![]() |
|
![]() |
In griekenland is afgelopen week de wk jeugd voor slechtzienden gehouden en nu spelen de landeteams. Ik heb ook meegedaan en ben negende geworden.
Kijk voor uitgebreid verslag op www.nsvg.nl en daar staat een link na de site van het toernooi. Ik heb me prima vermaakt daar ook buiten het schaken gelukkig met zwemmen en dans en muziek. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waren 20 deelnemers maar wel bijna de top 20 van de wereld. Griekeland deed mee met 1 deelnemer als gastland maar die was niet echt goed. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Echt aan correspendentie schaak doe ik niet veel. Vind gewoon schaken leuker. Maarja ben altijd wel bereidt tot een potje correspendentie schaak. Speel op het moment 1 spel tegen iemand. Maar ja het makkelijke van correspendentie schaak is dat het er makkelijk meer tegelijk kunnen zijn. Zijn er mensen op dit forum eigenlijk wel is na een NK, EK of WK geweest in hun tak van sport dat iemand weet? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Helaas heb ik snel verloren. Heb jij wel eens tegen een gmi gespeeld?? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb tegen een fide meester gespeelt op het toernooi in griekeland. Fide rating 2236. Maar tegen een echte grootmeester (rating boven de 2500 nooit gespeelt) Heb ze wel is op toernooien gezien waar ik was. Daar waren een paar Internationale meesters en een grootmeester. Ik zat in de 2e groep en hun dan in de eerste groep samen met nog een paar andere. (is pools dammen anders dan gewoon dammen?) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar daar spelen we op speciale borden met relief tussen de witten en zwarte velden. De stukken hebben pinnetjes die je in de gaten op het bord zet en de zwarte stukken hebben spijkers aan de bovenkant. Zo kunnen mensen die geheel blind zijn en dus ook geen kleur verschil meer zien voelen aan de stukken en daardoor de stelling weten. Je speelt allebij op een eigen bord en zegt de zet die je doet aan je tegenstander, zodat je ook kan voelen aan de stukken als je tegenstander aan de beurt is. Ook al kan ik het wel gewoon zien vond ik het soms wel prettig om te kunnen voelen aan de stukken om ff zeker te zijn dat iets daar staat. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||