Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2005, 08:47
DZG
DZG is offline
heb sinds kort weer een vriendin, na een best lange periode single te zijn geweest.. (3jaar)

"Het is allemaal te makkelijk"

Hiermee doelt ze erop dat ik naar haar idee alles maar goed vindt wat zij zegt/doet..
Maar ik zie het meer als rekening houden/aanpassen, als zij iets niet mee wil gaan doen, dan heb ik daar vrede mee, aangezien ik liever niet heb dat ze dan met tegenzin meegaat.
Als ik iets wil gaan doen en zij zegt dat ze er geen zin in heeft, dan ga ik ervan uit dat ze dat ook echt niet wil, anders zou ze wel enthousiater reageren toch?

Ik ben echt geen slijmbal ofzo, maar vindt gewoon dat je elkaar niet af moet/kan dwingen om bepaalde dingen mee te gaan doen..

Herkent iemand dit?
En is het vaag dat ik zo denk?

Plus, het speelt ook wel een rol, dat ik niet echt zeker ben van hoe het loopt, aangezien ik voor mijn gevoel meer voor haar voel dan zij voor mij.
Op moment dat ik iets met haar kreeg, was ze 2 maanden vrijgezel na een relatie van bijna 4 jaar (waar ze naar eigen zeggen niet tevreden mee was en veel tijd mee heeft vergooid..)
Heb beetje het idee dat ik zwaar vergeleken wordt met die gast, en dat zie ik als iets slechts....

Hebben het er al paar keer over gehad, maar volgens haar kan ik er niet over oordelen, aangezien ik nooit echt een lange relatie heb gehad.. (uberhaupt 2e meisje waar ik iets mee heb...)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2005, 08:53
lso
lso is offline
Citaat:
DZG schreef op 20-07-2005 @ 09:47 :
heb sinds kort weer een vriendin, na een best lange periode single te zijn geweest.. (3jaar)

"Het is allemaal te makkelijk"

Hiermee doelt ze erop dat ik naar haar idee alles maar goed vindt wat zij zegt/doet..
Maar ik zie het meer als rekening houden/aanpassen, als zij iets niet mee wil gaan doen, dan heb ik daar vrede mee, aangezien ik liever niet heb dat ze dan met tegenzin meegaat.
Als ik iets wil gaan doen en zij zegt dat ze er geen zin in heeft, dan ga ik ervan uit dat ze dat ook echt niet wil, anders zou ze wel enthousiater reageren toch?

Ik ben echt geen slijmbal ofzo, maar vindt gewoon dat je elkaar niet af moet/kan dwingen om bepaalde dingen mee te gaan doen..

Herkent iemand dit?
En is het vaag dat ik zo denk?

Plus, het speelt ook wel een rol, dat ik niet echt zeker ben van hoe het loopt, aangezien ik voor mijn gevoel meer voor haar voel dan zij voor mij.
Op moment dat ik iets met haar kreeg, was ze 2 maanden vrijgezel na een relatie van bijna 4 jaar (waar ze naar eigen zeggen niet tevreden mee was en veel tijd mee heeft vergooid..)
Heb beetje het idee dat ik zwaar vergeleken wordt met die gast, en dat zie ik als iets slechts....

Hebben het er al paar keer over gehad, maar volgens haar kan ik er niet over oordelen, aangezien ik nooit echt een lange relatie heb gehad.. (uberhaupt 2e meisje waar ik iets mee heb...)
Wat je schrijft in het eerste deel herken ik wel... Daar geef ik je volledig gelijk in. Ik heb ook niet graag dat mijn vriend dingen doet tegen zijn zin of dat hij ja zegt en eigenlijk nee bedoelt...

Wat ik dan weer wel heel vervelend zou vinden en ik weet niet of dat bij jullie ook zo is, dat is dat je besluiteloos zou zijn. Als zij jouw mening vraagt om iets te doen dat jij dan zegt "voor mij allemaal gelijk" omdat je het haar gemakkelijk zou willen maken. Dat vind ik persoonlijk verschrikkelijk.

Heb je haar trouwens verteld "waarom" je het idee hebt dat je met die jongen (ex van haar) wordt vergeleken?

x
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 09:29
WolterB
WolterB is offline
Als je dingen wilt doen die zij niet wil en dr dan neit 'verplicht' meeneemt, is dat alleen maar een goed iets volgens mij.
Zo kan je samen tot dingen komen die je allebei leuk vindt om te doen, zodat je allebei plzier hebt erin.

Wat Iso ook al zegt, besluiteloosheid of geen eigen mening durven te geven tegenover haar is wel iets waar je mee op moet passen. Iets wat je makkelijk doet om het haar helemaal naar dr zin proberen te maken, maar ook iets waardoor je je eigen mening verliest en eigenlijk maar achter haar aan loopt.
Oud 20-07-2005, 10:04
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
DZG schreef op 20-07-2005 @ 09:47 :

...en daar moet je erg mee oppassen
Oud 20-07-2005, 10:12
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Hmz, ik snap misschien wel een beetje wat zij bedoelt.
Ik ben zelf ook wel zo in relaties geloof ik. Ik vind het belangrijk dat mijn vriendje ook tegengas geeft en het wel eens niet met mij eens is en soms ongelooflijk kwaad op mij is. Ik wil niet iemand die overal mee instemt en het met alles wat ik zeg en doe eens is. Daar kan ik niet tegen.

Ik denk dat zij wil dat je meer jezelf bent bij haar. Het kan niet dat jij alles wat zij zegt en doet leuk en goed vindt. Dus: zeg gewoon wat je denkt, dat zal zij waarschijnlijk meer waarderen.
Oud 20-07-2005, 10:47
evanescence
evanescence is offline
ze doet moeilijk....is juist prettig als iemand zich aanpast...het is geven en nemen....alleen niet achteraf tegen haar zeiken dat je altijd alles doet wat zij wilt...dat is dan niet eerlijk...
Oud 20-07-2005, 11:03
DZG
DZG is offline
Ik zeg wat ik denk, en wat ik voel.
als ik ergens niet mee eens ben/geen zin in heb, dan zeg ik dat direct.
ik ben er zelf ook niet kapot van mensen die alles maar ok vinden hoor.

maar goed, ik heb nu iig een mening van een ander gezien/gelezen.
misschien maak ik me wel druk om vrijwel niets...

bedankt iig voor reacties !
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 11:05
Maurice
Maurice is offline
ik ben erger. ik heb namelijk geen mening. en als ik 'm heb uit ik 'm niet. n dat levert inderdaad big troubles op soms.
Oud 20-07-2005, 11:12
mara18
mara18 is offline
Weet je, het is jouw tweede relatie, het is haar eerste relatie na een relatie van 4 jaar. Logisch dat jullie nog even totaal niet op mekaar zijn afgestemd, ook over die gevoelens enzo. Je zal moeten afwachten hoe het uitdraait denk ik.

Als je haar vaak haar zin geeft, maar toch je mening durft uiten en tegengas durft geven lijkt het mij niet dat ze daar veel kan op tegen hebben
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 11:25
Verwijderd
Uit je posts kan ik niet opmaken of je het zegt, maar, zoals al eerder gezegd is, is dingen zeggen in de trant van:"Het maakt mij niet uit wat we gaan doen, want ik vind alles wel leuk," echt heel vervelend, na een tijdje. Dat moet je dus in elk geval niet doen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 11:38
juno
juno is offline
Juist omdat jij zo makkelijk bent, weet zij niet waar ze aan toe is, wat jij nou echt wilt. En dan wordt ze bang dat ze over je heen gaat lopen en dat jij dingen tegen jouw zin gaat doen. dan durft ze nooit meer te zeggen wat ze wil.

Je mag dus best laten merken wat je liever wilt, wat jouw mening is. Schat, zullen we uitgaan of thuisblijven, ik persoonlijk wil naar...(en noem dan maar wat op) Dan weet ze wat jij wilt.

Dat vergelijken zal ze nog wel even blijven doen, maar dat slijt vanzelf. Haar ex is nu nog haar ijkpunt, de norm. Niet eens zozeer de goede norm, maar et is wat ze gewend was. Straks is ze aan jou gewend en ben jij de norm geworden.

Dat jij onzeker bent omdat jij haar leuker vindt dan zij jou...niet aan denken. Ze vindt jou leuk, anders had ze geen relatie met jou, meer moet je je niet gaan afvragen. Wie er nou gekker is op wie doet niet ter zake, dat kun je toch niet gaan vergelijken. Geniet van haar, zonder die muizenissen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 12:00
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Heb ik ook gehad met meisje. Krijg je te horen dat je te weinig dingen doet die ik zelf zou willen. Ik probeerde alleen maar rekening met haar te houden! Tja, zo is het natuurlijk nooit goed!!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 16:50
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 20-07-2005 @ 13:00 :
Heb ik ook gehad met meisje. Krijg je te horen dat je te weinig dingen doet die ik zelf zou willen. Ik probeerde alleen maar rekening met haar te houden! Tja, zo is het natuurlijk nooit goed!!
De meeste meisjes willen graag geslagen worden, hard.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 20:28
Aurora
Aurora is offline
Ik snap haar probleem niet zo, met dat 'het is te makkelijk'. Ze moet blij zijn dat je rekening met haar houdt!

Citaat:
Hebben het er al paar keer over gehad, maar volgens haar kan ik er niet over oordelen , aangezien ik nooit echt een lange relatie heb gehad..
Was dat het enige wat ze erover te zeggen had? Als dat zo is klinkt het echt alsof je een beetje opvulling van haar tijd bent, namelijk. Normaal gesproken probeer je iemand wat meer te overtuigen van het feit dat je wel degelijk wat voor diegene voelt, lijkt me.
Reageren

Regels voor berichten