Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2005, 23:29
Big Boi
Big Boi is offline
Wie zit net zoals ik met smart te wachten op de eerste handheld van Sony? Wie heeft hier al maanden een reservering staan bij zijn lokale gameshop? Wat vinden jullie van de line-up van games bij de release? Wie heeft 'm vanwege ongeduld al geimporteerd? Of ga je 'm meer gebruiken voor de multimedia functies?

Tell me!!

Ikzelf heb eindelijk het geld bij elkaar gesprokkeld voor het wonderschone apparaat + een game en 2 x 512 mb mem sticks en kan niet wachten totdat mijn grote vrinden van de Bart Smit bij me langs komen volgende week donderdag.
Ik ben atm nog wel aan het twijfelen over welke game ik als eerst koop. Mijn voorkeur gaat uit naar Wipeout, misschien omdat iedereen die een PSP heeft deze game moet hebben, alhoewel THPS 2 ook een goede kans maakt. Heb die game namelijk helemaal grijs gespeeld op de PS1.

Nu jullie!
Oud 25-08-2005, 00:31
D@mien
D@mien is offline
Ik wacht tot de prijs zakt van de japanse versie...dan import ik em wel...249 euro vind ik wat veel....en persoonlijk vind ik et spellenaanbod niet erg super op dit moment...
Oud 25-08-2005, 08:46
Jolt
Jolt is offline
Ik vond hem eerst gaaf maar vind hem nu maar bagger.
Waarom koop je niet 1x1024 mb?

Ik weet nog niet of ik hem koop.
Oud 25-08-2005, 09:36
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Ik koop liever een Xbox 360
Oud 25-08-2005, 11:46
Verwijderd
Ik ga hem wel halen, maar mijn GBA SP Nes edition is ook nog niet zo oud dus die kan nog wel eve mee, en de xbox 360 gaat voor.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 11:52
Koning
Koning is offline
Citaat:
Kingofthemall schreef op 25-08-2005 @ 10:36 :
Ik koop liever een Xbox 360
wat een domme post
Oud 26-08-2005, 00:58
DMC
DMC is offline
haha @ jullie

*heeft een psp met firmware 1.50*

Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 07:53
Sketch
Sketch is offline
We hebben er in China een gekocht voor m'n broertje, met Ape Escape en een fps. Ape Escape is gaaf Die shooter is geloof ik ook erg goed, maar die heb ik nog niet gespeeld.

Edit: De shooter is Coded Arms

Laatst gewijzigd op 26-08-2005 om 08:49.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 08:38
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Koning schreef op 25-08-2005 @ 12:52 :
wat een domme post
mobiel gamen of niet...gaat niet met een Xbox, ik zie het niet zo hoog in bij de Xbox 360, heb meer lof voor de PS3. Maar dat duurt nog een jaar.

Eerst een HDTV
Oud 26-08-2005, 15:32
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
DMC schreef op 26-08-2005 @ 01:58 :
haha @ jullie

Die zijn sweet alleen vraag ik me af hoelang je die nog kan gebruiken....want et was toch zo dat je spellen had die je firmware moesten updaten voordat je kon spelen?
Oud 26-08-2005, 16:51
Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
DMC schreef op 26-08-2005 @ 01:58 :
haha @ jullie

Wat houd dat in? Want ik heb gehoord dat je met oudere firmware dus illegaal spellen kon spelen vanaf je me stick? En dat je er ook evt een i-net browser op kon zetten? En hoe update je je firmware dan? Via usb of via de ingebouwde WiFi?
Oud 26-08-2005, 16:52
Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
Jolt schreef op 25-08-2005 @ 09:46 :
Ik vond hem eerst gaaf maar vind hem nu maar bagger.
Waarom koop je niet 1x1024 mb?

Ik weet nog niet of ik hem koop.
Mja die kon ik eerst niet vinden dus het word toch maar 1x 1024 mb want ze hebben ze weer bij de Dixons.
Oud 26-08-2005, 16:53
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
D@mien schreef op 26-08-2005 @ 16:32 :
Die zijn sweet alleen vraag ik me af hoelang je die nog kan gebruiken....want et was toch zo dat je spellen had die je firmware moesten updaten voordat je kon spelen?
Grand Turismo waarschijnlijk voor de PSP heeft Firmware 2.0 nodig.
Oud 26-08-2005, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 26-08-2005 @ 17:53 :
Grand Turismo waarschijnlijk voor de PSP heeft Firmware 2.0 nodig.
http://www.psp-spot.com/forums/index...ST&f=24&t=2813
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 19:57
iRoy
iRoy is offline
Ik denk dat ik hem ook wel haal. Denk dat ik Metal Gear Solid erbij haal. Die komt toch ook meteen uit?
Oud 26-08-2005, 21:40
D@mien
D@mien is offline
Metal Gear Acid viel nogal tegen gloofik...
Et is toch slechts een kwestie van tijd voordat firmware v2 gekraakt wordt? dus kan je rustig een nieuwere kopen...(zal ook wel in no-time een regiovrije UMD-movie speler van gemaakt kunnen worden..)

Ik zit nu te twijfelen of ik toch maar een EU PSP zal kopen..ivm het verhoogde risico op dead pixels...als je dat moet terugsturen ben je weer veel geld kwijt....
alleen twijfel ik ook of ik em meteen zal kopen of dat ik ff zal wachten...want ik kan ff geen games opnoemen die op dit moment erg leuk zijn...en om em alleen voor zn mp3/film mogelijkheid te kopen is ie wel vrij prijzig...

Laatst gewijzigd op 26-08-2005 om 21:43.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 22:19
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 26-08-2005 @ 22:40 :
Metal Gear Acid viel nogal tegen gloofik...
Nee, mensen dachten dat metal gear ac!d een metal gear zou zijn zoals je op de console gewend bent. Maar het is een turn based spel ala advance wars en ik vind hem helemaal tegek iig

Citaat:
Et is toch slechts een kwestie van tijd voordat firmware v2 gekraakt wordt? dus kan je rustig een nieuwere kopen...(zal ook wel in no-time een regiovrije UMD-movie speler van gemaakt kunnen worden..)
Nou, nee, firmware 2 is nog best verre van gekraakt.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 00:25
Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
Ninh schreef op 26-08-2005 @ 23:19 :
Nee, mensen dachten dat metal gear ac!d een metal gear zou zijn zoals je op de console gewend bent. Maar het is een turn based spel ala advance wars en ik vind hem helemaal tegek iig

Nou, nee, firmware 2 is nog best verre van gekraakt.
Hoe bevalt de PSP je? Gaat de batterij bij normaal gebruik lang genoeg mee? En waar gebruik je 'm het meeste voor?
Oud 27-08-2005, 05:21
Verwijderd
Citaat:
Big Boi schreef op 27-08-2005 @ 01:25 :
Hoe bevalt de PSP je? Gaat de batterij bij normaal gebruik lang genoeg mee? En waar gebruik je 'm het meeste voor?
De PSP bevalt me uitstekend Het is echt het pimpste apparaat sinds tijden, vooral als je ziet wat voor mogelijkheden dit ding wel niet kent op homebrew gebied; windows 95 op de psp vond ik nog het grappigst om te zien gebeuren
De batterij gaat bij normaal gebruik voor mijn doen lang genoeg mee. Je moet weten dat de games over het algemeen geprogrammeerd zijn dat ze op 222mhz draaien, terwijl de PSP dus 333mhz kan halen. Op de laatstgenoemde kloksnelheid drained je psp wel vrij snel, maar die mode gebruik ik alleen voor de neo geo emulator die daardoor op 60fps draait
Bij normaal gebruik, tsjah, wat beschouw je als normaal? Ik heb een dag alleen maar mp3's geluisterd op de psp en toen ging hij 9 volle uren mee Dat kan mijn ipod nooit halen
Ik heb ook een dag lang gegamed (Lumines, verdomd verslavend vertel ik je! ) en toen ging hij 5-6 uur mee. Lang genoeg dus , je hoeft je trouwens geen zorgen te maken meer over batterijduur. Over een paar dagen komt een X2 batterij uit door datel, die zoals de naam al zegt 2x zolang meegaat met een charge met eenzelfde omvang in grootte als de oorspronkelijke
Ik gebruik hem het meest als mp3 speler, 'k ben namelijk veel onderweg en heb niet vaak zin om een kwijlende persoon tegenover me te hebben die m'n PSP probeert te versieren

Als je nieuwstaat THUG2(THPS) US version compleet + bonnetje eventueel wilt overkopen, pm me maar, 'k speel het amper, mijn voorkeur gaat uit naar puzzle games

Laatst gewijzigd op 27-08-2005 om 05:30.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 10:19
Jolt
Jolt is offline
Kan je Ipod nooit 9 uur halen?No fucking way, mijn Ipod haalt dat makkelijk, daarnaast 20 Gig muziek vs 1 gig....
Voor mij was de muziek het belangrijkste ben dus toch maar voor een Ipod gegaan, misschien haal ik me ook een PSP, maar vind hem niet echt iets van yes die moet ik hebben.
Oud 27-08-2005, 10:46
Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
Ninh schreef op 27-08-2005 @ 06:21 :
De PSP bevalt me uitstekend Het is echt het pimpste apparaat sinds tijden, vooral als je ziet wat voor mogelijkheden dit ding wel niet kent op homebrew gebied; windows 95 op de psp vond ik nog het grappigst om te zien gebeuren
De batterij gaat bij normaal gebruik voor mijn doen lang genoeg mee. Je moet weten dat de games over het algemeen geprogrammeerd zijn dat ze op 222mhz draaien, terwijl de PSP dus 333mhz kan halen. Op de laatstgenoemde kloksnelheid drained je psp wel vrij snel, maar die mode gebruik ik alleen voor de neo geo emulator die daardoor op 60fps draait
Bij normaal gebruik, tsjah, wat beschouw je als normaal? Ik heb een dag alleen maar mp3's geluisterd op de psp en toen ging hij 9 volle uren mee Dat kan mijn ipod nooit halen
Ik heb ook een dag lang gegamed (Lumines, verdomd verslavend vertel ik je! ) en toen ging hij 5-6 uur mee. Lang genoeg dus , je hoeft je trouwens geen zorgen te maken meer over batterijduur. Over een paar dagen komt een X2 batterij uit door datel, die zoals de naam al zegt 2x zolang meegaat met een charge met eenzelfde omvang in grootte als de oorspronkelijke
Ik gebruik hem het meest als mp3 speler, 'k ben namelijk veel onderweg en heb niet vaak zin om een kwijlende persoon tegenover me te hebben die m'n PSP probeert te versieren

Als je nieuwstaat THUG2(THPS) US version compleet + bonnetje eventueel wilt overkopen, pm me maar, 'k speel het amper, mijn voorkeur gaat uit naar puzzle games
Ja, van die X2 batterij heb ik gehoord. De normale PSP batterij zou een 1800 maH type zijn en die X2 een 3600maH.
Ah ik zal je zeker zo ff pm'en dan, Lumines heb ik al besteld op lik-sang.com
Oud 27-08-2005, 10:46
Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
Jolt schreef op 27-08-2005 @ 11:19 :
maar vind hem niet echt iets van yes die moet ik hebben.
Komt nog wel als je er een in je handen hebt gehad en er echt mee gegamed hebt.
Oud 27-08-2005, 10:52
Jolt
Jolt is offline
Een vriend van mij heeft hem, en ik heb er op gegamed, maar echt wow is het niet bij mij
Oud 27-08-2005, 11:03
Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
Jolt schreef op 27-08-2005 @ 11:52 :
Een vriend van mij heeft hem, en ik heb er op gegamed, maar echt wow is het niet bij mij
Ah ok.

En welke firmware versie heeft hij? Kan ie Homebrew draaien?
Oud 28-08-2005, 01:58
Jolt
Jolt is offline
Yes, had eerst Firmaware 1,5 geloof ik, ging ie allemaal die domme emulators doen, heeft ie zo een ding, had ie niet eens games, toen heeft ie 2.0 erop gezet voor die browser en nu heeft hij een paar games.

Maar ik vind het nog niet echt je van het, zou wel omdat er nog geen fatsoenlijke rpg's op zijn uitgekomen.
Oud 28-08-2005, 13:01
Big Boi
Big Boi is offline
Ja klopt, ik koop nu bijna geen launchtitels omdat ik zeker weet dat er nog zoveel beters aankomt.
Ik hoop ook dat er nog een FF rpg op verschijnt..
Oud 29-08-2005, 01:54
Big Boi
Big Boi is offline
Btw, weet iemand hoe je de PSP via WiFi kan connecten aan je PC om bijv. de internet browser te gebruiken? Ik heb niks kwa draadloos hier thuis maar ik lees dat je er alleen maar een W-LAN adapter voor nodig hebt, klopt dat? En hoe zet je dat op?
En gebruikt iemand al tunneling software zoals Kai Xlink?
Oud 29-08-2005, 11:48
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik wil dr ook geen, maar kga dr echt geen 300 euro voor betalen. tis maar speelgoed hoor.
Oud 29-08-2005, 11:50
Jolt
Jolt is offline
Hij is er al voor 250 hoor
Oud 29-08-2005, 12:20
Onorthodox
Onorthodox is offline
Citaat:
Jolt schreef op 29-08-2005 @ 12:50 :
Hij is er al voor 250 hoor
Ja, idd. Wat is 250 euro nou tegenwoordig nog? Pzies, een habbekrats
Oud 29-08-2005, 12:27
Verwijderd
Je kan hem beter importeren, al wou ik dat al een tijdje geleden doen en ik kwam toen mensen tegen die vertelde dat ze problemen bij de douane kregen en dus nog flink wat euros meer moesten betalen...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 12:55
Verwijderd
even een vraag, hoe zit t met jullie schermpjes, heb je daar beschermers voor of zitten de eerste krassen er al op?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 12:57
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Fishy schreef op 29-08-2005 @ 13:55 :
even een vraag, hoe zit t met jullie schermpjes, heb je daar beschermers voor of zitten de eerste krassen er al op?
Wij hebben er een soort schuimrubberen hoesje bij gekregen. Het scherm is vooralsnog krasloos. Hij kostte trouwens 200 euro, inclusief dat hoesje, oplader, memorycard, oortjes, en nog wat troep.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 15:43
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Onorthodox schreef op 29-08-2005 @ 13:20 :
Ja, idd. Wat is 250 euro nou tegenwoordig nog? Pzies, een habbekrats
Yep, dat is geen geld voor een gadget
Voor een Ipod betaal je ook al 200/300
Voor een telefoon hetzelfde

Maja het is maar wat je ervoor over hebt, er moeten toch eerst goede games op uitkomen.

Valt me wel op dat iedereen licht te zeuren over die prijzen, consoles zijn altijd duur maar weer in verhouding met een pc goedkoop, om fatsoenlijk te gamen, zeg 400 euro voor een console en voor een pc 2000 euro.

Het is gewoon een keuze die je maakt, en tel daarbij eens op dat onze inkomsten weer eens omhoog gaan, moeten we daar maar eens gebruik van maken
Oud 29-08-2005, 15:57
luchtloper
luchtloper is offline
bij ons in de buurt beginnen ze nu al met afprijzen. 230 euro
Oud 29-08-2005, 17:43
MichSterretje
MichSterretje is offline
mss dat ik hem ga kopen, eerst ff sparen voor een nieuwe pc... (2 maanden doe ik daarover dus... daarna ga ik wel een PSP halen... met FM 2006)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 22:34
Big Boi
Big Boi is offline
De Free Record Shop heeft nu een aanbieding: 3 games halen, 2 betalen. Klinkt goed gezien je hier toch zo'n 40-55 euro winst op kan halen. Ik ga er zeker gebruik van maken.

Bron: http://www.freerecordshop.nl/shop/co...es/gamefolder/

Weet iemand of dit ook geld voor UMD films?
Oud 29-08-2005, 22:53
Benteknol
Benteknol is offline
ik wil er ook een kopen

een vraagje: ik rij elke ochtond naar leiden met de trein duurt zo een 20 minuutjes redden de batterijen van mijn psp dat ?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 23:00
Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
mr praatpaal schreef op 29-08-2005 @ 23:53 :
ik wil er ook een kopen

een vraagje: ik rij elke ochtond naar leiden met de trein duurt zo een 20 minuutjes redden de batterijen van mijn psp dat ?
Dat red ie makkelijk. De tijden die ik gelezen heb op internet verschillen nogal onderhevig dus pak ik de tijden van een makker van me die een geimporteerde heeft.
Hij kan ongeveer 4-5 uur film kijken, dan is de batterij helemaal leeg en ongeveer hetzelfde voor games. Maar hij speelt meestal wat kortere spelsessies en hij wisselt nogal vaak van games dus dan kan hij er zo'n 8 uur op spelen. Voor mp3's gebruikt hij 'm niet zoveel maar hij zegt dat als je mp3's draait en je zet je scherm uit dat je er dan heel lang mee kan doen. 10+ uur moet makkelijk kunnen.
Oud 29-08-2005, 23:11
Jolt
Jolt is offline
Daarvoor heb ik een Ipod

Ik wil die witte staat mooi bij mijn Ipod, die zwarte vind ik lelijk.
Oud 30-08-2005, 00:16
Big Boi
Big Boi is offline
Hehe wat ik net zie op mn bestellijst op bartsmit.com :

Zou ie misschien eerder komen?
Oud 30-08-2005, 08:25
Rijk
Rijk is offline
De PSP is een mooie handheld dat zeker

Bij Nedgame gaan ze 10 euro onder de advies prijs
daar word hij dus €239,-
Oud 30-08-2005, 09:04
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Jolt schreef op 29-08-2005 @ 16:43 :

Valt me wel op dat iedereen licht te zeuren over die prijzen, consoles zijn altijd duur maar weer in verhouding met een pc goedkoop, om fatsoenlijk te gamen, zeg 400 euro voor een console en voor een pc 2000 euro.
maar waar vind jij een console waar je ook nog eens je huiswerk op kan maken he...

overigens geef je wel belachelijk veel uit als een pc 2000 moet kosten bij jou. voor de helft heb je al een heel fatsoenlijk pctje staan.
Oud 30-08-2005, 09:24
Jolt
Jolt is offline
Als je wilt gamen op de zelfde graphics en dezelfde framerates kost het je veel, dan is een console goedkoper.

Maja, niet dat je voor 2000 euro een high end pc hebt.
Oud 30-08-2005, 13:28
Wammus
Wammus is offline
Ik heb nog ergens een GBA liggen waar ik nu bar weinig meer mee doen maar ik zit er toch wel ernstig over na te denken om me een PSP aan te schaffen want man dat ding is echt vet . Een collega van me heeft hem al een tijdje en die filmpjes die je kan afspelen en sjit zijn echt fucking scherp .
Oud 30-08-2005, 13:39
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Jolt schreef op 30-08-2005 @ 10:24 :
Als je wilt gamen op de zelfde graphics en dezelfde framerates kost het je veel, dan is een console goedkoper.

Maja, niet dat je voor 2000 euro een high end pc hebt.
geef me maar ns 2000 euro, daar kun je echt wel een hele vette pc van bouwen hoor.

maar goed, als jij 250 euro (vroeger bekend als 550 gulden) een normaal bedrag vindt voor een speeltje, ga je gang.

ik koop t ding wel als a)t ding goedkoper is en b)ik mn collegegeld betaald heb.
Oud 30-08-2005, 13:58
Jolt
Jolt is offline
Alle gagdets zijn prijzig, wat doe je eraan, niks, wachten
Oud 30-08-2005, 15:13
ExVaal
ExVaal is offline
Wipeout Pure 0wnt THUG (Niet Tony Hawk Pro Skater he? Het is Tony Hawk Underground 2 Remix) vet hard.

Ik heb ze allebei, en Wipeout is echt zo veel malen vetter en uitdagender.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 15:16
jodekaas
jodekaas is offline
Goed nieuws!!!

het schijnt dat de EU PSP's met firmware 1.52 komen met een UMD disc waarop een update is naar 2.0.

En volgens WAB zal er 1 september een downgrader komen van 1.5x naar 1.50!!!!!!!
je kan dan wel zeggen dat het misschien bullshit is, maar dit komt van een zeer gerespecteerde perspoon in de PSP community, dus zal zeer waarschijnlijk kloppen.

Dus NIET updaten naar 2.0 met de bijgeleverde UMD disc, omdat nog geen spellen er naar vragen.

TEVENS is er een WAB Version changer dat er voor zorgt dat je op een psp 1.5/1.0 gewoon spellen kan draaien die perse om 1.52 vragen of in de toekomst 2.0.

En tja die browser in 2.0... daar wordt je toch snel moe van en je hebt toch al een pc, tevens zal er toch een homebrew browser komen wat dit dus overbodig maakt.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 15:19
DMC
DMC is offline
Citaat:
D@mien schreef op 26-08-2005 @ 16:32 :
wat jodekaas zegt. er is zo'n version changer van WAB

Check ook op bijv. www.pspupdates.com of www.psp-spot.com voor die nieuws wat jodekaas zegt!!
Kunnen jullie naar alle waarschijnlijkheid toch homebrew draaien!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten