Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2005, 14:36
wr_faya
wr_faya is offline
Wat gebeuren er met pakketjes,
die je in de brievenbus douwt(in die algemene rode brievenbussen), die maar tot op de milimeters in die brievenbussen passen; en de bij de bestemming blijkt dat het pakket niet door de brievenbus van de ontvanger past.

Worden de TPG bezorgers verplicht om het niet er in te doen(omdat tpg meer aan verzendkosten zou verdienen als het per 'pakket' verstuurd zou worden), of wordt er niet moeilijk over gedaan: de bezorgers moeten aanbellen, of het pakketje gewoon in de brievenbus douwen?

Iemand die het weet?
Oud 08-08-2005, 14:44
Verwijderd
Er zijn minimumafmetingen voor brievenbussen, daar moet elke brievenbus aan voldoen anders wordt er geen post in bezorgd. Dat geldt ook voor de afstand van de bus tot de weg, die mag ook niet langer zijn dan een x aantal meters, anders is de bewoner verplicht er een wegbus bij te zetten (zo'n groen ding op een paaltje).

De afmetingen van de rode bus komen overeen met de minimumafmetingen van een gewone huisbus. Dus in principe als dat past, past het ook in de gewone bus. Maar als het echt op de millimeter aankomt en iemand heeft zijn brievenbus net iets te krap, tsja. Dan zal er waarschijnlijk aangebeld worden.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 15:22
Verwijderd
Als 't in de rode bus past, dan kan 't gewoon met de postbode mee, heb ik altijd begrepen. Op 't postkantoor hebben ze vaak ook zo'n test-brievenbus staan (een gleuf in een stuk karton of soms iets mooier aangekleed, je kan dan dus zelf kijken of het er door kan of niet). Als het niet bij de ontvanger door de brievenbus past, dan bellen ze aan. Volgens mij maakt dat niets uit voor de manier van verzenden, ze proberen het gewoon nog eens... (Vroeger was onze brievenbus te smal, soms werd er aangebeld om iets af te leveren, soms gaven ze het aan de buren en heel zelden ging het naar het postkantoor en konden we het daar afhalen. )
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 15:23
juno
juno is offline
Als het regelmatig voorkomt dat er iets niet in jouw brievenbus past, krijg je het verzoek om een goede brievenbus te installeren, anders word er geen post meer bezorgd.

Toen moesten we onze mooie ouderwetse maar inderdaad te kleine brievenbus slopen en een modern lelijk kreng in de deur zetten.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 15:32
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
word er dan niet gewoon door de postbode aangebeld?
Oud 08-08-2005, 15:32
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 08-08-2005 @ 16:23 :
Als het regelmatig voorkomt dat er iets niet in jouw brievenbus past, krijg je het verzoek om een goede brievenbus te installeren, anders word er geen post meer bezorgd.

Toen moesten we onze mooie ouderwetse maar inderdaad te kleine brievenbus slopen en een modern lelijk kreng in de deur zetten.
Uhu, dat hebben mijn ouders dus ook moeten doen uiteindelijk, echt zonde Er was gewoon geen mooie brievenbus te vinden voor die deur, behalve dan de brievenbus die er in zat...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:06
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Overigens bellen ze gewoonlijk bijna altijd aan als iets niet past.
Oud 08-08-2005, 20:02
wr_faya
wr_faya is offline
Dus ook al gaat het met hakken over de sloot erinm
hij wordt gewoon per postbode gebracht?

Het scheelt namelijk wel wat geld snap je.
Oud 08-08-2005, 20:06
fractuur
fractuur is offline
Ja, voor die ene keer bellen ze gewoon aan. (het gebeurt ook nog wel eens dat pakjes bij de buren worden afgeleverd, maar die zullen niet in de rode brievenbus gepast hebben ) Tenzij de briendenbus van de ontvanger idd iets te klein is, en jouw brief na al die tijd de druppel is.
Oud 08-08-2005, 21:11
MrOizo
MrOizo is offline
Hoi, ze bellen idd aan, of laten een briefje achter dat ze opnieuw komen OF dat je hem kunt ophalen.
Oud 08-08-2005, 22:50
Roos
Roos is offline
Ja of (als je er niet bent) leggen ze het pakketje bij de buren van 4 huizen verderop en vergeten ze een briefje door de bus te doen, waardoor ik in de regen heel de straat afmoest in de hoop dat iemand mijn pakje had

Officieel leggen ze het niet bij de buren, maar bij het dichtstbijzijnde postkantoor, maar in praktijk gebeurt 't wel (mijn postbode is irritant )
Oud 09-08-2005, 09:52
hurricane
hurricane is offline
Ik vind dat zo irritant dat ze je pakje dan bij de buren afgeven. Ik ga het dan liever gewoon zelf ff op het postkantoor ophalen. Postbodes en andere bezorgdiensten denken wel erg snel van dan zijn wij dr mooi vanaf.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 10:14
Verwijderd
Citaat:
hurricane schreef op 09-08-2005 @ 10:52 :
Ik vind dat zo irritant dat ze je pakje dan bij de buren afgeven. Ik ga het dan liever gewoon zelf ff op het postkantoor ophalen. Postbodes en andere bezorgdiensten denken wel erg snel van dan zijn wij dr mooi vanaf.
Want je buren even om een pakje vragen is wel érg moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 10:19
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
hurricane schreef op 09-08-2005 @ 10:52 :
zorg dan gewoon dat je thuis bent als je een pakketje verwacht. die mensen doen gewoon hun werk, en het kost ze nota bene meer werk om t ook bij de buren te proberen dan om t mee terug te nemen.

@TS : hou je dr wel rekening mee dat dingen in de brievenbus wel voldoende gefrankeerd moeten worden, en dat dat naar gewicht gaat en niet naar afmetingen ?
Oud 09-08-2005, 10:20
hurricane
hurricane is offline
Wel als je buren hebt die gemiddeld rond een uur of 6 in de ochtend weggaan en niet voor 12 uur 's nachts weer ns thuiskomen.

@mightymarcel: 9 van de 10 ben ik er zelf ook wel of dat er iemand anders thuis is, maar je weet niet altijd van elk pakje wanneer het verzonden is.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 10:28
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Je kunt er ook op laten zetten dat het niet bij de buren afgeleverd mag worden.
Oud 09-08-2005, 10:43
Verwijderd
Citaat:
hurricane schreef op 09-08-2005 @ 11:20 :
Wel als je buren hebt die gemiddeld rond een uur of 6 in de ochtend weggaan en niet voor 12 uur 's nachts weer ns thuiskomen.
Knap dat de postbode het kennelijk dan wel overdag af kan geven...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 10:46
hurricane
hurricane is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-08-2005 @ 11:43 :
Knap dat de postbode het kennelijk dan wel overdag af kan geven...
Tussendoor zijn ze dr soms wel, maar dan was er bij ons dus niemand. Verder zitten ze vaker bij hun paarden dan thuis. Dus vandaar dat ik liever even naar het postkantoor fiets of loop, wat hier een paar minuten vandaan ligt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten