Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2005, 00:34
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Hier 3 schetsen waar ik per stuk ongeveer 10 minuten aan heb gewerkt. Allemaal getekent met balpen. Commentaar gaarne.

Oud 14-08-2005, 09:09
Verwijderd
De onderste vind ik erg mooi maar de andere 2 eigenlijk niet...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 09:22
siese
siese is offline
Nummer 2 vind ik echt wel zeer geslaagd.
Nummer 1 heeft een beetje een raar been.
Is het uit uw hoofd of van een foto?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 09:41
Jarahh
Jarahh is offline
Die onderste twee zijn leuk . Die eerste heeft iets met d'r tiet... ziet er niet helemaal uit hoe 't hoort.
Oud 14-08-2005, 09:53
Ieke
Ieke is offline
Hoofd van 1 is erg mooi, maar kijk eens naar de rest van het lichaam. Het lijkt wel alsof haar borst op de zijkant geplakt is. Komt zo raar onder haar oksel vandaan op een manier die niet helemaal klopt. Verder de plooien in haar buik. Die krijg je als je een beetje voorover zit maar hier is het net een tonnetje waar je wat donkere spleten in gemaakt hebt. Het klopt niet, loopt niet op de goede manier over. Wat betreft het been lijkt het meer een been van een ander die ertegenover zit. Beetje jammer, aan het lichaam zelf nog wat meer oefenen.

2e vind ik echt super. Wat een uitdrukking

3e heeft een beetje vreemde kin. Hij steekt wel erg ver uit. Verder loopt dat vlak in de hals en in overgang op de schouders (met de sleutelbenen) wat raar. Misschien iets duidelijker maken. Nu wil je toch wel aangeven waar ze zitten, maar het is niet overtuigent.
Oud 14-08-2005, 16:20
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Bij tekening 1: Het plaatje waar ik van natekende had ze zo een vreemde tiet, dus ik heb maar getekent wat ik zag. Over de rolletjes ben ik het wel eens, die waren wat mislukt.

Bij tekening 3: Dat was ook een beetje vreemde kin die de vrouw op de tekening had, maar die sleutel benen en schouder waren lastig om te tekenen omdat ze heel vaag en niet veel contrast in zat.

Ik rommel ook nog maar wat aan, ben nog niet zo heel lang bezig met tekenen.
Oud 14-08-2005, 17:37
devilcat
devilcat is offline
Mooi
Keep on working!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 17:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ben het helemaal met Ieke eens. Maar als je nog niet zo lang bezig bent, ga je wel de goede kant op! Die 2e is inderdaad goed. De uitdrukking vind ik zeer geslaagd.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 18:23
hansolo
hansolo is offline
10 minuten per tekening? wow! ziet er super strak uit allemaal, vooral de 1e en 3e
Oud 15-08-2005, 21:59
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Erg knap, vooral omdat het met balpen gedaan is. Ik heb dan de neiging om lijnen te blijven verbeteren, waardoor ze heel dik worden en je kan ze niet meer weggummen *duh* en daar heb jij geen last van. Schaduw is ook mooi bij de onderste en bij de tweede iets minder.
Oud 15-08-2005, 23:32
Captain N
Captain N is offline
10 min klinkt erg ongeloofwaardig.
Oud 16-08-2005, 17:21
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
@Sylver-Myst: Als je eerst heeel lcihtjes de richt lijnen neerzet zul je die in het einde bijna niet meer terug zien, ook als ze uiteindelijk een stuk anders komen te liggen.

@Captain N: Kijk eens goed, zie hoe krasserig ze getekent zijn. Deze tekeningen moest ik zo snel mogelijk doen van mezelf. De enige die ik gepost heb waren die een beetje gelukt waren, andere zijn vaak door de snelheid poep. De onderste twee waren echt binnen 10 minuten, de bovente iets langer geloof ik.
Oud 16-08-2005, 20:01
Ninnoc
Ninnoc is offline
3de vind ik veruit t leukst

de eerste ziet er erg anatomisch incorrect uit. Tietje, bovenbeen, tepel, buik maar ook het gezicht lijkt raar.
de tweede is wel leuk maar beetje 13 in dozijn, niet bijzonder verder.
de derde vind ik erg leuk, voornamelijk vanwege compositie maar ook de handen zijn mooi. ze heeft enkel een wat rare kin. Maar ik vind m wel een uitwerking waard
Oud 16-08-2005, 20:56
Verwijderd
die onderste heeft wat, die houding enzo, erg dynamisch. vet dus.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 14:44
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Ik doe het je niet na, maarruuhh:

waarom zijn ze naakt?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 16:44
Ninnoc
Ninnoc is offline
waarom niet?
Oud 17-08-2005, 17:28
firelizzard
firelizzard is offline
Ik zeg: Dat had ik zelf niet gekund . Ik vind het erg goed. De dingetjes die hierboven genoemd zijn ben ik het mee eens. Maar ga vooral door Ik wacht op een post van een tekening waaraan je iets langer hebt gewerkt

F.
Oud 18-08-2005, 12:28
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Kingofthemall schreef op 17-08-2005 @ 15:44 :

waarom zijn ze naakt?
Omdat de schoonheid en de anotomie van het lichaam vaak wordt gebruikt voor kunst, aangezien het een kunstwerkje opzich is.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 15:52
Tom Thumb
Tom Thumb is offline
Citaat:
Kingofthemall schreef op 17-08-2005 @ 15:44 :

waarom zijn ze naakt?
Oud 18-08-2005, 18:20
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Simoen schreef op 18-08-2005 @ 13:28 :
Omdat de schoonheid en de anotomie van het lichaam vaak wordt gebruikt voor kunst, aangezien het een kunstwerkje opzich is.
Het is geenzins zomaar een kunstwerkje, het is een van de meest prachtige kunstwerken! Er zijn weinig dingen die zoveel inspiratie op kunnen roepen als de curves van het vrouwlijk lichaam.
Oud 18-08-2005, 19:53
botervleug
botervleug is offline
Talent! talent! aber, maar, doch, het tekenen van het vrouwelijk lichaam is tienduizenden keren gedaan. als oefeningen zijn deze erg goed, met name de uitdrukking van nummer 2 vind ik redelijk davinciaans. nummer 3 is een lekkere voor een expo-schilderij of een fantasy-boek cover. wat het allemaal een beetje mist is spanning. het is allemaal zo consonant en heerlijk easy-looking. en soms is daar niets mis mee, maar op zeker moment zul je als je verder wilt gaan toch eens uit de band moeten springen met een nieuw idee. het vrouwelijk lichaam kan daar een inspiratiebron voor zijn. laat je er niet teveel door lijden.

verder: keep up the good work wat betreft anatomische schetsen. kun je nooit genoeg van maken.

nog een opmerking achteraf: tekenen gat je zo te zien erg goed af, maar aan je stijl te oordelen zou je ook wel willen uitwerken in schilderijen, laat eens wat zien of vertel hoe dat gaat, want dat is toch een heel andere techniek.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 09:42
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Deze tekeningen zijn ook puur oefening, maar ook lichtelijk meditatief. Zolang ik mijn concentratie messcherp hou, lukken de tekeningen meestal wel. Mijn tekeningen zijn zeker niet in de eerste plaats pogingen tot artistieke prestaties, ik doe het omdat het op de een of andere manier bevrijdend werkt. Anatomische schetsen zijn hiervoor niet het beste voorbeeld, maar de mandala's en knopen die ik ook veel teken, wel.

Met schilderen ben ik nog niet erg begonnen. Ik heb op school wel eens wat dingen gemaakt, maar ik ben echt nooit tevreden over mijn schilderwerken. Ik ben niet zo goed met kleur; tot op heden wil enkel de vorm een beetje lukken. Maar, er is hoop. Vorige week heeft er een kamer ruil gebeuren plaatsgevonden omdat me broer uit huis is gegaan, en nu is de zolder vrijgekomen waar we een atelier gaan inrichten. Dus dan ga ik meer oefenen met schilderen. Maar ik heb volgens mij echt hard les nodig in het hoe en wat met kleur en mengen en alles, want ik krijg nooit de kleuren die ik wil, en zeker niet in mooie oplopende gradaties van licht donker etc..
Oud 19-08-2005, 20:50
Lunatik
Lunatik is offline
Die 2e is prachtig en precies als een schets hoort te zijn. Er zit een grote expressie in en de uitdrukking is idd prachtig. de schoonheidsfoutjes zijn daar ook helemaal niet erg. De 1e vind ik niet zo mooi, eigenlijk klopt alles daar telkens net niet en de borst is gewoon raar. De derde vind ik de handen erg mooi. Knap hoe je dit allemaal met ballpen voor elkaar krijgt....
-x-
Oud 20-08-2005, 12:48
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Wat voor de een moeilijk is, is dat voor de ander niet. De meeste gaan met het grootste gemak met het potlood om, op de een of andere manier wil dat bij mij niet goed lukken. Misschien doe ik onbewust beter me best als de lijnen niet uitgewist kunnen worden.
Oud 20-08-2005, 12:59
Verwijderd
T gezicht van de eerste is mooi, alleen t lijf klopt niet helemaal.... Dr borst zit dr scheef "opgeplakt", of iig zit de tepel verkeerd.
De tweede vind ik gwoon niet zo mooi
De derde is eg goed!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2005, 15:59
Verwijderd
Haar borst zit naast haar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten