Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2005, 21:08
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline

Gut oh gut, wat een blasfemie, volgende keer maar weer een lievelijke idylle?

Owja, dit is (alweer) NIET de manier hoe ik er tegen aan kijk, voor de duidelijkheid.

Edit: Als het plaatje het niet doet kan je er op dubbelklikken voor een vergroting (ik weet niet of dit ook in Internet Explorer werkt). Anders is ==>hier<== een link die het zou moeten doen.

Laatst gewijzigd op 30-06-2005 om 21:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2005, 22:24
Verwijderd
Ik vind jouw experimenten toch wel zo ontzettend gaaf.
Dat wilde ik vast even zeggen.
Verder kan ik nu absoluut niet helder denken, dus mijn commentaar komt later.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 00:27
Not for Sale
Not for Sale is offline
Bij mijn idem over het denken.
Maar je zou iets anders moeten bedenken om de plaatjes op te slaan. GIF-formaat is voor zoiets véél geschikter dan JPG bijvoorbeeld. Nog mooier is LaTeX
Oud 01-07-2005, 08:51
Verwijderd
Ik vind hem nog steeds heel gaaf, maar ik snap er nog steeds weinig van (nu door te weinig slaap ), volgens mij moet ik dit een hele hoop keren lezen wil ik er iets nuttigs over kunnen zeggen.

De onvolmaakte alfa met zijn infernale omega
<3
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 09:32
gezweetwel
gezweetwel is offline
bwa, ik vind dit keer dat de vorm de inhoud vaak niet ondersteunt... en da's toch meer de bedoeling bij zo'n speciale-vorm-gedichten
Oud 01-07-2005, 18:51
Diary of Dreams
Ik dacht dat ik GIF had gebruikt , ik upload altijd het verkeerde plaatje lijkt wel.

@gezweetwel:
Ja dat vind ik eigenlijk ook wel, maar als je het op de 'normale' manier zou lezen zouden de meesten er nog minder van snappen omdat je dan niet goed door heb wanneer de persoon weer met iemand anders praat/het ergens anders over heeft.
Oud 02-07-2005, 11:38
xineof
xineof is offline
Ik snap vaak de uitschieters qua plaatsingen van de tekst niet. Zo snap ik 'god' naar omhoog heel goed, maar waarom 'dood' ook omhoog en 'dood' dan niet naar beneden? Of moet ik het meer zien als woorden die eruit worden gelicht?

In ieder geval, zo vind ik de breedte van oneindig weer heel goed, maar soms leid de vorm nogal af van de tekst, het is namelijk niet de eerste de beste tekst .

'Je weet wel, die in Babel' vind ik echt geweldig, dat staat daar perfect. De laatste strofe vind ik eigenlijk nogal overbodig, ik kan daar ook niet echt de meerwaarde uithalen. Het onderwerp is hele erg interessant, hoe ben je daar zo opgekomen?
Oud 02-07-2005, 15:40
Diary of Dreams
Citaat:
xineof schreef op 02-07-2005 @ 12:38 :
Ik snap vaak de uitschieters qua plaatsingen van de tekst niet. Zo snap ik 'god' naar omhoog heel goed, maar waarom 'dood' ook omhoog en 'dood' dan niet naar beneden? Of moet ik het meer zien als woorden die eruit worden gelicht?

In ieder geval, zo vind ik de breedte van oneindig weer heel goed, maar soms leid de vorm nogal af van de tekst, het is namelijk niet de eerste de beste tekst .

'Je weet wel, die in Babel' vind ik echt geweldig, dat staat daar perfect. De laatste strofe vind ik eigenlijk nogal overbodig, ik kan daar ook niet echt de meerwaarde uithalen. Het onderwerp is hele erg interessant, hoe ben je daar zo opgekomen?
Sommige uitschieters zijn zelf ook een tekst, zoals bijvoorbeeld 'god gedood' gevolgd met 'dood mijn prive dictator' gevolgd met 'tumor'. Dat is allemaal weer dubbelzinnig want met de prive dictator wordt en God en de tumor bedoelt. De persoon is geveld door een tumor, vroeger (en nu ook nog vrij veel) dacht men dat elke ziekte ed. een regelrechte straf was van God, de persoon is dus gedood door God.

Zo ook op het laatst (dat is de reden waarom ik die er ook bij heb laten staan), aan de rechter kant staat: 'zonde, weer, jammer voor onze lieve heer'. De persoon heeft alweer gezondigt maar dat kan hem nu niks meer schelen, in andere woorden: hij heeft schijt aan God, maar dat was al duidelijk ^^.

Hoe ik hier allemaal op kom? Ik ben christen en ik ben puber. Ik geloof echt, en wil dat ook, maar in de pubertijd ga je overal aan twijvelen en een vraagteken achter zetten, helemaal als je leven verkloot wordt.
Maar zoals ik al zei, dit is niet de manier hoe ik tegen God aan kijk, integendeel.
Oud 02-07-2005, 16:33
Porcelain
Porcelain is offline
Ik vind de tekst in je gedicht best goed, maar begrijp hier niet zo waarom je er een visueel gedicht van hebt gemaakt. In mijn ogen is het niet zo nodig, en alleen bij die ambitieuzenogwat denk ik: oh ja, leuk.

Ik vind het idee erachter echt goed, vooral nu ik weet dat je gelooft (dat klinkt raar, maar dan krijg ik het idee dat je goed nadenkt over je beeld op de wereld en het leven).

Ik vind 'Je weet wel, die in babel' de leukste zin. Ook 'ietwat sarcatische baan' past goed.

Edit: aaaah ik was zo stom je tekst hierboven niet goed te lezen. Nu snap ik wel waarom je dat deed. Geniaal dan, dat laatste, 'jammer dan voor onze lieve heer', stom dat ik dat zelf niet zag.
Mijn conclusie: ik had wat minder snel over je gedicht heen moeten lezen (maar het is ook zo druk op het forum, ik neem niet genoeg tijd)

Laatst gewijzigd op 02-07-2005 om 16:35.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 18:05
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
al meer gelezen, dat doe ik meer. maar een reactie hierop plaatsen gaat niet zo makkelijk. sommige dingen vind ik echt werkelijk goed, bij anderen heb ik wat meer mijn vraagtekens. ach, waT een hUMOR bijvoorbeeld, dat komt wel wat overdreven op mij over, dat je het zo eruit moest laten komen. toch is het er wel een om over na te denken, en dat waardeer ik zeer. sommige stukken zijn echt fantastisch, over de slang, de katholieke duivel met het dynastieken advocaten collectief (uit babel!), maar ook de godgeklaagde dood en moeke maria. toch snap ik niet alles. bezopen bijvoorbeeld is best logisch, maar ik ben wel nieuwsgierig of het omhoog gaan van ambitieuze mefisto alleen met zijn ambities te maken heeft. in de tweede ronde van de heilige synode ~ voor onze lieve heer vind ik 'erg mooi geslaagd cynisch'. ik weet niet of het een echt compliment is, maar ik had dit niet helemaal van jou verwacht.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 18:24
Diary of Dreams
"erg mooi geslaagd cynisch" Dat is zobeetje het grootste compliment wat je me kan geven voor dit gedicht
Oud 07-07-2005, 13:43
Verwijderd
De commentaar heb je gekregen via de chat, die ga ik niet nog eens uitgebreid aanhalen.
Even kort:
- verfrissende rijm
- ietwat
- die/dat
- het vulgata stuk loopt minder
- goedlopende en mindere stukken, niet echt aan te wijzen
- weg met de compositie!

Erg leuk gedicht!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 12:56
Verwijderd
Het typografische vat ik niet helemaal, maar de toon van het gedicht staat mij zeker aan. Ik vind je gedichten steeds interessanter worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten