Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2005, 11:34
Tsu
Tsu is offline
Even een klein vraagje, mijn keelamandelen worden waarschijnlijk binnekort operatief verwijderd. Maar nu hoorde ik dat je stem kan veranderen als je zingt. Ik zing dus heel erg veel, maar ik wil niet dat mijn stem veranderd

Dus nou vroeg ik me af of iemand weet in hoeverre het verandert en wat je er dan aan kan doen?

Alvast bedankt
Oud 26-07-2005, 13:37
Spoonie
Spoonie is offline
misschien wordt je stem nu wel nog beter , maar ik kan je vraag niet beantwoorden
Oud 26-07-2005, 13:51
Tsu
Tsu is offline
hmmm ik zou het ook niet zo goed weten
Oud 26-07-2005, 14:58
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik zing ook veel en mijn keelamandelen zijn er op mijn 16e uitgehaald. Mijn zangstem is er niet van veranderd, het enige dat anders is is dat je vaker goed kunt zingen als ze eruit zijn omdat je minder vaak keelontsteking hebt.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 16:04
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Vitamintje schreef op 26-07-2005 @ 15:58 :
Ik zing ook veel en mijn keelamandelen zijn er op mijn 16e uitgehaald. Mijn zangstem is er niet van veranderd, het enige dat anders is is dat je vaker goed kunt zingen als ze eruit zijn omdat je minder vaak keelontsteking hebt.

ahhh echt? Wat fijn om te horen!
Oud 26-07-2005, 21:37
annetjuh
annetjuh is offline
is opzich wel logisch dat je stem kan veranderen.
de holte in je mond waar de trillingen door moeten is ook anders, maar het is volgens mij in uitzonderlijke gevallen en echt verschil.
Het is denk ik een bijwerking wat kan voorkomen en wat ze je gewoon moeten vermelden
Oud 30-07-2005, 12:57
Billy_bob
Billy_bob is offline
Nee, had bij mij alleen maar voordelen dat ze eruit waren.
Oud 30-07-2005, 13:44
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
Tsu schreef op 26-07-2005 @ 17:04 :
ahhh echt? Wat fijn om te horen!
Vraag het gewoon even aan de KNO-arts!
Oud 30-07-2005, 14:08
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Je moet ALTIJD bij de KNO-arts vermelden als je veel zingt. Ik zat op een dansacademie en ons was ook duidelijk verteld dat als je naar zo'n arts toe gaat, je zoiets gewoon altijd moet zeggen. Want dan behandelen ze je echt heel anders (bijv. als ze iets in je mond moeten doen --> ze kunnen dat best ruw doen, maar als ze weten dat je zingt, wordt dat veel voorzichtiger gedaan).
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 14:26
I love stars
I love stars is offline
Btje offtopic vraag , mijn excuses hiervoor.

Maar waarom heb je eigelijk keelamandelen als je ze net zo goed niet kan hebben .
Oud 30-07-2005, 14:35
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
I love stars schreef op 30-07-2005 @ 15:26 :
Btje offtopic vraag , mijn excuses hiervoor.

Maar waarom heb je eigelijk keelamandelen als je ze net zo goed niet kan hebben .
waarom heb je een staartbotje, een blinde darm en nog wel meer dingen.
het zou ooit wel ergens nodig voor zijn geweest maar door de verandering in eetgewoontes enzo, heb je het misschien niet meer zo nodig
Oud 30-07-2005, 18:37
Roos
Roos is offline
Je keelamandelen zijn 2 "wachters" die een rol spelen in je imuunsysteem. Bij sommige mensen raken ze echter zovaak ontstoken, dat je er meer nadelen van ondervindt,dan voordelen: dan kun je ze er dus uit laten halen.

Ik denk niet dat het veel consequenties heeft voor je stem: je stembanden zitten een stuk lager dan je keelamandelen. Het is inderdaad wel verstandig om bij de KNO-arts te vermelden dat je veel zingt

Mijn keelamandelen moeten er ook uit binnenkort
Oud 04-08-2005, 09:57
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Billy_bob schreef op 30-07-2005 @ 13:57 :
Nee, had bij mij alleen maar voordelen dat ze eruit waren.
Ja precies, ik denk dat dat voor mij ook wel gaat gelden

Regels voor berichten