Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2005, 10:51
inherfootsteps
inherfootsteps is offline
Wie van dit forum gaan de studie Communicatiemanagement aan de HVU doen? En wie gaat er dan ook op introductie?

En voor de mensen die er al zitten, positieve ervaringen met de school/opleiding?
Oud 30-06-2005, 11:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Het is nogal simpel 2 vriendinnen van mij doen het en eentje gaat nu naar de universiteit omdat t geen uitdaging voor dr is. De ander vindt het ook makkelijk, maar ze zou niet weten wat ze anders zou moeten doen.

Naja, iemand anders kan t natuurlijk als niet simpel ervaren. Maar ik geloof wel dat het 1 van de makkelijkste hbo studies is. Samen met de pabo.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 11:52
inherfootsteps
inherfootsteps is offline

Mij lijkt het een ontzettend leuke studie, en daarom wil ik het ook gaan doen. Het intereseert me. En of het makkelijk is ja of nee. Je kan denk ik je eigen grenzen opzoeken. Want je kan een project zo simpel of zo moeilijk mogelijk maken als je zelf wilt.

Ik heb er iig zin in
Oud 30-06-2005, 12:03
Jeopardize
Jeopardize is offline
Ik doe deze opleiding. Het is inderdaad niet moeilijk, maar dat het een van de makkelijkste HBO-opleidingen zou zijn lijkt me overdreven. Dat wordt over zoveel opleidingen geroepen.

@ Chloe Siere: in welk jaar zitten die vriendinnen van jou? Afgelopen jaar is het curriculum aangepast, de nieuwe stijl is veel praktijkgerichter dan het oude curriculum. Ik ben blij dat ik het oude curriculum volg en daarmee veel meer theoretische vakken heb dan de mensen die vorig jaar begonnen.

Daar komt bij dat er geschikte mogelijkheden zijn om je kennis te verbreden of te verdiepen door middel van het volgen van extra modules. Dat vind ik juist het sterke punt van deze opleiding, op deze manier kun je voor een groot deel je eigen leerweg bepalen.
Oud 30-06-2005, 14:56
Verwijderd
Dit hoort thuis op studiekeuze
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 15:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Jeopardize schreef op 30-06-2005 @ 13:03 :

@ Chloe Siere: in welk jaar zitten die vriendinnen van jou? Afgelopen jaar is het curriculum aangepast, de nieuwe stijl is veel praktijkgerichter dan het oude curriculum. Ik ben blij dat ik het oude curriculum volg en daarmee veel meer theoretische vakken heb dan de mensen die vorig jaar begonnen.
Ze zaten dit jaar in t eerste jaar. Maar ze hebben per periode 1 week projectweek. Verder zit er niets praktisch bij. Dus dat vind ik eigenlijk nog wel meevallen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 15:44
Jeopardize
Jeopardize is offline
Het nieuwe curriculum veel meer gericht op de praktijk, en dat bedoelde ik met praktischer. Natuurlijk krijgen zij ook theorie, maar veel specifieker en gericht op het werk als communicatiemedewerker.

Het verschil zit voornamenlijk in het feit dat mensen die het oude curriculum volgen opgeleid worden om uiteindelijk een managementpositie te vervullen, bij het nieuwe curriculum ligt de nadruk voornamelijk op het kweken van communicatiemedewerkers. Vakken zoals statistiek, extra talen en de uitgebreidere economische vakken zijn niet meer opgenomen in het nieuwe curriculum. Juist daarom begrijp ik eigenlijk wel dat de nieuwe opleiding voor sommigen makkelijk is.
Oud 30-06-2005, 23:14
Phie.
Phie. is offline
Ik ga er na de vakantie ook aan beginnen. Ik mag in mijn tweede jaar starten en ben erg benieuwd of het wat is. Ik vind het juist fijn dat er (naar zo ver ik gehoord heb) niet al te veel projectwerk is want dat is me nogal eens tegengevallen als je dat teveel hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten