Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2001, 15:02
apeldoorn
apeldoorn is offline
Ik probeer wat weg te schrijven met een java applet. Ik wil dus de invoer van een tekstvakje wegschrijven in een bestandje. Alleen tijdens de test geeft die een PermissionException. Ik heb de writer zo geprogrammeerd:
FileReader infile = new FileReader ("hoi.dat");
BufferedReader input = new BufferedReader (infile);
En dan gewoon wegschrijven met input.println(bla bla bla). Het inlezen uit het vakje gaat goed, maar het wegschrijven gaat dus niet goed. Komt dat omdat je met een java applet niet op deze manier kan wegschrijven? Of is er iets anders aan de hand?
(beetje stomme vraag, heb niet echt veel verstand van applets maken (wel een beetje van java)).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2001, 15:07
Chimera
Chimera is offline
Applets mogen niet naar een file schrijven, tenzij ze gesigned zijn. Hoe dat signen in z'n werk gaat weet ik niet precies, maar het schijnt nogal complex te zijn.

-> http://java.sun.com/
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 15:10
Doc
Doc is offline
Je moet 't idd signen, voor zo'n signiture moet je dokken, ik dacht iets van 500 piek per jaar...

Op m'n werk hebben we d'r een

Je kun aan zo'n Prof. Signiture komen via
http://www.thawte.com http://www.verisign.com

Dat zijn de 2 grootsten..

Veel suc6
Oud 23-12-2001, 15:21
apeldoorn
apeldoorn is offline
Best jammer is dat

Maar bedankt voor de info, hoef ik tenminste niet nog langer te kloten totdat die eens ging werken!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 06:00
apeldoorn
apeldoorn is offline
Is het niet mogelijk om 1 klasse de java-applet te laten zijn en dat de tekst die je invoert in bijvoorbeeld een TextArea dan doorstuurt naar een "normale" klasse, en dat deze klasse het gewoon wegschrijft in het bestand? M.a.w., de applet laat het wegschrijven naar een bestand gewoon over aan een andere zelf geprogrammeerde klasse.... Of denk ik nu weer te kortzichtig?

[Dit bericht is aangepast door apeldoorn (25-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 09:42
Chimera
Chimera is offline
En hoe wil je dat 'andere' programma dan draaiende krijgen?

Nee, dat kan niet. Gelukkig maar, want het zou vervelend zijn als applets alles maar konden lezen en schrijven.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 10:34
apeldoorn
apeldoorn is offline
Waarom zou dit niet kunnen?:

Ik maak 1 subklasse A van Applet die dus de applet maakt met o.a. een textArea erin. In die subklasse A maak ik een methode leesTekst en die leest dus de tekst die iemand ingevoerd heeft in de area. Die slaat hij op in een String b. Vervolgens roept deze methode de static methode uit Klasse B aan die een string meekrijgt en deze string vervolgens wegschrijft.
Dus zoiets bedoel ik:

class A extends Applet
void leesTekst(){
String b = textArea.getText();
B.opslaan(b);
}

class B {
static void opslaan(String b){
PrintWriter pw = new PrintWriter(new FileOutputStream("lalala.txt"));
pw.println(b);
}
}

Ik zie niet in waarom dit niet zou werken eerlijk gezegd . Wat zie ik over het hoofd?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 10:46
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
apeldoorn schreef:

Ik zie niet in waarom dit niet zou werken eerlijk gezegd . Wat zie ik over het hoofd?
Het feit dat dat gewoon een deel van je applet is.

Een programma bestaat vrijel altijd uit meerdere classes. Dat hele programma draait op een VM. In het geval van applet is het een "sandbox" VM die de applet limiteerd wat betreft zijn mogelijkheden.

Een andere class is ook gewoon een deel van je applet. Geen apart programma.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 11:28
apeldoorn
apeldoorn is offline
Hmmm, daar zit opzich wel iets in ja...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten