Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2005, 23:04
PoekiPony!
PoekiPony! is offline
Het Besef

.elke morge vraag ik mij.
.omdat ik niet meer weet wat de waarheid is.
.Ben ik verdrietig of ben ik blij, en handhaaf ik het gemis? Ik vocht voor.
.een antwoord maar helaas ik wist het niet, nu moet ik maar beseffen.
.dat ik moet leven met verdriet.

Jezelf Zijn

.jezelf zijn, is makkelijk als je ook jezelf goed kent.
.met veel mensen omgaan en opschieten is dan ook een must.
.maar onthoud goed je moet eerst goed weten wie jezelf bent.
.anders laat de maatschappij je automatische met rust.

Levensweg

.ik zit in een sneltrein naar het succes van mijn leven.
.maar na alles wat ik heb meegemaakt vraag ik me of ik dat heb gekregen.
.anders door tot het einde, over alle mooie dingen die er zijn verteld en waar ik op vertrouw.
.mocht dat moment ooit aanbreken dan hoop ik dat god zegt: " ik ben een vrouw".

Vriendschap

.iedereen weet dat een echte vriend je belt.
.of komt aan de deur, is bezorgd, of verbeterd je humeur.
.iedereen weet ook hoe veel zo'n vriendschap voor iemand betekent.
.maar ookal leef je jou leven, zo populair als je ook bent.
.zo'n vriendschap is niet voor iedereen vanzelfsprekend.

(sorry voor de spelfouten)
Oud 08-08-2005, 23:21
Touché
Touché is offline
Hmm, ze klinken allevier een beetje als een Hallmark kaart. Ik zou sowieso je interpunctie veranderen, dit leest irritant.
Oud 08-08-2005, 23:28
PoekiPony!
PoekiPony! is offline
Bedankt bedankt (waar is die sarcastiche emoticon.. owww dáár) Zet ik een diepdenkend gedichtje erop zitten ze te klagen dat ze hem niet volgen. Zet ik normale gedichtjes erop zijn ze halmark bedankt! Je kan ook proberen je te verplaatsen in mijn 'hallmark' gedichtjes. Niet alleen vanuit je eigen hartje ofzo.. dankjewel. Bedankt voor je reactie! Was erg opbouwend..
Oud 09-08-2005, 09:57
Tegendraads
Tegendraads is offline
Citaat:
PoekiPony! schreef op 09-08-2005 @ 00:28 :
Bedankt bedankt (waar is die sarcastiche emoticon.. owww dáár) Zet ik een diepdenkend gedichtje erop zitten ze te klagen dat ze hem niet volgen. Zet ik normale gedichtjes erop zijn ze halmark bedankt! Je kan ook proberen je te verplaatsen in mijn 'hallmark' gedichtjes. Niet alleen vanuit je eigen hartje ofzo.. dankjewel. Bedankt voor je reactie! Was erg opbouwend..

Jongen toch, heb ik een gevoelige snaar geraakt? Ik zeg alleen maar wat ik denk en hoe het op mij overkomt. Voor mij zijn gedichten uitingen van je gevoel en dat lees ik hier niet echt. Verder zit er voor zover ik kan zien ook geen 'diepere boodschap' in.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 09:59
vidaaa
vidaaa is offline
Ten eerste, waarom plaats je een gedicht als je weet dat er nog spelfouten inzitten?
Ten tweede, waar slaan al die puntjes op
Ten derde, als je een gedicht post hier kan je verwachten dat je kritiek krijgt, positief of negatief. Als je dit soort gedichtjes met spelfouten en vage zinnen plaatst moet je het niet gek vinden dat er (goedbedoelde) kritische kritiek op volgt.
Oud 09-08-2005, 10:02
Tegendraads
Tegendraads is offline
Citaat:
vidaaa schreef op 09-08-2005 @ 10:59 :
Ten eerste, waarom plaats je een gedicht als je weet dat er nog spelfouten inzitten?
Ten tweede, waar slaan al die puntjes op
Ten derde, als je een gedicht post hier kan je verwachten dat je kritiek krijgt, positief of negatief. Als je dit soort gedichtjes met spelfouten en vage zinnen plaatst moet je het niet gek vinden dat er (goedbedoelde) kritische kritiek op volgt.

Hoppaaa, dit plaatste ik net, ongeveer, in de grote strekking hetzelfde, in zijn andere topic.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 11:41
PoekiPony!
PoekiPony! is offline
Citaat:
vidaaa schreef op 09-08-2005 @ 11:59 :
moet je het niet gek vinden dat er (goedbedoelde) kritische kritiek op volgt.
Vraag jezelf nou eens af waarom je hier eigenlijk bent? Kom je hier om bij elk gedichtje dat iemand maakt, de spelfouten, de indeling, het begin, de afloop, de diepiepgang, de presentatie te verbeteren omdat JIJ denkt dat JIJ het beter weet.

Of kom je hier om in waarde andermans gedichten te lezen. Je misschien te verdiepen in wat iemand schrijft. Proberen achter die gene zijn doeleinden te komen, of in wat voor situatie die gene zich mogenlijkkan bevinden. Of verdiep jezelf eens in de persoon waar het gedicht om gaat.

(btw: goedbedoelde kritiek word anders geformuleerd)
Oud 09-08-2005, 12:06
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik vind levensweg mooi. en dat zeg ik niet om nog even positief te zijn. - wij zijn hier niet om te kijken naar de gevoelens van mensen, maar om te kijken hoe zij die gevoelens taalkundig verwoorden. wij zijn hier om van elkaar te leren. wil je geen kritiek op de technische of oppervlakkige kant of kritiek de jouw gevoelens aantast, dan kun je misschien idd beter naar psychologie gaan, wat limaon zei.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 12:11
PoekiPony!
PoekiPony! is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 09-08-2005 @ 14:06 :
ik vind levensweg mooi. en dat zeg ik niet om nog even positief te zijn. - wij zijn hier niet om te kijken naar de gevoelens van mensen, maar om te kijken hoe zij die gevoelens taalkundig verwoorden. wij zijn hier om van elkaar te leren. wil je geen kritiek op de technische of oppervlakkige kant of kritiek de jouw gevoelens aantast, dan kun je misschien idd beter naar psychologie gaan, wat limaon zei.
Daar ga ik nu ook heen = Zwart Wit = vind het wel knap van je dat je kan oordelen of iemand een gedicht taalkundig verwoord als je je niet verdiept in de mensen. Heel knap..

''Ik ga mensen leren hardlopen maar ik heb zelf maar 1 been''

Maarja het beste ik heb veel geleerd hier
Oud 09-08-2005, 12:30
Halogeen
Halogeen is offline
Ik wil hier toch nog op reageren voordat er weer discussies komen over dingen die nooit gebeurd zijn.

DoP is een forum voor dichters, dichten en alles wat er mee te maken heeft. Het gaat er dus niet alleen om dat hier gedichten gepost kunnen worden; dit is ook de plek om poëzie, ervaringen, wedstrijden, dichters en alles wat er maar mee te maken heeft te bespreken. De eretopics zijn daar een voorbeeld van, al hebben zij op dit een zomerpauze, maar verwacht die zeker weer terug rond september.

Als je een gedicht post, mag je verwachten dat anderen erop zullen reageren. Ze vertellen wat ze er van vinden, wat hen aanspreekt, wat niet, misschien taalfouten verbeteren, misschien wat algemene verbeteringen aangeven, aangeven hoe iets beter loopt. Het belangrijkste misschien nog is de argumentatie. Alleen aan "mooi" of "lelijk" heeft men niets. Dit houdt in dat er niet alleen op de inhoud gereageerd wordt, maar ook op het taaltechnische gedeelte.

Als je bewonderd wil worden om je persoontje, moet je het gedicht maar aan een goede vriend of je ouders laten lezen. Dat zijn immers jaknikkers. Of zoals al genoemd werd, post je je gedicht op psych, die vinden ook alles prachtig. Kritiek maakt je alleen maar sterker en beter en het is een kunst om je kwetsbaar op te stellen en je open te stellen voor kritiek. En het is zoals mijn leraar vaakt zegt: viool spelen wordt pas leuk als je de beste bent.
Oud 09-08-2005, 12:38
PoekiPony!
PoekiPony! is offline
Au.. ik speel viool En wat je daarover zegt klopt absoluut niet. Slecht voorbeeld.

Maar oké, voor de rest is het erg duidelijk, wat het eigenlijk al was want het staat idem in het forum regelement. Wat betrefd 'eige persoontje' maak je geen zorge ik sprak vanuit dat opzicht niet vanuit mezelf bedankt.

Succes verder allemaal
Oud 09-08-2005, 13:17
Verwijderd
Citaat:
PoekiPony! schreef op 09-08-2005 @ 12:41 :
Vraag jezelf nou eens af waarom je hier eigenlijk bent? Kom je hier om bij elk gedichtje dat iemand maakt, de spelfouten, de indeling, het begin, de afloop, de diepiepgang, de presentatie te verbeteren omdat JIJ denkt dat JIJ het beter weet.
Inderdaad. Ik wéét het beter. En zo zijn er nog die het beter weten. Er zijn er veel die het beter weten. Het hele mooie is zelfs dat meer mensen meer weten dan 1. Verwonderlijk, niet?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 13:19
PoekiPony!
PoekiPony! is offline
Niet verwonderlijk.. want jij bent de beste!!!!!!
Oud 09-08-2005, 13:20
Verwijderd

*~kusje~*
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 13:20
PoekiPony!
PoekiPony! is offline
1337
Oud 09-08-2005, 14:04
PoekiPony!
PoekiPony! is offline
Sorry vriendelijke vrienden van het 'ruzie' maken. Ookal denk ik dat ik anders omga met dichtgeving dan jullie, bedoelen jullie het goed. Iets dat me al was doorgedrongen. Maar zelfs in deze sfeer leert het mij een les. Het doet mij deugd. Bedankt Nogmaals excuus
Oud 09-08-2005, 14:16
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Dat zei je ook al in dat andere topic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten