Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2005, 09:22
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Ha mensen,

ff een klein vraagje, als ik een bestand download van een torrent site, staan er verschillende opmerkingen bij. Nu wou ik graag van jullie weten wat deze betekenen:

Seeds
Peers

Alvast bedankt
Oud 08-07-2005, 09:41
Verwijderd
zoek en gij zult vinden
Oud 08-07-2005, 09:54
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Nu vraag ik mij af, hoe het komt dat ik maar een download snelheid haal van 40 kb/s??

Hoe kan dat sneller??
Oud 08-07-2005, 10:02
Verwijderd
Goede poorten mappen en nieuwe torrents nemen die veel mensen seeden.
Oud 08-07-2005, 10:10
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Misschien een domme vraag, maar hoe weet ik of ik de goede poorten en mappen heb??

En maakt het nog wat uit, welke client of zoiets ik gebruik:

Ik maak nu gebruik van shareaza, maar denk over bitcomet

Mvg
Oud 08-07-2005, 10:20
Harrie
Harrie is offline
Client maakt qua snelheid niets uit (tenzij er een optie in zit die de snelheid kan beperken en de beperking aan staat).

Bij elke torrent staat wel bij (op de site) hoeveel mensen het seeden en hoeveel leechen.

Als veel mensen seeden (stuk of 30) en weinig mensen leechen (2 bv), dan haal je wel meer dan 40 kb/s, vaak zit ik dan wel bij de 200 kb/s. Om zulk soort verhoudingen te vinden (seeders:leechers), moet je bij torrents zoeken die al meerdere dagen erop staan en er over bijvoorbeeld 4 dagen vanaf gaan, dan maak je de grootste kans om een lekkere snelheid te halen (maar dat moet je dan niet doen om je ratio omhoog te halen, want je hebt weinig eraan als je dan deze download wilt gaan gebruiken om te seeden).

Dus, probeer een torrent te vinden met veel seeders en weinig leechers om je snelheid ten goede te doen

Laatst gewijzigd op 08-07-2005 om 10:23.
Oud 08-07-2005, 10:29
Engadin
Engadin is offline
hadden we hier geen centraal topic voor?
Oud 08-07-2005, 11:14
freyk
freyk is offline
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 08-07-2005 @ 11:10 :
Misschien een domme vraag, maar hoe weet ik of ik de goede poorten en mappen heb??
Een handige handleiding hoe je poorten mapt en dan moet je de tcp/udp poorten van 6881 t/m 6889 mappen

Citaat:
Engadin schreef op 08-07-2005 @ 11:29 :
hadden we hier geen centraal topic voor?
Oud 08-07-2005, 19:50
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Citaat:
Harrie schreef op 08-07-2005 @ 11:20 :
Client maakt qua snelheid niets uit (tenzij er een optie in zit die de snelheid kan beperken en de beperking aan staat).

Bij elke torrent staat wel bij (op de site) hoeveel mensen het seeden en hoeveel leechen.

Als veel mensen seeden (stuk of 30) en weinig mensen leechen (2 bv), dan haal je wel meer dan 40 kb/s, vaak zit ik dan wel bij de 200 kb/s. Om zulk soort verhoudingen te vinden (seeders:leechers), moet je bij torrents zoeken die al meerdere dagen erop staan en er over bijvoorbeeld 4 dagen vanaf gaan, dan maak je de grootste kans om een lekkere snelheid te halen (maar dat moet je dan niet doen om je ratio omhoog te halen, want je hebt weinig eraan als je dan deze download wilt gaan gebruiken om te seeden).

Dus, probeer een torrent te vinden met veel seeders en weinig leechers om je snelheid ten goede te doen

Als ik jou goed begrijp zijn seeders, mensen die het bestand beschikbaar stellen
en leechers zijn mensen die het bestand willen downloaden.

Maar wat zijn nu peers??

Mvg
Oud 08-07-2005, 22:33
LB06
LB06 is offline
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 08-07-2005 @ 20:50 :
Als ik jou goed begrijp zijn seeders, mensen die het bestand beschikbaar stellen
en leechers zijn mensen die het bestand willen downloaden.

Maar wat zijn nu peers??

Mvg
Peers zijn (bij Bittorrent) hetzelfde als leechers, voor zover ik weet. Als je download bij bt, moet je namelijk ook uploaden.
Oud 09-07-2005, 00:29
Krekker
Krekker is offline
Bij bitcomet staat aangegeven in het instellingenmenu dat adsl gebruikers hun uploadsnelheid onder de lijnsnelheid moeten beperken, omdat het anders gevolgen heeft voor de download, maar ik weet niet in hoeverre dit van toepassing is op andere clients.

En we hebben hier trouwens idd een centraal topic voor.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten