Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2005, 18:06
Verwijderd

Detailshot:

Op het billboard staat 'This sunset is brought to you by Nucleus.'

Nu kan ik niet zeggen dat hoogst tevreden ben, maar 't is mijn eerste olieverfschilderij, dus ik post toch maar. De meeste punten van kritiek heb ik denk ik ook al zelf aangemerkt, maar extra feedback kan natuurlijk nooit kwaad. De kleuren op het detailshot zijn overigens wat fletser dan in het echt. Het eerste plaatje klopt qua kleuren wel ongeveer.

Om even de titel ook toe te lichten, de werktitel was S.O.S. en 't gaat om de flatgebouwen. SOS schrijf je in morse als volgt: ... _ _ _ ...

..en dat is dan ongeveer hoe ik de gebouwen heb neergezet.

Nou, en nu ga ik maar zenuwachtig zitten wachten op kritiek, hehe.

Laatst gewijzigd op 12-07-2005 om 18:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2005, 18:14
Ninnoc
Ninnoc is offline
goed over de voorstelling nagedacht dus, dat is altijd fijn
Het spreekt me niet echt aan, vrij leeg maar niet drukkend leeg zoals misschien de bedoeling maar wel leuk dat er wat achter zit. ik vind de lucht zo aquarellerig lijken. Verder euhm, ben je nog problemen tegen gekomen met olieverf of beviel t?
Oud 12-07-2005, 18:14
FLechdrop
FLechdrop is offline
Jeetje.
Oud 12-07-2005, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 12-07-2005 @ 19:06
Detailshot:

[afbeelding]

Zo, dat heb je hard gejat zeg. Ik dacht dat je niks meer met Roel te maken wilde hebben?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Mentu schreef op 12-07-2005 @ 19:21 :
Zo, dat heb je hard gejat zeg. Ik dacht dat je niks meer met Roel te maken wilde hebben?
Like, kerel, roep niet nutteloos de lucht in.

Ik heb het eindexamenwerk van Roel nooit gezien, zoals je kunt herinneren was het uit eer hij slaagde. En wat hij verteld had aan ideeen en laten zien had aan schetsen was ik al lang vergeten, totdat Lize er net mee kwam. Daarbij, had hij niet hele rijen van kereltjes in glazen bakken? Wil je me uitleggen wat er dan overeenkomt met mijn SOS-idee en het punt van de kunstmatige zonsondergang?

Hoewel je 't goed hebt dat ik niks met 'm te maken wil hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 18:31
Verwijderd
Lullig he als je ideen van andere mensen gebruik in je 'eigen' werk. Jammer dat niemand kan controleren of je die schetsen echt 'vergeten' was.

Ondanks dat is het leuk gedaan hoor. Goede kleuren combinaties.

Add: ik doel helemaal niet op die zonsondergang en het S.O.S. teken. Daar ging het mij helemaal niet om.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 18:36
Faery
Faery is offline
Ik ben blij dat ik je nog steeds zo inspireer. Jammer dat ik op je negeerlijst sta.
Oud 12-07-2005, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Mentu schreef op 12-07-2005 @ 19:31 :
Lullig he als je ideen van andere mensen gebruik in je 'eigen' werk. Jammer dat niemand kan controleren of je die schetsen echt 'vergeten' was.

Ondanks dat is het leuk gedaan hoor. Goede kleuren combinaties.
Jammer dat Roel denkt zo belangrijk te zijn, dat ik mijn principes over het jatten van andersmans ideeen overboord zou gooien voor 'n een of ander popje van 'm. Hij weet dat ik het jatten van andermans werk het meest trieste vind wat er is. Hoewel ik gevleid ben om het feit dat hij me goed genoeg acht om iets te weten wat ik nog nooit heb gezien.

Voor de rest, laat 'm me PM'en als 'ie er over wil bekvechten, of PM me zelf als jíj verder nog iets te melden hebt.

En - bedankt.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Faery schreef op 12-07-2005 @ 19:36 :
Ik ben blij dat ik je nog steeds zo inspireer. Jammer dat ik op je negeerlijst sta.
Uhuh, sterf maar.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 19:00
Sketch
Sketch is offline
Het perspectief klopt niet. Ik vind 'm verder vrij saai. De zonsondergang lijkt me ook niet helemaal te kloppen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 19:04
Verwijderd
Ik vind het wel leuk, maar het zou beter zijn als je het onderste deel - tot aan het bord- erafknipt denk ik. Ik zie nl. niet zo goed wat dat mannetje ermee te maken heeft en de weg past voor mijn gevoel er ook niet zo fantastisch bij.
Maar daarbuiten wel leuk dus
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 12-07-2005 @ 20:00 :
Het perspectief klopt niet. Ik vind 'm verder vrij saai. De zonsondergang lijkt me ook niet helemaal te kloppen.
Heh, de zon moest lichter zijn dan de rest, ja. En 't perspectief klopt inderdaad niet, hehe.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Ninnoc schreef op 12-07-2005 @ 19:14 :
goed over de voorstelling nagedacht dus, dat is altijd fijn
Het spreekt me niet echt aan, vrij leeg maar niet drukkend leeg zoals misschien de bedoeling maar wel leuk dat er wat achter zit. ik vind de lucht zo aquarellerig lijken. Verder euhm, ben je nog problemen tegen gekomen met olieverf of beviel t?
Heh, ik ben razend enthousiast wat de olieverf betreft. Het werkt echt veel fijner dan de meeste andere verf, omdat het zo lekker lang droogt. En omdat het zo lekker lang droogt kun je ook toffe kleurovergangen maken. Ennnn het verkleurt ook niet na het opdrogen, zoals plakaatverf, waardoor je geen problemen hebt met niet de juiste kleur kunnen krijgen als je niet de juiste hoeveelheid gemengd hebt.

Wel een beetje jammer dat je moet klooien met terpentine en thinner. Maar goed, zo lastig is dat niet, je moet er alleen niet te veel boven hangen.

Oh, en mocht je gaan werken met olieverf, doe dan kleren aan waarvan je 't niet erg vindt als er verf op komt. Je krijgt het er onmogelijk uit als het droog is, namelijk, aangezien het er voor zorgt dat de stof zelf verkleurt. (Als ik me niet vergis.) Dus als je niet opmerkt dat er verf aan je zit, en het er dus niet gelijk afhaalt met terpentine, dan ben je de lul.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 19:36
schimmel
schimmel is offline
gaaf, en dat zeg ik niet alleen maar omdat ik je ken.

ik vind dat sos idee wat afsteekt tegen de zonsondergang echt heel erg vet. zeker omdat je er in eerste instantie overheen kijkt maar als je het weet toch wel aanwezig is.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 19:38
Verwijderd
Citaat:
schimmel schreef op 12-07-2005 @ 20:36 :
gaaf, en dat zeg ik niet alleen maar omdat ik je ken.

ik vind dat sos idee wat afsteekt tegen de zonsondergang echt heel erg vet. zeker omdat je er in eerste instantie overheen kijkt maar als je het weet toch wel aanwezig is.
iii, prrr, dank
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 20:07
Verwijderd
Masj, ik vinnem mooi. Beetje vaag perspectief idd, maar wel mooi.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 21:06
siese
siese is offline
goeie compositie en kleurengebruik, misschien wolken langs onderen wat witter doen, zodanig dat je contrast krijgt met de kleuren van je flatgebouw.
Het idee vind ik nog te ver gezocht.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 21:15
Sketch
Sketch is offline
De schaduwen moeten trouwens ook veel langer zijn, omdat de zon erg laag staat. De gebouwen staan scheef. Ze zijn het ook.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 21:16
Lugosi
Lugosi is offline
ik moest er lang naar kijken om een mening te vormen, maar ik vind hem toch best tof. die lucht is idd mooi.
Oud 12-07-2005, 21:46
Verwijderd
De lucht was het enige waar ik echt tevreden over was, achteraf.

De schaduwen moeten idd langer. En minder scheef. Ik kwam er halverwege pas achter hoe het precies moest en welke kleur ik er voor moest hebben, om eerlijk te zijn. En toen was het al te laat om er iets aan te doen. De schaduw van dat bord is naar mijn mening wel weer goed.

Met die stomme wolken had ik ook wat problemen, in de zin van, ze mislukten. D'r zitten ook minstens 5 lagen verf overheen, hehe.

@ Sidhe, Lugosi: Dank.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 22:12
innogen
innogen is offline
Ik vind het tof eruit zien Die lucht is mooi gedaan, en de plaatsing van de wolken lijkt heel willekeurig maar toch weer niet ofzo?
En die scheve flatgebouwen hebben eigenlijk wel iets, zo van het hoeft niet allemaal rechtlijnig en perfect in verhouding te zijn. Of misschien zoek ik er te veel achter
Dat mannetje in die stolp snap ik niet helemaal, ik had het ook weggelaten en een stuk van die lange weg ook, wat doezel dus zei. Juist als je dat weglaat, heeft het bord meer nadruk en gaat de aandacht naar de zon. Niet dat ik pretendeer verstand ervan te hebben, maar gewoon zoals het op mij overkomt.
Ik heb wel een coole eerste indruk en dat zeg ik niet allen omdat ik je niet ken
Oud 12-07-2005, 22:17
Vice
Vice is offline
De eerste vind ik erg sfeervol al lijkt het net of de wegen zweven.

Bij de tweede vind ik het glas erg mooi gelukt. En dan heb ik het over de transparantie. De weg alleen vind ik wat minder vanwege de strepen. Die hadden wat meer naar boven gemogen, zodat er meer diepte in zit.

Maar voor je eerste olieverfschilderijtjes vind ik het erg netjes. Ik heb een paar jaar gelden wat met olieverf gemaakt en omdat het vrij langzaam droogt is het moeilijk om bepaalde dingen snel te corrigeren. Vooral met donkere kleuren.
Oud 12-07-2005, 22:17
Verwijderd
nie mijn smaak, maar 1e keer he.. kijk de schaduwen**
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 02:13
Verwijderd
echt zonde dat t perspectief niet klopt das wel zonde, want de techniek is vet
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 03:17
Verwijderd
Citaat:
L_angel schreef op 12-07-2005 @ 23:12 :
Ik vind het tof eruit zien Die lucht is mooi gedaan, en de plaatsing van de wolken lijkt heel willekeurig maar toch weer niet ofzo?
En die scheve flatgebouwen hebben eigenlijk wel iets, zo van het hoeft niet allemaal rechtlijnig en perfect in verhouding te zijn. Of misschien zoek ik er te veel achter
Dat mannetje in die stolp snap ik niet helemaal, ik had het ook weggelaten en een stuk van die lange weg ook, wat doezel dus zei. Juist als je dat weglaat, heeft het bord meer nadruk en gaat de aandacht naar de zon. Niet dat ik pretendeer verstand ervan te hebben, maar gewoon zoals het op mij overkomt.
Ik heb wel een coole eerste indruk en dat zeg ik niet allen omdat ik je niet ken
Hehehe. Hmja, ik hat eigenlijk ook het plan met een rotonde aan de linkerkant en meer naar boven, met daarlangs het bord. Maar m'n CKV3 leraar (want stiekem was dit voor CKV3 hehe) vond het te leeg en ik moest er wat bij maken van 'm. Da's dus nogal gay. Had ik net zo goed niet kunnen doen, ik ben toch van school getrapt inmiddels (a)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2005, 03:25
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 12-07-2005 @ 23:17 :
De eerste vind ik erg sfeervol al lijkt het net of de wegen zweven.

Bij de tweede vind ik het glas erg mooi gelukt. En dan heb ik het over de transparantie. De weg alleen vind ik wat minder vanwege de strepen. Die hadden wat meer naar boven gemogen, zodat er meer diepte in zit.

Maar voor je eerste olieverfschilderijtjes vind ik het erg netjes. Ik heb een paar jaar gelden wat met olieverf gemaakt en omdat het vrij langzaam droogt is het moeilijk om bepaalde dingen snel te corrigeren. Vooral met donkere kleuren.
Ja, dat is onder andere wat er ook mis ging met die vieze schaduwen van de gebouwen. Hoewel ik dat uberhaupt niet echt meer kon corrigeren want 't was gewoon scheef, dus zelfs als ik er na een week met een lichtere kleur overheen ging (godzijdank is olieverf zo dekkend hehe) dan zou je alsnog donkere stukken ernaast zien. Dan zou ik dat dus met dat geel/oranje-achtige van de achtergrond doen, maar dat ging ook niet echt, omdat de kleuren daar in elkaar overlopen. Hoewel dat slecht te zien is nu.

Over dat glas ben ik ook tevreden, rr. Over de weg niet. Perspectief is gewoon een snol, hehe.

Overigens is het wel gewoon één schilderij, Vice'je. Maar omdat het zo onduidelijk was maakte ik er maar een detailshot bij. In het echt is het ook een stuk hardboard van 50 bij 50 of iets dergelijks, dus dan krijg je dat onduidelijke al gauw, geloof ik, als d'r een overzichtelijk plaatje van wil maken.

[edit] Oh, en, bedankt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 09:02
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 12-07-2005 @ 20:23 :

Wel een beetje jammer dat je moet klooien met terpentine en thinner. Maar goed, zo lastig is dat niet, je moet er alleen niet te veel boven hangen.
of erboven roken zoals ik
probeer lijnolie, dat stinkt niet en is natuurlijk enzo, enige nadeel het droogt extreem langzaam. maar dat vind ik wel een voordeel want ik maak iets toch nooit in 1 keer af. zo kan ik er lekker 2 dagen ofzo over doen.

ik vind de wegen overigens niet storend, een woestijn is toch niet recht.
Oud 13-07-2005, 09:14
Verwijderd
2 dagen? Zet je olieverfwerk in een donkere koele ruimte en het blijft makkelijk 2 weken nat. Lijnolie is idd een goede tip, goedkoper dan medium. Thinner en terpentine zijn eigenlijk hoofdzakelijk om het sneller te laten drogen, evenals medium. Lijnolie is stukken goedkoper.
Als je snel iets wil maken, of gewoon wat spelen, kun je zelfs olijfolie, maïsolie enz. gebruiken, het nadeel is dat, als je veel wit gebruikt, dit zijn invloed heeft op de vergeling van het wit en dat verergert met de loop der jaren.

Ik hou er op zich niet zo van, het stinkt, is vettig, ik klooi altijd met mijn borstels enz. De effecten vind ik enorm gaaf, maar op school was ik het na een paar weken echt wel beu. Ook al lag dat stiekem ook wel aan het onderwerp (landschap).

Het idee vind ik heel erg gaaf, zeker van die morsetekens, de warme kleuren zijn ook wel prettig. Ook voor mij had het ventje weggemogen (over het onderwerp plagiaat, ik weet niet wat het origineel dan had moeten zijn, maar laten we vooral niet pretenderen dat wat wij bedenken nog nooit door iemand anders is verzonnen of zal verzonnen worden). Maar het glas is wel heel erg goed gelukt.
De wolken vind ik iets te massief, die hadden wat dunnere uitlopers mogen hebben van mij. Meer overgang.

En de schaduwen. Maar schaduwen zijn dan ook een bitch.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 12:33
Vice
Vice is offline
Ik had gehoord dat het officieel een jaar duurt voordat het eindelijk helemaal droog is.
Maar goed, ik heb zelf ook een olieverfschilderijtje gemaakt, alleen moet die nog drogen.

Citaat:
Paranoide schreef op 13-07-2005 @ 04:25 :
Overigens is het wel gewoon één schilderij, Vice'je. Maar omdat het zo onduidelijk was maakte ik er maar een detailshot bij. In het echt is het ook een stuk hardboard van 50 bij 50 of iets dergelijks, dus dan krijg je dat onduidelijke al gauw, geloof ik, als d'r een overzichtelijk plaatje van wil maken.

[edit] Oh, en, bedankt.
Daar kwam ik later pas achter.
Oud 13-07-2005, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 13-07-2005 @ 13:33 :
Ik had gehoord dat het officieel een jaar duurt voordat het eindelijk helemaal droog is.
Maar goed, ik heb zelf ook een olieverfschilderijtje gemaakt, alleen moet die nog drogen.
Het droogt in laagjes. Je kunt zo verf die je nog op je palet hebt liggen, kapot steken en daaronder zit dan nog gewoon bruikbare verf . Dat werk van school heeft er ook een maand over gedaan.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 14:20
Goede Fee
Goede Fee is offline
Puntjes van kritiek:
- De zon staat recht in het midden. Dat moet je eigenlijk nooit doen, wijk een beetje van het midden af zodat het niet te gemaakt lijkt.
- Het mannetje (ding?) rechts onderin vind ik er niet echt bij passen. Ik denk dat het mooier zou zijn geweest als je alleen dat bord had laten staan.
- Perspectief en schaduwen kloppen niet helemaal.

Positief:
- Het hele idee, S.O.S., in de flatgebouwen.
- Kleur van de zon.

Heel aardig voor een eerste olieverfschilderij.
Oud 13-07-2005, 14:59
Verwijderd
fuckin saai, perspectief klopt niet , die wolken en de zon ertussen in is wel heel erg kindergarden lucht.

en waar the fuck slaat dat menneke op die uit een vissekom hangt?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 15:03
Ninnoc
Ninnoc is offline
het blijft idd wel langer nat dan 2 dagen

wat ik wel ontzettend irritant vind, als ik klaar ben en ik het wegzet blijft t nog heel lang plakkerig waardoor er allemaal stof op gaat zitten. ik zet ze zo onmogelijk mogelijk weg wat wel werkt maar niet praktisch is. Iemand een goede tip hiervoor? Zo vernis werken? en hoe werkt dat eigenlijk?
Oud 13-07-2005, 15:09
Rooster
Rooster is offline
dat mannetje wat uit die "pod" hangt is leuk gedaan, maar de rest van het schilderij komt daar niet bij in de buurt.

het perspectief is erg slecht

het schilderij is totaal uit balans door de gebouwen en de zon bovenin en de saaie grote lichtgroene vlakken onderin.

het donkere puntje in de zon valt uit de toon

de zwarte wolken hangen voor de zon maar van lichtwerking is er niks te zien. (bij de rechter een heel klein beetje)

het is idd ...---..., maar dat spreek je toch uit als kort,kort,kort,lang,lang,lang,kort,kort,kort
dus de lange zijn korte flatgebouwen en vice versa.
Btje onlogisch
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 15:12
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 13-07-2005 @ 16:03 :

wat ik wel ontzettend irritant vind, als ik klaar ben en ik het wegzet blijft t nog heel lang plakkerig waardoor er allemaal stof op gaat zitten. ik zet ze zo onmogelijk mogelijk weg wat wel werkt maar niet praktisch is. Iemand een goede tip hiervoor? Zo vernis werken? en hoe werkt dat eigenlijk?

vernis werkt niet echt als je later nog verder wil schilderen.
(is zowiezo niet echt aan te raden bij deze verf)

Wel een mogelijke oplossing tegen stof:
een frame van ijzerdraad dat het werk overdekt, bespannen met plastic.
note: wel in een koele ruimte opbergen om druppelvorming te voorkomen
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Rooster schreef op 13-07-2005 @ 16:09 :
het is idd ...---..., maar dat spreek je toch uit als kort,kort,kort,lang,lang,lang,kort,kort,kort
dus de lange zijn korte flatgebouwen en vice versa.
Btje onlogisch
Als je ze van boven ziet, dan zouden die 1e 3 punten zijn en de middelste 3 strepen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Ninnoc schreef op 13-07-2005 @ 16:03 :

Dat stof is verschrikkelijk inderdaad. En dan hebben we ook nog een kat die het leuk vindt om random voorwerpen kopjes te geven. We hebben thuis een ruimte waar alleen de cv-ketel staat, dus daar heb ik 'm maar neergezet. Niet dat het goed werkte, maar er ligt sowieso minder stof dat elders en de kat kon er niet bij. Dat met het ijzerdraad en plastic lijkt me wel goed werken overigens, ik vraag me alleen af of het niet verschrikkelijk veel geklooi is om dat ijzerdraad goed te krijgen.

@Vice: Hehehe, een jaar, ja. Gelukkig kun je er na een paar dagen wel weer gewoon overheen met een nieuwe laag
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 13-07-2005 @ 10:14 :
2 dagen? Zet je olieverfwerk in een donkere koele ruimte en het blijft makkelijk 2 weken nat. Lijnolie is idd een goede tip, goedkoper dan medium. Thinner en terpentine zijn eigenlijk hoofdzakelijk om het sneller te laten drogen, evenals medium. Lijnolie is stukken goedkoper.
Als je snel iets wil maken, of gewoon wat spelen, kun je zelfs olijfolie, maïsolie enz. gebruiken, het nadeel is dat, als je veel wit gebruikt, dit zijn invloed heeft op de vergeling van het wit en dat verergert met de loop der jaren.

Ik hou er op zich niet zo van, het stinkt, is vettig, ik klooi altijd met mijn borstels enz. De effecten vind ik enorm gaaf, maar op school was ik het na een paar weken echt wel beu. Ook al lag dat stiekem ook wel aan het onderwerp (landschap).

Het idee vind ik heel erg gaaf, zeker van die morsetekens, de warme kleuren zijn ook wel prettig. Ook voor mij had het ventje weggemogen (over het onderwerp plagiaat, ik weet niet wat het origineel dan had moeten zijn, maar laten we vooral niet pretenderen dat wat wij bedenken nog nooit door iemand anders is verzonnen of zal verzonnen worden). Maar het glas is wel heel erg goed gelukt.
De wolken vind ik iets te massief, die hadden wat dunnere uitlopers mogen hebben van mij. Meer overgang.

En de schaduwen. Maar schaduwen zijn dan ook een bitch.
Olijfolie. Heh. Maar lijnolie, kun je dat ook gewoon bij de tekenspeciaalzaken halen? Ik heb er nog nooit van gehoord, eigenlijk. Hoewel ik tot voor kort ook nooit van thinner/medium gehoord had, dus het zeg niet zo veel, hehe.

Eensch met de wolken, eensch met de schaduwen, en dat het glas zo goed gelukt was - dat was voor mij ook een complete verrasing hehehe
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 18:07
Wenomic
Wenomic is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 12-07-2005 @ 19:52 :
Uhuh, sterf maar.
Wat een ontzettend foute opmerking. Je weet niet wat je zegt, en zeg niet van wel, want dan ben je écht fout.

Over je schilderij:
Het spreekt me sowieso al niet aan, maar ik zal je wat kritiek geven.

De wolken. Drie grijze, donkere wolken, een mooie zonsondergang (ook wat te overdreven met het licht, kon minder) en een paarse lucht. Dat klopt dus al niet.

De flats lijken op een stel kartonnen dozen.
Het perspectief klopt niet gezien de weg. De schaduwen bij de flats lopen ook niet echt goed
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Wenomic schreef op 13-07-2005 @ 19:07 :
Wat een ontzettend foute opmerking. Je weet niet wat je zegt, en zeg niet van wel, want dan ben je écht fout.

Over je schilderij:
Het spreekt me sowieso al niet aan, maar ik zal je wat kritiek geven.

De wolken. Drie grijze, donkere wolken, een mooie zonsondergang (ook wat te overdreven met het licht, kon minder) en een paarse lucht. Dat klopt dus al niet.

De flats lijken op een stel kartonnen dozen.
Het perspectief klopt niet gezien de weg. De schaduwen bij de flats lopen ook niet echt goed
Wel. Je hebt geen idee, meisje. En mocht je hier over verder willen, mag je me PM'en. Dit is geen W&F.

Bedankt voor de kritiek though.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 19:38
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 13-07-2005 @ 18:13 :
Olijfolie. Heh. Maar lijnolie, kun je dat ook gewoon bij de tekenspeciaalzaken halen? Ik heb er nog nooit van gehoord, eigenlijk. Hoewel ik tot voor kort ook nooit van thinner/medium gehoord had, dus het zeg niet zo veel, hehe.

ja en een klein zaakje heeft t al, let er wel op dat je gebleekte neemt want t is wat gelig van zichzelf.

ijzerdraad-plastic-oplossing is een goed plan, 'k ga ermee aan de slag, dank je.
Oud 14-07-2005, 08:44
Wenomic
Wenomic is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 13-07-2005 @ 20:25 :
Wel. Je hebt geen idee, meisje. En mocht je hier over verder willen, mag je me PM'en. Dit is geen W&F.

Bedankt voor de kritiek though.
*zucht*

Graag gedaan
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 11:13
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Mutant schreef op 13-07-2005 @ 16:57 :
Als je ze van boven ziet, dan zouden die 1e 3 punten zijn en de middelste 3 strepen.
Daar heb je gelijk in, maarja, als je het schilderij bekijkt zie je het van voren en niet van boven toch?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 12:11
Verwijderd
Natuurlijk, maar, ik weet niet hoe ik erbij kom, bij dit kreeg ik het idee dat je er zou overvliegen en dan in de desolate woestenij opeens SOS zou zien staan...

Dat was mijn interpretatie, dat kwam bij mij op. Een extraatje voor ufo's voor mijn part ^^
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 17:00
Verwijderd
Ha, dat was ook precies hoe ik het bedoelde, Mutantje.

Even zoeken of ik 't verhaal dat ik er bij had nog kan vinden.

[edit] Ha, hier.

We verplaatsen ons naar het jaar 2178. De ludieke dorpjes zijn vervangen door grote blokkendozen voor mensen – niet zomaar flats maar gigantische bouwerken met ingemetselde ziekenhuizen, winkelstraten, begraafplaatsen en een hoop bewoners om flink te consumeren van bovenstaande faciliteiten. De ondergang van de mensheid is nabij. Natuur is er amper, enkel de uitgeputte grond en een zielig sprietje hier en daar doen denken aan wat ooit groen en vol leven was. Een lege rotonde stuurt haar lege wegen in de rondte. Nergens een mens te zien, enkel iets dat misschien ooit menselijk geweest was.

De negen flatgebouwen op de achtergrond staan er niet zomaar. Of het nu een idee was van een gestoorde architect die de toekomst had voorzien, of dat de flats later door de techniek van de 23’ste eeuw verplaatst zijn weet ik niet, maar het is wel zo dat er een betekenis achter zit.

Een bovenaanzicht. Voor de verdwaalde piloot? De laatste resten intelligent leven? Het alziende oog van de Schepper? Buitenaards leven?

Er zijn veel vragen en antwoorden bij de feiten te bedenken. De feiten blijven echter roerloos.

. . . _ _ _ . . .

S O S

Morse. De laatste hulpkreet is geluidsloos, groot en niet eens zo opvallend.

De laatste zonsondergang. Het billboard naast de weg doet vermoeden dat in plaats van de zon er een gloeilamp aan de hemel gemonteerd is. “This sunset is brought to you by Nucleus.”

Er waait geen wind meer. Het is stil.

[edit nummer twee] Wat zonde, hij verbastert dat stukje morse. Er hoorden dus eigenlijk spaties tussen, zodat de letters overeenkwamen met de code. Qua positie, zeg maar.

Laatst gewijzigd op 14-07-2005 om 17:04.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 10:55
Verwijderd

Zie je wel
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 12:24
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Mutant schreef op 15-07-2005 @ 11:55 :

Zie je wel
*applaus*
*buigt*
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 15:28
innogen
innogen is offline
Je had het verhaal er meteen bij moeten doen
geeft meer betekenis en uitleg bij het schilderij
Oud 15-07-2005, 21:51
Verwijderd
Citaat:
L_angel schreef op 15-07-2005 @ 16:28 :
Je had het verhaal er meteen bij moeten doen
geeft meer betekenis en uitleg bij het schilderij
Ik had er toen niet aan gedacht dat ik er ook nog een verhaal bij had.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 22:47
Verwijderd
Ik vind het verhaal erachter weinig origineel en die wolken doen echt gigantisch afbreuk aan het schilderij. Perspectief is heel raar, wat opzich niet zo'n probleem is maar mooi uitgewerkt is het dan ook weer niet. Het had allemaal wat subtieler gekund, het SOS, het bord, het mannetje. Ligt d'r allemaal wel erg dik bovenop.

Sorry
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten