Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2005, 18:40
David
David is offline
Ik vroeg me af of jullie de schilderes Hermi Nieto kennen van werkstukken ?

Zo ja, wat vind je ervan ?

Voorbeeld:

http://home.wanadoo.nl/nieto/indexnl.htm
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2005, 20:39
Flijn
Flijn is offline
Ik vind haar techniek opzich wel mooi, maar toch spreekt het me niet zo aan. Het is een beetje vlak en emotieloos, niet uitdagend. Dat zijn natuurlijk ook maar vage/subjectieve begrippen, maar dat idee heb ik erbij

Hoezo, eigenlijk?
Oud 02-08-2005, 20:50
marrel
marrel is offline
Ik als persoon die geen verstand heeft van kunst vind het wel mooi eigelijk. Dat verschil in motief spreekt me wel aan en het kleurgebruik vind ik ook mooi.
Oud 03-08-2005, 15:43
brinta
brinta is offline
Ik vind het wel leuk en inspirerend (kleurgebruik, schaduwwerking) maar niet professioneel. Het ziet er een beetje beginner-achtig uit? Beetje amateur-achtig? Niet heel bijzonder/origineel/verrassend iig.
Vooral de abstracte werken in 'gallery 1' zijn heel erg 'middelbare school' .
Omdat je zegt 'Kennen jullie de schilderes Hermi Nieto' verwachtte ik echt een beroepskunstenaar en dat is Hermi Nieto volgens mij niet.
Maar misschien bedoelde je meer 'dit is mijn vriendin Hermi Nieto en ze schildert. Wat vinden jullie ervan?' Op zo'n vraag zou ik antwoorden: mwah, wel grappig, die portretten.

Het werk wat je in het topic gepost hebt vind ik wel 1 van de mooiere.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 16:24
Verwijderd
Citaat:
brinta schreef op 03-08-2005 @ 16:43 :
Ik vind het wel leuk en inspirerend (kleurgebruik, schaduwwerking) maar niet professioneel. Het ziet er een beetje beginner-achtig uit? Beetje amateur-achtig? Niet heel bijzonder/origineel/verrassend iig.
Vooral de abstracte werken in 'gallery 1' zijn heel erg 'middelbare school' .
Omdat je zegt 'Kennen jullie de schilderes Hermi Nieto' verwachtte ik echt een beroepskunstenaar en dat is Hermi Nieto volgens mij niet.
Maar misschien bedoelde je meer 'dit is mijn vriendin Hermi Nieto en ze schildert. Wat vinden jullie ervan?' Op zo'n vraag zou ik antwoorden: mwah, wel grappig, die portretten.

Het werk wat je in het topic gepost hebt vind ik wel 1 van de mooiere.
Ik vind het wel leuk en inspirerend (kleurgebruik, schaduwwerking) maar niet professioneel. Het ziet er een beetje beginner-achtig uit?

jep daar dacht ik ook al aan.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 22:46
David
David is offline
Het is toch echt een beroepsschilder die al diverse prijzen gewonnen heeft.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 18:53
brinta
brinta is offline
Citaat:
David schreef op 03-08-2005 @ 23:46 :
'Het hiernaast afgebeeld schilderij heeft in de Prix d'Oosterhout, een tweejaarlijkse kunstmanifestatie in Oosterhout, de publieksprijs gewonnen.'

'Prix d’Oosterhout 2002
Doe mee aan Prix d’Oosterhout, een wedstrijd voor vrijetijdskunstenaars die in Noord Brabant wonen. '
http://www.cultuur.breda.nl/nieuws/a...b250901-1.html
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 14:05
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
David schreef op 03-08-2005 @ 23:46 :
Dat hoeft nog niet eens zoveel te zeggen, bij ons in de buurt noemt menig persoon zich 'beeldend kunstenaar', maar als je ziet wat voor pruts werk eruit voort rolt .

Maar om even op het werk in te gaan, ik vind het niet echt geweldig. Ik heb wel vaker dergelijke manieren van schilderen gezien en ik vind het dus weinig persoonlijks uitstralen. Weinig eigen stijl, ook niet echt vernieuwend ofzo. Ook maakt ze van meerdere technieken gebruik, waar ik het idee bij heb dat ze nog niet haar eigen stijl gevonden heeft.
En die namen onderaan die schilderijen zijn al helemaal een ramp. Als het goed is zou het schilderij van zichzelf genoeg spreken. Ik hou niet zo van namen geven aan schilderijen. Maar dat is iets persoonlijks.

Gallerie drie vind ik overigens mooier dan dan de andere gallerijen. Qua kleurgebruik springt 'stilte' er dan nog het meeste uit voor mij.

Laatst gewijzigd op 05-08-2005 om 14:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten