Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2005, 19:17
Angmar
Angmar is offline
Hallo daar

ik heb een phpbb-forum op mijn server geïnstalleerd, en hij ziet er wel redelijk goed uit vind ik. Het enigste wat me nogal stoort is dat er bij het profiel gegevens worden getoond die totaal overbodig zijn voor mijn bezoekers, zoals AIM, ICQ, Yahoo Messenger, ed, en niet wordt gevraagd naar naam, voornaam, woonplaats... Iemand hier die ervaring heeft met het wijzigen van de profiel-pagina in een phpbb-forum? ik heb al wat geprutst met de php-files in de includes-map, maar kreeg al direct parse-errors enzo dus was geen zo'n succes! had gelukkig back-ups genomen ;-) ik zou graag weten welke specifieke files ik moet wijzigen en wat precies ermee doen?

thx!
Oud 16-08-2005, 19:22
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
op de site van phpbb is er volgens mij een mod waarmee je zelf profiel velden kan maken
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 19:23
Angmar
Angmar is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 16-08-2005 @ 20:22 :
op de site van phpbb is er volgens mij een mod waarmee je zelf profiel velden kan maken
ja? oh thx, dat gaan we dan eens checken eh
Oud 16-08-2005, 19:38
Verwijderd
Gewoon uit de templates die regels halen en het is weg
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 19:51
Angmar
Angmar is offline
Citaat:
********** schreef op 16-08-2005 @ 20:38 :
Gewoon uit de templates die regels halen en het is weg
zo makkelijk is het niet, dacht dit eerst ook probeer eerst es al die files te vinden waarin die regels staan! iets van 8 mappen met allemaal submappen, hum niet zo makkelijk... en het is niet één regeltje "AIM" en dan op je knop duwen "DELETE!" en hupla ik heb ze allemaal opgezocht met zoekfunctie, zeker 30 regels mogen aanpassen en 't klopte dan nog altijd niet!
Oud 16-08-2005, 20:15
Angmar
Angmar is offline
hmm ik heb zo'n mod-pakket gedownload waarmee ik naam en voornaam zou kunnen toevoegen aan het profiel, alleen na stap 2 in de gebruikershandleiding zit ik al vast verstaat iemand dit?!

-----[ SQL ]-------------------------------------------

ALTER TABLE phpbb_users ADD user_name_first VARCHAR(64) DEFAULT '' NOT NULL;
ALTER TABLE phpbb_users ADD user_name_last VARCHAR(64) DEFAULT '' NOT NULL;
INSERT INTO `phpbb_config` (`config_name`, `config_value`) VALUES ('name_first_display',1),('name_last_display',0),('name_first_required ',1),('name_last_required',0);

.. blijkbaar moet ik iets aan een tabel met de naam "phpbb_users" veranderen, maar waar vind ik die?!

Laatst gewijzigd op 16-08-2005 om 20:18.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 23:54
Angmar
Angmar is offline
dit begint meer en meer op een monoloog te lijken ik heb het ondertussen zelf gevonden, die tabellen kon ik terug vinden in phpMyAdmin in het cpanel van m'n host... nou heb ik alles correct uitgevoerd, dat dacht ik toch, volgens de handleiding, ik ga naar m'n forum en.. nx veranderd?? maar dan echt NIKS! alsof er niets gebeurd is, zelfs geen parse-error of wat dan ook... pfft word er depri van, na 2u werk
Oud 17-08-2005, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Angmar schreef op 16-08-2005 @ 20:51 :
zo makkelijk is het niet, dacht dit eerst ook probeer eerst es al die files te vinden waarin die regels staan! iets van 8 mappen met allemaal submappen, hum niet zo makkelijk... en het is niet één regeltje "AIM" en dan op je knop duwen "DELETE!" en hupla ik heb ze allemaal opgezocht met zoekfunctie, zeker 30 regels mogen aanpassen en 't klopte dan nog altijd niet!
Zo makkelijk is het wel.
Ik heb meer 4500 aanpassingen in phpBB gemaakt, dus weet het ondertussen wel

Ik zou gewoon de cellen laten zitten waar ze zitten en de templates voorzien van displayone;
Zo kun je het later altijd makkelijk weer terug zetten
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 10:34
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Als ik jouw was zou gewoon overstappen op invision of vBulletin, zelfs invision 1.3 heeft meer opties dan phpbb . Tenzij je geduld hebt en wacht op phpbb3 , want dat kan nog wel een paar jaar duren denk ik
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 11:43
Angmar
Angmar is offline
Citaat:
********** schreef op 17-08-2005 @ 10:08 :
Zo makkelijk is het wel.
Ik heb meer 4500 aanpassingen in phpBB gemaakt, dus weet het ondertussen wel

Ik zou gewoon de cellen laten zitten waar ze zitten en de templates voorzien van displayone;
Zo kun je het later altijd makkelijk weer terug zetten
hmm oké die AIM enzo deleten is misschien dan makkelijker dan ik dacht, maar een veld voor naam en voornaam enzo toevoegen, dat kan toch niet even makkelijk zijn?! ik heb enorm veel moeten aanpassen in allerlei files en ook in MySQL om die namen toe te voegen, wat vervolgens ook mislukt is
Oud 17-08-2005, 21:33
ekki
ekki is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 17-08-2005 @ 11:34 :
Als ik jouw was zou gewoon overstappen op invision of vBulletin, zelfs invision 1.3 heeft meer opties dan phpbb . Tenzij je geduld hebt en wacht op phpbb3 , want dat kan nog wel een paar jaar duren denk ik
Die zijn niet gratis, dat is het nadeel. Voor een forumpje met een aantal bezoekers per dag zou ik dat niet willen betalen.
Oud 17-08-2005, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Angmar schreef op 17-08-2005 @ 12:43 :
hmm oké die AIM enzo deleten is misschien dan makkelijker dan ik dacht, maar een veld voor naam en voornaam enzo toevoegen, dat kan toch niet even makkelijk zijn?! ik heb enorm veel moeten aanpassen in allerlei files en ook in MySQL om die namen toe te voegen, wat vervolgens ook mislukt is
Toevoegen is inderdaad een heel ander verhaal, dat ligt inderdaad lastiger
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 14:46
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
ekki schreef op 17-08-2005 @ 22:33 :
Die zijn niet gratis, dat is het nadeel. Voor een forumpje met een aantal bezoekers per dag zou ik dat niet willen betalen.
Ik zou ook dat ie kon wachten tot phpbb3 En invision 1.3 is wel gratis.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 14:22
Angmar
Angmar is offline
Citaat:
********** schreef op 17-08-2005 @ 22:39 :
Toevoegen is inderdaad een heel ander verhaal, dat ligt inderdaad lastiger
héhé het is trouwens geluk nu die namen toevoegen, wilde het toch even laten weten die ene code die maar niet wilde lukken heb ik gewoon weggelaten, en blijkbaar was hij toch niet zo noodzakelijk, alles lukte meteen
Reageren

Regels voor berichten