Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar dit kost wel veel resources... |
![]() |
||
Citaat:
Niets van duizenden velden, want dan raadpleeg je beter een boek 'relationele databases voor dummies' of iets dergelijks. Het is totaal onmogelijk om voor elk topic een veld aan te maken, want je zou dan elke keer een SQL-UPDATE-commando moete nsturen en dat doe je juist beter niet geautomatiseerd, lijkt me. Als je echt perfect zou willen bijhouden welk topic gelezen is, moet je met wat ik een linktabel noem werken tussen je users en je topics. Een forum heeft meestal een tabel topics (of posts eventueel, afhankelijk van de structuur) en dan heb je nog je tabel users. Nu is het feit dat één user meerdere topics kan gelezen hebben en één topic kan door meerdere users gelezen geweest zijn. Dat is dus een veel-op-veel-relatie en dan heb je een extra tabel nodig: een linktabel. In zo'n tabel moet je enkel de primaire sleutel van beide tabellen die je wilt linken opnemen. Code:
T: users > userID (primaire sleutel) > ... T: topics > topicID (primaire sleutel) > ... T: user_topic (linktabel) > userID > topicID Wat Dr. Hendre zegt klopt ook, dat valt eventueel op te lossen met een timestamp in de tabel user_topic en die te vergelijken met die van de laatste reply in het topic. Maar inderdaad zijn het zeer veel resources voor zo'n amper gebruikte functie. Het is volgens mij handiger om weer te geven of iemand gereageerd heeft in een topic. In je browser wordt toch meestal aangeklikte links in een andere kleur weergegeven (kan ook met CSS aangepast worden naar je eigen keuze) zodat je kan zien of je het topic gelezen hebt. En daar verspil je server-side geen resources aan ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Let op: uitleg taalgebruik op Liefde & Relatie. x-spekkie-x | 0 | 01-07-2010 11:08 | |
Software & Hardware |
[Web] Goede website bouwen Verwijderd | 33 | 11-05-2005 19:46 | |
Beleidszaken |
Censuur op Scholieren.com? Enlightenment | 120 | 12-08-2004 14:56 |