Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Het is iets meer dan dat. Zie oa. deze sites:
http://www.autsider.net/spectrum/gel...hizofrenie.htm http://www.ypsilon.org/ypsilon/Yps3.htm http://www.parnassia.nl/circ_volw1/f...chizo_faq.html
Laatst gewijzigd op 12-06-2002 om 12:19. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Slechte ervaringen mee.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() maar goed.. zoek anders een psych. om erover te prate? Vertrouwenspersoon?
||
![]() |
Citaat:
En eigenlijk zit ik daar helemaal niet mee. |
![]() |
|
![]() |
Tja, ten eerste is een gespleten persoonlijkheid inderdaad iets anders dan schizofrenie.
uh..ff kijken hoor. (heb me hier een tijdje geleden in verdiept) Een op de honderd mensen lijdt aan schizofrenie. Deze ziekte kenmerkt zich door periodes van psychose. (periodes waarin het contact met de werkelijkheid ernstig verstoord is) Dat kan zijn hallucinaties, waandenkbeelden, iemand kan het idee hebben dat hij achterna wordt gezeten door duizend vleermuizen. Iemand die psychoses heeft hoeft niet per se schizofreen te zijn (bv. drugs) maar iemand die schizofrenie heeft, heeft wel psychoses. In de periodes tussen de psychose merk je ook dat iemand aan deze ziekte lijdt. Vaak vindt iemand het heel moeilijk om bepaalde situaties te over zien. Bijvoorbeeld een huishouden runnen. De kleinste dingen kunnen veel moeite kosten. Er is heel veel over te vertellen maar dat moet je dan weer net even interessant vinden. En weet je, als ik zo'n lijstje met symptonen afga heb ik ook binnen de kortste keren schizofrenie, gilles de la tourette (of hoe dat dan ook heet) En..eh..juist ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
PWS schizofrenie tessaentiana | 1 | 04-11-2015 19:51 | |
Psychologie |
vriend met schizofrenie concitaala | 3 | 12-09-2010 14:13 | |
Psychologie |
Schizofrenie? blurred | 13 | 06-07-2008 16:24 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Meer kans op schizofrenie in gemengde wijken ijscoman | 13 | 17-12-2007 20:18 | |
Psychologie |
schizofrenie --> negatieve en positieve symptonen>?! Fantôme | 40 | 01-11-2003 20:54 | |
Drugs & Alcohol |
depressie en schizofrenie van weed? BlackMystery | 17 | 10-04-2003 11:00 |