Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2002, 12:09
Sinqi
Sinqi is offline
is dat dat je een gespleten persoonlijkheid hebt of dat je dingen/mensen ziet die er niet zijn of allebei?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2002, 12:15
dystopia
dystopia is offline
Het is iets meer dan dat. Zie oa. deze sites:

http://www.autsider.net/spectrum/gel...hizofrenie.htm
http://www.ypsilon.org/ypsilon/Yps3.htm
http://www.parnassia.nl/circ_volw1/f...chizo_faq.html

Laatst gewijzigd op 12-06-2002 om 12:19.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 16:28
Verwijderd
dat wordt vaak gesuggereerd in films enzo, maar een gespleten persoonlijkheids stoornis (owneej, meervoudige persoonlijkheids stoornis heet het geloof ik) is absoluut niet het zelfde als schizofrenie.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Sinqi schreef:
is dat dat je een gespleten persoonlijkheid hebt of dat je dingen/mensen ziet die er niet zijn of allebei?
Nee dus.
Schizofrenie heeft te maken met het horen van stemmen/hallucineren/paranoïde gevoelens/psychoses.

MPS (Multiple Person Syndrom) heeft te maken met meerdere persoonlijkheden.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 16:52
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Bij die eerste site herken ik bij die "negatieve symptonen" best veel..
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 18:09
BlackMystery
BlackMystery is offline
erm mensen ff domme vraag misschien
maar ik herken ook wel verdacht veel van die sogenaamde symptonen
zijn dit wel echt symptonen?
wa zo schizo vind ik mezelf toch niet
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 18:45
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
wallflower schreef:

Bij die eerste site herken ik bij die "negatieve symptonen" best veel..
Ja. Dat kan. Maar dat betekend nog niet dat je 't hebt. Als je bij je psycholoog bent kun je dat natuurlijk 'ns naar voren brengen dat je op internet dat bent tegengekomen en eventueel zelfs dat uitprinten en erover praten. Eigen initiatief tonen is zo gek nog niet
Oud 12-06-2002, 20:31
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Ja. Dat kan. Maar dat betekend nog niet dat je 't hebt. Als je bij je psycholoog bent kun je dat natuurlijk 'ns naar voren brengen dat je op internet dat bent tegengekomen en eventueel zelfs dat uitprinten en erover praten. Eigen initiatief tonen is zo gek nog niet
Zit niet meer bij een psycholoog...

Slechte ervaringen mee..
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 11:12
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
wallflower schreef:

Zit niet meer bij een psycholoog...

Slechte ervaringen mee..
Zijn niet allemaal hetzelfde hoor. Net zoals niet alle Nederlanders, alle Turken, alle Chinezen, alle Jongens, alle Apen, alle Junkies, alle *noem een groep* niet hetzelfde zijn

maar goed.. zoek anders een psych. om erover te prate? Vertrouwenspersoon?
Oud 13-06-2002, 11:28
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Zijn niet allemaal hetzelfde hoor. Net zoals niet alle Nederlanders, alle Turken, alle Chinezen, alle Jongens, alle Apen, alle Junkies, alle *noem een groep* niet hetzelfde zijn

maar goed.. zoek anders een psych. om erover te prate? Vertrouwenspersoon?
Ik ben typisch zo'n eigenwijs persoon die denkt t zelf wel op te kunnen knappen..
En eigenlijk zit ik daar helemaal niet mee.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 17:02
She_me
She_me is offline
Tja, ten eerste is een gespleten persoonlijkheid inderdaad iets anders dan schizofrenie.
uh..ff kijken hoor. (heb me hier een tijdje geleden in verdiept)

Een op de honderd mensen lijdt aan schizofrenie. Deze ziekte kenmerkt zich door periodes van psychose. (periodes waarin het contact met de werkelijkheid ernstig verstoord is) Dat kan zijn hallucinaties, waandenkbeelden, iemand kan het idee hebben dat hij achterna wordt gezeten door duizend vleermuizen. Iemand die psychoses heeft hoeft niet per se schizofreen te zijn (bv. drugs) maar iemand die schizofrenie heeft, heeft wel psychoses. In de periodes tussen de psychose merk je ook dat iemand aan deze ziekte lijdt. Vaak vindt iemand het heel moeilijk om bepaalde situaties te over zien. Bijvoorbeeld een huishouden runnen. De kleinste dingen kunnen veel moeite kosten.

Er is heel veel over te vertellen maar dat moet je dan weer net even interessant vinden.

En weet je, als ik zo'n lijstje met symptonen afga heb ik ook binnen de kortste keren schizofrenie, gilles de la tourette (of hoe dat dan ook heet) En..eh..juist Dat kan dus twee dingen betekenen.
Oud 13-06-2002, 20:02
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
wallflower schreef:

Ik ben typisch zo'n eigenwijs persoon die denkt t zelf wel op te kunnen knappen..
En eigenlijk zit ik daar helemaal niet mee.
Je denkt dat je er niet mee zit, maar je houdt jezelf voor de gek. Want je leeft nu in onzekerheid. En zo iemand kan juist zekerheid bieden...
Reageren

Regels voor berichten