Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2005, 17:49
Alistar
Alistar is offline
Hoi allemaal.
Ik ben van plan om evt. na het halen van mijn propedeuse HBO volgend jaar een universitaire studie te gaan doen. Ik zit te denken aan pedagogiek, maar ook aan biologie.
Aangezien ik HAVO C&M heb, moet ik dus het nodige inhalen, wil ik in aanmerking komen voor biologie, aangezien je daar N&T of N&G op VWO niveau voor nodig hebt.
Nu staat er op de site van de Universiteit Utrecht al aangegeven dat je bijscholing kan volgen aan het James Boswell Instituut.
Ik moet bijscholing hebben voor de vakken natuurkunde, scheikunde, wiskunde B1 en biologie. In biologie heb ik al eindexamen gedaan op de HAVO, dus dat is wel een voordeel. Wiskunde heb ik ook gehad tot en met de 4e, alleen was dat wel wiskunde A, en aangezien ik niet zo goed ben in wiskunde, zal dat nog wel lastig worden.

Mijn vraag aan jullie is: heeft er iemand ervaring met bijscholing? Waar heb je het gevolgd, in welke vakken, hoelang heb je erover gedaan, wat vond je ervan, hoe was alles geregeld, dat soort dingen.

Alvast bedankt voor de reacties!
Oud 29-06-2005, 17:52
Suey
Suey is offline
Lijkt me wel heel erg moeilijk. (sorry nutteloze post)
Oud 29-06-2005, 19:43
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik weet d'r niet veel van maar het zijn wel enorm veel vakken! Kun je niet beter proberen met volwassenenonderwijs een VWO-diploma NG/NT te halen? Ik denk dat dat een betere oplossing is dan eerst een HBO-propedeuse + nog bijscholing voor zoveel vakken! Het zijn ook niet de makkelijkste vakken die je moet doen! (en ik neem aan dat je op de HAVO CM met een reden hebt gekozen..)
Oud 29-06-2005, 21:31
Alistar
Alistar is offline
Ja dat weet ik. Ik wilde, toen ik vakkenpakket moest kiezen, eerst ook N&G doen, maar koos alsnog C&M omdat ik N&G idd moeiljik vond. maar ik kan niet ontkennen dat ik daar toch een beetje spijt van heb.
Maar goed, ik moet het nog even goed allemaal uitwerken.
Oud 01-09-2008, 13:05
gerbenvannetten
gerbenvannetten is offline
Jongens,

Ik zit ook met hetvolgende probleem. Nou ben ik toegelaten tot de KLM Flight Academy.. alleen heb ik VWO E&M gedaan. Vereiste is dat ik natuurkunde 1 op havo niveau als minimum moet hebben. Waar en hoe is de snelste manier om dit bij te scholen? Ik wil namelijk zsm beginnen aan die opleiding.

alvast bedankt,

groetjes,

Gerben
Oud 01-09-2008, 13:10
Verwijderd
Ipv een topic van drie jaar oud te uppen kun je hiervoor wel een eigen topic openen...
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten