Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2005, 00:22
Nickymeis
Nickymeis is offline
Ik heb dus laatst voor het eerst seks gehad met m'n vriend. Ik had zo met m'n moeder erover dat hij wel eens bij mij op de kamer kon slapen(in een apart bed) en toen kreeg ik dit te horen:
Ma: Nee dat wil ik niet, jullie zijn nog minderjarig en ik ben verantwoordelijk voor je.(ze weet dus niet dat we seks hebben gehad)

Hebben jullie ook ouders die zo reageren?
Ik kreeg zo'n klote gevoel toen ze dat zei... Ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan, misschien wordt ze wel boos als ze erachter komt. Nou voel ik me schuldig en ik weet dat ik dat niet moet doen... Iemand hier die in zo'n zelfde situatie heeft gezeten?

ik weet niet of ik dit hier mag posten, maar ik vind dit meer over de relatie dan over seks... dus vandaar niet in de seks topic...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2005, 00:31
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Altijd luisteren naar je moeder
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 06:43
akumabito
akumabito is offline
Hmm.. als je bang bent dat je moeder erachter komt, moet je vooral je vriendje bij jou laten slapen...
Oud 08-07-2005, 06:47
De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Eindelijk een verstandige moeder.......
Oud 08-07-2005, 06:47
Qimm
Qimm is offline
Tja vervelend, maar er staan maar weinig moeders te popelen over het feit dat hun kleine meisje seks gaat liggen hebben.
Je kan het
1. eerlijk opbichten en de reactie overleven, of:
2. er lekker stiekum mee dorrgaan net zolang tot ze jullie betrapt. En dan breekt (naar alle waarschijnlijkheid) de hel los.
En natuurlijk optie 3. Geen seks meer!
Oud 08-07-2005, 07:44
TiM
TiM is offline
Tja ik wil natuurlijk niet dat je spijt hebt en je er rot om voelt.
Het hoeft van mij dan natuurlijk ook niet meer tot je je er weer lekker bij voelt
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 07:49
evanescence
evanescence is offline
sowieso hoef je je niet schuldig te voelen tegenover je moeder, je hebt blijkbaar behoefte gehad om sex met je vriendje te hebben...

maar ik ben het helemaal met je moeder eens....je bent pas 15...bij mij had het absoluut niet gemogen (van mijn ouders bedoel ik, maar eigenlijk ook niet van mij als moeder --> als ik moeder was)
Oud 08-07-2005, 07:52
De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Citaat:
TiM schreef op 08-07-2005 @ 08:44 :
Tja ik wil natuurlijk niet dat je spijt hebt en je er rot om voelt.
Het hoeft van mij dan natuurlijk ook niet meer tot je je er weer lekker bij voelt

............haar vriendje ahjjh.

Leve de emotiecultuur waar geliefden ten overstaan van anderen de meest delicate zaken bespreken..............

Ik pleit voor het eerst in mijn leven voor een slotje of een verwijdering... Om deze kinderen tegen zichzelf in bescherming te nemen...
Oud 08-07-2005, 07:58
sgaapje
sgaapje is offline
Geloof me, ze bedoelen het niet verkeerd. Je bent pas 15, en ze willen je alleen maar beschermen (wat best begrijpelijk is)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 08:07
TiM
TiM is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 08-07-2005 @ 08:52 :
............haar vriendje ahjjh.

Leve de emotiecultuur waar geliefden ten overstaan van anderen de meest delicate zaken bespreken..............

Ik pleit voor het eerst in mijn leven voor een slotje of een verwijdering... Om deze kinderen tegen zichzelf in bescherming te nemen...
uhm? Ze vertelde dat ze dit postte hoor, en ik wist er zelf ook al vanaf
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 08:17
Verwijderd
Wowh 14 en 15 en al seks met elkaar.

Eigenlijk snap ik je moeder wel, je bent (jullie zijn) ook nog wel erg jong. Je moeder je wil alleen maar beschermen en bedoelt het waarschijnlijk goed.
Als je echt graag met je vriendje wil slapen, dan kan je natuurlijk eerlijk zeggen dat jullie al seks met elkaar hebben gehad. In dat geval kan je moeder of zeggen dat het dan goed is dat jullie bij elkaar slapen, of ze kan erg boos/ verdrietig worden.
Het is aan jou om dat in te schatten.

Je kan het ook verzwijgen, en er stiekem mee doorgaan, tot het vanzelf een keertje uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 08:20
TiM
TiM is offline
Zit idd wat in..
ik denk idd dat we het ook het beste kunnen vertellen, als ik jullie zo hoor..
Maar ik ben dan zo bang dat mijn moeder ineens bedenkt dat we elemaal niet meer mogen logeren ofzo
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 08:33
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 08-07-2005 @ 09:17 :
Wowh 14 en 15 en al seks met elkaar.

Eigenlijk snap ik je moeder wel, je bent (jullie zijn) ook nog wel erg jong. Je moeder je wil alleen maar beschermen en bedoelt het waarschijnlijk goed.
Als je echt graag met je vriendje wil slapen, dan kan je natuurlijk eerlijk zeggen dat jullie al seks met elkaar hebben gehad. In dat geval kan je moeder of zeggen dat het dan goed is dat jullie bij elkaar slapen, of ze kan erg boos/ verdrietig worden.
Het is aan jou om dat in te schatten.

Je kan het ook verzwijgen, en er stiekem mee doorgaan, tot het vanzelf een keertje uitkomt.
Ik vind jullie ook inderdaad erg jong, maar goed, het is jullie ding. Misschien dat het ook helpt als je er met je moeder over praat dat jullie het wel veilig willen doen enz enz...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 08:40
TiM
TiM is offline
Dat iig, we wilden het ook helemaal veilig doen of anders gewoon niet.
Zouden we met zn 2en met onze ouders moeten praten, of ieder met zn eigen ouders?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 08:47
Verwijderd
Citaat:
TiM schreef op 08-07-2005 @ 09:40 :
Dat iig, we wilden het ook helemaal veilig doen of anders gewoon niet.
Zouden we met zn 2en met onze ouders moeten praten, of ieder met zn eigen ouders?
Ik denk dat je dat gewoon lekker samen moet doen, kun je elkaar een beetje steunen. Maar ga nou geen afspraak maken met de ouders om dan alles te bespreken, dat maakt het allemaal zo statig en zwaar. Begin er eens over als je dan toch daar bent, maar doe dit wel snel. Bedenk ook vooraf wat je wilt bereiken met het gesprek. Wil je het onderwerp bespreekbaar maken, wil je gewoon seks kunnen hebben, enz enz. En bespreek ook vooraf met elkaar wat jullie gaan doen als het gesprek niet loopt zoals je wilt. Gaan jullie dan stiekem door, of proberen jullie het open te houden?
En inderdaad, zorg alsjeblieft dat je het veilig doet!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 08:57
WolterB
WolterB is offline
Ik vind het idd erg jong

Verder ga ik mee met wat MevrouwM zegt
Oud 08-07-2005, 09:05
Eresh'kigĺl
Eresh'kigĺl is offline
Als je eraan toe bent, zelf weten, wou d'r moeder je uit d'r sleuren dan? Ze kan het toch niet tegenhouden.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 09:16
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik herken het wel.. Mijn moeder had er ook een vergelijkbare reactie op. Begrijpelijk, ik bedoel de 1e keer dat ik bij een jongen bleef slapen was ik 14. Niet echt een leeftijd waar je als gemiddelde ouder om staat te springen dacht ik zo.. Nu spelen er bij mij nog meer dingen mee waardoor mijn moeder erg voorzichtig is wat betreft mijn vriend, maar daarnaast speelt vooral de reden 'bescherming'. En ik denk dat je hier als dochter alle begrip en respect voor behoort te kennen, daarbij is het natuurlijk gewoon heel lief bedoelt.. Heus niet om jullie in de weg te zitten.

Ik zou het haar gewoon maar vertellen, want als ze jullie zo een keer betrapt zal de hel wel helemaal los barsten. Leuk zal ze het toch niet vinden (denk ik), maar misschien dat wanneer zij denkt aan de tijd dat zij jong was etc. Het toch ook wel leert te 'begrijpen'. Ik zou haar gewoon de nodige tijd geven om het te accepteren, en ook om bij jezelf de nodige schuldgevoelens te verhelpen. Seks met schuldgevoelens is sowieso niet fijn, het gevoel behoort van JOU én je vriendje te zijn, niet van je moeder omdat jij schuldgevoelens tegenover haar hebt (als je begrijpt wat ik bedoel). Jullie zouden het haar samen kunnen vertellen, als jullie dat zelf fijner vinden.. Of jullie doen het beide alleen.. Denk dat je dat zelf het beste kunt bepalen. Veel succes in iedergeval

Liefs,
Oud 08-07-2005, 09:53
Verwijderd
Voordat ik met een jongen alleen op een kamer mocht slapen was ik 17 jaar (op mijn verjaardag), was ik drie maanden samen met mijn ex en was mijn ex doodziek.
Maar als er nu een jongen komt logeren, dan moet hij nog steeds boven slapen ...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 10:03
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
sgaapje schreef op 08-07-2005 @ 08:58 :
Geloof me, ze bedoelen het niet verkeerd. Je bent pas 15, en ze willen je alleen maar beschermen (wat best begrijpelijk is)
Beschermen tegen wat ?
Zou haar lief een pedofieltje zijn ofzo
De leeftijd waarop men zich klaar voelt voor sex verschilt voor iedereen. Het is niet dat het bij jou op late leeftijd is, dat het daarom bij iedereen zo is hee.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 10:05
Nickymeis
Nickymeis is offline
oke ik weet denk ik voldoende, ik ga er nog even over denken... Iedereen iedergeval bedankt voor de reacties!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 10:06
Qimm
Qimm is offline
Beschermen tegen niet goed overwogen, belangrijke beslissingen waar je veel spijt van kan krijgen.

Bovendien hebben ouders er een handje van om beschermend te zijn.
Oud 08-07-2005, 10:18
Verwijderd
Ze stelt zich aan.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 10:22
nivava
nivava is offline
op mijn 15e mocht er bij mij ook nog een jongen blijven slapen.
Ik kreeg verkering op mijn 16e en bij hem thuis mochten we direct op dezelfde kamer slapen...
na 3 maanden ongeveer mocht hij bij mij thuis ook op mijn kamer slapen (zelfde bed dan..)

Ik vind het niet zo gek dat je moeder dat niet wilt hebben.
Oud 08-07-2005, 10:25
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
Qimm schreef op 08-07-2005 @ 11:06 :
Beschermen tegen niet goed overwogen, belangrijke beslissingen waar je veel spijt van kan krijgen.
Als mensen sex niet zo zouden overroepen, zou er weinig spijt bestaan. Gewoon, zorgeloos van sex genieten, is de boodschap
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2005, 10:38
U*NiQ
U*NiQ is offline
Citaat:
Gambokkur schreef op 08-07-2005 @ 11:25 :
Als mensen sex niet zo zouden overroepen, zou er weinig spijt bestaan. Gewoon, zorgeloos van sex genieten, is de boodschap
Agree.

Mijn moeder riep altijd toen ik de leeftijd had van de TS: Ik heb liever dat jullie het in bed doen, dan ergens in de bosjes

Ik bedoel maar .. Als men seks wil hebben, doet men het toch wel. Daar heb je niet persee een bed voor nodig toch.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 10:47
juno
juno is offline
Ik mocht het op mijn negentiende nog niet eens. Het is gewoon die eerste keer, dat willen ze niet, kleine meisjes mogen niet groot worden.

Gewoon doen en niks tegen haar zeggen. Waar bemoeit ze zich mee. Wel jammer dat het nu stiekem moet.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 11:07
Verwijderd
Tsja, eeuwenoude tegenstelling inderdaad. Het is een heel persoonlijke keuze: loyaliteit aan je moeder of alles stiekem doen. Beide zijn heel begrijpelijk.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 11:55
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
Nickymeis schreef op 08-07-2005 @ 01:22 :
Ik heb dus laatst voor het eerst seks gehad met m'n vriend. Ik had zo met m'n moeder erover dat hij wel eens bij mij op de kamer kon slapen(in een apart bed) en toen kreeg ik dit te horen:
Ma: Nee dat wil ik niet, jullie zijn nog minderjarig en ik ben verantwoordelijk voor je.(ze weet dus niet dat we seks hebben gehad)

Hebben jullie ook ouders die zo reageren?
Ik kreeg zo'n klote gevoel toen ze dat zei... Ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan, misschien wordt ze wel boos als ze erachter komt. Nou voel ik me schuldig en ik weet dat ik dat niet moet doen... Iemand hier die in zo'n zelfde situatie heeft gezeten?

ik weet niet of ik dit hier mag posten, maar ik vind dit meer over de relatie dan over seks... dus vandaar niet in de seks topic...
Misschien zijn ouders het nog niet helemaal gewend dat hun dochter op haar vijftiendejaar al seks heeft. Gewoon je moeder respecteren en lekker vrijen als jij daar zin in hebt!

Laatst gewijzigd op 08-07-2005 om 11:57.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 11:59
juno
juno is offline
Je moeder respecteren? Eh, ZIJ heeft geen sex, haar dochter heeft sex. De dochter bepaalt wanneer ze eraan toe is, niet de moeder. De dochter hoeft heus niet te wachten tot haar moeder toe is aan het idee dat haar dochter wel eens sex zou kunnen hebben....
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 12:08
Yaris
Yaris is offline
Citaat:
Qimm schreef op 08-07-2005 @ 11:06 :

Bovendien hebben ouders er een handje van om beschermend te zijn.
Bepaalde mensen moet je tegen zichzelf in bescherming nemen
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 12:16
Verwijderd
als jij er aan toe bent gewoon doen...

met zoiets vin iik niet dat je ouders daar mee mogen bemoeien..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 12:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Bepaalde mesnen hebben echt het inlevingsvermogen van een bureaustoel *kuch*Gambokurr*kuch*juni*kuch*. Maar verder ga ik met MevrouwM.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 13:02
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 08-07-2005 @ 12:59 :
Je moeder respecteren?
Ja, wie haalt dat nou in zijn hoofd

Wat hebben ouders nou met het leven van hun minderjarige kinderen te maken? Dat zijn toch praktisch vreemden voor elkaar
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 13:13
LittleLucille
LittleLucille is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 08-07-2005 @ 13:16 :
als jij er aan toe bent gewoon doen...

met zoiets vin iik niet dat je ouders daar mee mogen bemoeien..
denk dat je ouders zich er echt wel mee mogen bemoeien..
ze mogen je best waarschuwen, of even de feiten/waarheid op tafel mogen schuiven..
of jij er nu wel of niet aan toe bent..
Oud 08-07-2005, 13:14
Verwijderd
Natuurlijk. Wat een grenzeloze nonsens wordt hier verkondigd door sommigen, niet te bevatten zeg.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 13:18
juno
juno is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-07-2005 @ 14:02 :
Ja, wie haalt dat nou in zijn hoofd

Wat hebben ouders nou met het leven van hun minderjarige kinderen te maken? Dat zijn toch praktisch vreemden voor elkaar
In de ouder-kind relatie komt een omslagpunt dat de ouders niet langer degenen met de machtspositie zijn in de verstandhouding. Het kind heeft dan eigen rechten, en hoeft niet in alles de ouders nog te gehoorzamen, en ouders hebben niet op alle terreinen van het prive leven van hun kind nog het recht om zich daarmee te bemoeien. Ze mogen betrokken zijn, ondersteuning geven, graag zelfs, maar niet onderdrukken.

Respecteren is niet hetzelfde als blind gehoorzamen. Als je vijftien bent, ben je oud genoeg om zelf te bepalen of je sex gaat hebben met je vriendje.

Zolang je niet als een losgeslagen hond drugs en alcohol gaat gebruiken, nachtenlang de hort op gaat en met criminele vriendjes de straat onveilig maakt, maar netjes je best doet op school en thuis gewoon gezellig bent, vind ik dat je je ouders voldoende respecteert.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 13:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Van een vrouw van bijna 40 had ik toch meer begrip verwacht voor de moeder in kwestie. Maar ja, zoals ik al zei: als een bureaustoel...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 13:50
chaosphere
chaosphere is offline
mijn moeder zei eerst tegen mij dat ik niet moest vergeten condooms mee te nemen op vakantie
Oud 08-07-2005, 14:12
Roosje
Roosje is offline
Ik geloof dat ik geluk heb met mijn ouders. Maar verder, je moeder weet toch wel dat je ook seks kunt hebben als je overdag bij elkaar bent?

Hoewel ik mezelf nog wel te jong vind voor seks, .

Laatst gewijzigd op 08-07-2005 om 19:07.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 14:23
Nymf
Nymf is offline
Ben ik nou de enige die vindt dat je zelf moet bepalen of je oud genoeg bent voor seks? Ik vind het maar vreemd dat je moeder daar over gaat zeuren. Vijftien is jong, maar niet belachelijk jong. Ik had mezelf op dat moment nog vrij jong gevonden omdat ik toen echt nog vrij kinderlijk was en nooit vriendjes had gehad, maar mijn zusje is vijftien en haar vriendje blijft al vanaf het begin elk weekend bij haar slapen en dat vindt mijn moeder prima.
Seks is niet zozeeer gebonden aan leeftijd (wel een beetje natuurlijk, als je net elf bent is het wel vreemd als je al enorm aan seks toe bent), maar hangt gewoon van jezelf af. En als jij vindt dat je er klaar voor bent, je bent er niet verschrikkelijk onzeker over en je geniet ervan, wat heeft je moeder daar dan mee te maken?

Ik zou het trouwens wel vertellen denk ik, maar ik ken je moeder natuurlijk niet. 't Is wel het eerlijkst. Maar ik wil het ook niet op m'n geweten hebben dat jij je vriendje niet meer mag zien of zo
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 14:33
juno
juno is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-07-2005 @ 14:41 :
Van een vrouw van bijna 40 had ik toch meer begrip verwacht voor de moeder in kwestie. Maar ja, zoals ik al zei: als een bureaustoel...
Als moeder ben je vanaf het moment dat je baby van de borst gaat bezig met loslaten. Ze gaan naar de peuterspeelzaal, moet je ze een halve middag missen, en dat valt niet mee, daarna de basisschool, spelen bij andere kinderen, later naar de middelbare school. Steeds weer moet je ze meer zelfstandigheid geven, meer privacy, en wordt je rol van moeder kleiner. Opvoeden doe je dan nog nauwelijks, dat heb je al gedaan, het is begeleiden geworden. Verbieden is echt niet langer aan de orde, tenzij het crimineel of zelfdestructief gedrag betreft.

Sex hebben met haar vriendje is normaal voor een 15 jarige, je kent die knul, en jemig wees blij dat ze het vertelt en veilig onder het ouderlijk dak wil doen inplaats van zich zwanger te laten schoppen door een wildvreemde knul buiten de disco.

Er zijn dingen die je alsouder misschien niet leuk vindt, maar die je niet kunt tegenhouden. Sex is er een van.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 14:35
TiM
TiM is offline
Ja ben ik idd ook wel met je eens..
Ik hoef trouwens niet met mijn ouders te praten want die vonden het gewoon goed als we het wilden doen, zolang het maar veilig gebeurt
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 15:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 08-07-2005 @ 15:33 :
Als moeder ben je vanaf het moment dat je baby van de borst gaat bezig met loslaten. Ze gaan naar de peuterspeelzaal, moet je ze een halve middag missen, en dat valt niet mee, daarna de basisschool, spelen bij andere kinderen, later naar de middelbare school. Steeds weer moet je ze meer zelfstandigheid geven, meer privacy, en wordt je rol van moeder kleiner. Opvoeden doe je dan nog nauwelijks, dat heb je al gedaan, het is begeleiden geworden. Verbieden is echt niet langer aan de orde, tenzij het crimineel of zelfdestructief gedrag betreft.

Sex hebben met haar vriendje is normaal voor een 15 jarige, je kent die knul, en jemig wees blij dat ze het vertelt en veilig onder het ouderlijk dak wil doen inplaats van zich zwanger te laten schoppen door een wildvreemde knul buiten de disco.

Er zijn dingen die je alsouder misschien niet leuk vindt, maar die je niet kunt tegenhouden. Sex is er een van.
Ik zeg ook niet dat je het met haar eens zijn. Ik had alleen meer inlveingsvermogen verwacht. Zoals meer mensen hier al zeggen: ze vind het moeilijk om haar kleine meid ouder te zien worden. Dan kun je ook proberen een beetje begrip te tonen en te begrijpen dat ze haar kind wil beschermen tegen dingen waar ze later misschien(!) spijt van krijgt.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 15:23
Reznoi
Reznoi is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 08-07-2005 @ 15:12 :
Ik geloof dat ik geluk heb met mijn ouders. Maar verder, je moeder weet toch wel dat je ook seks kunt hebben als je overdag bij elkaar bent?

Hoewel ik mezelf nog wel te jong vindt voor seks, .

Wat is het verhelderend een 14-jarige te horen (in dit geval te zíen) zeggen dat ze zichzelf te jong vindt voor seks!
Dat kom je helaas niet vaak meer tegen.

Maarja ik vind het zelf ook nogal jong. Ik ben zelf nog een week 15 en ik ben ook nog maagd. 'k Had ruim een jaar een relatie met een jongen en veel mensen (leeftijdsgenoten) vinden het raar dat ik dan nog maagd ben. Mijn moeder geloofde mij eerst niet eens toen ik zei dat ik nog maagd ben, hoewel ze het niet erg zou vinden.

Ik denk dat je er gewoon rustig met je moeder over moet praten. Ze zal je heus niet onterfen. Haar reactie op het feit dat je geen maagd meer bent heeft er natuurlijk ook mee te maken op welke leeftijd zíj is ontmaagd, denk ik tenminste (als zij ook op haar vijftiende is ontmaagd zal ze het misschien wel wat meer begrijpen).

edit: Ik vind trouwens dat ouders zich sowieso niet zo moeten bemoeien met het seksleven van hun kind. Je kinderen af en toe vertellen (op gepaste tijdstippen uiteraard) dat ze 'het' niet moeten doen om aardig gevonden te worden enzo, en al dat voorlichten over SOA's en dergelijken, want dat is iets waar (vooral 'jonge mensen') bij denken van "Oh, dat overkomt mij heus niet".

Laatst gewijzigd op 08-07-2005 om 15:31.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 15:27
TiM
TiM is offline
Maar dan denk ik wel
Dat jullie je als 14/15 jarigen te jongen vinden wil toch niet gelijk zeggen dat wij dat ook vinden?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 15:34
Reznoi
Reznoi is offline
Citaat:
TiM schreef op 08-07-2005 @ 16:27 :
Maar dan denk ik wel
Dat jullie je als 14/15 jarigen te jongen vinden wil toch niet gelijk zeggen dat wij dat ook vinden?
Ik zeg dat het erg zeldzaam is de laatste tijd dat er een 14-jarige zichzelf te jong vindt voor seks. Dat betekent niet dat ik jullie twee te jong vind, ik ken jullie niet eens. Maar heel veel mensen in mijn omgeving zijn nog zo kinderlijk en gaan meteen met het eerste vriend(innet)je naar bed.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 15:45
TiM
TiM is offline
Oh maar dit is hier idd niet het geval
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 17:10
Envy
Envy is offline
Pff, hou nou eens op met dat gezeik over leeftijden zeg.

Als je met je ouders gaat praten zou ik sowieso laten merken dat je dat doet omdat je wil dat het een normaal onderwerp is dat besproken kan worden, dat je alles veilig doet en liever niets achter hun rug om wil doen. En als ze dan moeilijk gaan doen gewoon duidelijk zijn: het kan ook ergens in een steegje. Kunnen ze zelf kiezen wat ze liever hebben.
Oud 08-07-2005, 17:41
juno
juno is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-07-2005 @ 16:15 :
Ik zeg ook niet dat je het met haar eens zijn. Ik had alleen meer inlveingsvermogen verwacht. Zoals meer mensen hier al zeggen: ze vind het moeilijk om haar kleine meid ouder te zien worden. Dan kun je ook proberen een beetje begrip te tonen en te begrijpen dat ze haar kind wil beschermen tegen dingen waar ze later misschien(!) spijt van krijgt.
Je kunt ze niet eeuwig aan het handje nemen...en je kind voor ongeluk proberen te behoeden dat willen ouders nog als dat kind al bijna veertig is hoor.

Ik snap die moeder ook best, maar ik vind dat ze ongelijk heeft. Ik sta dus wel degelijk aan de kant van de vijftienjarige topicstarter die vindt dat ze oud en wijs genoeg is om dit zelf te kunnen beslissen. Ze is aan de jonge kant, naar onze maatstaven, maar ze is zeker niet de enige. In vroeger tijden was je op je vijftiende al hoog en breed getrouwd met een kind, en toen miepte er ook niemand dat die mensen jong waren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten