Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2005, 13:58
Mois
Mois is offline
Dringend hulp gevraagd ivm vakantie ouders morgen om 07:00 uur!

Ik heb 2 weken geleden een Mitac Mio 168 + TomTom 5 BENELUX PLUS + EUROPA (allen voorgeinstalleerd) + 1 Gig geheugenkaartje gekocht.
Is prima en doet het goed.

Nu heb ik gisteren voor m'n vander dezelfde Mitac Mio 168 + TomTom 5 BENELUX PLUS (voorgeinstalleerd) + EUROPA (niet voorgeinstalleerd) + 512 MB geheugenkaartje gekocht.
Is verder ook niks mis mee.

Alleen... Op die van mij (1 Gig) staat dus al BENELUX PLUS + EUROPA.
Op die van m'n pa (512 MB) staat alleen BENELUX PLUS.
De verkoper adviseerde als we EUROPA nodig hadden, dan maar BENELUX PLUS eraf moesten gooien want anders past het niet op het geheugenkaartje van 512 MB. (Kan wel kloppen want die van mij neemt ongeveer 630 MB in beslag.)

Maar, nu zoeken we met die van m'n pa plaatsen in Europa (Tsjechie; Plana Nad Luznici bijvoorbeeld) en die leest 'ie wel gewoon en pland ook de volledige route.

Hoe kan dit!? Er staat toch geen EUROPA op!?

Dus we denken dat we EUROPA er niet op hoeven te zetten, omdat 'ie de route toch wel volledig pland ondanks dat EUROPA er niet op staat.. Wat denken jullie?

We hebben er dus een dvd+r bij gekregen met EUROPA. Maar in de pc van mij én van mijn pa kan 'ie deze niet lezen. Morgen gaan m'n ouders om 07:00 uur op vakantie dus we kunnen zo gauw niet iets regelen... Dus... Probleempje...
Iemand enig idee wat we kunnen doen?

Laatst gewijzigd op 27-07-2005 om 14:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2005, 17:05
Verwijderd
Ik heb heel weinig verstand van die dingen, maar om even normale logica toe te passen, het lijkt mij niet onaannemelijk dat de Benelux-set wel degelijk plaatsnamen kent van buiten de Benelux. Je zou dus wel de route kunnen plannen in de zin van een reistijd en een afstand, maar de hele landkaart zal hij er niet in kunnen vinden. De afbeeldingen van kaarten zijn immers wat die software zo groot maakt (als het werkt zoals ik denk dat het werkt).

Daar komt nog bij dat als je met Benelux Plus gewoon wel een route in oost-Europa zou kunnen plannen, de hele Europa-set geen nut meer zou hebben en dat lijkt me ook sterk. Ik neem trouwens ook aan dat onder Europa ook de Benelux valt in dat programma, dus als je de mogelijkheid hebt om Benelux van die van je pa te verwijderen, en Europa te installeren, dan zou ik dat doen. Moet je hem ff bij een vriend in de PC prikken als die DVDR bij jou thuis niet kunt lezen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 18:12
Mois
Mois is offline
Bedankt voor je reactie, nare man.

Ik heb inmiddels antwoord van de verkoper:
Citaat:
Hoi,

Op de DVD staan diverse kaarten, zoals benelux, duitsland, frankrijk
etc. U kunt vanaf de DVD ook PLUS kaarten installeren zoals benelux
PLUS. Dit houdt in dat Benelux op straat en huisnummer nivo en Europa
op hoofdwegen nivo wordt geinstalleerd. Iedere kaart heeft ook een
pluskaart.

De grootste kaart is Duitsland plus, hierin zit Duitsland, tjechie,
polen, zwitserland en oostenrijk op detailnivo en de europese
hoofdwegen.

Plus houdt dus in de hoofdwegen van Europa.

Mvg,
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten