Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2005, 13:13
Verwijderd
Wegens problemen met m'n pc heb ik laatst m'n harde schijf partitie met daar op m'n OS (winxppro) geformatteerd, en deze opnieuw ingesteld.

Ik, slim als ik dacht te zijn, heb de volledige inhoud van de map Outlook Express gekopieerd naar een andere partitie om m'n mails te bewaren.
Na het herinstalleren van windows heb ik die bestanden teruggeplaatst in de nieuwe outlook map.
Toen kwam ik achter m'n eigen stommiteit dat ik geen idee heb hoe ik al m'n oude mails en mappen en adresboek weer kan gebruiken, ik heb alleen een hoop loze bestanden waar ik niets mee kan.

Kan iemand me vertellen hoe ik m'n mail weer kan gebruiken (als dat überhaupt nog gaat lukken) ?

bvd,
Olaf
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2005, 13:24
Manuzhai
Manuzhai is offline
Moet wel kunnen. Waar heb je de bestanden precies vandaan gehaald, en waar heb je ze weer teruggezet? Als je ze uit Program Files/Outlook Express hebt gehaald kun je het wel vergeten, daar staat je mail normaal helemaal niet.
Oud 06-08-2005, 16:30
ILUsion
ILUsion is offline
Op de volgende site staat informatie over waar veel van je instellingen/gegevens staan in Windows: http://www.windowsreinstall.com/

Dit stukje gaat bijvoorbeeld over Outlook Express:

Als ik me niet vergis staan de mails normaal ergens in je profielmap:
C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Outlook Express

waarbij je 'gebruikersnaam' moet vervangen door jouw eigen gebruikersnaam. Als je die map niet mee gekopiëerd hebt, dan heb je pech. Als je zo slim geweest bent om de Documents and Settings-map wel mee te kopiëren, moet je zeker de optie "verborgen bestanden en mappen tonen" en "systeembestanden tonen" tijdelijk(!) aanzetten bij de mapopties in het configuratiescherm want de map "Application Data" is verborgen (en een systeemmap?).
Oud 06-08-2005, 16:54
Flshman
Flshman is offline
Als je 'C:\program files\Outlook Express' hebt gekopieerd ben je de sjaak. Dat zijn alleen programmabestanden. Kun je vertellen waar je de bestanden vandaan hebt gehaald en welke bestanden het zoal zijn?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 17:06
Verwijderd
Als je de map C:\Documents and Settings meegebackupt heb heb je geluk, lees dan wat ILUsion zegt. Als je dat niet gedaan hebt ben je alles kwijt.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 00:54
Verwijderd
Ok, ik ben dus flink de lul.
Bedankt voor jullie hulp in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 08:42
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Lafjuh schreef op 07-08-2005 @ 01:54 :
Ok, ik ben dus flink de lul.
Bedankt voor jullie hulp in ieder geval.
Ik heb misschien nog wel een programma dat een hele kleine kans biedt dat je je mails terug zult zien: File Recovery. Probeer wel bij het herstellen steeds naar een andere partitie of zelfs naar een geheel andere schijf terug te schrijven, anders vermindertj je kans nog.
Oud 08-08-2005, 00:01
phoxetis
phoxetis is offline
dat werkt alleen bij een gewist bestand, niet bij een geformatteerde schijf. De dagen van FORMAT/mirror zijn behoorlijk voorbij
Oud 08-08-2005, 01:08
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 08-08-2005 @ 01:01 :
dat werkt alleen bij een gewist bestand, niet bij een geformatteerde schijf. De dagen van FORMAT/mirror zijn behoorlijk voorbij
Dat werkt ook wel bij een geformatteerde schijf, hoor! Het zit hem iets technische in elkaar dan formatteren/'wissen', maar eerder of de oude informatie overschreven geweest is; veel mensen kiezen slechts voor snelformatteren zodat de oude data blijft staan maar er geen verwijzing meer naar is op de schijf.

Maar inderdaad moet je veel geluk hebben om iets terug te halen in dit geval, als je het mij vraagt; maar uiteindelijk kan je maar proberen, als je dat zelfs niet doet dan ben je toch je mail kwijt terwijl je met recoverytools nog een heel kleine kans hebt om er terug te halen. Met deze tools moet je er ook wel snel bij zijn om iets te kunnen terughalen, dus beter nu dan later eens proberen Niet geschoten is altijd mis.
Reageren

Regels voor berichten