel niet voor).
Naar mijn weten niet. Moest eens voor mijn werk mee om aangifte te doen, en we hebben nog gevraagd of hij niet gepakt kon worden op pedofilie, maar dat doen ze dus alleen onder de 12 jaar. Boven de 12 dus niet als het meisje zelf wil. Of het moet weer veranderd zijn in die jaren, of ze pakken het per gemeente anders aan...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 09:55
Verwijderd
Het is zo dat je vanaf je 16e geacht word om volwassen keuzes te kunnen maken. Dat houd in, dat als jouw vriendin 16 is, het niet meer strafbaar is. Maar als ze nog 15 is, ben jij wel strafbaar.

Tenminste, zo weet ik het...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 11:01
Verwijderd
Het leeftijdsverschil is helemaal niet groot. Het lijkt alleen groot omdat jij meerderjarig bent. Ik zou gewoon lekker door blijven gaan, zolang je er maar een goed gevoel bij hebt.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 21:41
Verwijderd
ik vind het niet zon groot verschil..

en als je 14 en ouder bent kunnen ze jullie toch niks maken
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 22:27
George
George is offline
Ach nee man, zeventien en zes en twintig kan toch ook best?
Oud 30-06-2005, 10:33
Verwijderd
Citaat:
lady-kebiss schreef op 27-06-2005 @ 10:52 :
Naar mijn weten niet. Moest eens voor mijn werk mee om aangifte te doen, en we hebben nog gevraagd of hij niet gepakt kon worden op pedofilie, maar dat doen ze dus alleen onder de 12 jaar. Boven de 12 dus niet als het meisje zelf wil. Of het moet weer veranderd zijn in die jaren, of ze pakken het per gemeente anders aan...
Ik heb het uiteraard over de wet. Het kan van gemeente tot gemeente verschillen. Hoewel ik betwijfel of een gemeente wel aan toestemming van het meisje de conclusie mag verbinden dat de ouders ook niet meer klachtgerechtigd zijn. Dat denk ik eigenlijk niet.

Trouwens pedofilie is niet een apart strafbaar feit. Seks hebben met iemand onder de zestien is altijd strafbaar, alleen onder de twaalf is er geen klacht van de ouders of het meisje meer nodig. Maar je begrijpt dat voor veertien- en vijftienjarigen er behoorlijk soepel mee wordt omgegaan. De tijden veranderen ook.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 12:55
Poeperd
Poeperd is offline
Mn vriend is 18, bijna 19. Ik ben 16. Boeiend. Als het allemaal vrijwillig is, is er geen probleem lijkt me zo.
Oud 30-06-2005, 15:23
007--inge
007--inge is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 26-06-2005 @ 23:33 :
Eyo die stoeipoes wordt lauw wanneer ze dit hoort.
Ik zeg ze neemt me vaker in de mond dan een lidwoord.
Maar ik ben niet gladjes, eerder harig.
Weet waar ik het over heb want ik ben meerderjarig.

//

mja slechts half ontopic dan, maar elke keer als ik de topictitel lees komt extince in mn hoofd om de hoek zeiken
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 22:18
Poffertje
Poffertje is offline
Citaat:
tom_delonge schreef op 26-06-2005 @ 22:12 :
ik ben 17 en mn vriendin 14 (is dat verschil trouwens groot?), we hebbe nu zo'n 4 maanden. In december word ik 18 en dan is zijal een tijdje 15. Ik dacht zo kan dit? Want dan ben ik meerderjarig enzo en zij niet . Misschien klinkt ut stom maar ik weet het eigenlijk niet want dan ben je strafbaar ofzo? Kan je dan geen lichamelijk en sexueel contact ofzo hebben omdat ik dan meerderjarig ben?
Valt nog heel erg mee... Jullie zitten nog rond de zelfde leeftijd. Ik ben 17 en heb een meid van 14 bij me in de klas zitten en zou 't verschil niet weten (maar dat is ook een vroege leerling)

Me vriend is binnenkort 21, en zit 4 jaar verschil tussen ons.
Toen ik net 16 was had ik ook met iemand van net een half jaar 20 (3 en een half jaar verschil tussen ons)

Maar maak je geen zorgen, in Nederland is veel toegestaan. Zolang zij het wil mogen jullie alles uitspoken... maar zolang ze zegt dat ze iets niet wil dan moet je ook echt kappen (maar dat is algemeen zo, niet alleen bij jongere )

Als haar ouders toch ineens beslissen je aan te klagen (ziek genoeg, het gebeurt) kan ze zelf vertellen dat ze het wel wou, en jij haar niet toe dwong. Dus niks om je zorgen om te maken
Reageren

Regels voor berichten