Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2005, 18:44
PrimRose
PrimRose is offline
Ik moet binnenkort naar de internist (morgen ff een afspraak maken) voor een onderzoek. Ik vroeg me af of mensen al zoiets meegemaakt hebben en wat ik kan verwachten. De dokter zei dat de internist een test zou doen om iets te weten te komen over het omzetten van melksuikers in iets anders oid.

op de verwijskaart staat dat mijn huisarts denkt aan IBS (irritable bowel syndrome) of lactasedeficientie. Iemand ervaring met die dingen?
Oud 23-08-2005, 19:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Lactasedeficientie betekent dat je lichaam te weinig van het enzym lactase heeft wat lactose in je voeding (zit oa in melkproducten) moet verteren. Als je te weinig lactase enzym in je darmen hebt heeft je lichaam dus moeite om melkproducten te verwerken. Als je op internet zoekt met 'lactose intolerantie' dan kom je een aantal dingen tegen waardoor die diagnose gesteld kan worden.
Oud 23-08-2005, 20:09
PrimRose
PrimRose is offline
ja, ik heb de 2 ziektes opgezocht. Zelf neig ik meer naar het irritable bowel sydrome. Alle symptomen die daar genoemd worden, heb ik. Ik vroeg me alleen af wat ze tijdens zo'n onderzoek doen.
Oud 23-08-2005, 20:23
Verwijderd
Ik moest een keer met een patient (tijdens mijn stage, ik doe hbo verpleegkunde) mee naar de internist. Alleen kreeg deze patient toen een algemeen lichamelijk onderzoek, dus dat zal wat anders zijn dan wat jij krijgt (hoogstwaarschijnlijk).

Wat de internist deed bij deze patient: naar hart en longen luisteren, voelen aan (''in") in buik; duwen op zijn buik, aan alle kanten (links rechts, boven beneden), luisten in zijn buik (met stetoscoop). Gewoon een beetje standaard, het was niks engs iig.

Maar goed mss dat jij wel iets heel anders krijgt. Ik zou me niet teveel zorgn maken als ik jou was .
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 21:14
Built to last
Built to last is offline
Nou ben er toevallig vorige week geweest...

hele mikmak

- hartfilmpje
- bloedruk
- longfoto's
- foto's van gewrichten
- urine sample
- bloed afgenomen (500cc voor onderzoek)
- blaastest @ longtest apparaat

Resultaat.... 0 !

Oftewel ik mag of leren leven met mn klachten of weer de huisarts "constant" lastigvallen...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 15:21
Lynn
Lynn is offline
Mijn vader heeft IBS, die diagnose hebben ze gesteld toen ze verder niks konden vinden (omdat IBS niet aan te tonen is; wanneer al het andere uitgesloten is, is het IBS ). Om de rest uit te sluiten hebben ze een colonscopie bij hem gedaan (met een camera in je darmen koekeloeren), meer niet.
Oud 25-08-2005, 16:50
Roos
Roos is offline
Citaat:
Built to last schreef op 23-08-2005 @ 22:14 :
- bloed afgenomen (500cc voor onderzoek)
500 cc lijkt me sterk
Oud 25-08-2005, 19:03
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Roos schreef op 25-08-2005 @ 17:50 :
500 cc lijkt me sterk
Als je bloed donor bent nemen ze ook iedere keer een halve liter (mijn pa is bloeddonor, vandaar dat ik dat weet)
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 17:16
PrimRose
PrimRose is offline
ik wacht nog op antwoord van de internist wanneer ik mag. Als ik ben geweest laat ik wel weten wat ze hebben gedaan en wat ik heb

thanx iig voor de info
Oud 28-08-2005, 18:07
Roos
Roos is offline
Citaat:
MTpower schreef op 25-08-2005 @ 20:03 :
Als je bloed donor bent nemen ze ook iedere keer een halve liter (mijn pa is bloeddonor, vandaar dat ik dat weet)
Ja, dat weet ik. Maar zoveel wordt nooit in 1x afgenomen voor wat bloedonderzoek. Dan zou je daarna namelijk maandenlang geen bloed mogen afstaan.

500cc dat zijn 100 buisjes van 5ml, beetje vreemd, vind je niet
Oud 28-08-2005, 18:35
Bloem
Bloem is offline
500 CC lijkt mij ook wat overdreven, zeker als je bedenkt dat ze voor de meeste onderzoeken maar een paar druppeltjes nodig hebben
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 18:50
Verwijderd
Citaat:
PrimRose schreef op 28-08-2005 @ 18:16 :
ik wacht nog op antwoord van de internist wanneer ik mag. Als ik ben geweest laat ik wel weten wat ze hebben gedaan en wat ik heb

thanx iig voor de info
Misschien had je kunnen vragen wat ze ongeveer zouden gaan doen toen je een afspraak maakte?
Dan weet je meteen waar je aan toe bent
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 20:20
PrimRose
PrimRose is offline
dat is het probleem. ze wilden aan de telefoon geen afspraak maken. Ik moest eerst de verwijsbrief faxen, dan gingen zij erover praten en daarna kan ik een brief verwachten met een datum en een tijd. En die heb ik overigens nog steeds niet gehad
Oud 01-09-2005, 20:26
Verwijderd
Citaat:
PrimRose schreef op 01-09-2005 @ 21:20 :
dat is het probleem. ze wilden aan de telefoon geen afspraak maken. Ik moest eerst de verwijsbrief faxen, dan gingen zij erover praten en daarna kan ik een brief verwachten met een datum en een tijd. En die heb ik overigens nog steeds niet gehad
Aah op die fiets..
Hmm, wel klote dat je nog niks gehoord hebt zeg!
Misschien nog eens bellen dat ze 'es opschieten?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten