Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2005, 14:04
Supersuri
Supersuri is offline
In griekenland is afgelopen week de wk jeugd voor slechtzienden gehouden en nu spelen de landeteams. Ik heb ook meegedaan en ben negende geworden.

Kijk voor uitgebreid verslag op www.nsvg.nl en daar staat een link na de site van het toernooi.

Ik heb me prima vermaakt daar ook buiten het schaken gelukkig met zwemmen en dans en muziek.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2005, 14:08
samoth
samoth is offline
Gefeliciteerd met je resultaat. Moest je kwalificaties spelen of was er een open inschrijving?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 14:14
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
samoth schreef op 14-07-2005 @ 15:08 :
Gefeliciteerd met je resultaat. Moest je kwalificaties spelen of was er een open inschrijving?
Open inschrijving alhoewel alleen de beste landen deelnemers mochten zenden en de nsvg (nederlandse bond) mij voor nederland heeft uitgezonden en je speelt daar wel echt tegen de wereldtop. Veel Oosblokkers.

Waren 20 deelnemers maar wel bijna de top 20 van de wereld. Griekeland deed mee met 1 deelnemer als gastland maar die was niet echt goed.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 17:59
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Dan ben je dus zeg maar behoorlijk goed. Gaaf
Doe je ook aan correspondentieschaak of niet?
Op zich al een hele prestatie om door Nederland uitgezonden te worden en dan 9e te eindigen.
Oud 17-07-2005, 22:28
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 17-07-2005 @ 18:59 :
Dan ben je dus zeg maar behoorlijk goed. Gaaf
Doe je ook aan correspondentieschaak of niet?
Op zich al een hele prestatie om door Nederland uitgezonden te worden en dan 9e te eindigen.
Het is wel van slechtzienden en blinden he. Daar ligt het nivo iets lager. Dus gok ik dat er wel mensen hier op het forum zijn die mij kunnen verslaan.

Echt aan correspendentie schaak doe ik niet veel. Vind gewoon schaken leuker. Maarja ben altijd wel bereidt tot een potje correspendentie schaak. Speel op het moment 1 spel tegen iemand. Maar ja het makkelijke van correspendentie schaak is dat het er makkelijk meer tegelijk kunnen zijn.

Zijn er mensen op dit forum eigenlijk wel is na een NK, EK of WK geweest in hun tak van sport dat iemand weet?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 17-07-2005 @ 23:28 :
Zijn er mensen op dit forum eigenlijk wel is na een NK, EK of WK geweest in hun tak van sport dat iemand weet?
Mijn vriend (Chris op het Forum, maar hij post bijna niet) heeft meegedaan aan het Nederlands Jeugd Kampioenschap Schermen en staat op dit moment 10 of 11e van Nederland.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 23:35
Carn
Carn is offline
Vriend van me (ben ff nickname kwijt maar dude post toch never hier) gaat eind deze maand richting Cardiff (Wales-UK) voor (even opzoeken) "The 7th Open World ITF Tae Kwon Do Championships". Tis n mond vol.
Oud 18-07-2005, 15:22
samoth
samoth is offline
Citaat:
Het is wel van slechtzienden en blinden he. Daar ligt het nivo iets lager. Dus gok ik dat er wel mensen hier op het forum zijn die mij kunnen verslaan.

Echt aan correspendentie schaak doe ik niet veel. Vind gewoon schaken leuker. Maarja ben altijd wel bereidt tot een potje correspendentie schaak. Speel op het moment 1 spel tegen iemand. Maar ja het makkelijke van correspendentie schaak is dat het er makkelijk meer tegelijk kunnen zijn.

Vandaag moest ik pools dammen tegen een oud-wereldkampioen.
Helaas heb ik snel verloren.

Heb jij wel eens tegen een gmi gespeeld??
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 15:39
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
samoth schreef op 18-07-2005 @ 16:22 :
Vandaag moest ik pools dammen tegen een oud-wereldkampioen.
Helaas heb ik snel verloren.

Heb jij wel eens tegen een gmi gespeeld??
Wel gaaf hoor tegen een oud wereldkampioen gespeelt. Ook al verlies je snel heb je vast wel wat geleerd van die partij?

Ik heb tegen een fide meester gespeelt op het toernooi in griekeland. Fide rating 2236. Maar tegen een echte grootmeester (rating boven de 2500 nooit gespeelt) Heb ze wel is op toernooien gezien waar ik was. Daar waren een paar Internationale meesters en een grootmeester. Ik zat in de 2e groep en hun dan in de eerste groep samen met nog een paar andere.

(is pools dammen anders dan gewoon dammen?)
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 16:51
samoth
samoth is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 18-07-2005 @ 16:39 :
Wel gaaf hoor tegen een oud wereldkampioen gespeelt. Ook al verlies je snel heb je vast wel wat geleerd van die partij?

Ik heb tegen een fide meester gespeelt op het toernooi in griekeland. Fide rating 2236. Maar tegen een echte grootmeester (rating boven de 2500 nooit gespeelt) Heb ze wel is op toernooien gezien waar ik was. Daar waren een paar Internationale meesters en een grootmeester. Ik zat in de 2e groep en hun dan in de eerste groep samen met nog een paar andere.

(is pools dammen anders dan gewoon dammen?)
Het ligt er natuurlijk aan wat je gewoon vindt. Pools dammen is het damspel zoals dat in Nederland gespeeld wordt. De meeste andere damspelen zijn al uit geanalyseerd.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 17:29
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
NK roeien dubbeltwee jongens 16, heel lang geleden. Gewonnen ook
Oud 19-07-2005, 10:50
Tofke_H
Tofke_H is offline
Tof resultaat!

Gewoon enkele praktische vragen, uit nieuwsgierigheid... Gebruiken jullie dan grotere schaakstukken, of wordt dat geprojecteerd op een groot scherm/computer, .... Of alles standaard?
Oud 19-07-2005, 11:56
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 19-07-2005 @ 11:50 :
Tof resultaat!

Gewoon enkele praktische vragen, uit nieuwsgierigheid... Gebruiken jullie dan grotere schaakstukken, of wordt dat geprojecteerd op een groot scherm/computer, .... Of alles standaard?
Ik kan het nog wel op een gewoon bord zien met normale stukken (normale grote en niet van die rare versierede stukken) en daar speel ik ook op bij de schaakclub voor ziende (daar doen ook wel blinde mee)

Maar daar spelen we op speciale borden met relief tussen de witten en zwarte velden. De stukken hebben pinnetjes die je in de gaten op het bord zet en de zwarte stukken hebben spijkers aan de bovenkant. Zo kunnen mensen die geheel blind zijn en dus ook geen kleur verschil meer zien voelen aan de stukken en daardoor de stelling weten.

Je speelt allebij op een eigen bord en zegt de zet die je doet aan je tegenstander, zodat je ook kan voelen aan de stukken als je tegenstander aan de beurt is.

Ook al kan ik het wel gewoon zien vond ik het soms wel prettig om te kunnen voelen aan de stukken om ff zeker te zijn dat iets daar staat.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 17:50
Kratos
Kratos is offline
Citaat:

Ja NK Badminton maar nooit echt hoog geeindigt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten