Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2005, 15:08
strawberryangel
strawberryangel is offline
Okeej, ik ben een abo-leek, ik heb altijd prepaidtoestellen gehad... dus hier een paar vraagjes voor de mensen die er alles van weten:

1) Ik zie vaak staan bij bepaalde abonnementen: 100 belminuten OF smsjes gratis... betekent dit dat je moet kiezen tussen smsjes of belminuten, en houdt dat dus in dat als je voor de gratis smsjes gaat, dat je dan moet betalen voor je belminuten? Zo ja, is er ook een aanbieder waarbij smsjes en belminuten samenvallen, zodat je echt alleen je abonnementsgeld per maand kwijt bent? (als je je natuurlijk aan je belminuten houdt)

2) wat is een betrouwbare internetsite waar mobieltjes met abo's goedkoop zijn? (of iig goedkoper dan andere sites)

ik weet heel even geen vragen meer, maar vooral de eerste is even van belang! alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2005, 15:47
strawberryangel
oke laat ik iets specifieker zijn, het gaat bij vraag 1 eigenlijk om een dibitel-vodafone abonnement van 17,50, kun je dan bijv. 50 smsjes versturen en 50 minuten bellen, of bijv. 70/30 OF moet je kiezen voor die 100 smsjes of 100 belminuten?

graag alleen antwoorden als je het antwoord ZEKER weet
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 16:31
Verwijderd
Citaat:
strawberryangel schreef op 21-07-2005 @ 16:08 :
1) Ik zie vaak staan bij bepaalde abonnementen: 100 belminuten OF smsjes gratis... betekent dit dat je moet kiezen tussen smsjes of belminuten, en houdt dat dus in dat als je voor de gratis smsjes gaat, dat je dan moet betalen voor je belminuten? Zo ja, is er ook een aanbieder waarbij smsjes en belminuten samenvallen, zodat je echt alleen je abonnementsgeld per maand kwijt bent? (als je je natuurlijk aan je belminuten houdt)

2) wat is een betrouwbare internetsite waar mobieltjes met abo's goedkoop zijn? (of iig goedkoper dan andere sites)

ik weet heel even geen vragen meer, maar vooral de eerste is even van belang! alvast bedankt!
1) Bij dat soort abbonementen werkt het zo dat als je 1 minuut belt, je 1 smsje verspeelt. Je kunt dus 50 minuten bellen én 50 smsjes versturen (of een andere verhouding) en dan toch net binnen je bundel blijven.

2) Let op het thuiswinkel waarborg en kvk nummer, als dat er bij staat zit het vaak wel goed. Let wel op zaken als garantie. Webwinkels zijn niet zozeer goedkoper maar ze hebben vaak wel leuke acties.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 22:58
Verwijderd
Voor betrouwbare winkels: kijk op www.telecomvergelijker.nl en je kan de mening van veel forumbezoekers zien.

Zelf heb ik net dit abonnement ook afgesloten (simkaartje komt in de kast te liggen)

12 maanden debitel vodafone 17,50 per maand en de k750i gratis

Dat is dus 210 euro die ik aan debitel moet betalen terwijl ik het toestel op zijn goedkoopst voor 319 kan krijgen
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 09:18
strawberryangel
ja prepaid loont echt niet meer tegenwoordig. en je bent nou niet alleen goedkoper met je mobiel mear je hoeft nou ook geen btg-kaarten meer te kopen, dat scheelt ook behoorlijk.

Ik ben er trouwens al uit, ik heb het toch kunnen vinden op internet. ik neem een vodafone 17.50 maar dan voor 2 jaar, met een samsung e530 erbij, 6 maanden 50% korting op het abonnementsgeld en ook nog eens 56 euro retour.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 14:28
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Vodafone is een goede provider. Ik heb Telfort, omdat het voor ons niet aantrekkelijk was om op de aanbieding in te gaan die Vodafone ons deed (scheelde echt veel met Telfort), maar anders waren we wel voor Vodafone gegaan. De dekking is erg goed bij Vodafone. Ik merk bij Telfort toch wel dat er erg veel plekken zijn waar ik geen bereik heb.

Laatst gewijzigd op 25-07-2005 om 15:48.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 15:23
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-07-2005 @ 15:28 :
Vodafone is een goede provider. Ik heb Telfort, omdat het voor ons niet aantrekkelijk was om op de aanbieding in te gaan die Vodafone ons deed (scheelde echt veel met Telfort), maar anders waren we wel voor Vodafone gegaan. De dekking is erg goed bij Vodafone. Ik merk bij Telfort toch wel dat er erg veel plekken zijn waar ik bereik heb.
geen.
Oud 25-07-2005, 15:27
Gimme more beer
Citaat:
Maurice schreef op 25-07-2005 @ 16:23 :
geen.
?
Oud 25-07-2005, 15:34
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-07-2005 @ 15:28 :
Vodafone is een goede provider. Ik heb Telfort, omdat het voor ons niet aantrekkelijk was om op de aanbieding in te gaan die Vodafone ons deed (scheelde echt veel met Telfort), maar anders waren we wel voor Vodafone gegaan. De dekking is erg goed bij Vodafone. Ik merk bij Telfort toch wel dat er erg veel plekken zijn waar ik bereik heb.
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-07-2005 @ 16:27 :
?
Snapie?
Oud 25-07-2005, 15:48
Gimme more beer
Citaat:
wammus schreef op 25-07-2005 @ 16:34 :
Snapie?
Oud 26-07-2005, 10:26
Balance
Balance is offline
Ik stel mijn vraag ook maar meteen hier: hoe zit het met van die sim-only abonnementen?
Ik heb een prima mobiel en mijn orange-abonnement loopt af. Hierna wil ik graag over op Vodafone. Nou zie ik op Vodafone's site dat ik voor 60% van de prijs een 1-jarig sim-only abonnement kan afsluiten zoals 10,50 voor een abo van 17.50, maar op sites als simonly.nl heb je soms abonnementen van 3,95.

Hoe kan het dat het daar zo goedkoop is en zit er een addertje onder het gras? Wat is aan te raden?
Oud 26-07-2005, 10:27
Balance
Balance is offline
Oh en nog iets: als je via Debitel op Vodafone's netwerk zit, maakt dat in de praktijk iets uit? Of is het toch aan te raden om gewoon bij Vodafone te gaan?
Oud 26-07-2005, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 26-07-2005 @ 11:26 :
Ik stel mijn vraag ook maar meteen hier: hoe zit het met van die sim-only abonnementen?
Ik heb een prima mobiel en mijn orange-abonnement loopt af. Hierna wil ik graag over op Vodafone. Nou zie ik op Vodafone's site dat ik voor 60% van de prijs een 1-jarig sim-only abonnement kan afsluiten zoals 10,50 voor een abo van 17.50, maar op sites als simonly.nl heb je soms abonnementen van 3,95.

Hoe kan het dat het daar zo goedkoop is en zit er een addertje onder het gras? Wat is aan te raden?
volgens mij is het een tijdelijke korting, want hij staat ook op gsmweb. Wel altijd even opletten of je er niet alleen maar naar nummers met dezelfde provider mag bellen, zoals Samen bellen van telfort. Maar dat lijkt nu niet het geval er staat ook 90% korting op het normale tarief.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 10:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-07-2005 @ 11:40 :
volgens mij is het een tijdelijke korting, want hij staat ook op gsmweb. Wel altijd even opletten of je er niet alleen maar naar nummers met dezelfde provider mag bellen, zoals Samen bellen van telfort. Maar dat lijkt nu niet het geval er staat ook 90% korting op het normale tarief.
bedoel je een tijdelijke korting als in: 3 maanden voor die prijs en daarna het volle bedrag betalen. Of bedoel je dat het een tijdelijke aanbieding is, maar dat als je er op in gaat dat je dan dus wel de volledige 12 maanden voor die prijs hebt?
Oud 26-07-2005, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 26-07-2005 @ 11:45 :
bedoel je een tijdelijke korting als in: 3 maanden voor die prijs en daarna het volle bedrag betalen. Of bedoel je dat het een tijdelijke aanbieding is, maar dat als je er op in gaat dat je dan dus wel de volledige 12 maanden voor die prijs hebt?
Dat het een tijdelijke aanbieding is
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 12:02
Gimme more beer
Citaat:
Balance schreef op 26-07-2005 @ 11:26 :
Het grootste deel van het geld dat je betaalt voor een normaal abonnement, betaal je voor het mobieltje dat je daar "gratis" bij krijgt. Sites als gsm.nl en simonly.nl kunnen bij bijvoorbeeld Telfort hele grote abonnementen afsluiten (bijvoorbeeld 200.000 minuten) en daar een flink aantal simkaartjes bij krijgen. Dat scheelt Telfort dan enorm veel tijd en geld in het aktief verkopen van die dingen en het is een best grote lading minuten. Voor die 200.000 minuten betaalt gsm.nl dan bijvoorbeeld 1000 of misschien zelfs wel 4000 euro per maand. Dan oversellen ze die abonnementen ook nog wat (1500 abonnementen van 200 minuten voor 5 euro bijvoorbeeld) en ze maken er voldoende winst op.

Ik heb geen flauw idee van de bedragen en de aantallen, dus dat moet je niet te serieus nemen, maar zo werkt het wel ongeveer.

Gsm.nl profiteert nu ook nog eens van het voordeel dat er een aantal overstock telefoons liggen bij hun leverancier en kunnen die ook in een 3,95 abonnement proppen.

Ik zou voor een sim-only abonnement niet meer dan 5 euro betalen, dat is het dan ook niet waard.
Oud 26-07-2005, 12:48
paranoid
paranoid is offline
ik ben opzoek naar n goedkoop abb. dus dan kom je al snel bij T-mobile, hier kan je al vanaf 2,50 een abb. krijgen van 150 belminuten (zonder sms)... maar is T-mobile wel goed, qua bereik en andere zaken...? iemand ervaring?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 12:53
Maurice
Maurice is offline
T-Mobile is goed. maar is dat abo niet zo dat je alleen naar andere T-mobile klanten kan bellen?
Oud 26-07-2005, 12:58
paranoid
paranoid is offline
niet dat ik weet? althans ik zie er niks over staan bij de voorwaarden, maar het zou heel goed mogelijk kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Maurice schreef op 26-07-2005 @ 13:53 :
T-Mobile is goed. maar is dat abo niet zo dat je alleen naar andere T-mobile klanten kan bellen?
Volgens mij heeft alleen Telfort dat
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 13:33
Gimme more beer
Citaat:
Maurice schreef op 26-07-2005 @ 13:53 :
Nee, dat is een zakelijk- of gezinsabonnement. En volgens mij is dat niet T-Mobile, maar Telfort. Dan krijg je dus 100 minuten naar alle nummers en nog 3600 minuten (bij een zakelijk abonnement) naar alle Telfort nummers. Bij een gezinsabonnement is dat laatste volgens mij 500 minuten, maar dat weet ik niet zeker.

T-Mobile is verder een prima provider.
Reageren

Regels voor berichten