Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2005, 23:34
Verwijderd
Hallo,

Ten eerste mijn excuses voor mijn reacties af en toe, jullie tonen er vast wel begrip voor wanneer jullie een beetje snappen wat me overkomen is, hoewel iedereen zich waarschijnlijk zo zou voelen.

Nou, ik begin maar een beetje bij het begin voor de duidelijkheid.

Ben nogal een groentje op het gebied van relaties, toch vindt ik een meisje (kinderlijk gezegd dan), al een lange tijd leuk, ze heeft me net min of meer per ongeluk verteld dat ze al een vriend heeft, wat ik dus niet wist... Au.

Heb nu het idee alsof er iets ontbreekt aan me dagelijkse routine.. Het voelt niet compleet... Iemand die me hiermee al kan helpen?

Ik ben van nature een analist en ging daarom meteen uitzoeken waarom ik het zo ver heb laten komen, daarbij kwam ik tot de conclusie dat ik nooit echt initiatief heb genomen wat meer contact met haar te krijgen behalve haar e-mail en 06-nummer te ragen... Dat ik dat nooit gedaan heb ligt waarschijnlijk aan m'n verlegenheid als het aankomt op leuke dames, zachte en onhoorbare stem, snel rood gloeien, nauwelijks weten wat gevats te zeggen terwijl je normaal altijd je woordje klaar hebt, niet goed nadenken over wat je doet en noem het maar op, normaal dus wat bij iedereen gebeurd in mijn ogen.

Nou heb ik ook gelijk wat opgezocht over verlegenheid (wow wat een initiatief nu he?) en ben erachter gekomen dat je moet beginnen met een andere manier van denken. Als je snel verlegen bent komt dat doordat je gaat nadenken over wat andere over jou denken... De mens denkt op zich niet veel na over het gedrag van andere mensen tenzij het wel heel extreem wordt. Toch vergeten ze het al snel eigenlijk en wordt het alleen als grappig gezien.

Hier ben ik dus al sinds gister mee bezig en merk het verschil al wel (leer ook snel trouwens), maar daar ben ik nu veels te laat mee.

Ik merk dat het met de verlegenheid waarschijnlijk wel een beetje goed komt, toch zou ik hiervoor graag nog een steuntje in de rug willen.

Iemand die zin heeft dit allemaal te lezen en dan een antwoord op een van de beide vragen te geven: bij voorbaat dank en heel veel liefs van mij... Voel me heel erg kut atm..

Bedankt.

Alle steun is ook gewoon welkom trouwens.
... Wat ik zo'n beetje voel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2005, 07:36
JJ13
JJ13 is offline
het is natuurlijk altijd heel kut om te horen dat de persoon die je leuk vindt al iemand heeft. ik denk dat iedereen last heeft van verlegenheid, de een wat meer dan de ander. ik dacht altijd zo: als ik niks doe (niks zeg/vraag aan die jongen die ik leuk vind) komt er helemaal niks van, als ik wel wat doe kan het natuurlijk niks worden, maar ik was altijd trots op mezelf als ik wel iets had gedaan, ook al liep het op niks uit. succes ermee!
Oud 29-06-2005, 10:55
Shitonya
Shitonya is offline
Och arme jongen.
Volgende keer meer geluk. Dus bij het volgende meisje wat je tegenkomt wel meer iniatief tonen. Met die verlegenheidscursus van je zal dat best lukken

En je mist iets in je dagelijks routine of zoiets? Get a dog Dan kun je zelfs verlegen blijven
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 10:56
Verwijderd
Allergisch voor ofzo. Nja, bedankt in ieder geval ^_^.

Cursus? Waar heb je dat vandaan?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 11:01
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
ProteK schreef op 29-06-2005 @ 00:34 :
[Nou heb ik ook gelijk wat opgezocht over verlegenheid (wow wat een initiatief nu he?) en ben erachter gekomen dat je moet beginnen met een andere manier van denken. Als je snel verlegen bent komt dat doordat je gaat nadenken over wat andere over jou denken... De mens denkt op zich niet veel na over het gedrag van andere mensen tenzij het wel heel extreem wordt. Toch vergeten ze het al snel eigenlijk en wordt het alleen als grappig gezien.

Hier ben ik dus al sinds gister mee bezig en merk het verschil al wel (leer ook snel trouwens), maar daar ben ik nu veels te laat mee.
[/B]
deze "cursus"
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 13:41
Lif
Lif is offline
- Verlegenheid
- Te verlegen
- Steuntje in de rug nodig
- Help! Ik ben verlegen
- Hoe word ik minder verlegen?
- Contact leggen met meisjes

etc. Je kan dit topic heel veel titels geven hoor en ze zijn allemaal best passend. Maar je zal er wel een reden voor gehad hebben om niet die titels te kiezen.

Je had eerste misschien elke dag (onbewust) als doel om dat meisje versieren. Nu weet je dat dat niet gaat lukken en het lijkt me dat je daarom het idee hebt dat er iets mist. Dat gaat denk ik snel weer over.

En met die verlegenheid lijkt het ook wel goed te komen. Je hoeft je inderdaad niet zoveel zorgen te maken over wat andere mensen van je denken. Gewoon contact (proberen) te leggen werkt het beste. Meestal valt het dan wel mee en als het een keer tegenvalt kan dat ook best aan die andere persoon liggen. (Als een gesprek bijvoorbeeld niet loopt of onboeiend is, hoeft dat niet altijd aan jou te liggen.) Succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 14:13
Pluis
Pluis is offline
wow, je bent wel een zelfhelper zeg! Al heb ik het zelf nooit zo op zelfhulp info. Ik ben meer het soort dat het probleem aan 5 friends vertelt en dan uitgezeurd is en dat het dan misschien niet opgelost is maar wel beter voelt.

Wat jij bedoelt met dat er iets mist kent denk ik iedereen wel die verliefd is geweest en doorkreeg dat het uitzichtloos was...
in het begin is het gewoon kut, en het enige wat je kunt doen is bezig blijven en vooral veel andere dingen doen. bezigheidstherapie dus, werkt bij mij heel goed. Je moet gewoon proberen (duurt wel even) om het naast je te leggen. Zodat je uiteindelijk denkt "nu is het klaar" en dan kun je verder met iets nieuws. Helaas is er geen medicijn. *nou zou dat ook niet goed zijn, dan krijg je weer van die verslaafden enzo.. draaaaaama*

anyway, succes met vergeten.
Oud 29-06-2005, 14:48
Multilot
Multilot is offline
goed, je hebt niks met dat meisje gekregen. Daar kom je vanzelf wel overheen, dat heeft soms tijd nodig...

Verder vind ik het een beetje een wazig verhaal.
Citaat:
Als je snel verlegen bent komt dat doordat je gaat nadenken over wat andere over jou denken...
Dat lijkt me nogal logisch, waarom zou je anders verlegen zijn? Verder ben ik zelf altijd vrij nuchter onder dat soort dingen. Mensen moeten me maar nemen zoals ik ben, zo niet dan niet...
Oud 29-06-2005, 14:58
Blackgeni
Blackgeni is offline
Jammer om te horen maar over een tijdje is dat gevoel wel over.
Dat zelf analyseren werkt goed, ik vond mij vroeger nooit zo sociaal en ik heb gewoon gekeken hoe dat kwam . En nu ben ik een stuk socialer.
Oud 29-06-2005, 17:21
yapo
yapo is offline
Citaat:
ProteK schreef op 29-06-2005 @ 00:34 :
Nou heb ik ook gelijk wat opgezocht over verlegenheid (wow wat een initiatief nu he?) en ben erachter gekomen dat je moet beginnen met een andere manier van denken. Als je snel verlegen bent komt dat doordat je gaat nadenken over wat andere over jou denken... De mens denkt op zich niet veel na over het gedrag van andere mensen tenzij het wel heel extreem wordt. Toch vergeten ze het al snel eigenlijk en wordt het alleen als grappig gezien.
Heb je daar misschien een linkje van?
Oud 29-06-2005, 18:15
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
@ ProteK

Waarom herken ik mezelf van anderhalf jaar geleden hier nou heel erg in?
Oud 29-06-2005, 23:39
Verwijderd
Ik heb geen idee, nogal doorsnede denk ik.

Bedankt alle heren en vooral dames die helpen.

Linkje? Tis heel simpel, google op verlegenheid, pak de eerste link. Lees wat en ga dan conclusies trekken.

Heel simpel.

Verder: idd, over die sociale problemen, gewoon kijken hoe het komt en er wat aan doen. To the roots ma boy!

Ben er al een stuk beter overheen, waakvlam van hoop blijft branden.

Ben nu in 2 à 3 dagen al een stuk socialer voor mijn doen. 2 feesten binnen die dagen dus dat helpt ook wel maar goed .

[offtopic]Bier is smerig.[/off]
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 23:59
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
ProteK schreef op 30-06-2005 @ 00:39 :

[offtopic]Bier is smerig.[/off] [/B]
Weet je wel zeker dat je een man bent?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 00:00
Verwijderd
Jazeker van wel ^^.

maar ik drink nog niet zo lang bier .
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 22:51
Antinoniem
Antinoniem is offline
bier is voor heaumeau's. (maar das dan weer offtopic)

ontopic: nou veel succes met je anti-verlegenheidsgedoe, hoop voor je dat t werkt
Reageren

Regels voor berichten