Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2005, 19:14
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Er waren geen signalen dat de vlam in de pan zou slaan bij de wedstrijd Marokko-Nigeria. Dat zegt de politie Limburg Zuid.

De wedstrijd gold als een zekere risicowedstrijd. Er waren 200 agenten en ME’ers op de been. Maar in het stadion was de zaak moeilijk in de hand te houden. De Marokkaanse aanhang zat verspreid, doordat veel supporters kaartjes van Oranje-fans hadden overgenomen. Ook de rellen bij tankstations waren niet verwacht. Dat is nog nooit gebeurd, zegt de politie. De vertrekkende Marokko-supporters richtten voor enkele duizenden euro’s schade aan bij tankstations langs de stadsautoweg in Heerlen en de A2. In totaal zijn 25 mensen aangehouden.

Chaos bij tankstations in beeld

Schade door Marokkaanse voetbalsupporters in beeld

Bron: L1
Erg voor die ondernemers en de directie van het stadion, maarja je weet hoe Marokkaanse supporters zijn. Gelukkig verzacht onze Geweldige multiculturele samenleving het leed!
Advertentie
Oud 29-06-2005, 19:18
Gatara
Gatara is offline
hihi Limburg is niet gewend aan Amsterdam-West Marokkaantjes
Oud 29-06-2005, 19:29
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Waar waren onze Limburgse White Power vrienden dan? Die hadden de zuidelijke stellingen toch moeten verdedigen. Komt het gevaar eens in de buurt zijn ze nergens te bekennen
Oud 29-06-2005, 19:30
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 29-06-2005 @ 20:29 :
Waar waren onze Limburgse White Power vrienden dan? Die hadden de zuidelijke stellingen toch moeten verdedigen. Komt het gevaar eens in de buurt zijn ze nergens te bekennen
Oud 29-06-2005, 19:33
RanC
RanC is offline
Citaat:
Oud 29-06-2005, 19:34
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik vond het schandalig wat ze deden. Ook zielig om te zien hoe ali elkhatabi die in de studio was, helemaal stond te zweten enzo.

Maar gebeurd dit voor het eerst? Zeker niet. Eerder zijn er zelfs doden gevallen door rellen tussen Nederlandse clubs onderling , en heeft het afgelopen jaar o.a. een Nederlandse club een fikse boete van de UEFA gehad, voor zulke onregelmatigheden.

Daarom: tiswah.
Oud 29-06-2005, 19:37
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-06-2005 @ 20:34 :
Ik vond het schandalig wat ze deden. Ook zielig om te zien hoe ali elkhatabi die in de studio was, helemaal stond te zweten enzo.

Maar gebeurd dit voor het eerst? Zeker niet. Eerder zijn er zelfs doden gevallen door rellen tussen Nederlandse clubs onderling , en heeft het afgelopen jaar o.a. een Nederlandse club een fikse boete van de UEFA gehad, voor zulke onregelmatigheden.

Daarom: tiswah.
Aah, ik zat er al op te wachten totdat de eerste snoodaard dit voorval kwam bagatelliseren.

Ik vind het in ieder geval onzinnig om te gaan: slopen, vechten, moorden om een voetbalwedstrijdje. Geldt voor iedereen, Nederlandse clubs of internationaal. Maar bagatelliseer dit dan niet, je maakt jezelf er belachelijk mee.
Oud 29-06-2005, 19:42
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 29-06-2005 @ 20:37 :
Aah, ik zat er al op te wachten totdat de eerste snoodaard dit voorval kwam bagatelliseren.
Mijn doel was het in de juiste perspectief neerleggen. En een bagatellisatie is dan onontkomlijk.

Citaat:
Ik vind het in ieder geval onzinnig om te gaan: slopen, vechten, moorden om een voetbalwedstrijdje. Geldt voor iedereen, Nederlandse clubs of internationaal.
Mee eens.
Citaat:
Maar bagatelliseer dit dan niet, je maakt jezelf er belachelijk mee.
Het kan me niet zoveel schelen wat bepaalde pixelfiguren van mij vinden.

Laatst gewijzigd op 29-06-2005 om 19:45.
Oud 29-06-2005, 20:00
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
He bah, Marokkaanse hooligans. Dat soort dingen zouden brave autochtone voetbalsupporters nooit doen, uiteraard.
Oud 29-06-2005, 20:06
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Ja waar blijft de... Randstad rules?
Oud 29-06-2005, 20:26
AsianDF
AsianDF is offline
Schuld van de Islam.
Oud 29-06-2005, 20:28
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 29-06-2005 @ 21:26 :
Schuld van de Islam.
Ik zou de religie niet perce de schuld geven, wel de cultuur, zoals die meneer in het filmpje al opmerkt.
Oud 29-06-2005, 20:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 29-06-2005 @ 21:28 :
Ik zou de religie niet perce de schuld geven, wel de cultuur, zoals die meneer in het filmpje al opmerkt.
ja, die Britten zijn ook varkens, eigenlijk
Oud 29-06-2005, 20:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Goh, een topic van Hypertext waarin allochtonen gebashed moeten worden. Hoe orgineel.
Oud 29-06-2005, 20:38
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Die jonge Marrokaantjes cultuur is als volgd...Buiten veel geschreeuw en macho gedrag, maar thuis bij papa en mama schijten ze in de broek van angst.
Oud 29-06-2005, 20:42
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-06-2005 @ 21:38 :
Goh, een topic van Hypertext waarin allochtonen gebashed moeten worden. Hoe orgineel.
Het is toch de waarheid? En het is nieuws. En ik vind het ernstig voor de middenstanders, omdat ik van mijn familie weet hoe hard zulke mensen moeten werken voor hun geld.

Maarja, jij hebt een mooie roze bril
Oud 29-06-2005, 20:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 29-06-2005 @ 21:42 :
Het is toch de waarheid? En het is nieuws. En ik vind het ernstig voor de middenstanders, omdat ik van mijn familie weet hoe hard zulke mensen moeten werken voor hun geld.

Hou je bek. Iedere keer als het uit de klauwen loopt tussen supporters van Ajax en Feyenoord, Ado Den Haag of PSV, als het vechten wordt tussen Britten en Nederlanders, Schotten of Duitsers, hoor ik geen kik van je. Maar als het om Marokkanen gaat, staat meneer opeens voorop om te zeggen hoe erg het toch allemaal is en heeft opeens 'de multiculturele samenleving' het gedaan.
Oud 29-06-2005, 20:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 29-06-2005 @ 21:42 :

het is 1 kant van de medaille.

reminder:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=547727&c=15

tis maar een voorbeeldje.
Oud 29-06-2005, 20:49
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-06-2005 @ 21:46 :
het is 1 kant van de medaille.

reminder:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=547727&c=15

tis maar een voorbeeldje.
Ja, dat vind ik net zo erg. Ik ben geen voetbalfan, maar de rest van mijn familie wel, en die spreken er net zoveel schande over dat er mensen zijn die wedstrijden van Fc Utrecht verstoren.

Voetbalvandalisme is echt iets belachelijks. Anderen opschepen met leed omdat je club verliest

Ik vond dit wel een topic waard omdat ik die filmpjes zag met die winkeliers.
Oud 29-06-2005, 20:54
Love & Peace
Love & Peace is offline
Omg, check dit:
de eerste 3 reacties op geenstijl.nl:

naar coevorden met die mocros

Haal Westerbork maar weer open voor die mensapen...

Allemaal opknopen die geitenneuqers. Al was de sfeer in Galgenwaard (opknopen en Galgenwaard, zeker galgen waard, nou ja) wel erg goed, toen wonnen ze natuurlijk ook. Dat scheelt.
bron
Oud 29-06-2005, 20:54
Verwijderd
Goed geďntegreerd blijkbaar, ze rellen al net als oerhollands tuig
Oud 29-06-2005, 20:57
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-06-2005 @ 21:54 :
Omg, check dit:
de eerste 3 reacties op geenstijl.nl:

naar coevorden met die mocros

Haal Westerbork maar weer open voor die mensapen...

Allemaal opknopen die geitenneuqers. Al was de sfeer in Galgenwaard (opknopen en Galgenwaard, zeker galgen waard, nou ja) wel erg goed, toen wonnen ze natuurlijk ook. Dat scheelt.
bron
Tenminste recht voor z'n raap
Oud 29-06-2005, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 29-06-2005 @ 21:57 :
Tenminste recht voor z'n raap
De vrijheid van meningsuiting kent ook zijn grenzen.

Gevaarlijk mannetje.
Jij doet zeker ook je boodschappen bij de AH omdat je geil wordt van die initialen?
Oud 29-06-2005, 21:00
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 29-06-2005 @ 21:00 :
He bah, Marokkaanse hooligans. Dat soort dingen zouden brave autochtone voetbalsupporters nooit doen, uiteraard.
je kan zeggen wat je wil, maar feit blijft dat het het hele toernooi nog geen enkel relletje is geweest...tot de marokkanen (terecht) verliezen.
Oud 29-06-2005, 21:01
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 29-06-2005 @ 22:00 :
De vrijheid van meningsuiting kent ook zijn grenzen.

Gevaarlijk mannetje.
Jij doet zeker ook je boodschappen bij de AH omdat je geil wordt van die initialen?
Zeer, zéér scherp gevonden.

