Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2005, 16:45
freyk
freyk is offline
Omdat er steeds weer van die terugkerende vragen op ons geliefde subforum verschijnen en men geen zin heeft om al die vragen steeds opnieuw te beantwoorden (of ze door te sturen naar de zoekfunctie og google).
Had ik ooit eens op beleidszaken
wiki om een wiki op te zetten.
Deze wiki zou bestaan uit belangrijke info uit centrale topics, handleidingen, enz.

Omdat er animo voor was, maar men er niet zoveel nut van in zag, is dit "projectje" van me gestopt.

Ik ben maar mezelf begonnen om een gebruikershandboek te schrijven.
Zodat ik snel en makkelijk, wanneer ik weer een "domme vraag" moet beantwoorden, het antwoord in mijn gebruikershandboek kan vinden en het snel in mijn post kan plakken.

Ook zal deze gebruikershandboek handig zijn:
  • wanneer men een storing in hun internetverbinding, en zo dus geen toegang heeft tot het i-net.
  • wanneer het forum plat ligt en geen zin hebben om het antwoord via google op te zoeken.
  • enz

Mijn gebruikershandboek bestaat uit een .chm
(windows help-bestand) en "beginnende" versie is hier te downloaden).

Aan jullie vraag ik nu:
  • Om het eens door te lezen en (eventueel) commentaar te geven.
  • en/of me te pm'men, om mee te helpen aan dit project.

Laatst gewijzigd op 13-07-2005 om 17:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2005, 17:22
dutch gamer
dutch gamer is offline
Dit krijg ik overal te zien, dus volgens mij klopt of dat programma niet of doe ik weer eens iets fout .
Oud 13-07-2005, 17:31
freyk
freyk is offline
nee,..tis ff een foutje van moi.
Oud 13-07-2005, 17:35
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
beetje nutteloos aangezien google volstaat met dit soort dingen. je probeert het wiel opnieuw uit te vinden ofzo. Iemand die de moeite neemt om dat op te zoeken kan net zo goed op google zoeken, iemand die uberhaupt geen moeite neemt om zelf zijn problemen op te zoeken zal jou shizle ook niet gebruiken
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 17:37
Verwijderd
We maken het juist zodat je het kunt gebruiken als je internetverbinding niet werkt.

edit: Moet ik natuurlijk wel erbij zeggen dat ik het een goed idee vind.

Laatst gewijzigd op 13-07-2005 om 17:44.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 17:44
freyk
freyk is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 13-07-2005 @ 18:22 :
Dit krijg ik overal te zien, dus volgens mij klopt of dat programma niet of doe ik weer eens iets fout .
* afbeelding *
de werkende (oude) versie is hier te downloaden.
Oud 13-07-2005, 17:46
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
freyk schreef op 13-07-2005 @ 18:44 :
de werkende (oude) versie is hier te downloaden.
Sorry maar ik krijg weer hetzelfde .

EDIT:
screenshot:

Laatst gewijzigd op 13-07-2005 om 17:52.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 17:48
Verwijderd
Citaat:
dutch gamer schreef op 13-07-2005 @ 18:46 :
Sorry maar ik krijg weer hetzelfde .
Ik niet
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 18:13
Verwijderd
leuk

iets te fel-geel naar mijn idee.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 18:14
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
mrboot schreef op 13-07-2005 @ 18:37 :
We maken het juist zodat je het kunt gebruiken als je internetverbinding niet werkt.

edit: Moet ik natuurlijk wel erbij zeggen dat ik het een goed idee vind.
dan heb je idd heel veel aan informatie over msn messenger of over codes downloaden
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef op 13-07-2005 @ 19:14 :
dan heb je idd heel veel aan informatie over msn messenger of over codes downloaden
We zijn ook nog niet klaar.

Als jij ons nou helpt aan informatie waar je dan wel wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 18:27
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
mrboot schreef op 13-07-2005 @ 19:22 :
We zijn ook nog niet klaar.

Als jij ons nou helpt aan informatie waar je dan wel wat aan hebt.
ik wi best helpen hoor, maar ik vind dit een beetje nutteloos. Als er goede dingen komen waar ik het nut wel van inzie zal ik zeker helpen
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 20:00
freyk
freyk is offline
Je schrijft maar iets leuks, dan gooi ik het er wel bij, Dr HenDre.

Ennuh een nieuwe werkende versie is hier te downloaden.
Oud 13-07-2005, 20:39
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
ipv je een help bestand schrijft wat overal te vinden is ka je beter een programma in elkaar zetten die dat allemaal zelf doet ipv uitlegt. Dingen als vreemde proxy's verwijderen, automatisch codes detecteren en niet geinstalleerde installeren. Verder bv windows messenger verwijderen, weet ik veel je kan van alles bedenken. En naturlijk ook de standaard spyware programma's implenteren zodat die ook gebruikt kunnen worden.
Een beetje hitman achtig maar dan veeeel uitgebreider. Dat zou ik graag zien, en dan ben ik wel bereid om te helpen
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 20:48
Verwijderd
Dat klinkt inderdaad wel goed, maar sowieso freyk en ik zijn helemaal niet thuis op het gebied van programmeren, dus dan zullen anderen alles moeten programmeren.

Laatst gewijzigd op 13-07-2005 om 20:55.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 21:03
grensgeval
grensgeval is offline
beetje waardeloos idee, je maakt een faq voor mensen die er 'minder' van af weten, en die laat je een bestandje downloaden waar ze het op kunnen zoeken

of wil je software&multimedia dood hebben, geen forum meer maar een link naar je help bestandje...

Als je het goed wilt aanpakken maak je een online forumfaq, gewoon klik/klik/klik voor de gebruikers, dan kan het tenminste nog IETS worden...

sorry voor het afkraken maar wat je wilt gaat echt niet lukken hoor...

Ik snap ook best dat je wilt laten zien dat je zoiets kan maken, maar dat weten we wel, als je iets wilt maken wat mensen ook gebruiken bouw je een site met dat soort dingen waar misschien wel mensen dingen zelf kunnen toevoegen, dan heb je tenminste iets

voorbeeldje:

X vraagt wat spyware is

jij zegt "ow dan moet je dit bestandje downloaden en dan openen en daar daar en daar opklikken en dan vind je wel iets"

makkelijker is: je geeft een linkje naar de juiste informatie op je online forumfaq............

Offtopic: sorry voor de slordigheid van dit bericht, heb heel de dag gewerkt
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 21:03
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 13-07-2005 @ 21:39 :
ipv je een help bestand schrijft wat overal te vinden is ka je beter een programma in elkaar zetten die dat allemaal zelf doet ipv uitlegt. Dingen als vreemde proxy's verwijderen, automatisch codes detecteren en niet geinstalleerde installeren. Verder bv windows messenger verwijderen, weet ik veel je kan van alles bedenken. En naturlijk ook de standaard spyware programma's implenteren zodat die ook gebruikt kunnen worden.
Een beetje hitman achtig maar dan veeeel uitgebreider. Dat zou ik graag zien, en dan ben ik wel bereid om te helpen
leuk idee hoor, misschien ook erg leuk om te maken, maar dan leer je de gebruikers nog niets he
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 21:10
Verwijderd
Maar wat versta jij dan onder "de juiste informatie"? Een compleet stappenplan over hoe je met Adaware op spyware scant, of een paar linkjes naar goede scanprogramma's?
Als je dat eerste bedoelt leer je de gebruikers nog steeds niks, want een paar stappen volgen kan de grootste stommeling nog wel.

Het eerste wat alle mensen eigenlijk als eerste zouden moeten leren is gewoon zoeken!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 21:17
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
grensgeval schreef op 13-07-2005 @ 22:03 :
leuk idee hoor, misschien ook erg leuk om te maken, maar dan leer je de gebruikers nog niets he
ja maar wie zegt dat ik doel om de gebruikers iets te leren?
En opzich kan je de gebruikers zeker wel iets leren, gewoon behalve het doen een functie implenteren waarbij je de gebruiker ook verteld wat er exact gedaan wordt, en dan nog t liefst open source zodat de mensen die er verstand van hebben kunnen kijken wat er gebeurt en wellicht verbeteren
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 21:17
freyk
freyk is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 13-07-2005 @ 21:39 :
ipv je een help bestand schrijft wat overal te vinden is ka je beter een programma in elkaar zetten die dat allemaal zelf doet ipv uitlegt.
Ik ben al bezig geweest met een forum-faq-cd.
Een bootable cd met images van verschillende opstartdiskettes (inclusief format-batchscriptjes)
Maar ja,..mrboot en ik kunnen nóg geen win32 app schrijven.

Citaat:
beetje waardeloos idee, je maakt een faq voor mensen die er 'minder' van af weten, en die laat je een bestandje downloaden waar ze het op kunnen zoeken
Ik wil het best wel online gooien, dat maakt me niet zoveel uit.
Maar zoals ik al eerder zei, voor offline gebruik.
(bv als je ff met een internetverbinding probleem zit, of dat je het forum offline is en geen zin hebt om te gaan zoeken met google, enz)

Citaat:
of wil je software&multimedia dood hebben, geen forum meer maar een link naar je help bestandje...
Onze faq kan niet zonder het forum.
En voor de mensen die mensen willen helpen op het forum, kunnen deze faq gebruiken door tekst de knippen en in z'n post te plakken.

Citaat:
Als je het goed wilt aanpakken maak je een online forumfaq, gewoon klik/klik/klik voor de gebruikers, dan kan het tenminste nog IETS worden...
Ik wil het best online gooien, maar een host zoeken en sitepromoting heb ik geen zin om te doen.

Citaat:
Ik snap ook best dat je wilt laten zien dat je zoiets kan maken, maar dat weten we wel, als je iets wilt maken wat mensen ook gebruiken bouw je een site met dat soort dingen waar misschien wel mensen dingen zelf kunnen toevoegen, dan heb je tenminste iets
Ik heb al ooit eens een wiki voorgesteld (zie de topicstart en lees die andere topic maar eens door).

Citaat:

voorbeeldje:

X vraagt wat spyware is

jij zegt "ow dan moet je dit bestandje downloaden en dan openen en daar daar en daar opklikken en dan vind je wel iets"
Daarvoor kán het gebruik worden.

Citaat:
makkelijker is: je geeft een linkje naar de juiste informatie op je online forumfaq............
Je kan het ook zo doen:
x vraagt wat spyware is.
Jij opent forumfaq, zoekt de omschrijving, knipt en plakt de omschrijving in je post.

Laatst gewijzigd op 13-07-2005 om 21:31.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 09:35
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
ik wil wel wat voor je hosten?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 09:40
Verwijderd
Ik heb hem al gehost:

http://people.zeelandnet.nl/jjmrboot/forumfaq/

Hij is nog niet helemaal af, maar ik ben er aan bezig
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 09:41
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Als het veel dataverkeer mocht opleveren, kan ik ook wel wat voor je regelen. Maar ik weet niet hoe groot hij gaat worden ?
Oud 14-07-2005, 09:46
Verwijderd
Nu is hij nog maar 23 kb, en van m'n provider mag ik 1,5 gb dataverkeer verbruiken voor een homepage, dus dat zal voorlopig nog wel lukken denk ik.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 10:19
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
mrboot schreef op 14-07-2005 @ 10:46 :
Nu is hij nog maar 23 kb, en van m'n provider mag ik 1,5 gb dataverkeer verbruiken voor een homepage, dus dat zal voorlopig nog wel lukken denk ik.
Okee

Ik ben trouwens ook meer voor een online forumfaq.
Reageren

Regels voor berichten