Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2001, 15:46
steefbleeker
steefbleeker is offline
Ik heb een thuisnetwerkie, met internet gedeeld, maar ik heb op mijn eigen bak de webserver van Apache geinstalleerd, en dat werkt ook...maar hier kan niemand van buitenaf dus bij...beetje jammer..nu vroeg ik me af of er een programma bestaat, dat als je gewoon naar mn Chello IP gaat via je browser (24.*.*.*) of ie dan geredirect kan worden naar t interne ip zodat ik niet de hele server op de server computer hoef te installeren....
Oud 15-12-2001, 15:49
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Hoe heb je internet gedeeld?

Met de meeste (software-)routers kan je wel opgeven dat poort 80 doorgestuurd moet worden naar je interne ip.

Conan... die betwijfelt of het kan met hardware-routers... maar dat weten anderen wel
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 15:58
Koen
Koen is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:

Conan... die betwijfelt of het kan met hardware-routers... maar dat weten anderen wel
Ja hoor, kan prima. Doe ik hier thuis namelijk ook icm een Zyxel Prestige 310 router
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 11:27
steefbleeker
steefbleeker is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Hoe heb je internet gedeeld?

Met de meeste (software-)routers kan je wel opgeven dat poort 80 doorgestuurd moet worden naar je interne ip.

ik heb mn internet gedeeld via het standaard internet-delen onder windows...het draait dus prima en ik wil dus geen andere software gaan installeren...is er niet gewoon een programma die ik op de server pc (met bijv. IP 24.132.118.153) installeer... dat als je dan naar http://24.132.118.153 gaat dat ie doorstuurt naar mijn (interne) IP ?
Oud 16-12-2001, 19:24
pietje63
pietje63 is offline
ik denk niet dat chello dat toe laat
(bij @home mag het iig niet)
Oud 16-12-2001, 21:02
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
pietje63 schreef:
Sow what? Vraag was of het kon (ja), niet of het mocht (nee).

Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 16:05
steefbleeker
steefbleeker is offline
maar het is me dus nog steeds niet gelukt...kan geen programma ervoor vinde..
Oud 17-12-2001, 16:25
Koen
Koen is offline
Citaat:
pietje63 schreef:

Waarom kan ik 't dan wel met @Home?

steefbleeker: Ik denk niet dat er in Windows een tool zit die dit mogelijk maakt, je ontkomt er in dit geval niet aan om andere software te installeren.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 16:25
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
pietje63 schreef:

ach... je wordt eerst meerdere keren gewaarschuwd voor ze je echt afsluiten...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 16:28
steefbleeker
steefbleeker is offline
Citaat:
Koen schreef:
Waarom kan ik 't dan wel met @Home?

steefbleeker: Ik denk niet dat er in Windows een tool zit die dit mogelijk maakt, je ontkomt er in dit geval niet aan om andere software te installeren.
ik vind het ook niet erg om iets erbij te installeren...ik wil alleen niet dat het internet delen door een programma geregeld wordt...want het gaat prima zoals het is, en ik zie t gebeuren dat ik dan het internet op de client computer eraf gooi, en er dan niet meer op krijg..
Oud 17-12-2001, 19:24
Koen
Koen is offline
Citaat:
steefbleeker schreef:

ik vind het ook niet erg om iets erbij te installeren...ik wil alleen niet dat het internet delen door een programma geregeld wordt...want het gaat prima zoals het is, en ik zie t gebeuren dat ik dan het internet op de client computer eraf gooi, en er dan niet meer op krijg..
Ik vrees dat je niet al te veel keus hebt.

Maar laat je absoluut niet afschrikken door route programma's. Ze zijn echt ontiegelijk simpel, zolang je maar weet welke zaken je in moet voeren.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 19:29
steefbleeker
steefbleeker is offline
Ik heb ooit eens een aantal van die programma's geprobeerd, maar geen van allen werkte...kan ook de verkeerde hebben gekozen, maar bedankt voor alle antwoorden...er is al een oplossing!
Reageren

Regels voor berichten