Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2005, 09:48
iLaySha_007
iLaySha_007 is offline
Ik heb van 21 juli tot 28 augustus gewerkt in een hotel als kamermeisje. De verdiensten waren 'zogenaamd' 7.23 euro dat was mondeling gezegd,en in die periode heb ik letterlijk 3 dagen dus 21 dagen achterelkaar gewerkt zonder een dag break.En dus de 28 ste kreeg ik me loonstrookje. Nou alle duivels weet je hoeveel geld ik gekregen heb MAAR 200, ik ben 18 en ik las later dat ik maar 5.24 euro gekregen had. En dus vroeg die chinese vrouw van wil ja ma,di,wo ook werken ( dan is het lekker weer en dan kan zij lekker genieten met haar kids..NOU NEE ) Ik heb ja gezegd. Dus gister moest ik werken eig en vandaag en morgen maar heb het laten afweten zonder enig telefoontje enz. En ze beld me hele tijd op mijn huisnummer en mobiel word beetje gek van haar. Maar goed alle reden om me belazerd te voelen en bedenk dan wel dat ik per dag iets van 6 uur werkte
Oud 30-08-2005, 09:50
Verwijderd
Hmmm jaja zozo waarom niet even gevraagd waarom je te weinig hebt gekregen?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 09:52
iLaySha_007
iLaySha_007 is offline
Omdat ik ook aan een collega gevraagd heb ( ze is 20 ) van hoeveel verdien jij eigenlijk ze zei iets van 6.50 ofzo dus ik dacht nou mischien heeft ze het fout tegen mij gezegd, maar als ik had geweten dat ik iets van 5.24 zou verdienen zou ik er NOOIT werken.Dus belazerd voel k me wel
Oud 30-08-2005, 09:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Uhm, heb jij soms maar 2 uur per dag gewerkt ofzo dat je maar aan 200 euro komt? Want 8 uur per dag werken is ruim gerekend 160 uur is ruim gezegd 800 euro? (ik reken nu dus een totaal van 20 dagen en 5 euro per uur...) Dus ik snap dit niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 11:47
sgaapje
sgaapje is offline
200 euro kan toch nooit? Toch niet slim van je om zomaar niet op te komen dagen, want je had gewoon kunnen vragen waarom je maar zo weinig hebt gekregen en kunnen zeggen dat het niet klopt. Nu heb je weinig kans dat ze je nog wat toe stoppen lijkt me zo.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 11:55
little nemo
little nemo is offline
ook wel heel dom om het niet ff op schrift vast te laten leggen. maargoed, zijn je uren niet ergens opgeschreven ?? dan kan je in ieder geval nog 5,24 krijgen, want 200 is zelfs dan nog te weinig lijkt me. en dat je niet op bent komen dagen is niet zo'n probleem want je hebt kennelijk toch geen schriftelijke arbeidsovereenkomst
Oud 30-08-2005, 12:36
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-08-2005 @ 10:59 :
Uhm, heb jij soms maar 2 uur per dag gewerkt ofzo dat je maar aan 200 euro komt? Want 8 uur per dag werken is ruim gerekend 160 uur is ruim gezegd 800 euro? (ik reken nu dus een totaal van 20 dagen en 5 euro per uur...) Dus ik snap dit niet helemaal.
bruto/netto (Niet dat je zomaar eventjes 600 euro aan de belasting afgeeeft)

Daarnaast zwart/wit?
Maja geen goede werkovereenkomst, dat ben jij ook gedeeltelijk schuld. Je had genoeg kunnen vragen.
Oud 30-08-2005, 12:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Jolt schreef op 30-08-2005 @ 13:36 :
bruto/netto (Niet dat je zomaar eventjes 600 euro aan de belasting afgeeeft)

Daarnaast zwart/wit?
Maja geen goede werkovereenkomst, dat ben jij ook gedeeltelijk schuld. Je had genoeg kunnen vragen.
Bruto/Netto snap ik ook wel. Maar inderdaad, zoveel geld hoef je echt never niet in te leveren. Daarbij heb ik al soepel gerekend en heeft ze dus eigenlijk recht op meer geld. Nou ja, recht....
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 12:41
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
tis wel belachelijk weinig. ik verdien met tien uur per week iets van 400 euro per maand... dan vind ik 200 wel (te) weinig voor hele dagen werken.
Oud 30-08-2005, 13:39
ganralph
ganralph is offline
als die 7,23 bruto was, kan het netto dan niet 5,24 zijn?
en was het loonstrookje wel van de hele periode waarin je gewerkt hebt?
en klopt het aantal uren wel?
en dus de vermenigvuldiging met 5,24 ook?
kinderachtig schreeuwen en niet opkomen dagen kunnen we allemaal, maar geef even de hele situatie...

overigens belachelijk dat je niet meer gegaan bent en dat je de telefoon niet opneemt. in plaats van dat je het even volwassen afhandelt...
(werkweigering is ook geen schone zaak )
nu hoef je van je werkgever ook geen medewerking (of uitleg) meer te verwachten. misschien krijg je de rest van je geld nog later (want 200 is erg weinig, ook als je 5,24/uur verdiend). kijk naar de datum op je loonstrookje en was het niet 50% zwart werk of zo?
maar met een mondelinge afspraak en jouw tact de laatste dagen kan je werknemer in dat geval ook gewoon schijt hebben en de rest van je geld niet uitbetalen.
Oud 30-08-2005, 13:40
Verwijderd
Meer dan 7 euro vind is ook best veel voor een achttienjarige, er zijn veel mensen die daaronder werken. En helaas geldt hier dat een mondelinge afspraak niet te bewijzen valt.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 14:09
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 30-08-2005 @ 13:41 :
tis wel belachelijk weinig. ik verdien met tien uur per week iets van 400 euro per maand... dan vind ik 200 wel (te) weinig voor hele dagen werken.
Wie heeft het over hele dagen?

Daarnaast heeft het bedrijf nu ook alle reden om zich belazerd te voelen. Dus dat heeft TS slim opgelost
Oud 30-08-2005, 15:31
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
niemand ? hoezo ? ik neem aan dat de TS wel wat meer dan tien uur gewerkt heeft in die drie weken. dus t lijkt me sowieso erg weinig.

niet dat een salaris van 7 euro slecht is voor een 18-jarige, inderdaad.

maar @TS : hoeveel UUR heb je daar nou gewerkt ? want 'dagen' zeggen nogal weinig als we niet weten hoeveel uur dr in een dag gaat daarzo he. maar niet meer komen opdagen is altijd een slecht idee; hoe moet je baas nou weten wat er aan de hand is als je dat niet vertelt ? hij/zij is ook maar een mens weet je.
Oud 30-08-2005, 15:42
Verwijderd
ze heeft al gezegd dat ze ongeveer 6 uur per dag werkte.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 16:20
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
6 x 21 = 126 uur

126 * 5,24 = 660,24
126 * 7,23 = 910,98

Kijk maar eens naar de periode waar het over gaat zou dat niet kunnen zijn dat dit pas van juli was en dat augustus nog komt???

Nee je hebt hetr erg tacktvol opgelost want je hebt namelijk niks zwart op wit staan over je uur salaris en dan zo'n houding, pfffff los het als volwassen op PRATEN heet dat

Dham snappen sommige dat dan echt niet
Oud 30-08-2005, 16:34
Sawna
Sawna is offline
Ik denk niet dat je het slim hebt aangepakt eigenlijk. Voordat je dit flikte had je misschien nog kunnen uitleggen dat je meer verwachte of wat dan ook, maar daar hoef je nu niet meer mee aan te komen natuurlijk.
Oud 30-08-2005, 16:56
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Waarom vroeg je niet waarom ze eerst 7 euro zeiden en dat je nu minder kreeg?
Oud 30-08-2005, 17:32
fractuur
fractuur is offline
Waarom ben je überhaupt beginnen met werken zonder contract? Daarbij is een ruime zeven euro per uur erg veel voor een achttienjarige, dat had je even moeten controleren. Misschien niet straight van het bedrijf, maar ook niet bijster snugger van jezelf.
Oud 30-08-2005, 17:33
Fantôme
Fantôme is offline
krijg je niet één keer in de 4 weken uitbetaald en was dit salaris dan niet van enkel een paar dagen oid? (en dat de rest van de dagen onder de daaropvolgende 4 weken vielen?)
Oud 30-08-2005, 17:52
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 30-08-2005 @ 18:32 :
Waarom ben je überhaupt beginnen met werken zonder contract? Daarbij is een ruime zeven euro per uur erg veel voor een achttienjarige, dat had je even moeten controleren. Misschien niet straight van het bedrijf, maar ook niet bijster snugger van jezelf.
Ik ken een 16 jarige en die verdiend in een bejaarde tehuis 5,40 p/uur.. Voor sommig werk wordt er gewoon meer betaalt dan hoeft? (Mijn nichtje verdiende 5 euro netto per uur toen ze 16 was en in de horeca werkte )
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 18:30
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 30-08-2005 @ 18:52 :
Ik ken een 16 jarige en die verdiend in een bejaarde tehuis 5,40 p/uur.. Voor sommig werk wordt er gewoon meer betaalt dan hoeft? (Mijn nichtje verdiende 5 euro netto per uur toen ze 16 was en in de horeca werkte )
Tuurlijk, het kan ook wel. Maar ik zou het gewoon zwart op wit willen zien, en daarbij is ruim zeven euro voor een kamermeisje redelijk veel. Maar goed, meer verdienen kan altijd idd. Maar dat was mijn punt niet zo.
Oud 30-08-2005, 20:15
Sandersss
Sandersss is offline
Valt de rest van het geld dat je nog krijgt niet onder een andere periode ofzo, dat je het later krijgt uitbetaald?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 23:48
Verwijderd
Jij bent gewoon dom dat je niet eerst vraagt hoe het zit ipv gewoon niet op komen dagen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 00:21
Jolt
Jolt is offline
Maja ze kan het nu wel shaken aangezien ze niet is op komen dagen.

Weet ze het voor de volgende keer
Oud 31-08-2005, 12:08
Anaïs
Anaïs is offline
Had je een contract? Zoniet, dan mag je naar je geld fluiten, want je hebt geen been om op te staan dan... Zoja, ga naar de vakbond!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2005, 12:20
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik denk dat zelfs een vakbond je niet kan helpen als je niet meer op komt dagen.
Oud 31-08-2005, 16:09
Estar
Estar is offline
Meestal krijg je de maand erna je geld, dus dat zou betekenen dat je je geld van juli gehad hebt.

En met ongeveer 6 uur per dag hebben we niks, maar dan ga ik er maar vanuit dat het 5 uur is geweest, en dat is dan ongeveer 250 euro voor de maand juli bruto, dus met nog van alles eraf, kan het wel ongeveer 200 euro zijn( ik weet niet precies hoe het zit met bruto/netto percentages) en kan het voor juli ongeveer wel kloppen( misschien hebben ze dan een paar dagen niet meegerekend met het administratie gedoe.)

Dus ik heb het vermoeden dat het wel degelijk klopt, en dat je te kinderachtig bent geweest om er achteraan te gaan en meteen maar stampvoetend dwars aan het zitten bent.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 19:38
Verwijderd
The lack of responsibility Als je nou eerst eens bij je werkgever navraagt of er geen fouten zijn gemaakt in plaats van niet komen opdagen omdat je geen zin hebt kun je nog wat redden. En meteen even flink kruipen en verontschuldigen voor je gedrag, wie weet wat je dan nog kunt redden.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 13:13
Verwijderd
Niet op komen dagen en dan gaan klagen dat ze jou gaat bellen is echt zo slecht. Dat doe je niet. Je gaat óf gewoon werken en legt je probleem uit óf je belt op en zegt dat je niet komt (en nooit meer komt).
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 13:23
MTpower
MTpower is offline
Waarom was je er niet gaan werken als je 5,24 per uur had gekregen eigenlijk?
Dat is echt niet slecht voor een 18-jarige
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 16:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Flauw dat ze niet meer reageert...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 01-09-2005 @ 17:16 :
Flauw dat ze niet meer reageert...
Ja, idd... ik ben wel benieuwd hoe ze het nu heeft opgelost
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 13:41
iLaySha_007
iLaySha_007 is offline
Citaat:
MTpower schreef op 01-09-2005 @ 14:23 :
Waarom was je er niet gaan werken als je 5,24 per uur had gekregen eigenlijk?
Dat is echt niet slecht voor een 18-jarige
Wel als je een kamermeisje bent.. want je moet 'zogenaamd' 1 kamer in 10 min doen dan is van zn leven nooit te halen daar heb je dus echt wel 16 a 17 minuten nodig.
Oud 02-09-2005, 13:42
iLaySha_007
iLaySha_007 is offline
Citaat:
Wes schreef op 31-08-2005 @ 20:38 :
The lack of responsibility Als je nou eerst eens bij je werkgever navraagt of er geen fouten zijn gemaakt in plaats van niet komen opdagen omdat je geen zin hebt kun je nog wat redden. En meteen even flink kruipen en verontschuldigen voor je gedrag, wie weet wat je dan nog kunt redden.
hell no ze hebben het al lekker zwaar zonder mij
Oud 02-09-2005, 13:43
iLaySha_007
iLaySha_007 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-09-2005 @ 14:33 :
Ja, idd... ik ben wel benieuwd hoe ze het nu heeft opgelost
\

ik heb het gelaten voor wat het is en heb me nooit meer vertoond haha what would they be mad. En een college is precies het zelfde overkomen
Oud 02-09-2005, 18:02
ekki
ekki is offline
Citaat:
iLaySha_007 schreef op 02-09-2005 @ 14:43 :
ik heb het gelaten voor wat het is en heb me nooit meer vertoond haha what would they be mad. En een college is precies het zelfde overkomen
Denk dat jij een groter probleem hebt dan zij.

Flauw, hoor. En om hoeveel uur ging het nou?
Oud 02-09-2005, 21:08
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
iLaySha_007 schreef op 02-09-2005 @ 14:43 :
\

Wat overkomen? Dat ze een ander bedrag kreeg? Een bedrag dat niet eens te laag is? Je had het gewoon op papier moeten laten zetten, dat is nml de normale gang van zaken...

Maar goed, dat weet je dan voor de volgende keer.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 11:39
Roos
Roos is offline
Maar het ging dus om een paar 100 euro, vind ik eigenlijk best dom dat je dat zo laat aflopen.
Oud 03-09-2005, 18:02
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
We zijn het eens, de TS is net zo slim als een gebroken stoeptegel.
Oud 03-09-2005, 23:25
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-09-2005 @ 19:02 :
We zijn het eens, de TS is net zo slim als een gebroken stoeptegel.
ik geloof dat ik maar toch bij aan sluit dham zeg zoveel geld ne je gaat daar zo mee om.
Na jah ze moety het zelf weten geloof dat de meeste hier het anders hadden gedaan.
Oud 04-09-2005, 08:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 04-09-2005 @ 00:25 :
ik geloof dat ik maar toch bij aan sluit dham zeg zoveel geld ne je gaat daar zo mee om.
Na jah ze moety het zelf weten geloof dat de meeste hier het anders hadden gedaan.
Ben jij aangeschoten ofzo?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 11:29
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 04-09-2005 @ 09:07 :
Ben jij aangeschoten ofzo?
Zeg maar lazarus
Oud 07-09-2005, 09:23
U*NiQ
U*NiQ is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 30-08-2005 @ 18:52 :
Ik verdiende bij mijn vorige werkgever 7.70 per uur Maar goed, ik zou als ik jou was toch maar snel even die telefoon opnemen anders kun je straks wel fluiten naar je geld
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 09:19
levi's
levi's is offline
wees blij, ik verdien maar 4 euro per uur
Oud 08-09-2005, 17:43
Verwijderd
Citaat:
iLaySha_007 schreef op 02-09-2005 @ 14:41 :
Wel als je een kamermeisje bent.. want je moet 'zogenaamd' 1 kamer in 10 min doen dan is van zn leven nooit te halen daar heb je dus echt wel 16 a 17 minuten nodig.
*boehoe snotter steun kreun*

Neem aan dat je de uren die je werkt ook betaald krijgt. Misschien werkt een schop onder je kont beter bij jou?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten