Ik zit met een serieus probleem. Ik vind het erg moeilijk om er over te praten, aangezien het mijn grootste geheim is. Nog geen letter heb ik er met mensen over gesproken Toen ik klein was, een jaar of 7-8, speelde ik vaak met lego, ik maakte de meest logische en onlogische dingen. Vaak waren het kleine computers, waar ik toen al gek op was. Ik was zo gek op lego dat ik mijn bouwwerken. Die altijd heel compact waren, en zo makkelijk meegenomen konden worden, mee naar school en overal waar ik verscheen. Mijn hele leven draaide om die bouwwerken, en ik verzon er allemaal theorieen bij. Zoals dat het complexe computers waren. Dit heeft zo jarenlang geduurd. Toen ik wat ouder was, ik denk rond de 12-13 jaar, veranderde ik dit. Lego was voor kinderen, en zoals elke beginnende puber liet ik de lego langsaam los. Vanaf dat moment sloopte ik dingen uit elkaar, en haalde de micro-chips eruit, en nam ik ook weer overal mee naar toe. Ik kon er echt geen afstand van doen, en overal waar ik kwam was mijn microchip ook. Dit duurde ongveer tot mijn 17-18de. Op dat moment zag ik in dat het altijd bij me hebben van die bouwwerken en micro-chips alleen maar lastig was. Ik mocht het absoluut niet kwijt raken want dan verging mijn wereld.
De punt.
Wat ik nu ga schrijven is misschien voor jullie als buitenstaanders erg moeilijk te begrijpen, maar ik doe mijn best om het zo duidelijk mogelijk te maken. In 1999 brak er een nieuwe fase in mijn leven aan. Ik veranderde mijn objecten die ik altijd meedroeg in een simpele punt. Heel simpel een symbolisch klein vierkant blokje. Nu hoefde ik niks meer mee te nemen. En toch had ik iets wat mijn hele leven bij me bleef. Aan dat blokje verbond ik dingen. Met andere woorden, dat klein vierkante blokje was het symbool van iets. Maandenlang aan een computer programma, spel. Of wat dan ook op de computer. Ik zocht naar iets perfects. Iets wat perfect bij dat blokje paste, en waar ik mijn leven mee kon doen. Natuurlijk verdwenen deze programma’s na een tijdje, omdat er weer wat nieuws ontwikkeld was. En moest ik opzoek naar iets nieuws. Tot op de dag vandaag ben ik nog steeds druk aan het zoeken naar iets wat bij dat blokje past en waar ik mijn leven lang plezier van kan hebben. Maar ik denk dat ik het inmiddels gevonden heb...
Mijn naam.
Sinds augustus vorig jaar, verbind ik dat blokje aan mijn naam. Mijn naam staat symbolich aan dat blokje. Immers mijn naam is voor het leven, dus die gaat nooit meer weg. Ik denk nu dat ik gevonden heb wat ik wil. En er is een nieuwe fase ingegaan waar bij ik moet kijken of ik dit zo kan houden. Of dat er weer een nieuwe fase komt waarbij ik iets nieuws en nog iets beter kan vinden....
Ik heb er totaal geen moeite mee, ook al is het een zware last. Ik heb er tot nog toe mijn hele leven mee gezeten, en ik weet niet beter dan dat het zo bij me hoort. Roep nou niet ga naar een psyciater, want dat overweeg ik ook. Maar ik durf dit verhaal niet zo goed te vertellen. Ik vraag me zelfs af of er meer mensen op deze wereld zijn die hetzelfde als ik hebben. Maar eerlijk gezegd betwijfel ik het. Nou dat was mijn verhaal.... Zucht.....
|