Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2005, 13:08
Dror Yikra
Dror Yikra is offline
Ik ben twee keer in Krakow geweest: eind september en begin februari jongstleden.

Prachtige stad. Aanrader voor iedereen. Helaas ben ik maar kort geweest beide keren, maar ik heb er echt mooie dingen gezien en beleefd.

Anderen die daar wel eens geweest zijn?
Advertentie
Oud 30-07-2005, 22:17
TRXD
TRXD is offline
Ja weleens in Krakow geweest. Mooie stad inderdaad waar nog opvallend veel oude gebouwen overeind staan voor een land wat in de Tweede Wereldoorlog toch flink is beschadigd.
Oud 04-08-2005, 21:54
TRXD
TRXD is offline
Zo te zien hebben niet veel mensen hier deze stad bezocht. Als je in de buurt bent is het toch zeker de moeite waard om een keer te zien. Ga heeeel misschien volgende week naar Polen en misschien naar Krakow maar dat is niet zeker.
Oud 05-08-2005, 09:39
freakje
freakje is offline
Ik ben enkele jaren geleden in Krakow geweest voor een Europees jongenrenforum (was heel leuk ).

Ik vond Krakow echt een mooie stad, met (naar mijn idee) veel groen op de ring rond de stad, denk ik. Ook de kerk en dat plein (de naam ontglipt me even) waren echt mooi, een ook dat kasteel dat er staat. Verder hebben we nog de middelbare school daar bezocht en ook Auswitch-Birkenauw, dat vond ik echt het meest overweldigd van die 10 dagen daar. Alleen het poolse eten vond ik niet zo lekker, maar dat was wel oplosbaar natuurlijk.
Oud 05-08-2005, 14:49
ironflower
ironflower is offline
Ik ben 4 dagen in Krakow geweest, en het was een erg gezellige stad! Met een leuk plein en straatjes met kleine winkeltjes er ronddom. We zijn vanuit Krakow ook naar Auswitch geweest. Het meest indrukwekkende van mn hele vakantie! Ook hebben we een uitstapje gemaakt naar de zoutmijnen in de buurt. Ik had me er niet zo veel van voorgesteld, maar het was erg mooi en leuk.

Het was een van de leukste steden die ik in mn vakantie heb bezocht. Maar kijk uit voor de controleurs in de tram. Ze zijn namelijk gewoon in burger kleding. En koop GEEN studenten /kortingskaartje als openbaarvervoers bewijs. Die gelden niet voor ons.... Helaas hebben wij dat moeten ondervinden.
Oud 06-08-2005, 16:40
Kadaver
Kadaver is offline
Krakow is een prachtige stad, helemaal als je het vergelijkt met omliggende zwarte industriesteden als Katowice of Bielskobiala. Er zijn een aantal gezellige restaurantjes waar je prima kan eten. Verder is een bezoek aan de stok oude universiteit de moeite waard, waar de grote Copernicus ooit gestudeerd heeft. UItgaan is gezellig, maar disco's zitten vaak in een kelder.

Zakopane, dat een stuk verder onder Krakow ligt is ook de moeite waard trouwens
Oud 03-11-2005, 18:21
Frondish
Frondish is offline
ik ga er 28 december heen met de bus, naar me vriendin.. die woont in krakow.

Regels voor berichten