Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2005, 20:03
Silent Moon
Silent Moon is offline
Ik ben ongeveer 6 maanden heel erg somber geweest. (Misschien toch licht depressief?) Ik wist niet meer wie ik was en wat ik wilde, ik was continu moe en zag de leuke dingen niet meer. Hoewel ik wel wíst dat ze er waren kon ik ze eigenlijk niet 'beleven' zeg maar. Ik heb het er nooit met mijn vriendinnen over gehad, ik was te eigenwijs en dacht het zelf aan te kunnen. Wel praatte ik met mijn broertje van 12. Hij heeft me veel geholpen ook al snapte hij lang niet alles. Ook schreef ik heel veel op waardoor het toch leek of iemand luisterde. Ik raakte in de knoop en wist niet meer wat de problemen waren. Ik zat heel veel op mijn kamer na te denken over van alles.
Midden juni hoorde ik dat ik Pfeiffer had en dacht dat dat wel deels de oorzaak daarvan kon zijn. Ik dacht dat ik voor altijd in die 'depressie' zou blijven hangen maar ik wilde geen hulp en dacht dat ik het zelf ooit wel zou kunnen oplossen.

In de laatste paar schoolweken ging het ineens een stuk beter. En binnen een korte tijd ben ik er weer helemaal bovenop gekomen. Zonder iets, het was ineens weg.
Ik ben nou gewoon een stuk gelukkiger

Nou vroeg ik me dus af of je er weer helemaal bovenop kunt komen zonder in aanraking gekomen te zijn met een psychiater oid. Want het verbaasde me dat het ineens weer helemaal goed gekomen is
Oud 23-08-2005, 20:05
Lorraine
Lorraine is offline
Dat kan.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Lorraine schreef op 23-08-2005 @ 21:05 :
Dat kan.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 20:46
light fighter
light fighter is offline
idd dat kan. Soms duurt het langer maar dat maakt niet uit vind ik goed voelen is goed voelen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 21:50
Fantôme
Fantôme is offline
jahoor. Dat kan wel, zoals hierboven al gezegd wordt.
Je zal niet de eerste zijn die er zonder proff. hulp bovenop kwam.
Waarschijnlijk speelt het mee dat je met je broertje (van 12, wat knap van hem ) kon praten.
Ik heb wel eens gelezen dat mensen 'zelf' (dus zonder proff. hulp) uit een depressie kunnen komen. Een belangrijke voorwaarde (of iets wat daarbij iig helpt) is dat je liefde&steun ervaart van mensen om je heen. Het hoeft niet eens zo te zijn dat mensen je 'helpen' als ze je maar niet laten vallen en je het gevoel hebt dat ze er zijn voor je.
Oud 23-08-2005, 22:23
Freestyler*
Freestyler* is offline
tuurlijk
Oud 24-08-2005, 03:50
Dwarrelend Blad
Dwarrelend Blad is offline
Soms moet je een boek lezen die je helemaal inspireert je gedachtenwijze om te gooien, of je bewust maakt dat je je leven negatiever beleeft dan nodig is. In combinatie met het tegenkomen van liefde is dat helemaal perfect om je goed te voelen.

"Ja dat kan", ook na jaren van extreme moodswings (vooral depressief) en over het algemeen somber/gevoelloos/leeg, waarvan een half jaar achtereen echt depressief..
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 04:08
Pr0xy
Pr0xy is offline
Dat kan idd ja, het is zelfs mogelijk dat het juist MET hulp langer gaat duren in bepaalde situaties.
Oud 24-08-2005, 08:42
rare kwast
rare kwast is offline
ja hoor dat kan best

[size1]sterker nog op mijn stage zeiden ze dat het zo was...
ik gaf aan hoe ik me voelde (ook tegen het depressieve aan waarschijnlijk) en zei zeiden: ach tis de leeftijd, gaat vanzelf weer weg...[/size]
Oud 24-08-2005, 09:12
snoopy
snoopy is offline
Sure. Sommige mensen kunnen dat, anderen niet. Hangt een beetje van je instelling af, maar ook van de grootte van het probleem, natuurlijk. Je kunt ook 'hulp' krijgen van de mensen om je heen, een dagboek of weet ik veel wat.
Oud 24-08-2005, 09:16
moon
moon is offline
Dat kan inderdaad, het is alleen wel mogelijk dat je op een gegeven moment nog een (kleine) terugslag krijgt. Maar misschien sta je nu wel sterk genoeg op je benen om daar dan mee om te kunnen gaan.
Oud 24-08-2005, 10:04
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Pr0xy schreef op 24-08-2005 @ 05:08 :
Dat kan idd ja, het is zelfs mogelijk dat het juist MET hulp langer gaat duren in bepaalde situaties.
Idd.
Citaat:
Dat kan inderdaad, het is alleen wel mogelijk dat je op een gegeven moment nog een (kleine) terugslag krijgt. Maar misschien sta je nu wel sterk genoeg op je benen om daar dan mee om te kunnen gaan.
Een kleine terugslag kan ook komen als je wel professionele hulp hebt gehad hoor
Oud 24-08-2005, 11:59
coopergirl
coopergirl is offline
Professionele hulp is een middel, het is geen doel. Snap je wat ik bedoel?
Oud 24-08-2005, 12:56
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
tuurlijk kan dat
Oud 24-08-2005, 13:17
hemhemhem
hemhemhem is offline
hangt er vanaf of je eruit komt
soms begrijp je niet waardoor je je niet goed voelt
in dat geval kan professionele hulp een goede keuze zijn
maar mensen die je goed kennen zouden je misschien misschien zelfs beter kunnen helpen, maar dan moeten ze dat wel aankunnen en open genoeg staan en ongeveer een beetje weten hoe ze moeten reageren

professionele hulp kan beter zijn
professionele hulp kan slechter zijn

hangt van een hoop dingen af
Oud 24-08-2005, 13:46
Verwijderd
Nee. dan ben je ten dode opgeschreven.

(ik wil niemand aanvallen, maar moet dit echt even kwijt)
Sorry, ik krijg jeuk van deze topictitel. Het gros van de mensen die 'Professionele hulp' krijgen bestaat uit rijke, verwende, westerse aanstellers die zichzelf heel interessant en sophisticated vinden omdat ze een psych bezoeken.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 15:17
Silent Moon
Silent Moon is offline
Oke
Oud 24-08-2005, 16:41
Chelsea
Chelsea is offline
lichteraan hoe sterk persoon je zelf ben en watvoor problemen je heb
Oud 24-08-2005, 17:36
moon
moon is offline
Citaat:
Katje schreef op 24-08-2005 @ 14:46 :
Nee. dan ben je ten dode opgeschreven.

(ik wil niemand aanvallen, maar moet dit echt even kwijt)
Sorry, ik krijg jeuk van deze topictitel. Het gros van de mensen die 'Professionele hulp' krijgen bestaat uit rijke, verwende, westerse aanstellers die zichzelf heel interessant en sophisticated vinden omdat ze een psych bezoeken.

ja, en ik krijg jeuk van mensen zoals jij die blijkbaar geen enkel idee hebben van wat een depressie werkelijk is en waarom mensen professionele hulp krijgen.
Oud 25-08-2005, 10:04
Nik-kie-kie
Nik-kie-kie is offline
Tuurlijk kun je je beter gaan voelen door professionele hulp, maar dit heb je echt niet per sé nodig hoor! Leer allereerst jezelf als uitgangspunt te nemen! Alleen jij weet wat je voelt en alleen jij kan er iets aan veranderen!!

Iemand kan je perfect aanvoelen en toch niet de titel 'proffesioneel' hebben ... Moet je zijn/haar adviezen dan maar gewoon langs je door laten gaan? Nee hoor, echt niet!
Geloof me, je voelt vanzelf of iets goed zit of niet ...
Doe vooral geen dingen waar je jezelf niet lekker bij voelt!

Blijf positief! Dit lijkt misschien een beetje cliché en misschien is het dat ook wel maar het helpt, echt!
Oud 25-08-2005, 10:45
fractuur
fractuur is offline
Tuurlijk kan dat. Het ligt wel aan je persoonlijkheid en aan de grootte van je probleem, maar het kan zeker. Al denk ik dat hulp van vrienden zonder meer belangrijk is.
Reageren

Regels voor berichten