Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2001, 13:46
Neon_girl
Neon_girl is offline
Ik kan netscape niet downe. Er staat bij netscape 6.2 dat 1 of andere toepassing niet mogelijk is en bij netscape communicator staat er' an unknown error is preventing the download of your file' ....en dat bearshare wil mn comp ook niet downe....Kan ik hier iets aan doen of is mn comp gewoon verpest ofzoiets...ow, als ik mn comp aanzet staat er altijd dat msgms.exe ofziets ontbreekt, kan het daaraan liggen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2001, 20:44
dystopia
dystopia is offline
Try Mozilla www.mozilla.org -> download -> .exe voor Winows versie 0.9.6

Netscape is op Mozilla gebasseerd.
Oud 02-12-2001, 21:41
Neon_girl
Neon_girl is offline
ok, ik zal het proberen
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 12:49
wanrecords
wanrecords is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Netscape is op Mozilla gebasseerd.

behalve dan dat mozilla niet zo stabiel is als netscape ... binnenkort zou de eerste stabiele versie moeten verschijnen (versie 1.0)

MAAR (!!!!!!) mozilla heeft een veeeeeeel betere ondersteuning voor o.a. CSS2
Oud 03-12-2001, 13:25
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
wanrecords schreef:

behalve dan dat mozilla niet zo stabiel is als netscape ... binnenkort zou de eerste stabiele versie moeten verschijnen (versie 1.0)
Oh nee? Vreemd dan.
Bij mij draait het stabieler en sneller dan Netscape 6.x.
Oud 03-12-2001, 13:51
wanrecords
wanrecords is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Oh nee? Vreemd dan.
Bij mij draait het stabieler en sneller dan Netscape 6.x.

voor algemeen gebruik is het niet zo'n probleem maar wanneer ik een beetje veel windows open heb staan op een P233 met 64Mb dan begint ie de computer aardig te vertragen.

netscape 6 heb ik tot nu toe niet geinstalleerd omdat netscape toch dood is.
Oud 03-12-2001, 15:54
pietje63
pietje63 is offline
netscape 6.1 en mozilla ouders zijn goed
6.0 niet

maar dat is of topic
mozilla werkt niet minder stabiel dan netscape hoor :0 dus dat zou ik gewoon ff proberne
Oud 03-12-2001, 16:49
Neon_girl
Neon_girl is offline
nou ik heb het geprobeerd te downe en toen stond er ' error occurred during installation - Navigator:-235 Insufficient_disk_space' Betekend dat gewoon dat ik meer ruimte nodig heb ofziets?? dan gooi ik wel iets anders van mn comp, maar ik heb dus geen idee wat het zou moeten betekenen....
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 17:09
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Neon_girl schreef:
nou ik heb het geprobeerd te downe en toen stond er ' error occurred during installation - Navigator:-235 Insufficient_disk_space' Betekend dat gewoon dat ik meer ruimte nodig heb ofziets?? dan gooi ik wel iets anders van mn comp, maar ik heb dus geen idee wat het zou moeten betekenen....
Idd je moet even iets verwijderen!
Oud 03-12-2001, 17:22
Neon_girl
Neon_girl is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Idd je moet even iets verwijderen!

ok, kzal kijken of die het dan wel doet..
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 17:35
Neon_girl
Neon_girl is offline
nou het heeft niet echt geholpen... er staat nu ' 1157:could not load c:\WINDOWS\TEMP\ns_temp\xpcom.ns\bin\xspistub.dll' ik denk niet dat 't gaat lukken
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 20:39
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
Neon_girl schreef:
nou het heeft niet echt geholpen... er staat nu ' 1157:could not load c:\WINDOWS\TEMP\ns_temp\xpcom.ns\bin\xspistub.dll' ik denk niet dat 't gaat lukken
alles in die dir verwijderen en dan helemaal opnieuw beginnen
Oud 03-12-2001, 20:56
Neon_girl
Neon_girl is offline
Citaat:
pietje63 schreef:
alles in die dir verwijderen en dan helemaal opnieuw beginnen

[/B]
dir??? uhmz, is dat gewoon alles wat met dat programma te maken heeft ofzo?? dus dan moet ik t gewoon weer opnieuw downe en dan kijken of die dan wel wil installeren..?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 21:48
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
wanrecords schreef:
Netscape 6.1 is absoluut de beste 'complete' browser die ik ooit heb gebruikt
Oud 03-12-2001, 22:39
Spacey
Spacey is offline
Citaat:
mcsun schreef:
Citaat:
wanrecords schreef:
opera staat bij mij met stip op nr 1

Oud 04-12-2001, 08:23
wanrecords
wanrecords is offline
Citaat:
Spacey schreef:
opera staat bij mij met stip op nr 1

opera is een hel voor programmeurs van dynamische websites. die staat namelijk standaard zo ingesteld dat ie alles wat ie tegenkomt cached en uit de cache laad.
Oud 04-12-2001, 08:28
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Neon_girl schreef:
dir??? uhmz, is dat gewoon alles wat met dat programma te maken heeft ofzo?? dus dan moet ik t gewoon weer opnieuw downe en dan kijken of die dan wel wil installeren..?
Nee het is de beboeling dat je die directory die je noemde (c:\windows\temp\nogwat) verwijderd en het dan installeert

Mozilla 0.9.6 Full Talkback
Oud 04-12-2001, 08:30
Spacey
Spacey is offline
Citaat:
wanrecords schreef:

opera is een hel voor programmeurs van dynamische websites. die staat namelijk standaard zo ingesteld dat ie alles wat ie tegenkomt cached en uit de cache laad.
als je m zo insteld.
was idd kut maar dat is zeer simpel te veranderen.
Oud 04-12-2001, 08:30
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
mcsun schreef:
Mja dat geloof ik zonder twijfel! Mail client, IRC client, USEnet client. Vanalles zit erin! Nou voor IRC gebruik ik IrssI en voor Mail gebruik ik Mutt en voor USEnet gebruik ik Tin.

Wat dat betreft heb ik liever 1 browser die 1 ding doet, en dat goed doet: browsen. Binnenkort Konqueror 'ns proberen
Oud 04-12-2001, 08:35
Marc S
Marc S is offline
Ik heb tot nu toe diverse Mozilla snapshots en Netscape 6.0 en 6.2 uitgeprobeerd; en ik vind het maar een sloom kreng

Die XUL interfaces vertragen echt alles, waarom niet gewoon een toolkit als GTK of QT gebruiken?

Ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben over Opera voor Linux; alleen jammer dat de mailclient op de Linux port geript is
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 11:07
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Wat dat betreft heb ik liever 1 browser die 1 ding doet, en dat goed doet: browsen. Binnenkort Konqueror 'ns proberen
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat 'ie grafisch is en ook multimedia ondersteunt. Dat noem ik compleet
Wat bij mij heel zwaar meetelt is de interface. Een browser moet zo aanvoelen als ik dat prettig vindt en dat is bij Netscape toevallig het geval
De Opera interface is bijvoorbeeld te omslachtig en Konquerer vindt ik persoonlijk een beetje onproffesioneel aanvoelen. 't is een kwestie van gevoel dus
Oud 04-12-2001, 11:40
wanrecords
wanrecords is offline
Citaat:
Spacey schreef:
als je m zo insteld.
was idd kut maar dat is zeer simpel te veranderen.

nee, zo staat ie standaard. en het probleem is dat een heleboel "simpele" internetgebruikers die instellingen niet veranderen, omdat ze niet weten hoe dat werkt... het enige waar die gebruikers naar kijken is naar de snelheid waarmee de browser de pagina's laad... en het is geen wonder dat die zo hoog is...
Oud 04-12-2001, 11:42
wanrecords
wanrecords is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Konquerer viel me een beetje tegen.

het is geen slechte browser hoor maar de CSS2 ondersteuning is nog onder de maat en het gebruikersgemak is zeker niet beter dan andere browsers. het is gewoon "een andere browser" ...

ik blijf voorlopig gewoon op mozilla werken
Oud 04-12-2001, 12:39
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
mcsun schreef:
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat 'ie grafisch is en ook multimedia ondersteunt. Dat noem ik compleet
Wat bij mij heel zwaar meetelt is de interface. Een browser moet zo aanvoelen als ik dat prettig vindt en dat is bij Netscape toevallig het geval
De Opera interface is bijvoorbeeld te omslachtig en Konquerer vindt ik persoonlijk een beetje onproffesioneel aanvoelen. 't is een kwestie van gevoel dus
Ah op die fiets. Ben ik met je eens, ook omtrend Opera en Konqueror.

In dit opzich lopen naar mijn gevoel Mozilla en Explorer voorrop.
Oud 04-12-2001, 13:20
Neon_girl
Neon_girl is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Nee het is de beboeling dat je die directory die je noemde (c:\windows\temp\nogwat) verwijderd en het dan installeert

Mozilla 0.9.6 Full Talkback

in de map temp staat niks dat ns_temp heet...ik moet toch niet alles in de map temp gaan verwijderen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2001, 13:33
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Neon_girl schreef:
in de map temp staat niks dat ns_temp heet...ik moet toch niet alles in de map temp gaan verwijderen??
Die files verwijderen kan waarschijnlijk geen kwaad. Het zijn tijdelijke files, die automatisch verwijderd dienen te worden na gebruik. Dat Windows dat niet altijd even correct doet veroorzaakt onnodige schijfruimte. Aangezien je eerder zei dat je weinig schijfruimte had is het misschien een idee om daar 'ns te gaan kijken. Wat je dan dus kunt doen is de inhoud van die map verwijderen.

Mozilla gebruikt normaal gesproken niks uit C:\windows\temp dat zou vreemd zijn. Immers, Mozilla heeft een eigen directory in C:\program files\mozilla.org

Wanneer Mozilla bij mij draait gebruikt-ie dan ook geen directory of .dll uit C:\windows\temp\*

Welke versie van Mozilla heb je geinstalleerd?
Oud 04-12-2001, 14:39
wanrecords
wanrecords is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Dat Windows dat niet altijd even correct doet veroorzaakt onnodige schijfruimte.

nou nou, als dat schijfruimte veroorzaakt dan wil ik graag dat windows dat niet correct doet
Reageren

Regels voor berichten