Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2005, 00:54
Verwijderd
De raceklasse die naast de Formule 1 zou moeten komen te staan..
Naast omdat het seizoen zich afspeelt na het Formule 1 seizoen. Oftewel we kunne eerst genieten van het Formule 1 seizoen, en daarna gaan we lekker verder met de A1 Grand Prix!

De A1 gp is een race met landen. Ieder land dat meedoet heeft 1 auto, zo ook nederland. En jahwel voor diegene die het nog niet gehoord heeft, Jos Verstappen zal deze auto berijden!
In de knal Oranje auto
Jeroen Bleekemolen zal voor NEderland de reserve rijder zijn. En niemand minder dan Jan Lammers is de teambaas van ons Nederlandse team!

Wie gaat dit kampioenschap volgen!?

Mij lijkt het wel leuk, nieuwe klasse je weet niet wat je moet verwachten altijd wel leuk.. BEn ook weer benieuwd hoe het er nu met Jos voorstaat.. Of hij een beetje zich in de shcijnwerpers kan rijden in deze competitie!

Voor verdere informatie zie:
http://www.a1gp.com of
http://www.verstappen.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2005, 10:48
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Dan meteen maar even de kalender, het is dus niet ná het F1 seizoen maar het overlapt elkaar zo'n beetje.

Grand Prix of Nations Brands Hatch, Great Britain
Date: Sep. 25, 2005

Grand Prix of Nations Eurospeedway, Lausitz, Germany
Date: Oct. 09, 2005

Grand Prix of Nations Autodromo do Estoril, Estoril, Portugal
Date: Oct. 23, 2005

Grand Prix of Nations Eastern Creek International Raceway, Sydney, Australia
Date: Nov. 06, 2005

Grand Prix of Nations Sepang International Circuit, Kuala Lumpur, Malaysia
Date: Nov. 20, 2005

Grand Prix of Nations Dubai Autodrome, Dubai, United Arab Emirates
Date: Dec. 11, 2005

Grand Prix of Nations Indonesia, Singapore
Date: Jan. 15, 2006

Grand Prix of Nations Durban / Cape Town, South Africa
Date: Jan. 29, 2006

Grand Prix of Nations Parque Fundidora, Monterrey, Mexico
Date: Feb. 12, 2006

Grand Prix of Nations San Antonio Street Race, Texas, USA
Date: Feb. 26, 2006

Grand Prix of Nations Laguna Seca, California, USA
Date: Mar. 12, 2006

Grand Prix of Nations Beijing Goldenport, Beijing, China
Date: Apr. 03, 2006

Het enige circuit dat ook de door de F1 wordt bezocht is dus Sepang in Maleisië.
Goed ik had dus nog nooit van A1 Grand Prix gehoord en wist dus ook niet dat Nederland, in de persoon van Jos Verstappen ook mee zou doen. Of Jos Verstappen een goede keuze is geweest laat ik nog even in het midden...
Naast Nederland doen de volgende landen mee:

Australië
Brazilië
Canada
China
Frankrijk
Engeland
Duitsland
Monaco
India
Ierland
Libië
Maleisië
Mexico
Nieuw Zeeland
Pakistan
Portugal
Zuid-Afrika
Rusland
Zwitserland
Amerika

voor de meeste landen zijn de couceurs nog niet bekend, ik kan er in ieder geval nog niets over vinden. Maar we hebben in ieder geval dus al wat meer informatie.
Oud 25-08-2005, 10:50
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef op 25-08-2005 @ 01:54 :

In de knal Oranje auto
Oud 25-08-2005, 11:35
one.
one. is offline
Gaat het ook live verslaggegeven worden, net als de F1?
Oud 25-08-2005, 11:40
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 25-08-2005 @ 12:35 :
Gaat het ook live verslaggegeven worden, net als de F1?
dat wou ik ook net vragen, ik ga eens rondkijken op die sites. Maar daar is nog niet veel info op te vinden.
Oud 25-08-2005, 12:02
Verwijderd
Sky zend in de UK het volgende uit voor race 1

Sat 24th Sept - Sky Sports Xtra - Live A1GP (qualifying?) 14.00-16.00
Sun 25th Sept - Sky Sports 1 - Live A1GP (Race) 12.30-15.00

race 1 niet live, en geen vrije trainingen ofzo..

En het word tijd dat er eens wat meer zenders de rechten gaan kopen want sky is op dit moment de enigste europese zender die het uit gaat zenden
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 12:43
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef op 25-08-2005 @ 13:02 :
Sky zend in de UK het volgende uit voor race 1

Sat 24th Sept - Sky Sports Xtra - Live A1GP (qualifying?) 14.00-16.00
Sun 25th Sept - Sky Sports 1 - Live A1GP (Race) 12.30-15.00

race 1 niet live, en geen vrije trainingen ofzo..

En het word tijd dat er eens wat meer zenders de rechten gaan kopen want sky is op dit moment de enigste europese zender die het uit gaat zenden
Ik dacht dat rtl het ging uitzenden
Oud 25-08-2005, 13:30
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 25-08-2005 @ 11:50 :
[afbeelding]
Das nog niet de definitieve kleurenstelling... Waarschijnlijk wordt de nederlandse vlag er nog overheen gedaan. Met als basis oranje...
Oud 25-08-2005, 14:02
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 25-08-2005 @ 14:30 :
Das nog niet de definitieve kleurenstelling... Waarschijnlijk wordt de nederlandse vlag er nog overheen gedaan. Met als basis oranje...
ok ik ben benieuwd.
Oud 28-08-2005, 13:49
Tofke_H
Tofke_H is offline
Het is omdat Belgie niet meedoet, als ik het goed gelezen heb hierboven, dat ik het niet ken. In de week nog eens wat info erover gaan zoeken.
Is dit de zoveelste competitie als eventuele voorbereiding van de echt F1???
Oud 28-08-2005, 14:00
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 28-08-2005 @ 14:49 :
Nou als Verstappen er meedoet kan je het volgens mij niet echt een voorbereiding noemen
Oud 28-08-2005, 14:11
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Het is omdat Belgie niet meedoet, als ik het goed gelezen heb hierboven, dat ik het niet ken. In de week nog eens wat info erover gaan zoeken.
Een korte uitleg over deze nieuwe klasse:

Het is een klasse opgericht door een steenrijke oliesjeik. Hij, als autosport liefhebber, wilde een nieuwe raceklasse oprichten waarin close-racing en veel inhaalacties centraal zouden staan.
Het is een kampioenschap dat wordt verreden tussen landen, en niet tussen coureurs. Elk land dat meedoet mag 1 wagen inzetten, en mag zelf uitmaken welke coureur er voor hen uitkomt. Deze moet uiteraard wel de nationaliteit van datzelfde land hebben.
De wagens zijn speciaal door Lola ontworpen zodat close-racing mogelijk is. Met deze autos kun je vlak achter elkaar rijden zonder downforce te verliezen.
Nog een pluspunt is dat elk team/land exact dezelfde wagen tot zijn beschikking heeft. De coureur + team maakt dus het verschil, en niet het materiaal en het geld zoals in andere raceklasses.

Deze klasse heeft absoluut niets met F1 te maken. Het lijkt erop dat het een zeer aantrekkelijke klasse zal worden, en omdat het ook nog eens in de wintermaanden wordt verreden zou het nog weleens heel populair kunnen gaan worden...
Oud 30-08-2005, 16:52
Verwijderd
Maar als het niet live uitgezonden word...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 16:53
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Bossen schreef op 30-08-2005 @ 17:52 :
Maar als het niet live uitgezonden word...
Komt wel goed denk ik... Rtl 5 heeft er al zoveel aandacht aan besteed. Die zullen die rechten ook wel binnenhengelen.
Oud 30-08-2005, 17:26
Mark
Mark is offline
Bij de eerste testst is al gebleken dat er veel landen dicht bij elkaar zitten. Nederland doet goed mee! Ook is het fenomeen "rollende start" al geoefend. Tijdens de races zullen er ook rollende starts gedaan worden.

De tijden van de test van 24/25/26 augustus:

1 USA 1.24.177 – SCOTT SPEED
2 FRANCE 1.24.392 – ALEX PREMAT
3 IRELAND 1.24.561 – RALPH FIRMAN
4 BRAZIL 1.24.574 – NELSON PIQUET JR
5 NEW ZEALAND 1.24.590 – JONNY REID
6 SWITZERLAND 1.24.617 – NEEL JANI
7 NETHERLANDS 1.24.646 – JOS VERSTAPPEN
8 PORTUGAL 1.24.738 – ALVARO PARENTE
9 MALAYSIA 1.24.987 – FAIRUZ FAUZY
10 LEBANON 1.25.012 – KALIL BESCHIR
11 GREAT BRITAIN 1.25.104 – ROBBIE KERR
12 GERMANY 1.25.211 – TIMO SCHEIDER
13 MEXICO 1.25.296 – SALVADOR DURAN
14 AUSTRALIA 1.25.312 – WILL POWER
15 PAKISTAN 1.25.374 – ADAM KHAN
16 SOUTH AFRICA 1.25.509 – STEPHEN SIMPSON
17 INDONESIA 1.26.291 – ANANDA MIKOLA
18 INDIA 1.26.579 – KARUN CHANDHOK
19 RUSSIA 1.26.805 – ROMAN RUSINOV
20 CHINA 1.27.113 – TENG YI JIANG

Mark
Oud 30-08-2005, 17:36
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 28-08-2005 @ 15:00 :
Nou als Verstappen er meedoet kan je het volgens mij niet echt een voorbereiding noemen
Dat is gewoon een publiciteitsstunt hey
Maar die andere rijders zijn toch allemaal onbekende (voor mij althans).
Oud 30-08-2005, 17:37
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 28-08-2005 @ 15:11 :
Een korte uitleg over deze nieuwe klasse:

Het is een klasse opgericht door een steenrijke oliesjeik. Hij, als autosport liefhebber, wilde een nieuwe raceklasse oprichten waarin close-racing en veel inhaalacties centraal zouden staan.
Het is een kampioenschap dat wordt verreden tussen landen, en niet tussen coureurs. Elk land dat meedoet mag 1 wagen inzetten, en mag zelf uitmaken welke coureur er voor hen uitkomt. Deze moet uiteraard wel de nationaliteit van datzelfde land hebben.
De wagens zijn speciaal door Lola ontworpen zodat close-racing mogelijk is. Met deze autos kun je vlak achter elkaar rijden zonder downforce te verliezen.
Nog een pluspunt is dat elk team/land exact dezelfde wagen tot zijn beschikking heeft. De coureur + team maakt dus het verschil, en niet het materiaal en het geld zoals in andere raceklasses.

Deze klasse heeft absoluut niets met F1 te maken. Het lijkt erop dat het een zeer aantrekkelijke klasse zal worden, en omdat het ook nog eens in de wintermaanden wordt verreden zou het nog weleens heel populair kunnen gaan worden...
Eigenlijk het principe van BELCAR bij ons dus (of is het een andere competitie). Daar rijden ze ook allemaal in hetzelfde auto'tje. Ze mogen die enkel zelf tunen (met beperkingen) zodat ze iets beter kunnen uitkomen op een race.
Oud 30-08-2005, 20:58
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Mark schreef op 30-08-2005 @ 18:26 :
Ook is het fenomeen "rollende start" al geoefend. Tijdens de races zullen er ook rollende starts gedaan worden.
Alleen tijdens de eerste (korte) race is er een rollende start. Bij de tweede (lange) race start men uit stilstand.

De korte race is trouwens om de uiteindelijke startposities voor de 2e lange race te verdelen.
Oud 30-08-2005, 21:00
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 30-08-2005 @ 18:37 :
Eigenlijk het principe van BELCAR bij ons dus (of is het een andere competitie). Daar rijden ze ook allemaal in hetzelfde auto'tje. Ze mogen die enkel zelf tunen (met beperkingen) zodat ze iets beter kunnen uitkomen op een race.
Het principe 'gelijke wagens' wordt inderdaad wel meer toegepast. Een van de bekendste voorbeelden is toch wel de ChampCar serie.
Oud 30-08-2005, 23:03
Mark
Mark is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 30-08-2005 @ 18:36 :
Dat is gewoon een publiciteitsstunt hey
Maar die andere rijders zijn toch allemaal onbekende (voor mij althans).
Er zitten wel bekende namen bij hoor:

ALEX YOONG (ex F1, minardi)
NELSON PIQUET JR (zoon van de bekende Piquet)
RALPH FIRMAN (ex F1, jordan)
JOS VERSTAPPEN (ex F1, benneton, simtec, arrows, stewart, honda, arrows, minardi)
THOMAS SCHECKTER (getest voor Jaguar in de F1, zoon van Jody Scheckter, de laatste Ferrari wereldkampioen voor Schumacher in 1979)
TIMO SCHEIDER (DTM coureur)
Oud 05-09-2005, 23:14
Verwijderd
Er werd net bekent gemaakt bij RTL Autosport dat RTL(7) alle A1GP races gaat uitzenden.

Goed nieuws!!!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 06:32
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef op 06-09-2005 @ 00:14 :
Er werd net bekent gemaakt bij RTL Autosport dat RTL(7) alle A1GP races gaat uitzenden.

Goed nieuws!!!
leuk
Oud 06-09-2005, 12:00
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Uiteindelijk heeft men besloten om de wagen toch helemaal oranje te houden. Opzich niet verkeerd natuurlijk. Als er iets hekenbaar is dan is het wel een volledig oranje wagen.

Gister was de presentatie:

Sjeikh maktoum was hoogstpersoonlijk aanwezig.
En de motivatie, enthousiasme en vertrouwen straalde ervanaf bij Jan en Jos.
Oud 06-09-2005, 12:10
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 06-09-2005 @ 07:32 :
leuk
Yeah! Ik hoop Ruud ter Weijden.. die deed Formule 1 altijd leuk
A1GP lijkt me wel leuk, heb er nog niet zo heel veel over gehoord, maar is ben wel benieuwd. Verstappen en Lammers:
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 12:36
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Sinds kort is ook de A1GP site van team Nederland online:

http://www.a1teamned.com/
Oud 06-09-2005, 15:01
Verwijderd
Citaat:
jdiezrequejo schreef op 06-09-2005 @ 00:14 :

Goed nieuws!!!
, tot April live races!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 18:40
one.
one. is offline
Citaat:
Mark schreef op 31-08-2005 @ 00:03 :
Er zitten wel bekende namen bij hoor:

ALEX YOONG (ex F1, minardi)
NELSON PIQUET JR (zoon van de bekende Piquet)
RALPH FIRMAN (ex F1, jordan)
JOS VERSTAPPEN (ex F1, benneton, simtec, arrows, stewart, honda, arrows, minardi)
THOMAS SCHECKTER (getest voor Jaguar in de F1, zoon van Jody Scheckter, de laatste Ferrari wereldkampioen voor Schumacher in 1979)
TIMO SCHEIDER (DTM coureur)
En Scott Speed is ok best bekend.
Oud 07-09-2005, 10:03
3rd Rock
3rd Rock is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 06-09-2005 @ 19:40 :
En Scott Speed is ok best bekend.
die rijdt op dit moment toch GP2? vraag me af of dat niet botst of is het GP2seizoen 25sept al afgelopen? Even gegoogled: het GP2 seizoen moet dan nog in race: 30sept in Bahrein. Ben benieuwd hoe oa. Speed, Firman en Jani dat op gaan lossen

eigenlijk vraag ik me een beetje af wat Verstappen in die klasse te zoeken heeft. Het is een goede coureur, daar niet van, maar verder zijn het vooral "talenten". Ik had er liever een Nicky Pastorelli in gezien, of wellicht een Ho-Ping Tung (voor China dan) of Giedo van de Garde.

Verder vind ik een knaloranje niet mooi. Had er liever een Nederlandse vlag doorheen gehad, wapperend over de airbox heen ofzo.

Het lijkt me wel een boeiende klasse waarin echt de afstelling en de coureur het verschil maken. Lijkt me ook wel eens leuk om te zien tussen de huidige F1-coureurs Wel jammer dat Finland niet meedoet, die hebben ook wat leuke coureurs rondrijden, waarvan Heiki Kovalainen de bekendste is. Apart trouwens dat Zwitserland meedoet. Is autoracen daar niet verboden? Aan de andere kant is Peter Sauber natuurlijk ook een Zwitser en doet Sauber al een tijdje mee aan de F1
Oud 07-09-2005, 11:57
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
3rd Rock schreef op 07-09-2005 @ 11:03 :
Eigenlijk vraag ik me een beetje af wat Verstappen in die klasse te zoeken heeft. Het is een goede coureur, daar niet van, maar verder zijn het vooral "talenten". Ik had er liever een Nicky Pastorelli in gezien, of wellicht een Ho-Ping Tung (voor China dan) of Giedo van de Garde.
Ik denk dat het juist een hele slimme zet is van Jan om een ervaren en zeer snelle rijder als Jos te contracteren voor het eerste seizoen. Je moet niet vergeten dat het team van Jan Lammers nog geen ervaring heeft met Formule wagens. Ze beginnen dus met een achterstand op de meeste andere teams die in deze klasse uit zullen komen.
Jos is met zijn ervaring en talent de aangewezen man om samen met het team zo snel mogelijk aan de top van deze klasse te komen. Als Jos dit seizoen veel goeie resultaten neerzet werkt dit natuurlijk ook door in zo'n team.

Ik denk dat als dit seizoen verloopt zoals gepland, en dat Jos aan het eind van het seizoen misschien wel het kampioenschap op zak heeft, dat Jos weer uit zal kijken naar een andere klasse. Samen hebben ze het team dan opgebouwd naar een topteam binnen de A1, en zullen sponsors in de rij staan om het team na dit seizoen te sponsoren.
Voor jong talent zal het ook veel makkelijker om in te stappen in een goed draaiend en ervaren team. Resultaten zijn dan makkelijker te behalen, en dat betekend weer een beter toekomst-perspectief...
Oud 07-09-2005, 12:50
3rd Rock
3rd Rock is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 07-09-2005 @ 12:57 :
Ik denk dat het juist een hele slimme zet is van Jan om een ervaren en zeer snelle rijder als Jos te contracteren voor het eerste seizoen. Je moet niet vergeten dat het team van Jan Lammers nog geen ervaring heeft met Formule wagens. Ze beginnen dus met een achterstand op de meeste andere teams die in deze klasse uit zullen komen.
Jos is met zijn ervaring en talent de aangewezen man om samen met het team zo snel mogelijk aan de top van deze klasse te komen. Als Jos dit seizoen veel goeie resultaten neerzet werkt dit natuurlijk ook door in zo'n team.

Ik denk dat als dit seizoen verloopt zoals gepland, en dat Jos aan het eind van het seizoen misschien wel het kampioenschap op zak heeft, dat Jos weer uit zal kijken naar een andere klasse. Samen hebben ze het team dan opgebouwd naar een topteam binnen de A1, en zullen sponsors in de rij staan om het team na dit seizoen te sponsoren.
Voor jong talent zal het ook veel makkelijker om in te stappen in een goed draaiend en ervaren team. Resultaten zijn dan makkelijker te behalen, en dat betekend weer een beter toekomst-perspectief...
Zo kun je het inderdaad ook zien Persoonlijk vind ik het toch meer een talentenklasse, maar idd kan Lammers de ervaring van Jos (en zichzelf) gebruiken om een soort voorsprong op te bouwen en door dat succes sponsors en dus geld binnen te halen.
Oud 07-09-2005, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Brain-Damage schreef op 07-09-2005 @ 12:57 :

Weet niet of hij het kampioenschap kan winnen, er zitten meerdere ex-F1 correurs bij, en Jos heeft al lang niet meer ge-raced. Maar Jos Vestappen is wel de coolste correur van NL .
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 23:29
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Jaja, dit weekend is alweer de 1e race... Op Brands Hatch wel te verstaan. Een gedenkswaardig weekend aangezien het het eerste race weekend is voor deze leuke nieuwe autosport klasse.

Hoe gaat team Nederland presteren? Zullen de races echt zo spectaculair zijn als voorspeld?

Ik heb er in ieder geval zin in.
Oud 22-09-2005, 14:57
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
De Verstappen site is compleet vernieuwd trouwens, werd weleens tijd na al die jaren dezelfde lay-out...

www.verstappen.com
Oud 22-09-2005, 18:09
3rd Rock
3rd Rock is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 21-09-2005 @ 00:29 :
Jaja, dit weekend is alweer de 1e race... Op Brands Hatch wel te verstaan. Een gedenkswaardig weekend aangezien het het eerste race weekend is voor deze leuke nieuwe autosport klasse.

Hoe gaat team Nederland presteren? Zullen de races echt zo spectaculair zijn als voorspeld?

Ik heb er in ieder geval zin in.
]

enig idee hoe laat en welke zender?

ben benieuwd namelijk. als t een beetje boeiend is kunnen we lekker het hele jaar racen kijken
Oud 22-09-2005, 19:40
Verwijderd
In de tv gids zal het vast wel ergens staan
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 20:30
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
3rd Rock schreef op 22-09-2005 @ 19:09 :
enig idee hoe laat en welke zender?
TV uitzendingen A1GP Brands Hatch

Donderdag 22 september:
Jos Verstappen te gast in de talkshow van Jensen, 22.30 uur, RTL 5.
A1GP series en Racing for Holland, 23.28 uur, RTL 7

Zaterdag 24 september:
Kwalificatie, 17.00 - 18.30, RTL7.

Zondag 25 september:
Sprintrace, 14.25 - 15.15, RTL7
Race, 15.45 - 17.30, RTL7
Oud 23-09-2005, 13:30
3rd Rock
3rd Rock is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 22-09-2005 @ 21:30 :
TV uitzendingen A1GP Brands Hatch

Donderdag 22 september:
Jos Verstappen te gast in de talkshow van Jensen, 22.30 uur, RTL 5.
A1GP series en Racing for Holland, 23.28 uur, RTL 7

Zaterdag 24 september:
Kwalificatie, 17.00 - 18.30, RTL7.

Zondag 25 september:
Sprintrace, 14.25 - 15.15, RTL7
Race, 15.45 - 17.30, RTL7
dank voor het uitzoeken. Denk dat ik wel ga kijken, als ik het niet vergeet
Oud 24-09-2005, 02:53
arP-socialist
arP-socialist is offline
Citaat:
nee het is meer een wereldkampioenschap ipv. een sponsorrace

de autos moeten ook gelijk zijn, alleen dingen als bandenhardheid, vering en wat andere kleine zaken mogen veranderd worden, onder controle zodat het eerlijker word

en daarom ga ik dus kijken
Oud 24-09-2005, 08:37
ViperDax
ViperDax is offline
ik kan niet wachten tot dit geweld los barst

volgens mij word het stukken beter dan de formule 1, wie het beste is wint gewoon, niks geld gedoe of wat.., heerlijk racing pur sang!
Oud 24-09-2005, 10:30
nochtans
nochtans is offline
leuk, de F1 is bijna afgelopen dus is er weer iets nieuws om te volgen. daarbij is de opzet een stuk aantrekkelijker als bij de F1, hierbij gaat het echt alleen om racen. ik ben benieuwd!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 11:05
Verwijderd
Verstappen betrokken bij zware crash

De eerste trainingen voor de A1 Grand Prix-wedstrijd op Brands Hatch in Groot-Brittannië zijn niet bepaald incidentloos verlopen. Veel coureurs raakten van de baan of maakten een spin. Jos Verstappen was betrokken bij de zwaarste klapper van de dag. Indiër Karun Chandhok liet in de eerste sessie Maleisiër Alex Yoong passeren, maar zag de knaloranje bolide van het Nederlandse team over het hoofd.

Chandhok knalde op de Nederlander en werd vervolgens gelanceerd. De auto van de Indiër raakte zwaar beschadigd, maar beide coureurs bleken ongedeerd. Jos Verstappen kwam op de eerste dag van het A1 GP-kampioenschap tot de negende tijd in de eerste sessie en de negentiende tijd in de tweede sessie, die onder natte omstandigheden werd verreden. De Amerikaan Scott Speed reed met 1.16.516 de snelste tijd van de dag.

Bron: F1Racing

Laatst gewijzigd op 24-09-2005 om 11:08.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 17:20
Verwijderd
Die langzame coureurs zijn echt een gevaar op de weg
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 15:03
Verwijderd
Jaaaaaaaah Die Jos
Toch nog de race gewonnen Gelukkig maar, dacht dat hij het weer ging verpesten voor zichzelf, maar nee!

Dit keer heeft hij geleerd en wint hij

!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 15:35
Sandersss
Sandersss is offline
Wat een fout...

Meteen slechte vooruitzichten op de hoofdrace
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 18:25
PV
PV is offline
Hoera voor Jos
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Sandersss schreef op 29-01-2006 @ 16:35 :
Wat een fout...

Meteen slechte vooruitzichten op de hoofdrace
Uhm die is allang geweest hoor

Wel leuk ja dat ie eindelijk gewonnen had, maar helaas een beetje te laat.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 20:17
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Aiii Jos, daar ging-ie vanmiddag!
Oud 29-01-2006, 21:19
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 29-01-2006 @ 20:55 :
Uhm die is allang geweest hoor

Wel leuk ja dat ie eindelijk gewonnen had, maar helaas een beetje te laat.
Duh, die was toen nog niet op tv geweest..
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 14:00
arP-socialist
arP-socialist is offline
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 24-09-2005 @ 12:05 :
Verstappen betrokken bij zware crash

De eerste trainingen voor de A1 Grand Prix-wedstrijd op Brands Hatch in Groot-Brittannië zijn niet bepaald incidentloos verlopen. Veel coureurs raakten van de baan of maakten een spin. Jos Verstappen was betrokken bij de zwaarste klapper van de dag. Indiër Karun Chandhok liet in de eerste sessie Maleisiër Alex Yoong passeren, maar zag de knaloranje bolide van het Nederlandse team over het hoofd.

De meest opvallende KNALoranje wagen en hij ziet em over het hoofd, die prestatie alleen al is een prijs waard
Oud 30-01-2006, 18:14
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Maar na de crash maakte hij het wel meteen weer goed!
Reageren

Regels voor berichten