Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() De openingsscene van SPR is de "oude" Ryan op het kerkhof. De invasie scene begint pas na 4-5 minuten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Heel boeiend verhaal, goed geacteerd en vooral het personage van Don Corleone die geintroduceerd wordt is heel boeiend. |
![]() |
||
Citaat:
Overgens vind ik dat de openingsscene bij de extended minder is. Dat je dan Isildur die ring ziet omdoen en weglopen onzichtbaar etc. Dat haalt de vaart er vind ik uit en is echt zonde naar mijn mening.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En, van dezelfde regisseurs, de openingsscène van Delicatessen vind ik ook erg goed. Een hulpje van 'de slager' probeert te vluchten, terwijl de slager zijn messen aan het slijpen om zijn hulpje te kunnen slachten. Natuurlijk mislukt de vluchtpoging... Lekker evil begin. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder The Lion King, vanwege de prachtige animatie in combinatie met nog prachtigere Afrikaanse muziek. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik noem Empire of the Sun maar weer (ik vind dan ook zo'n beetje alles geweldig aan die film ![]() Het speelt zich af in de Internationale Nederzetting van Sjanghai in 1941. Het in het Welsh gezongen wiegelied (Suo Gan ) is afkomstig van een Brits jongenskoor dat zich bevindt in een al even Britse kerk. Klinkt erg rustgevend. De Britten (en andere Europeanen) leven dan ook heel tevreden en welgesteld. Vooral dat kontrast van de Westerse welvaart enerzijds en de armoedige chinezen, die met hun krakkemikkige riksja's door de straten lopen of in dienst van de Britten zijn, anderzijds, is erg apart. Suo Gan een schitterend lied en visueel is de scene erg bevredigend. Daarnaast zet de scene uitstekend de toon voor de rest van de film, die laat zien hoe het leven van de Westerlingen volledig omslaat. Uiteraard zijn er nog wel veel meer, maar ik dacht: laat ik eens één noemen waar waarschijnlijk niemand anders mee aan zal komen zetten. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zo beter? |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat is juist wat m zo goed opbouwt tot het einde. Het spelletje dat er gespeeld wordt. Meer actie zou het effect van de film omgebracht hebben.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus ik ben het absoluut niet eens met cyc dat het begin en het einde de film maakten.
Spoiler
||
Verwijderd
|
Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, ik vind 't niet een afgrijselijke film, maar meer dan een vermakelijke thriller is 't voor mij niet. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De manier waarop die boodschap werd uitgewerkt vond ik echt sterk. |
![]() |
||
Verwijderd
|