En die gasten van geenstijl; ach, laat ik daar maar geen woorden aan vuil maken. Uitschot van de maatschappij.
Advertentie
Oud 29-06-2005, 21:04
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-06-2005 @ 22:01 :
Zeer, zéér scherp gevonden.
Huilie. Eerst laten zien hoe kansloos je bent door te beginnen met schelden, en dan eventjes ja-knikken. Mark Almighty, Almighty in trieste zaken bv

Ik doe geen boodschappen, dat doet m'n moeder. Stelletje trieste kinders
Oud 29-06-2005, 21:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 29-06-2005 @ 22:04 :
Huilie. Eerst laten zien hoe kansloos je bent door te beginnen met schelden, en dan eventjes ja-knikken. Mark Almighty, Almighty in trieste zaken bv
Wat was dat? Een poging tot humor?

Nou ja, het kan niet altijd in één keer raak zijn, natuurlijk.
Oud 29-06-2005, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-06-2005 @ 22:06 :
Wat was dat? Een poging tot humor?

Nou ja, het kan niet altijd in één keer raak zijn, natuurlijk.
Mijn humor wel. Recht(s) voor zijn raap.
Oud 29-06-2005, 21:11
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 29-06-2005 @ 22:07 :
Mijn humor wel. Recht(s) voor zijn raap.
Zeker, je zou zo Jack Spijkerman kunnen vervangen.
Oud 29-06-2005, 21:12
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ach ja, tis dat het het Roda-stadion is he...

Nee, even serieus: dit is echt weer supertriest! Nederlandse supporters in elkaar slaan, stoeltjes kapot maken, tankstations overvallen, de ME aanvallen... wat een trieste lui weer die het doen. Erg jammer weer, want de sfeer in de stadions tijdens het voetbaltoernooi was altijd goed tot nu toe.
Oud 29-06-2005, 21:16
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 29-06-2005 @ 22:12 :

Erg jammer weer, want de sfeer in de stadions tijdens het voetbaltoernooi was altijd goed tot nu toe.
Vooral in het zuiden, tot dat de invasie uit het westen kwam.
Oud 29-06-2005, 21:19
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ik ben een keer in dat stadion geweest, en ik vond het er toch nog best wel netjes uit zien hoor. Mooie grasmat ook
Oud 29-06-2005, 21:20
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 29-06-2005 @ 22:19 :
Ik ben een keer in dat stadion geweest, en ik vond het er toch nog best wel netjes uit zien hoor. Mooie grasmat ook
Daar kunnen ze bij de Amsterdam Arena nog heel wat van leren.

Trouwens het Limburgs bier is ook...
Oud 29-06-2005, 21:24
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Cornel schreef op 29-06-2005 @ 22:20 :
Daar kunnen ze bij de Amsterdam Arena nog heel wat van leren.

Trouwens het Limburgs bier is ook...
Zeker. Limburg is een prachtige provincie, veel mooier dan Utrecht. En het bier smaakt daar al een stuk beter inderdaad.
Oud 29-06-2005, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 29-06-2005 @ 22:12 :

Nee, even serieus: dit is echt weer supertriest! Nederlandse supporters in elkaar slaan, stoeltjes kapot maken, tankstations overvallen, de ME aanvallen... wat een trieste lui weer die het doen. Erg jammer weer, want de sfeer in de stadions tijdens het voetbaltoernooi was altijd goed tot nu toe.
De lui die dit doen mogen keihard aangepakt worden van mij.
Gooi ze maar in beeld bij Opsporing Verzocht.

Wat mij nog steeds niet duidelijk is, waarom laat men de clubs/organisaties niet zelf de volledige kosten van de politie inzet betalen? Kunnen ze het niet opbrengen? Jammer, dan maar geen wedstrijd.

Dit geldt meer voor voetbal in het algemeen. Als bv. Feyenoord 5 miljoen kan neerlappen voor de aankoop van een speler, dan kunnen ze ook politie-inzet betalen.

Eigen verantwoordelijkheid nemen dus. De clubs organiseren het feestje? Dan dokken ze maar zelf voor de beveiliging.
Oud 29-06-2005, 21:25
Verwijderd
Citaat:
kalinho schreef op 29-06-2005 @ 22:00 :
je kan zeggen wat je wil, maar feit blijft dat het het hele toernooi nog geen enkel relletje is geweest...tot de marokkanen (terecht) verliezen.
Idd. En dan maar zeuren dat er gediscrimineerd wordt. Ze maken het er zelf naar.
Oud 29-06-2005, 21:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
bootz schreef op 29-06-2005 @ 22:25 :
Idd. En dan maar zeuren dat er gediscrimineerd wordt. Ze maken het er zelf naar.
Ja, er zijn ook nooit rellen tussen Nederlandse ADO en Feyenoord-supporters? (Om maar een voorbeeld te noemen)
Oud 29-06-2005, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-06-2005 @ 22:26 :
Ja, er zijn ook nooit rellen tussen Nederlandse ADO en Feyenoord-supporters? (Om maar een voorbeeld te noemen)
Kalinho had het over het WK onder 20 ... ik ook ... daar waren geen rellen tot gisteren bij Marokko

En verder zijn er in Nederland ook zat rellen, wat ik ook afkeur
Oud 29-06-2005, 21:36
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 29-06-2005 @ 22:25 :
De lui die dit doen mogen keihard aangepakt worden van mij.
Gooi ze maar in beeld bij Opsporing Verzocht.

Wat mij nog steeds niet duidelijk is, waarom laat men de clubs/organisaties niet zelf de volledige kosten van de politie inzet betalen? Kunnen ze het niet opbrengen? Jammer, dan maar geen wedstrijd.

Dit geldt meer voor voetbal in het algemeen. Als bv. Feyenoord 5 miljoen kan neerlappen voor de aankoop van een speler, dan kunnen ze ook politie-inzet betalen.

Eigen verantwoordelijkheid nemen dus. De clubs organiseren het feestje? Dan dokken ze maar zelf voor de beveiliging.
Tja, zo zou je kunnen denken. Maar de politie is geen bedrijf. Dingen buiten het stadion vallen sowieso onder het gebied waar de politie moet optreden. En omdat de politie geen escalatie wil is het wel zo handig als ze in het stadion ook aanwezig zijn. Een WK brengt Nederland geld op, en daarom vind ik wel dat de overheid de politie mag betalen.
Oud 29-06-2005, 21:38
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
bootz schreef op 29-06-2005 @ 22:29 :

En verder zijn er in Nederland ook zat rellen, wat ik ook afkeur
Niet in de gemeente waar ik woon, maar daar zijn dan ook geen Marrokanen.
Oud 29-06-2005, 21:40
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 29-06-2005 @ 22:00 :

Lonsdale verboden en AH tassen zijn niet meer aan te slepen?
Oud 29-06-2005, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 29-06-2005 @ 22:40 :
Lonsdale verboden en AH tassen zijn niet meer aan te slepen?
?
Oud 29-06-2005, 21:43
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:

Wat is de link tussen de Marokkaanse cultuur en stoeltjes slopen in een voetbalstadion?
Trouwens, dooie PiMmeTjhuH was een kneus want de Islam is een godsdienst en geen uniforme cultuur, dus wat er nu achterlijk is? Maar dat terzijde.
Oud 29-06-2005, 21:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 29-06-2005 @ 22:42 :
?
nvm

ik zit met mezelf in de knoop omdat ik alleen maar zowat bij de AH kan winkelen (i.v.m. gebrek aan andere supermarkten in de buurt).
Oud 29-06-2005, 21:44
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 29-06-2005 @ 22:43 :
Wat is de link tussen de Marokkaanse cultuur en stoeltjes slopen in een voetbalstadion?
integratie!
Oud 29-06-2005, 21:48
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Trouwens, dooie PiMmeTjhuH was een kneus want de Islam is een godsdienst en geen uniforme cultuur, dus wat er nu achterlijk is? Maar dat terzijde.
Blijkbaar is het voor Marokkanen normaal om dingen te slopen die niet van hen zelf zijn. We hebben dat een tijd geleden ook gezien op het Mercatorplein. Het is blijkbaar nodig om de boel te slopen als je het ergens niet mee eens bent om vervolgens als een hond met zijn staart tussen z'n poten de slachtofferrol in te kruipen. Wat daadwerkelijk de link met de cultuur is weet ik niet, maar als ik jou vraag: "wat is de link tussen de Nederlandse cultuur en op vakantie gaan met de caravan" kan je daar dan wel een allesomvattend antwoord op geven?
Oud 29-06-2005, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Slopen? Verpachten op de Zwarte Markt, man!
Oud 29-06-2005, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 29-06-2005 @ 22:43 :
nvm

ik zit met mezelf in de knoop omdat ik alleen maar zowat bij de AH kan winkelen (i.v.m. gebrek aan andere supermarkten in de buurt).
Hahah, goed excuus om met een dubieuze tas rond te zeulen.

Oh, je woont in een zodanige aso buurt dat enkel de elitaire AH nog geld heeft om de beveiliging te betalen?

Trouwens, ...Achter Huis... omg conspiracy.
Oud 29-06-2005, 21:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 29-06-2005 @ 22:50 :
Hahah, goed excuus om met een dubieuze tas rond te zeulen.

Oh, je woont in een zodanige aso buurt dat enkel de elitaire AH nog geld heeft om de beveiliging te betalen?

haha, nee in een buurt waar de rijke lui geen aldi willen hebben

Citaat:

Trouwens, ...Achter Huis... omg conspiracy.

maar goed dat annes achternaam met een f begint
Oud 29-06-2005, 21:58
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Wel een beetje ontopic blijven mensen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten