![]() |
|
Verwijderd
|
De raceklasse die naast de Formule 1 zou moeten komen te staan..
Naast omdat het seizoen zich afspeelt na het Formule 1 seizoen. Oftewel we kunne eerst genieten van het Formule 1 seizoen, en daarna gaan we lekker verder met de A1 Grand Prix! ![]() De A1 gp is een race met landen. Ieder land dat meedoet heeft 1 auto, zo ook nederland. En jahwel voor diegene die het nog niet gehoord heeft, Jos Verstappen zal deze auto berijden! In de knal Oranje auto ![]() Jeroen Bleekemolen zal voor NEderland de reserve rijder zijn. En niemand minder dan Jan Lammers is de teambaas van ons Nederlandse team! ![]() Wie gaat dit kampioenschap volgen!? Mij lijkt het wel leuk, nieuwe klasse je weet niet wat je moet verwachten altijd wel leuk.. BEn ook weer benieuwd hoe het er nu met Jos voorstaat.. Of hij een beetje zich in de shcijnwerpers kan rijden in deze competitie! ![]() Voor verdere informatie zie: http://www.a1gp.com of http://www.verstappen.nl |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het is een klasse opgericht door een steenrijke oliesjeik. Hij, als autosport liefhebber, wilde een nieuwe raceklasse oprichten waarin close-racing en veel inhaalacties centraal zouden staan. Het is een kampioenschap dat wordt verreden tussen landen, en niet tussen coureurs. Elk land dat meedoet mag 1 wagen inzetten, en mag zelf uitmaken welke coureur er voor hen uitkomt. Deze moet uiteraard wel de nationaliteit van datzelfde land hebben. De wagens zijn speciaal door Lola ontworpen zodat close-racing mogelijk is. Met deze autos kun je vlak achter elkaar rijden zonder downforce te verliezen. Nog een pluspunt is dat elk team/land exact dezelfde wagen tot zijn beschikking heeft. De coureur + team maakt dus het verschil, en niet het materiaal en het geld zoals in andere raceklasses. Deze klasse heeft absoluut niets met F1 te maken. Het lijkt erop dat het een zeer aantrekkelijke klasse zal worden, en omdat het ook nog eens in de wintermaanden wordt verreden zou het nog weleens heel populair kunnen gaan worden... ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar die andere rijders zijn toch allemaal onbekende (voor mij althans).
||
Citaat:
||
Citaat:
De korte race is trouwens om de uiteindelijke startposities voor de 2e lange race te verdelen. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
ALEX YOONG (ex F1, minardi) NELSON PIQUET JR (zoon van de bekende Piquet) RALPH FIRMAN (ex F1, jordan) JOS VERSTAPPEN (ex F1, benneton, simtec, arrows, stewart, honda, arrows, minardi) THOMAS SCHECKTER (getest voor Jaguar in de F1, zoon van Jody Scheckter, de laatste Ferrari wereldkampioen voor Schumacher in 1979) TIMO SCHEIDER (DTM coureur)
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() A1GP lijkt me wel leuk, heb er nog niet zo heel veel over gehoord, maar is ben wel benieuwd. Verstappen en Lammers: ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
eigenlijk vraag ik me een beetje af wat Verstappen in die klasse te zoeken heeft. Het is een goede coureur, daar niet van, maar verder zijn het vooral "talenten". Ik had er liever een Nicky Pastorelli in gezien, of wellicht een Ho-Ping Tung (voor China dan) of Giedo van de Garde. Verder vind ik een knaloranje niet mooi. Had er liever een Nederlandse vlag doorheen gehad, wapperend over de airbox heen ofzo. Het lijkt me wel een boeiende klasse waarin echt de afstelling en de coureur het verschil maken. Lijkt me ook wel eens leuk om te zien tussen de huidige F1-coureurs ![]()
||
Citaat:
Jos is met zijn ervaring en talent de aangewezen man om samen met het team zo snel mogelijk aan de top van deze klasse te komen. Als Jos dit seizoen veel goeie resultaten neerzet werkt dit natuurlijk ook door in zo'n team. Ik denk dat als dit seizoen verloopt zoals gepland, en dat Jos aan het eind van het seizoen misschien wel het kampioenschap op zak heeft, dat Jos weer uit zal kijken naar een andere klasse. Samen hebben ze het team dan opgebouwd naar een topteam binnen de A1, en zullen sponsors in de rij staan om het team na dit seizoen te sponsoren. Voor jong talent zal het ook veel makkelijker om in te stappen in een goed draaiend en ervaren team. Resultaten zijn dan makkelijker te behalen, en dat betekend weer een beter toekomst-perspectief... ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
De Verstappen site is compleet vernieuwd trouwens, werd weleens tijd na al die jaren dezelfde lay-out...
![]() www.verstappen.com
||
Citaat:
enig idee hoe laat en welke zender? ben benieuwd namelijk. als t een beetje boeiend is kunnen we lekker het hele jaar racen kijken ![]()
||
Citaat:
Donderdag 22 september: Jos Verstappen te gast in de talkshow van Jensen, 22.30 uur, RTL 5. A1GP series en Racing for Holland, 23.28 uur, RTL 7 Zaterdag 24 september: Kwalificatie, 17.00 - 18.30, RTL7. Zondag 25 september: Sprintrace, 14.25 - 15.15, RTL7 Race, 15.45 - 17.30, RTL7
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
de autos moeten ook gelijk zijn, alleen dingen als bandenhardheid, vering en wat andere kleine zaken mogen veranderd worden, onder controle zodat het eerlijker word en daarom ga ik dus kijken
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wel leuk ja dat ie eindelijk gewonnen had, maar helaas een beetje te laat. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
|