Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2005, 18:12
Kevin D.
Kevin D. is offline
Hoi ik had laatst mijn studie schuld terug betaald, heel wat euro's. Dit had ik stap voor stap gedaan via de site van IBGroep met het juiste preciese bedrag, en dan volgens de instructies van IBGroep het geld overgemaakt.

3 weken later krijg ik bericht dat het geld is ontvangen, en dat ik nog een resterend bedrag heb van ongeveer 3 euro.... Terwijl ik toen precies genoeg had overgemaakt, gewoon precies volgens de instructies. Nu hebben ze het blijkbaar later verwerkt (ik ga er van uit dat de bank het minimaal in een paar dagen overmaakt toch;x) waardoor er weer een rente bedrag bij komt..

Zo blijf je toch bezig? klopt dit wel? of doe ik wat fout? Vind het wel gemeen, stel ik maak nu die 3 euro over, heb ik straks weer een paar cent schuld
Oud 10-07-2005, 18:52
Unexplained
Unexplained is offline
Maak gewoon vijf euro voor de zekerheid over en schrijf daarna een brief dat je per ongeluk teveel hebt overgemaakt en dat je dat geld graag terug zou willen. Zijn ze in ieder geval nog even bezig met je.
Oud 10-07-2005, 18:57
Verwijderd
Hee, da's een goeie Unex
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 19:48
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Hehehe, da's wel kut ja

Maar goed, ze zetten er waarschijnlijk een datum neer waarvóór je het moet overmaken. Als wij iemand factureren kan er ook een rentedatum zijn, dus een datum waarvóór iemand het moet overmaken, anders rekenen we een bepaalde rente over het bedrag (boete, zeg maar). In de praktijk doen we het nooit, maar het zou wel kunnen als iemand het te bont maakt. Dat is je uiterste betaaldatum dus. Die staat als het goed is wel ergens vermeld.

De tip van Unexplained is ook een goeie, maar natuurlijk erg omslachtig.
Oud 10-07-2005, 19:53
Verwijderd
Ja, en dat is dan nog een handelsonderneming (neem ik aan). Een lening van de IBG is gewoon doorlopend rentedragend per periode, dus als je nét na een vervaldatum aflost dan moet je toch de volledige rente over die periode betalen.

Wil je geen gezeik dan gewoon heel erg ver vantevoren je betalingen overmaken.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 20:05
Kevin D.
Kevin D. is offline
Maar ik heb dus mijn preciese schuld opgezocht en meteen betaald.
Even opzoeken in welke periodes er rente bij komt ;x
Oud 10-07-2005, 22:05
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 10-07-2005 @ 19:52 :
Maak gewoon vijf euro voor de zekerheid over en schrijf daarna een brief dat je per ongeluk teveel hebt overgemaakt en dat je dat geld graag terug zou willen. Zijn ze in ieder geval nog even bezig met je.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 00:10
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-07-2005 @ 20:53 :
Ja, en dat is dan nog een handelsonderneming (neem ik aan). Een lening van de IBG is gewoon doorlopend rentedragend per periode, dus als je nét na een vervaldatum aflost dan moet je toch de volledige rente over die periode betalen.

Wil je geen gezeik dan gewoon heel erg ver vantevoren je betalingen overmaken.
Oh, ik dacht dat dat ook met vaste data werkte.
Reageren

Regels voor berichten