Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2005, 15:18
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Laat ik het ook maar eens hier proberen je weet maar nooit . 19 jarige, tweede jaars geneeskunde studente zoekt dus een kamer in Rotterdam. Nu woon ik nog bij mijn ouders, maar ik wil graag het huis uit. Huur het liefst niet veel hoger dan 250 euro incl. en minimaal 10 - 12 m2. En een beetje in de buurt van het centrum (noord, kralingen, centrum, blijdorp etc. etc.) Ik sta al ingeschreven bij stadswonen (sinds maart geloof ik), maar dat schiet niet op, en ook kamernet levert niets op. Iemand die iets weet/tips heeft?
Advertentie
Oud 22-08-2005, 19:10
Verwijderd
Alles wat ik dit moment tegen kom is veel duurder, zeker in de buurt van het centrum, ik denk eigenlijk dat de kans behoorlijk klein is dat je wat jij wilt vindt... Maar goed, je zou eens op de universiteit en op de hogeschool kunnen kijken of je ergens een briefje ziet hangen, soms zit er wel eens wat tussen. Op de site van de Hogeschool Rotterdam is een forum, daar wordt ook wel eens iets aangeboden.
Oud 22-08-2005, 21:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Met kamernet kreeg ik eerst heel wat aanbiedingen, ook in de prijsklassen enzo waarin jij zoekt (daarin zoek ik zelf ook) maar de laatste tijd krijg ik geen nieuwe aanbiedingen meer. Ik hoop dat het straks weer een beetje opbloeit.

Meer tips dan inschrijven bij stadswonen en kamernet kan ik je ook niet geven.
Oud 23-08-2005, 09:39
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Hmjah, dat van kamernet viel me ook op, er worden alleen belachelijk dure kamers aangeboden op het moment (al zou ik het geld hebben dan zou ik het er nog niet voor over hebben ). Net wel weer gereageerd op twee kamers. Wat ik zoek is er wel, ik ken genoeg mensen die zo zitten voor dat geld. Maar het schiet niet op en frustreert me, ben alweer een week of drie hard aan het zoeken en heb nog geen kijkavond gehad. Gewoon maar doorzoeken dan .
Oud 23-08-2005, 15:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 23-08-2005 @ 10:39 :
Hmjah, dat van kamernet viel me ook op, er worden alleen belachelijk dure kamers aangeboden op het moment (al zou ik het geld hebben dan zou ik het er nog niet voor over hebben ). Net wel weer gereageerd op twee kamers. Wat ik zoek is er wel, ik ken genoeg mensen die zo zitten voor dat geld. Maar het schiet niet op en frustreert me, ben alweer een week of drie hard aan het zoeken en heb nog geen kijkavond gehad. Gewoon maar doorzoeken dan .
Ik ben al vanaf eind juli aan het zoeken en heb een kijkavond gehad, mocht nog op een andere komen kijken maar dat vertrouwde ik niet helemaal en een ander mocht ik komen kijken maar daar ben ik toen langsgereden en dat vond ik van buiten al niets.

Verder krijg ik echt niets meer in de categorie 12m2 - 250 euro
Oud 24-08-2005, 13:23
Lif
Lif is offline
Ik ben ook op zoek naar zo'n kamer en inderdaad, op kamernet is weinig meer te vinden! Ik ben ook aangemeld bij huisbel.nl, dat zou je ook kunnen proberen. Alleen ik heb nog nooit via die site een huisbaas kunnen bereiken en ik heb dus ook nog geen kamer gevonden.

we kunnen ook met z'n drieen een appartement gaan zoeken
Oud 24-08-2005, 14:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lif schreef op 24-08-2005 @ 14:23 :
we kunnen ook met z'n drieen een appartement gaan zoeken
Is goed hoor, alleen is dat ook niet te vinden
Oud 24-08-2005, 16:36
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Huisbel had ik ook geprobeerd, maar daar stonden alleen hele oude advertenties op. Ik had het er gister met iemand op en die zei dat mensen die een advertentie op kamernet plaatsen vaak meer dan 100 reacties krijgen, dus dat je op moet vallen in je reactie (maar hoe ). Had ik gister op twee dingen van kamernet gereageerd zijn die vandaag alweer verwijderd van kamernet .

Naar appartementen heb ik ook al gekeken maar daar kon je idd echt niet aan.
Oud 24-08-2005, 20:57
Lif
Lif is offline
Ik dacht dat dat makkelijker was, een appartement. Drie vrienden van me hebben dat namelijk gedaan. Maar ik weet niet hoeveel ze betalen, dus daar zal het aan liggen

Toen mijn vriend een kamer in zijn huis in Utrecht wou gaan verhuren, had-ie meer dan tachtig reacties op de kamernetadvertentie. En dat was ergens begin juni. Hij heeft niet echt op orginaliteit gelet (beetje op leeftijd en of er geen stomme dingen in het mailtje stonden). Omdat het er zo veel waren was het meer wie het eerst mailt wordt nog wel uitgenodigd.

Ik denk dus dat je mailtje vaak niet zo nauwkeurig wordt gelezen als je zou willen.
Oud 25-08-2005, 16:55
Roos
Roos is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 24-08-2005 @ 17:36 :
Ik had het er gister met iemand op en die zei dat mensen die een advertentie op kamernet plaatsen vaak meer dan 100 reacties krijgen, dus dat je op moet vallen in je reactie (maar hoe ). Had ik gister op twee dingen van kamernet gereageerd zijn die vandaag alweer verwijderd van kamernet .
.
Advertenties worden vaak verwijderd als de huurder wel genoeg reacties heeft.
Oud 26-08-2005, 19:34
Gothic
Gothic is offline
stadswonen betaal je toch gauw 300, veel goedkoper hebben ze niet zei de mevrouw die ik gister aan de telefoon heb gehad. Het vervelende alleen is dat de huur dan 170 is en de servicekosten 130. Huur is de laag voor huursubsidie ... maar zeh ebben wel hele mooie kamers bij stadswonen.
Oud 27-08-2005, 12:01
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Gothic schreef op 26-08-2005 @ 20:34 :
stadswonen betaal je toch gauw 300, veel goedkoper hebben ze niet zei de mevrouw die ik gister aan de telefoon heb gehad. Het vervelende alleen is dat de huur dan 170 is en de servicekosten 130. Huur is de laag voor huursubsidie ... maar zeh ebben wel hele mooie kamers bij stadswonen.
Klopt, er zijn geloof twee of drie gebouwen die een beetje normale huur hebben (op stadswonen.nl kan je ook de huren van elke kamer gewoon opzoeken). Het zijn idd wel mooie kamers. Ik heb morgen mijn eerste hospiteeravond, alleen is het wel een beetje vage kamer (tijdelijk onderhuur, daarna wordt je of eruit gezet of krijg je een echt huurcontract).
Oud 28-08-2005, 11:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 27-08-2005 @ 13:01 :
Klopt, er zijn geloof twee of drie gebouwen die een beetje normale huur hebben (op stadswonen.nl kan je ook de huren van elke kamer gewoon opzoeken). Het zijn idd wel mooie kamers. Ik heb morgen mijn eerste hospiteeravond, alleen is het wel een beetje vage kamer (tijdelijk onderhuur, daarna wordt je of eruit gezet of krijg je een echt huurcontract).
Succes ermee alvast

Is dat die kamer van kamernet van een pand wat eigenlijk kantoorpand ofzo moet zijn maar waar al tien jaar studenten wonen en ze nu dus mot hebben met de gemeente?
Oud 28-08-2005, 12:01
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-08-2005 @ 12:31 :
Succes ermee alvast

Is dat die kamer van kamernet van een pand wat eigenlijk kantoorpand ofzo moet zijn maar waar al tien jaar studenten wonen en ze nu dus mot hebben met de gemeente?
Dankje! Ja, dat is idd die kamer. Ach ik ga wel gewoon kijken en dan zie ik het wel .
Oud 28-08-2005, 19:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 28-08-2005 @ 13:01 :
Dankje! Ja, dat is idd die kamer. Ach ik ga wel gewoon kijken en dan zie ik het wel .
Ja, zou ik ook doen. Ik heb zitten twijfelen of ik wel of niet zou reageren maar ik heb het toch maar niet gedaan. Het kost me nu al heel veel moeite om iemand te vinden die spullen kan verhuizen dus dat zie ik niet zitten om dat nog een keer te moeten omdat ik uit mijn kamer gezet wordt.
Oud 28-08-2005, 19:31
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-08-2005 @ 20:03 :
Ja, zou ik ook doen. Ik heb zitten twijfelen of ik wel of niet zou reageren maar ik heb het toch maar niet gedaan. Het kost me nu al heel veel moeite om iemand te vinden die spullen kan verhuizen dus dat zie ik niet zitten om dat nog een keer te moeten omdat ik uit mijn kamer gezet wordt.
Goede keus . Ik ben net terug en het verhaal wat betreft dat bestemmingsplan was nog vager dan dat ik eerst dacht. Bovendien was de kamer aan de straatkant van de nieuwe binnenweg, wat een hele drukke weg is (en dan enkelglas). Bovendien was de kamer vierkant (=onpraktisch). Morgen wordt ik gebeld of ik het ben of niet, maar ik wil de kamer sowieso niet.
Oud 29-08-2005, 20:25
Roos
Roos is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 28-08-2005 @ 20:31 :
Goede keus . Ik ben net terug en het verhaal wat betreft dat bestemmingsplan was nog vager dan dat ik eerst dacht. Bovendien was de kamer aan de straatkant van de nieuwe binnenweg, wat een hele drukke weg is (en dan enkelglas). Bovendien was de kamer vierkant (=onpraktisch). Morgen wordt ik gebeld of ik het ben of niet, maar ik wil de kamer sowieso niet.
Oordopjes en je hebt de vetste lokatie van Rotterdam west
Oud 29-08-2005, 22:38
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Roos schreef op 29-08-2005 @ 21:25 :
Oordopjes en je hebt de vetste lokatie van Rotterdam west
Dat is ook wel weer waar, je kan echt naar de faculteit kruipen. Maar ik heb hem ook niet gekregen .
Oud 02-09-2005, 19:53
morgana le fay
morgana le fay is offline
misschien de site www.kamerhureninrotterdam.nl en www.studentenkamers.nl
Oud 03-09-2005, 10:31
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
morgana le fay schreef op 02-09-2005 @ 20:53 :
misschien de site www.kamerhureninrotterdam.nl en www.studentenkamers.nl
Die eerste site kende ik idd nog niet .
Oud 22-09-2005, 13:47
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
*up* omdat ik nog steeds niets gevonden heb.
Oud 22-09-2005, 18:47
Breg
Breg is offline
kan je niet proberen iets groters te vinden voor meerdere personen? Een collega van mij heeft net een appartement van 2 verdiepingen op Rotterdam Zuid gekregen (niet al te ver van het centrum vandaan) voor +/- 350 per maand.
Oud 23-09-2005, 07:49
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Breg schreef op 22-09-2005 @ 19:47 :
kan je niet proberen iets groters te vinden voor meerdere personen? Een collega van mij heeft net een appartement van 2 verdiepingen op Rotterdam Zuid gekregen (niet al te ver van het centrum vandaan) voor +/- 350 per maand.
Daar heb ik ook al naar gekeken, maar een leuk appartement is haast niet betaalbaar (of iemand moet een goede tip wat dat betreft hebben)
Oud 23-09-2005, 07:58
Verwijderd
als je een appartement deelt met anderen lukt dat toch al gauw?Stel de drie kamerzoekers in dit topic willen elk 250 per maand uitgeven, dan heb je 750 euro in totaal voor een appartement
Oud 23-09-2005, 08:32
Roos
Roos is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-09-2005 @ 08:58 :
als je een appartement deelt met anderen lukt dat toch al gauw?Stel de drie kamerzoekers in dit topic willen elk 250 per maand uitgeven, dan heb je 750 euro in totaal voor een appartement
In Rotterdam is dat best lastig. Veel makelaars weren namelijk studenten uit hun appartementen. Wat dan overblijft zijn voornamelijk kleine/dure appartementen.
Of appartementen met 1 slaapkamer van 15m2 en 1 van 6m2, ook niet echt handig
Oud 23-09-2005, 09:52
Bravo
Bravo is offline
Ik heb me vorig jaar ook in maart ingeschreven bij Stadswonen en in december kreeg ik m'n eerste aanbieding. Bleek een super kamer te zijn en daar woon ik nu. Hartje Kralingen, dichtbij metro/tram, eigen douche/wc, 24m2 maar daar betaal je dan weer wel voor

Je kunt ook briefjes ophangen op de uni en tegen alles en iedereen zeggen dat je een kamer zoekt. Ik heb best een tijdje gezocht maar ik wist wat ik wilde (alleen in Kralingen) dus heb niet de eerste de beste kamer gekozen. En bij was het: geduld loont. Hopelijk bij jou ook! Succes!
Oud 23-09-2005, 12:00
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Idd, een appartement met redelijke grote slaapkamers voor 750 euro per maand is heel lastig te vinden in Rotterdam. Omdat je toch vooral bent aangewezen op de particuliere markt is het idd ook nog een lastig om er met studenten te gaan wonen. Mijn ouders zijn nu ook aan het kijken of ze niet een appartement kunnen kopen, en dat ik er dan medehuurders bijzoek, maar dat moet allemaal nog worden uitgezocht.

Geduld , maar ik ben al sinds begin augustus aan het zoeken en ben pas drie keer wezen hospiteren, waarbij ik drie keer de kamer niet wou en ook niet kreeg. Stadswonen is idd pas weer een optie vanaf december omdat alle kamers die nu vrijkomen verhuurd moeten worden aan eerstejeaars. Sinds woensdag hangt er op de universiteit een briefje van mij .
Oud 23-09-2005, 19:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb gisteren mijn inschrijvingsbewijs van Stadswonen gekregen dus daar wacht ik nu maar op, al weet ik dat dat heel lang kan duren. Het reizen valt me wel mee maar het is wel vervelend als je twee keer per week te laat bent

Ik heb een hele enthousiaste docent die nu ook kamers voor me aan het zoeken is Loopt ie de gang op 'weet er hier niet nog iemand een kamer voor Dana'
Oud 23-10-2005, 11:16
Patrick_vN
Patrick_vN is offline
Ik ben ook aan het zoeken maar ook nog steeds niks gevonden. Het zal wel van zelf komen hoop ik . Een vriend van me heeft een huis gehuurd met 4 vrienden van hem. Dus die heeft mazzel gehad.
Oud 04-12-2005, 13:03
phlexx
phlexx is offline
Ik weet t hij is aan de prijs.. maar ik gooi de *link* er toch maar even in
Oud 06-12-2005, 20:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
op marktplaats en op www.okeverhuur.nl worden ook kamers/appertementjes in Rotterdam aangeboden

Regels voor berichten