Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2005, 16:12
M@TRIX
M@TRIX is offline
ik ben de volgende situatie aan het proberen te realiseren.

ik heb thuis in bijna alle vertrekken een netwerk aansluiting. dit is bekabelt met een 3com switch en een belkin normale router.

onderstaande situatie dus:
@home--> Router --> 24 poorts Switch

ik heb 4 vaste pc's en 1 laptop

nu heb ik in de woonkamer een accespoint genaamd "beneden" geplaatst die ervoor zorgt dat de laptop wireless kan netwerken.

nu heb ik een pc aangeschaft die in een vertrek staat waar geen aansluiting zit en waar de eerst genoemde accespoint net geen dekking heeft. dus ik wilde een 2e accesoint gebruiken.

in princiepe zou dit volgens mij moeten werken want de accesoint zit op de switch aangesloten en zou een ip adres moeten verkrijgen via de router als ik mijn huiswerk goed heb gedaan....

alleen mijn pc zegt nu steeds dat deze geen verbinding kan maken omdat er geen ip adres beschikbaar is het gaat om een pc met windows xp en een msi wireless netwerk kaart 54G hij ziet de 2e accespoint die ik voor het gemak "boven" heb genoemd wel!

wie weet wat dit kan zijn???
Oud 19-08-2005, 16:21
]{ing
]{ing is offline
Windows heeft bij mij wel eens uit zichzelf de settings van security/wep gewijzigd. Om dit te checken zou je bij 'wireless connection status->tab wireless networks->properties' moeten kijken.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 16:40
Talon
Talon is offline
wat ik heb is het volgende:

ten eerste, alles statisch ip.

wireless gateway gekoppeld aan het kabelmodem maakt verbinding met alle cat 5 outlets.
Op een van die outlets zit een ander accesspoint aangsloten, maar die heb ik niet als gateway ingesteld, maar als router.
de gateway heeft dus alle externe adressen, en de router ziet alleen maar die gateway.
Verder het enige dat ik wel ingesteld heb, zijn de dns adressen van de gateway.

De wep codes zijn hetzelfde op beide, en de rest van die security settings ook.
Daarna op de laptop ingesteld dat ie beide kan gebruiken,
en het draait meteen
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 18:19
M@TRIX
M@TRIX is offline
ik kan mijn 2e accespoint ook als router gebruiken maar gaat dat dan niet ruzie-en?? 2 routers achter elkaar?
Oud 19-08-2005, 18:44
Talon
Talon is offline
Citaat:
M@TRIX schreef op 19-08-2005 @ 19:19 :
ik kan mijn 2e accespoint ook als router gebruiken maar gaat dat dan niet ruzie-en?? 2 routers achter elkaar?
nee, de eerste werkt als een gateway, en die tweede moet je meer zien als een soort van hub. (niet echt, maar dan krijg je een idee).
Je zou bv de tabellen kunnen laten overnemen van je gateway.

Ik heb het volgende:

internet --> gateway (10.50.10.1)--> (wireless) router(10.50.10.2) --> laptop

De laptop staat ingesteld om verbinding te maken met 2 SSID's, dus de gateway én de router. Omdat de wireless router verbinding maakt met de gateway, heb ik dus 10.50.10.1 gebruikt als default gateway voor de laptop (en alle desktops).
In de wireless router heb ik ingesteld dat het een ip adres heeft (10.50.10.2) en het destination lan ip 10.50.10.1.
Dus de router werkt als een soort van doorgeefluik.

Hmm, kan zijn dat dit een beetje vage uitleg is, maar eh dat hoor ik dan wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten